1400/3/4، 01:18 صبح
سلام و درود به همه دوستان
برای طراحی قسمتی از بازی به مشکل خوردم خواستم تا نظرات و راهنمایی های شما رو هم بدونم .
البته بگم یکم زیاد میشه ولی بسم الله..
فرض کنید بازی ماجراجویی داریم که به عنوان مثال ۱۰ مرحله داره کاربر با تبلیغ یا خرید درون برنامه میتونه مقادیری سکه به دست بیاره ... بازیکن بازی رو تا مراحل انتهایی بازی میکنه و با اون سکه کاراکتر خودشو ارتقا میده یا وسایلی خریداری میکنه (به عنوان مثال خرید اسلحه یا سپر مخصوص به خودش ) بعد بازیکن به طور ناگهانی دلش میخواد تا دوباره بره و مجدد بازی رو شروع کنه یا اصلا بازی به انتهای خودش میرسه و کاربر میره تا یکبار دیگه بازی رو تجربه کنه از منو بازی کلن شروع مجدد بازی رو انتخاب میکنه
حالا اینجا یه دوراهی پیش میاد که یا با انتخاب شروع مجدد همه چی از اول بیاد یعنی اون سطحی که تا اون حد کاراکتر رو ارتقا داده بودیم صفر بشه و بره دوباره سطح یک و یا مثلا اون سلاح ها بپره و به نوعی اون تبلیغاتی که بازیکن دید تا بتونه فلان شمشیر رو بازی کنه هم به نوعی میپره یا نه .. داستان و محیط از اول بیاد ولی اون ارتقایی که کاربر داده از بین نره و مثلا اون وقتی که گذاشته و تبلیغ دیده حیف نشه و تمام زحماتش باقی بمونه فقط بازی از مرحله ۱ اجرا بشه ..مشکل اینجاست هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن از یه طرف چون بازی ماجراجویی کلن قضیه فرق میکنه مثل بازی های کژوال یا مدریتی نیست مثلا اگه بخوام کلن از صفر شروع بشه طرف اینهمه تبلیغ دیده تا مثلا بتونه فلان قدرت رو باز کنه نابود میشه ولی از طرف دیگه شاید بعضیا دوست داشته باشن که اتفاقا دوباره از صفر شروع کنن و خودشون رو محک بزنن یا راه جدیدی رو تو بازی امتحان کنن ... حالا اگه اون سطح ارتقا بازیکن یا وسایلش رو حفظ کنم در شروع مجدد بازی ، یکم غیر معقولانه به نظر میاد ولی احتمالا کاربر راضی باشه که اون قدرت ها رو هنوز هم داره دوباره از اون طرف شاید یکی خوشش نیاد اینطوری بازی کنه و بخواد با سختی و از صفر شروع کنه خلاصه اینطور شد که گفتم بیام اینجا مطرح کنم ببینم نظرات شما چیه اصلا کدوم منطقی تره البته اینم بگم یکبار به این مسئله فکر کردم که هر دو گزینه برای طرف هنگام شروع مجدد به صورت انتخاب گزینه بیاد مثلا با تجهیزات یا از صفر ولی این یکی دیگه خیلی مسخره به نظر میمومد ..
برای طراحی قسمتی از بازی به مشکل خوردم خواستم تا نظرات و راهنمایی های شما رو هم بدونم .
البته بگم یکم زیاد میشه ولی بسم الله..
فرض کنید بازی ماجراجویی داریم که به عنوان مثال ۱۰ مرحله داره کاربر با تبلیغ یا خرید درون برنامه میتونه مقادیری سکه به دست بیاره ... بازیکن بازی رو تا مراحل انتهایی بازی میکنه و با اون سکه کاراکتر خودشو ارتقا میده یا وسایلی خریداری میکنه (به عنوان مثال خرید اسلحه یا سپر مخصوص به خودش ) بعد بازیکن به طور ناگهانی دلش میخواد تا دوباره بره و مجدد بازی رو شروع کنه یا اصلا بازی به انتهای خودش میرسه و کاربر میره تا یکبار دیگه بازی رو تجربه کنه از منو بازی کلن شروع مجدد بازی رو انتخاب میکنه
حالا اینجا یه دوراهی پیش میاد که یا با انتخاب شروع مجدد همه چی از اول بیاد یعنی اون سطحی که تا اون حد کاراکتر رو ارتقا داده بودیم صفر بشه و بره دوباره سطح یک و یا مثلا اون سلاح ها بپره و به نوعی اون تبلیغاتی که بازیکن دید تا بتونه فلان شمشیر رو بازی کنه هم به نوعی میپره یا نه .. داستان و محیط از اول بیاد ولی اون ارتقایی که کاربر داده از بین نره و مثلا اون وقتی که گذاشته و تبلیغ دیده حیف نشه و تمام زحماتش باقی بمونه فقط بازی از مرحله ۱ اجرا بشه ..مشکل اینجاست هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن از یه طرف چون بازی ماجراجویی کلن قضیه فرق میکنه مثل بازی های کژوال یا مدریتی نیست مثلا اگه بخوام کلن از صفر شروع بشه طرف اینهمه تبلیغ دیده تا مثلا بتونه فلان قدرت رو باز کنه نابود میشه ولی از طرف دیگه شاید بعضیا دوست داشته باشن که اتفاقا دوباره از صفر شروع کنن و خودشون رو محک بزنن یا راه جدیدی رو تو بازی امتحان کنن ... حالا اگه اون سطح ارتقا بازیکن یا وسایلش رو حفظ کنم در شروع مجدد بازی ، یکم غیر معقولانه به نظر میاد ولی احتمالا کاربر راضی باشه که اون قدرت ها رو هنوز هم داره دوباره از اون طرف شاید یکی خوشش نیاد اینطوری بازی کنه و بخواد با سختی و از صفر شروع کنه خلاصه اینطور شد که گفتم بیام اینجا مطرح کنم ببینم نظرات شما چیه اصلا کدوم منطقی تره البته اینم بگم یکبار به این مسئله فکر کردم که هر دو گزینه برای طرف هنگام شروع مجدد به صورت انتخاب گزینه بیاد مثلا با تجهیزات یا از صفر ولی این یکی دیگه خیلی مسخره به نظر میمومد ..