ذخیره پیشرفت در هنگام شروع مجدد بازی؟
#1
Question 
سلام و درود به همه دوستان
 برای طراحی قسمتی از بازی به مشکل خوردم خواستم تا نظرات و راهنمایی های شما رو هم بدونم .

البته بگم یکم زیاد میشه ولی بسم الله..


 فرض کنید بازی ماجراجویی داریم که به عنوان مثال ۱۰ مرحله داره کاربر با تبلیغ یا خرید درون برنامه میتونه مقادیری سکه به دست بیاره ... بازیکن بازی رو تا مراحل انتهایی بازی میکنه و با اون سکه کاراکتر خودشو ارتقا میده یا وسایلی خریداری میکنه (به عنوان مثال خرید اسلحه یا سپر مخصوص به خودش ) بعد بازیکن به طور ناگهانی دلش میخواد تا دوباره بره و مجدد بازی رو شروع کنه یا اصلا بازی به انتهای خودش میرسه و کاربر میره تا یکبار دیگه بازی رو تجربه کنه از منو بازی کلن شروع مجدد بازی رو انتخاب میکنه
حالا اینجا یه دوراهی پیش میاد که یا با انتخاب شروع مجدد همه چی از اول بیاد یعنی اون سطحی که تا اون حد کاراکتر رو ارتقا داده بودیم صفر بشه و بره دوباره سطح یک و یا مثلا اون سلاح ها بپره و به نوعی اون تبلیغاتی که بازیکن دید تا بتونه فلان شمشیر رو بازی کنه هم به نوعی میپره یا نه .. داستان و محیط از اول بیاد ولی اون ارتقایی که کاربر داده از بین نره و مثلا اون وقتی که گذاشته و تبلیغ دیده حیف نشه و تمام زحماتش باقی بمونه فقط بازی از مرحله ۱ اجرا بشه ..مشکل اینجاست هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن از یه طرف چون بازی ماجراجویی کلن قضیه فرق میکنه مثل بازی های کژوال یا مدریتی نیست  مثلا اگه بخوام کلن از صفر شروع بشه طرف اینهمه تبلیغ دیده تا مثلا بتونه فلان قدرت رو باز کنه نابود میشه ولی از طرف دیگه شاید بعضیا دوست داشته باشن که اتفاقا دوباره از صفر شروع کنن و خودشون رو محک بزنن یا راه جدیدی رو تو بازی امتحان کنن ... حالا اگه اون سطح ارتقا بازیکن یا وسایلش رو حفظ کنم در شروع مجدد بازی ، یکم غیر معقولانه به نظر میاد ولی  احتمالا کاربر راضی باشه که اون قدرت ها رو هنوز هم داره دوباره از اون طرف شاید یکی خوشش نیاد اینطوری بازی کنه و بخواد با سختی و از صفر شروع کنه خلاصه اینطور شد که گفتم بیام اینجا مطرح کنم ببینم نظرات شما چیه اصلا کدوم منطقی تره البته اینم بگم یکبار به این مسئله فکر کردم که هر دو گزینه برای طرف هنگام شروع مجدد به صورت انتخاب گزینه بیاد مثلا با تجهیزات یا از صفر ولی این یکی دیگه خیلی مسخره به نظر میمومد .. 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#2
(1400/3/4، 01:18 صبح)Hossein نوشته است: سلام و درود به همه دوستان
 برای طراحی قسمتی از بازی به مشکل خوردم خواستم تا نظرات و راهنمایی های شما رو هم بدونم .

البته بگم یکم زیاد میشه ولی بسم الله..


