سلام،دوست عزیز استفاده از این رفتار آسون تر از اونی که حتی تصورشو بکنی!میتونی با این رفتار
برای هر نوع حرکت، آبجکت ها و اشیای داخل بازیت منجمله حرکت درگ و دراپ مرز و محدوده تعیین کنی.
این مثال که برات ساختم نگاه کن:
لبنک دانلود
وقتی این رفتارو به یک آبجکت اضافه کردی توی properties اون آبجکت زیر behaviors یک گزینه اضافه
میشه به اسم boundary(به معنای :کرانه،مرز)--تنظیم گزینه هاش به این صورت که modرو
باید بزاری روی حالت clamp--- (رو حالت wrap که باشه به محض رسیدن شی به محدوده ی
تعیین شده، مرزو کامل رد میکنه دوباره برمیگرده به داخل محدوده تعیین شده ولی تو حالت clamp
دقیقا در محدوده تعیین شده متوقف میشه و از مرز عبور نخواهد کرد)
align میتونی بزاری روی boundaries تا شی ما در مرز اطراف خودش به محض
رسیدن به محدوده تعیین شده متوقف بشه اگه بزاری روی حالت orgin شی ما پس از رسیدن به
محدوده ی تعیین شده توی ایمیج پوینت مرکزی(محور چرخش اولیه خودش) متوقف میشه.
horizontal یا محور افقی در واقع همون محور x ماست! باید روی yes تنظیم کنی تا فعال
بشه، left هم x1 (مختصات افقی اولیه)هست و right میشه x2 (مختصات افقی ثانویه)
باید بهشون عدد و مختصات بدی تا مرز توقف حرکت شی در محور x تعیین بشه
مختصاتشم دقیقا مثل مختصات لیوت هست یعنی از سمت چپ و عدد 0شروع میشه تا ....توی مثال اون
دوتا باکس قرمز در سمت چپ و راست شی دارای رفتار مرز (سبز رنگ)قرار دادم اگه به x
position شون نگاه کنی میبینی که مختصاتشون همون مرز left یا x1 و right یا
x2 تعیین شده برای شی اصلی(سبز رنگ) هست.اینطوری خیلی راحت میتونی مرز دلخواهتو بدست
بیاری! بعد میتونی ابن باکسهای اضافی پاک کنی
vertical هم همون محور عمودی یا y است.باید برای فعال شدن yes رو بزنی .
top هم میشه y1 و bottom هم میشه y2 دقیقا به مانند horizontal هست فقط
ایندفعه بجای چپ و راست،از بالا و پائین مرز رو تعیین میکنه !
باکس های آبی در مثال رو هم با مختصات مرز vertical عمودی یکی گذاشتم تا متوجه بشی
مختصات تعیین مرز فرقی با مختصات اشیای دیگر در لیوت نداره.
راستی یه چیز دیگه تا یادم نرفته اینکه رفتار مرز یا boundaries از داخل ایونت ها هم قابل
کنترل هست.مثلا میتونی در رویداد یا زمانی خاصی فعال و غیر فعالش کنی یا مختصات مرز و محدوده
رو در هنگام یک رویداد خاص یا یک زمان خاص تعیین کنی یا مختصات مرز شی دارای رفتارو با
مختصات xy اشیا دیگه در رویدادی خاص یا زمانی خاص یکسان قرار بدی..خودت یکم کار کنی متوجه
میشی