ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
شما لطف کن لینک همونی رو که توضیح دادی رو بزار
آموزش هوش مصنوعی برای کانستراکت توی سایت های ایرانی نیست اینو ببینیم شاید
یه چیزی دستگیرمون شد
-
-
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
برای اینکار روش ها زیادی است اگه رفتار مسیریابی (pathfinding) دشمن هوشمندانه از پیش خم نخشه و راهبندها می گذرد. اما برای سکوها همرا چون گوشی و تبلت زیاد سفارش نمی کنم . چون بسیاری پردازش بر است.
می توانید از چند رویداد یا سامه(شرط) در برگه رویداد بکار ببرید.
نخست یک محدوده برای انجام شدن و فعال شدن جستجو شود مانند اینکه دشمن به شعاع 1500 پیکسل اگر بازیکن بود رویداد جستجو فعال شود.
سپس یک شرط می گذاری که اگر مکان بازیکن کمتر شد مسیر رو ادامه دهد وگرنه حرکت رو معکوس کند.
در بازی دو بعدی ما هوش زیاد نداریم . هوش در یکی از هالت زیر است
1- پخمه : دشمن در یک مسیر راه می رود و هیچگونه واکنشی به بازیکن ندارد.
2- ربایشی : دشمن در مسیرهایی یکنواخت راه می رود هنگامی که بازیکن به یک نسبت ( 200 پیکسل) نزدیک شود . بازیکن رو دنبال کرده و اگر بازیکن 300 پیکسل از دشمن دور شود دشمن دیگر وا می ایستد و کار پیشین خود را دنبال می کند.
3- الگو ناگهانی : در هزارتو بسیار بکار می رود. در یک زمان تصادفی سوی و تندی حرکت به نسبت تصادفی تغییر می کند . هنگام برخورد با راهبند ها مسیر هرکت تغییر می کند.
4- الگو گزینشی : در این چندین فرایند حرکت نوشته می شود و فرایند یا به شکل تصادفی یا ترتیبی برگزیده می شود.