 فرض کنید بازی ماجراجویی داریم که به عنوان مثال ۱۰ مرحله داره کاربر با تبلیغ یا خرید درون برنامه میتونه مقادیری سکه به دست بیاره ... بازیکن بازی رو تا مراحل انتهایی بازی میکنه و با اون سکه کاراکتر خودشو ارتقا میده یا وسایلی خریداری میکنه (به عنوان مثال خرید اسلحه یا سپر مخصوص به خودش ) بعد بازیکن به طور ناگهانی دلش میخواد تا دوباره بره و مجدد بازی رو شروع کنه یا اصلا بازی به انتهای خودش میرسه و کاربر میره تا یکبار دیگه بازی رو تجربه کنه از منو بازی کلن شروع مجدد بازی رو انتخاب میکنه
حالا اینجا یه دوراهی پیش میاد که یا با انتخاب شروع مجدد همه چی از اول بیاد یعنی اون سطحی که تا اون حد کاراکتر رو ارتقا داده بودیم صفر بشه و بره دوباره سطح یک و یا مثلا اون سلاح ها بپره و به نوعی اون تبلیغاتی که بازیکن دید تا بتونه فلان شمشیر رو بازی کنه هم به نوعی میپره یا نه .. داستان و محیط از اول بیاد ولی اون ارتقایی که کاربر داده از بین نره و مثلا اون وقتی که گذاشته و تبلیغ دیده حیف نشه و تمام زحماتش باقی بمونه فقط بازی از مرحله ۱ اجرا بشه ..مشکل اینجاست هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن از یه طرف چون بازی ماجراجویی کلن قضیه فرق میکنه مثل بازی های کژوال یا مدریتی نیست  مثلا اگه بخوام کلن از صفر شروع بشه طرف اینهمه تبلیغ دیده تا مثلا بتونه فلان قدرت رو باز کنه نابود میشه ولی از طرف دیگه شاید بعضیا دوست داشته باشن که اتفاقا دوباره از صفر شروع کنن و خودشون رو محک بزنن یا راه جدیدی رو تو بازی امتحان کنن ... حالا اگه اون سطح ارتقا بازیکن یا وسایلش رو حفظ کنم در شروع مجدد بازی ، یکم غیر معقولانه به نظر میاد ولی  احتمالا کاربر راضی باشه که اون قدرت ها رو هنوز هم داره دوباره از اون طرف شاید یکی خوشش نیاد اینطوری بازی کنه و بخواد با سختی و از صفر شروع کنه خلاصه اینطور شد که گفتم بیام اینجا مطرح کنم ببینم نظرات شما چیه اصلا کدوم منطقی تره البته اینم بگم یکبار به این مسئله فکر کردم که هر دو گزینه برای طرف هنگام شروع مجدد به صورت انتخاب گزینه بیاد مثلا با تجهیزات یا از صفر ولی این یکی دیگه خیلی مسخره به نظر میمومد .. 
سلام ؛

لازم نیست برای شروع مجدد بازی بخواید ( با شرط باقی ماندن قدرت و آیتم ها ) مراحل رو باز کنید !!! فکر مسخره ایه .
مراحل رو میتونید طوری بنویسید که قابل بازی کردن مجدد باشه . طرف رفت مرحله 100 هم بتونه بازم بره مرحله 1 یا مرحله 2 یا ... .
اما برای ریست ، باید کلی باشه ، به طوری که تمام آیتم ها و قدرت و غیره از آغاز بازی شروع بشه .
یک نمونه از بازی های معروف رو بهتون میگم .
سری بازی های RE همشون بعد از گذشت از ی مرحله میشه مراحل قبلی رو باز دوباره بازی کرد ( بصورت رده های سختی مختلف ) ؛ اما وقتی روی حذف رکورد های بازی بزنید کلا بازی و تمام آیتم ها و اسکیل هاش ریست خواهد شد .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، Hossein
#3
سلام . به نظرم اگه فروشگاه دارید ؛ وقتی کاربر بازی رو ریست میکنه تمام ارتقاء هارو براش غیرفعال کنید اما توی فروشگاه طوری باشه که بتونه اونهارو بدون دیدن تبلیغ یا پرداخت سکه فعال کنه . یعنی انگار خریده و فقط غیرفعالن . اینطوری انتخابو با کاربر گذاشتید . اگه دوست داشت از اول دوباره میره و ... . اگر نخواست میتونه بره تو فروشگاه و همه قابلیت هارو به رایگان فعال کنه (یا یه سری شو) و بعد بره و اینطور بازی رو تجربه کنه . اگرم میخواید طوری باشه که همچنان بتونید درامد زایی کنید کلا سلاح و ... رو هم ببندید تا با دیدن تبلیغ دوباره بازشون کنه اما حتما قبل ریست کردن این اخطار رو به بازیکن بدید و توپ رو بندازید تو زمین خودش .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، Hossein
#4
(1400/3/4، 06:16 صبح)hasansanaei  نوشته است: سلام ؛

لازم نیست برای شروع مجدد بازی بخواید ( با شرط باقی ماندن قدرت و آیتم ها ) مراحل رو باز کنید !!! فکر مسخره ایه .
مراحل رو میتونید طوری بنویسید که قابل بازی کردن مجدد باشه . طرف رفت مرحله 100 هم بتونه بازم بره مرحله 1 یا مرحله 2 یا ... .
اما برای ریست ، باید کلی باشه ، به طوری که تمام آیتم ها و قدرت و غیره از آغاز بازی شروع بشه .
یک نمونه از بازی های معروف رو بهتون میگم .
سری بازی های RE همشون بعد از گذشت از ی مرحله میشه مراحل قبلی رو باز دوباره بازی کرد ( بصورت رده های سختی مختلف ) ؛ اما وقتی روی حذف رکورد های بازی بزنید کلا بازی و تمام آیتم ها و اسکیل هاش ریست خواهد شد .

