1393/11/3، 07:24 عصر
در زیر آموزش و چند سوال هست که هرکسی می داند پاسخ دهد:
من از مدیریت لایه برای دسته بندی و همچنین سطج گرافیک بازی استفاده کردم با این کار می توانم با یک منو تنظیم کاربر ، کاربر سطح جزئیات را زیاد کند.برای این روش باید لایه های غیر ضروری را غیر فعال کرد یعنی کاربر درصورت مواجه شدن با افت فریم تیک هر لایه ای که ما در این منو گذاشتیم بر می دارد. با بر داشت تیک آن لایه حذف می شود و هیچ چیز دیگری دیده نمی شود و هیچ رویدادی که در آن لایه هست اجرا نمی شود .
من با کمک Visible لایه ها آن لایه را مخفی کردم این روش فریم را تا حد قابل قبولی افزایش داد .سپس با گروه شی ای که در پشت زمینه بودند را گروه بندی فامیلی کرده و آن ها را هم حذف کرده (در صورتیکه کاربر تیک این لایه را بردارد). ایا راهی وجود ندارد که لایه ها را غیر فعال کنیم تا تمام اشیای داخل آن لایه غیر فعال شود؟
کار بعدی به کار بردن شی تابع بود . تابع را به پروژه ام اضافه کردم بااینکار حجم کدها خیلی کمتر شد و انعطاف اکشن ها بالا تر رفت و باعث افزایش نسبی اجرا بازی شد.
از تعریف متغییر های بی خود به خصوص متغییر های نمونه جلوگیری کردم .
آیا می توان کیفیت تصویر را دستی تغییر داد ؟ به جز کیفیت اسکال در شی سیستم. اگر کسی بلد هست این کار فریم را تا حد قابل قبول افزایش می دهد.باعث می شود ما یک حد متوسط برای کیفیت انتخاب و کاربر براساس گوشی خود آنرا کم یا زیاد کند.
یادتان هم باشد از رویداد ها درست استفاده کنید برخی رویداد ها یکبار اجرا می شوند برخی تا لحظه ای که لایوت خارج نشوید اجرا می شود .
سپس فایل های گرافیکی را متناسب با بازی و اسپرایت هایتان انتخاب کنید. از اسپرایتهای با گرافیک بالا که در پشت صحنه هست جدا پرهیز کنید. اندازه فایل ها هم متناسب با کارکتر بازی انتخاب کنید. مثلا کارکتر خیلی بزرگ را برای یک شخصیت کوچک انتخاب نکید شاید سایز را در کانسراکت کم کنید اما کانسراکت با سایز عکس در نظر می گیر نه سایز شما.
آیا با تابع resize که در اسپرایت هست حجم فایل را کاهش داد؟
اسپرایت های که به شی نامرئی می دهید و هیچ گاه دیده نمی شود و فقط برای کنترول دیگر ابجکت ها به کار می رود اندازه آن را 8*8 و با کیفیت پایین انتخاب کنید.
هر کس روش هایی برای کنترول و افزایش سرعت می داند. در این قسمت برای من بگویید
من از مدیریت لایه برای دسته بندی و همچنین سطج گرافیک بازی استفاده کردم با این کار می توانم با یک منو تنظیم کاربر ، کاربر سطح جزئیات را زیاد کند.برای این روش باید لایه های غیر ضروری را غیر فعال کرد یعنی کاربر درصورت مواجه شدن با افت فریم تیک هر لایه ای که ما در این منو گذاشتیم بر می دارد. با بر داشت تیک آن لایه حذف می شود و هیچ چیز دیگری دیده نمی شود و هیچ رویدادی که در آن لایه هست اجرا نمی شود .
من با کمک Visible لایه ها آن لایه را مخفی کردم این روش فریم را تا حد قابل قبولی افزایش داد .سپس با گروه شی ای که در پشت زمینه بودند را گروه بندی فامیلی کرده و آن ها را هم حذف کرده (در صورتیکه کاربر تیک این لایه را بردارد). ایا راهی وجود ندارد که لایه ها را غیر فعال کنیم تا تمام اشیای داخل آن لایه غیر فعال شود؟
کار بعدی به کار بردن شی تابع بود . تابع را به پروژه ام اضافه کردم بااینکار حجم کدها خیلی کمتر شد و انعطاف اکشن ها بالا تر رفت و باعث افزایش نسبی اجرا بازی شد.
از تعریف متغییر های بی خود به خصوص متغییر های نمونه جلوگیری کردم .
آیا می توان کیفیت تصویر را دستی تغییر داد ؟ به جز کیفیت اسکال در شی سیستم. اگر کسی بلد هست این کار فریم را تا حد قابل قبول افزایش می دهد.باعث می شود ما یک حد متوسط برای کیفیت انتخاب و کاربر براساس گوشی خود آنرا کم یا زیاد کند.
یادتان هم باشد از رویداد ها درست استفاده کنید برخی رویداد ها یکبار اجرا می شوند برخی تا لحظه ای که لایوت خارج نشوید اجرا می شود .
سپس فایل های گرافیکی را متناسب با بازی و اسپرایت هایتان انتخاب کنید. از اسپرایتهای با گرافیک بالا که در پشت صحنه هست جدا پرهیز کنید. اندازه فایل ها هم متناسب با کارکتر بازی انتخاب کنید. مثلا کارکتر خیلی بزرگ را برای یک شخصیت کوچک انتخاب نکید شاید سایز را در کانسراکت کم کنید اما کانسراکت با سایز عکس در نظر می گیر نه سایز شما.
آیا با تابع resize که در اسپرایت هست حجم فایل را کاهش داد؟
اسپرایت های که به شی نامرئی می دهید و هیچ گاه دیده نمی شود و فقط برای کنترول دیگر ابجکت ها به کار می رود اندازه آن را 8*8 و با کیفیت پایین انتخاب کنید.
هر کس روش هایی برای کنترول و افزایش سرعت می داند. در این قسمت برای من بگویید