1394/3/6، 01:40 عصر
با سلام خدمت دوستان عزیز و محترم
من بیش از حد نگران و درگیر تمام صفحه شدن برنامه ها و بازی هایی که میسازم یا قراره بسازم توی کانستراکت هستم و همین نگرانی من رو برده به سمتی که تا جایی که میتونم روش های مختلف رو تست کنم.
دوست عزیزی با استفاده از نرم افزار بیسک 4 اندروید ، روش تمام صفحه یا همون FullScreen رو پیاده کردند که این روش معایبی همچون سرعت پایین و عدم اجرای صدا رو هم به دنبال داره(تا این لحظه البته)
روش خودم رو عرض میکنم و اگر که دوستان تمایل داشتند، تست بگیرند تا ان شاء الله به نتایج بهتری برسیم.(البته این روش مخلوطی از روش ها و دانسته هایی از همین وب سایته)
خب برسیم به روش:
بنده معمولا window size رو روی 854,480 قرار میدم و در قسمت Configuration Setting مقدار Fullscreen in browser رو روی Letterbox scale
در این روش شما باید در اولین View ای که بازی یا برنامتون، قراره از اون شروع بشه، با استفاده از On start of layout دستوری قرار بدید به صورت
Request fullscreen و مقدار اون رو Centered قرار بدین، برای اینکه بتونین از این دستور استفاده کنین باید شیء Browser رو ایمپورت کنین داخل برنامه.
اینکار باعث میشه شما در ابتدای اجرای برنامه درخواست فول اسکرین بدید به مرورگر اجرا کننده برنامه یا بازی، که البته اگه روی سیستم یا با استفاده از wifi تست بگیرید، میبینید که برنامه در وسط داره اجرا میشه و فول اسکرین نیست که مشکلی نیست البته.بعد از خروجی گرفتن با Intel XDK درست میشه.
خب، بعد از این کار شما هنگامی که با استفاده از Intel XDK دارین برنامه رو گزینه ی Fullscreen رو در قسمت تنظیمات برنامه تون، و همچنین گزینه ی landscape رو انتخاب کنین از قسمت orientations .
البته این برای محکم کاریه و شما حتی قبل از اینکار اگه توی شبیه ساز خود XDK برنامتون رو تست بگیرین، میبینین که برنامه تمام صفحه است.
ناگفته نماند که این روش فقط به درد برنامه هایی میخوره که به صورت landscape هستند و اگ شما میخواین برنامه Portrait یا همون عمودی بزنین باید مقادیر wndow size رو جابجا کنین که مثلا بشه 854 برای height و 480 برای width
همونطور که عرض شد این اندازه ی مورد استفاده بنده هست و شما میتونین اندازه های دیگه رو تست کنین و البته با رعایت نسبت این اندازه ها، مطمئنا روش به خوبی پیاده سازی میشه.
امیدارم که از این آموزش استفاده ببرید.
موفق و موید باشید.
من بیش از حد نگران و درگیر تمام صفحه شدن برنامه ها و بازی هایی که میسازم یا قراره بسازم توی کانستراکت هستم و همین نگرانی من رو برده به سمتی که تا جایی که میتونم روش های مختلف رو تست کنم.
دوست عزیزی با استفاده از نرم افزار بیسک 4 اندروید ، روش تمام صفحه یا همون FullScreen رو پیاده کردند که این روش معایبی همچون سرعت پایین و عدم اجرای صدا رو هم به دنبال داره(تا این لحظه البته)
روش خودم رو عرض میکنم و اگر که دوستان تمایل داشتند، تست بگیرند تا ان شاء الله به نتایج بهتری برسیم.(البته این روش مخلوطی از روش ها و دانسته هایی از همین وب سایته)
خب برسیم به روش:
بنده معمولا window size رو روی 854,480 قرار میدم و در قسمت Configuration Setting مقدار Fullscreen in browser رو روی Letterbox scale
در این روش شما باید در اولین View ای که بازی یا برنامتون، قراره از اون شروع بشه، با استفاده از On start of layout دستوری قرار بدید به صورت
Request fullscreen و مقدار اون رو Centered قرار بدین، برای اینکه بتونین از این دستور استفاده کنین باید شیء Browser رو ایمپورت کنین داخل برنامه.
اینکار باعث میشه شما در ابتدای اجرای برنامه درخواست فول اسکرین بدید به مرورگر اجرا کننده برنامه یا بازی، که البته اگه روی سیستم یا با استفاده از wifi تست بگیرید، میبینید که برنامه در وسط داره اجرا میشه و فول اسکرین نیست که مشکلی نیست البته.بعد از خروجی گرفتن با Intel XDK درست میشه.
خب، بعد از این کار شما هنگامی که با استفاده از Intel XDK دارین برنامه رو گزینه ی Fullscreen رو در قسمت تنظیمات برنامه تون، و همچنین گزینه ی landscape رو انتخاب کنین از قسمت orientations .
البته این برای محکم کاریه و شما حتی قبل از اینکار اگه توی شبیه ساز خود XDK برنامتون رو تست بگیرین، میبینین که برنامه تمام صفحه است.
ناگفته نماند که این روش فقط به درد برنامه هایی میخوره که به صورت landscape هستند و اگ شما میخواین برنامه Portrait یا همون عمودی بزنین باید مقادیر wndow size رو جابجا کنین که مثلا بشه 854 برای height و 480 برای width
همونطور که عرض شد این اندازه ی مورد استفاده بنده هست و شما میتونین اندازه های دیگه رو تست کنین و البته با رعایت نسبت این اندازه ها، مطمئنا روش به خوبی پیاده سازی میشه.
امیدارم که از این آموزش استفاده ببرید.
موفق و موید باشید.