موفق باشید .
سلام خب اگه بخوام طوری باشه که بشه همه اون مراحل قبلی رو دوباره رفت کاملا از اون سبک دور میشه من به شخصه یاد بازی انگری بردز میفتم ... فرض کنید یک بازی ماجراجویی جدی با قابلیت ارتقا پلیر بشه مثلا دوباره مرحله 3 رو که قبلا رد کردیم بازی کرد خب این توی بازی کژوال یا سبک های شبیه به این قطعا جوابگو هست ولی تو این سبک یکم ماجرا سخت تر میشه تازه سختر از اون اینه که من بازی موبایلی ماجرایی به یاد نمیارم که مثلا تو روند داستان بشه کاراکتر رو ارتقا داد بعد برم ببینم اون بازی برای شروع مجدد بازی چیکار کرده ! 
اگه بخوام از بازی مثل لیمبو یا 41148 یا بازی های تو این سبکم الهام بگیرم هم نمیشه چون اصلا چیزی به نام ارتقا شخصیت تو بازی نیست صرفا یه کاراکتر ساده


(1400/3/4، 10:26 صبح)محمد 82 نوشته است: سلام . به نظرم اگه فروشگاه دارید ؛ وقتی کاربر بازی رو ریست میکنه تمام ارتقاء هارو براش غیرفعال کنید اما توی فروشگاه طوری باشه که بتونه اونهارو بدون دیدن تبلیغ یا پرداخت سکه فعال کنه . یعنی انگار خریده و فقط غیرفعالن . اینطوری انتخابو با کاربر گذاشتید . اگه دوست داشت از اول دوباره میره و ... . اگر نخواست میتونه بره تو فروشگاه و همه قابلیت هارو به رایگان فعال کنه (یا یه سری شو) و بعد بره و اینطور بازی رو تجربه کنه . اگرم میخواید طوری باشه که همچنان بتونید درامد زایی کنید کلا سلاح و ... رو هم ببندید تا با دیدن تبلیغ دوباره بازشون کنه اما حتما قبل ریست کردن این اخطار رو به بازیکن بدید و توپ رو بندازید تو زمین خودش .

‌سلام 

نمیدونم چرا اصلا حس خوبی به اینکه ایتم ها بعد از شروع مجدد داستان بازی هنوز هم باشه ندارم ..انگار که تقلب باشه یا مثلا نامردی تو شروع بازی ... البته چون فقط میشه سکه ها رو از تبلیغات یا خرید به دست اورد هم ممکنه نامردی باشه که طرف موقع شروع مجدد همچیش بپره به خاطر همین خیلی سخته انتخابش اون طوری خیلی غیر منطقیه که همه چیز رو داشته باشیم و اینطوری حق یارو شاید ضایع بشه 
در هر حال فکر کنم اون پیشنهاد اخرت بهتره که یه اخطار موقع ریست به پلیر بدیم
-------------------------------------------------------------------------
بازم اگه ایده بهتری به ذهنتون رسید یا فهمیدیم کدوم روش بهتره دریغ نکنید 1
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#5
سلام
بنظرم هم حسام و هم محمد نظر خوبی دادن
هم میتونی مراحل رو باز بزاری که کاربر هر کدوم از مراحل رو که دلش خواست انجام بده
هم آیتم ها میتونن باز باشن تا بدون تبلیغ بتونه از اونها استفاده کنه
بنظرم اگه می خوای اونطور که اول بازی گفتی باشه یعنی بدون این دو تا راه حل
بهترین کار اینه که انتخاب رو بزاری بر عهده کاربر
یعنی وقتی زد بازی از اول ازش بپرس آیا ایتم ها هم حذف بشه یا نه؟
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: Hossein ، ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قبول کردن سفارش شما (:--ALI--:) 0 467 1403/1/30، 09:06 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  استخدام چند ردیف شغلی در تهران hasansanaei 0 669 1402/6/1، 02:13 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
Heart یلدا مبارک ? oak 2 2,281 1400/10/4، 09:46 عصر
آخرین ارسال: amin hosseini
  پرداخت درون برنامه M.Y 3 2,133 1400/9/27، 03:59 عصر
آخرین ارسال: mostafanastary
  سوالاتی در مورد حق کپی رایت تصاویر Alireza3d 2 2,224 1400/6/31، 11:12 صبح
آخرین ارسال: Mehrdad

پرش به انجمن: