علت ضعف داستان بازی های ایرانی چیست ؟
نبود ایده پرداز و داستان نویس
5.88%
1
ضعف ایده پرداز ها و نویسنده ها
11.76%
2
همه ی ما به تقلید کردن از دیگران عادت کرده ایم
70.59%
12
هیچکدام ; عوامل دیگری نیز برای ضعف داستان وجود دارد
11.76%
2
17 رأی
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

بچه های انجمن! همگی بیایین اینجا کار دارم باهاتون....
#1
عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت همتون 
این بار فرق میکنه ; نه میخوام ازتون سوالی بپرسم و نه به سوال کسی جواب بدم . فقط میخوام نظرتونو بدونم .
بچه ها تاحالا توجه کردین توی اکثر بازی های ایرانی ، شخصیت ها یا دچار فراموشی میشن یا از علائم فراماسونری توی بازی ها استفاده میشه !!!!!! 24
بله ، میدونم خیلی خنده داره ! حالا استاد بزرگوار تیم ما آقا مهدی فنایی ، یه بازی ساخت که تمام المان ها توش باهم هماهنگ بودن واسه همین معروف شد . به همین دلیل همه روی آوردن که ببینن 41148 چجوریه ، اونا هم بازیشونو اونجوری بسازن !!!!!
نظر بنده ی حقیر اینه که : 
ما داستان و ایده پرداز نداریم و یا اگر هم داریم ، ضعیف هستن . فقط هممون یاد گرفتیم کپی کنیم . کپی و کپی و کپی کپی و کپی و کپی وکپی وکپی وکپی وکپی وکپی و کپی ! 
اینو یاد نگرفتیم که باید عرق ریخت ، وقت گذاشت و زحمت کشید . توی هرررررررر کاری ، در مرحله ی اول به گوگل هجوم میاریم !!!!!! بابا خودت بشین یه وقتی بزار ، اگه نتونستی بعدا برو سر اون گوگل بیچاره ! تنها دلیلش کپی هستش !
خیییییلی خوشحال میشم که نظر شما رو هم راجع به این موضوع بدونم .....اصلا این تاپیک رو به همین موضوع ضعف در ایده پردازی اختصاص میدیم.
علت ضعف داستان های بازی های ایرانی چیه ?
خجالت نکشید و هر نظری که دارید مطرح کنید تا هممون استفاده کنیم .
با تشکر ، نوید ، عضو تیم Elite
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: hamed2002
#2
سلام.

نظرات شخصی من در این زمینه ایناس:

1- نبود تیمی که متشکل از ایده پرداز، داستان نویس، برنامه نویس، طراح و ... بشه، خودش این معضلات رو ایجاد میکنه.
2- نبود روحیه ی تیمی در صورت وجود وارد بالا؛ یعنی چی؟ یعنی شما ممکنه همه ی اینا رو کنار هم داشته باشی، اما کسی که میخواد ایده رو بده، میگه 50 درصد از حقوق مادی و معنوی بازی از من، طراح و گرافیست هم همینو میگه، داستان نویس هم همینطور ! اونوقت شما اصلا چیزی براتون نمیمونه که بخواین ادامه بدین، یا اینکه بچه های تیم هر کدوم ساز خودشون رو میزنن، مثلا نفر گرافیست شما، دوست داره نظرات خودشو توی داستان بازی اعمال کنه، حالا شما هی میگی بنه، اون ناراحت میشه و ...
یا کسی رو داستان رو میخواد بنویسه، کلا ایده رو عوض میکنه.
یا خود شمایی که میخوای بازی رو بسازی، میبینی فلان چیزش خوب نیست به نظرت، سریع نظر خودتو اعمال میکنی!

در این مواقع، باید تیم یه مدیر پروژه داشته باشه که این مسئولیت ها رو بر عهده بگیره و حرف آخر رو پس از شنیدن حرف همه بزنه!

حالا اگه تیم نداشته باشیم چه کنیم؟ در ادامه میگم نظر خودمو!

3- عدم وجود منابع مالی مناسب برای ارائه ی کار قوی! به طور مثال آقای فنایی ، ظاهرا دبیر هم هست و اینطوری اگه روزی یه ساعت هم وقت برای بازی سازی بزاره، میدونه که آخر ماه، بازم حقوقش رو داره! اما شمایی که شغل دیگه ای ندارین، نمیتونین درست فکر کنین و بهترین کار رو ارائه بدین، چون میخواین یه کاری که کمترین زمان رو ببره درست کنین.
اینطوری مثلا آقای فنایی برای داستان میتونه یک ماه وقت بذاره، اما من نوعی، به طور مثال، داستان رو در حین ساخت بازی تکمیل میکنم.

4- عدم تسلط کافی به مهارت های لازم! از نرم افزارهای مورد نیاز بگیرین تا هنرهای خاصی نطیر داستان نویسی ، طراحی، ایده پردازی و ... ( باز به طور مثال آقای فنایی چون هنر خونده و تدریس میکنه، تو بحث هنری، کارهای بهتری میتونه ارائه بده) در همین رابطه بازی های دزد بی مزد و ... که مهدی گنجه زادگان ساخته ببینین ! من خودم کامل بازی نکردم، ولی در کل اگه داستان و ایده و برنامه نویسی و ساخت بازی هاش خوب باشه، در نهایت، گرافیکش خوبی نداره!

5- یه موردی هم هست که بیشتر دوستان عزیز در انجمن ، به سراغ ساخت بازی های حدسی ( شبیه افتابه ) و یا بازی های ماجراجویی ( شبیه به بازی های 41148 ) خب چرا؟ یکی از دلایل این موضوع اینه که ساختش راحتتره! ( البته جسارت به دوستانی که این بازی ها رو ساختن نشه) یعنی شما با استفاده از رفتار پلتفرمر و یه سری ایونت، میتونین کار رو تموم کنین. خب همین بازی ها اگه گرافیک خوبی هم داشته باشن، باز میتونن موفقیت خوبی داشته باشن.

الان چرا یک بازی مثل ماشینیریوم، باید توی کافه بازار یا هر جایی فروش و دانلود خوبی داشته باشه؟ به نظرم غیر از ایده، خلاقیت، گرافیک، داستان و .... چیز دیگه ای میتونیم بگیم؟

نظر سایر دوستان رو پذیراییم!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hamed2002 ، danials008 ، mahdi_R8095 ، hsnpi
#3
من 41148 رو  تازه بازی کردم و میبینم  زیبایی این بازی واقعا به گرافیک نیست  داستان پردازی و  حل معما  جالب ترین  قسمت های تشکیل دهنده بازی  هستند 
بازی بعضی (بعضی یعنی یک تعدادی  نه همه ) از دوستان رو  که دانلود کردم  و  دوستان دیگر جدا از این انجمن  یک  نقص کلی داشتند و اون داستان نویسی  هست

علت کلی این امر هم اینه که هیشکی کتاب نمی خونه  و  دوست داره ی داستان قوی داشته باشه
پیشنهاد  میکنم  دوستانی که  قصد دارند  بازی سبک داستانی بنویسند  کتاب بخونند 
چون تو کتاب ها  تنها امری که شما رو  به تجسم و همراهی داستان تشویق میکنه توصیف هست  که  با اینکه ما  داریم 
از ابزار ی خیلی بیشتر از توصیف استفاده میکنیم  هنوز مشکل داریم
برای درک بهتر توصیف (یاسمین - گندم رو بخونین  )
البته اثار نسبتا خوبی هم تو سایت های مانند 98ia | نودهشتیا | دانلود رمان | دانلود رمان عاشقانه پیدا میکنین
 اگر  دوستان  حس  خوندن رو ندارند  حداقل فیلم پرتقال کوکی رو ببینن   تا به درک صحیح تر  از این نوع داستان  نزدیک بشن

البته از این موضوع هم نمیشه گذشت که همه دوست دارند کارکتر هاشون  مثل بازی  14148 بشند  ولی دقت نمی کنند  کارکتر هاش  کم تر از افکت هاش به دید میان

انشالله  با دقت به این موارد  دوستان  به نتیجه بهتری برسند
ادرس وبلاگم 





id = @user138592
54
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، hsnpi
#4
احسنت همگی !! نظراتتون محححححححشره !
ببینید ، به نظر من باید همچین بحث هایی توی انجمن ها بشه تا تیم های بازیسازی بتونن به ضعف خودشون پی ببرن و همه نقاط قوت و ضعف بازیسازی ایران رو بدونن .
دوستان باز هم نظراتتون رو ارائه کنید و خجالت نکشید .
با تشکر ، نوید ، عضو تیم Elite
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary
#5
سلام خدمت دوست عزیز .
خب اول از همه من کاری ندارم به بقیه موضوع ها و میرم سراغ موضوع بکاگیری المان های انتی فریماسونری که خودم واقعا بهش علاقه دارم و دوست دارم تو هر بازیم ازش استفاده کنم !!!!!
دوست عزیز همیشه سعی کن قبل بیان هرچیزی یکم فکر یا تحقیق کن و  بعدش نظرت رو بصورت عمومی پخش کن
++
یا از علائم فراماسونری توی بازی ها استفاده میشه !!!!!! [تصویر:  24.gif]
++
در جواب این حرف شما باید  یک سری بازی براتون نام  ببرم => sims - battle field - assasins creed - و خیلی بازی های دیگه و کارتون ها و فیلم های دیگه ی غربی (هالیود که به کل همی فیلم هاش ) = شما تو عمشق این فیلم ها و بازی ها بری چی میبینی ؟؟؟؟ توی همشون دارن از نماد های شیطان پرستی و فریماسونری استفاده میکنن و دارن به هر نوعی شده وجود خدای حکیم و قدرتمندو نادیده میگیرن . توجه به ظرافت المان های بکار رفته داخل فیلم هاشون واقعا بی نظیره (حالا بماند که بعضی ها میگن خب حالا مثلا ما شیطان پرست شدیم ؟؟؟) درسته که ما شیطان پرست نشدیم اما اون فیلم ها و بازی ها مارو داره ناخوداگاه به سمتشون میکشه . من وقتی بچه بودم عاشق مرد عنکبوتی بودم و همش شکل تار انداختنشو در می اوردم و تا اینکه با فری ماسون ها اشنا شدم و دیدم ا این علامت دقیقا مثل همون تار انداختن مرد عنکبوتی !!!! خب اونا هم هدفشون همینه که ما رو بکشون به سمت شیطان و شیطان پرستی با زیبا جلوه دادن و معتاد کردن ما به انجام یا مشاهده فیلم ها . (و واقعا هم خوب تونستن . من بدون اینکه خودم بدونم داشتم از نماد های شیطان استفاده میکردم !!! )  . خب اینارو گفتم که یکم برات واضح شه که ترویج فرهنگ کپی کردن نیست اگه اینطوره اوناهم همشون تقلید کارن ( 21 شرکت هایی که فقط میلیاردها پول ایده پردازو داستان نویساشونه )

حالا هم من کار اقای فنائی رو واقعا تحسین میکنم و به عنوان یک مسلمان دوست دارم که فرهنگ و دینمو داخل بازی های که ارائه میکنم نشون بدم تا تمام کسایی که بازی میکنن حداقلش با دین من اشنا بشن خوبی هاشو ببین (چیزی که شیطان چرستا دارن همش استفاده میکنن ) بدی ها و مشکلات دور بودن ازشو ببین و ... و این ترویج فرهنگ و عقیده از نظر من کپی نیست و همه ما باید ب نحوی استفاده کنیم . البته واقعا باید ایده و داستان نویسی بی نقص باشه . کسی که میخواد اینکارو بکنه با دین کاملا اشنا باشه تا حداقلش بتونه ب خوبی تمام المان های دین رو پیاده سازی کنی

و یک چیز دیگه ک شما اشتباه بیانش کردی ((تو بازی های ایرانی از علائم انتی فریماسونری استفاده میشه نه فریماسونری )) 

بازم میگم این بحث ها چیزایی نیستن که تو انجمن ها و اینا بشه راجبشون بحث کرد . و همیشه سعی کنید با دقت باشید و داخل بازی هاتون بصورت اگاهانه و از قبل مطالعه شده از نماد های خوب (اینطور بهتره بگم ) استفاده کنید . هرچند من خودم به شخصه نماد گرایی رو اینجور چیزارو بد میدونم اما خب باید در جواب یک نفر مثل خودش رفتارکنید . اها راستی اینم بگم که فقط 41148 نیست که اینکارو کرده . تو انجمن خودمون اقا مصطفی با بازی مداقعان حرم هم تونسته اینکارو بکنه و از نظر من کار ایشون هم قابل قدردانی هستش . اگه بتونن این بازی رو بصورت منطقه ای هم عرضه کنن با زبان های بین المللی واقعا کار بزرگی کردن .
  اخ دوباره خیلی طولانی شد دیگه سریع جمعش میکنم . کتاب بخونید . داستان بنویسید تو وقت های ازادتون سعی کنید الان های خوب و بد رو از هم تشخیص بدین . و در اخر بهترین بازی های دنیارو بسازید 63

ببخشید اگه متن کمی بد شد . موفق باشید
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، hsnpi
#6
(1395/10/17، 01:33 عصر)danials008 نوشته است: سلام خدمت دوست عزیز .
خب اول از همه من کاری ندارم به بقیه موضوع ها و میرم سراغ موضوع بکاگیری المان های انتی فریماسونری که خودم واقعا بهش علاقه دارم و دوست دارم تو هر بازیم ازش استفاده کنم !!!!!
دوست عزیز همیشه سعی کن قبل بیان هرچیزی یکم فکر یا تحقیق کن و  بعدش نظرت رو بصورت عمومی پخش کن
++
یا از علائم فراماسونری توی بازی ها استفاده میشه !!!!!! [تصویر:  24.gif]
++
در جواب این حرف شما باید  یک سری بازی براتون نام  ببرم => sims - battle field - assasins creed - و خیلی بازی های دیگه و کارتون ها و فیلم های دیگه ی غربی (هالیود که به کل همی فیلم هاش ) = شما تو عمشق این فیلم ها و بازی ها بری چی میبینی ؟؟؟؟ توی همشون دارن از نماد های شیطان پرستی و فریماسونری استفاده میکنن و دارن به هر نوعی شده وجود خدای حکیم و قدرتمندو نادیده میگیرن . توجه به ظرافت المان های بکار رفته داخل فیلم هاشون واقعا بی نظیره (حالا بماند که بعضی ها میگن خب حالا مثلا ما شیطان پرست شدیم ؟؟؟) درسته که ما شیطان پرست نشدیم اما اون فیلم ها و بازی ها مارو داره ناخوداگاه به سمتشون میکشه . من وقتی بچه بودم عاشق مرد عنکبوتی بودم و همش شکل تار انداختنشو در می اوردم و تا اینکه با فری ماسون ها اشنا شدم و دیدم ا این علامت دقیقا مثل همون تار انداختن مرد عنکبوتی !!!! خب اونا هم هدفشون همینه که ما رو بکشون به سمت شیطان و شیطان پرستی با زیبا جلوه دادن و معتاد کردن ما به انجام یا مشاهده فیلم ها . (و واقعا هم خوب تونستن . من بدون اینکه خودم بدونم داشتم از نماد های شیطان استفاده میکردم !!! )  . خب اینارو گفتم که یکم برات واضح شه که ترویج فرهنگ کپی کردن نیست اگه اینطوره اوناهم همشون تقلید کارن ( 21 شرکت هایی که فقط میلیاردها پول ایده پردازو داستان نویساشونه )

حالا هم من کار اقای فنائی رو واقعا تحسین میکنم و به عنوان یک مسلمان دوست دارم که فرهنگ و دینمو داخل بازی های که ارائه میکنم نشون بدم تا تمام کسایی که بازی میکنن حداقلش با دین من اشنا بشن خوبی هاشو ببین (چیزی که شیطان چرستا دارن همش استفاده میکنن ) بدی ها و مشکلات دور بودن ازشو ببین و ... و این ترویج فرهنگ و عقیده از نظر من کپی نیست و همه ما باید ب نحوی استفاده کنیم . البته واقعا باید ایده و داستان نویسی بی نقص باشه . کسی که میخواد اینکارو بکنه با دین کاملا اشنا باشه تا حداقلش بتونه ب خوبی تمام المان های دین رو پیاده سازی کنی

و یک چیز دیگه ک شما اشتباه بیانش کردی ((تو بازی های ایرانی از علائم انتی فریماسونری استفاده میشه نه فریماسونری )) 

بازم میگم این بحث ها چیزایی نیستن که تو انجمن ها و اینا بشه راجبشون بحث کرد . و همیشه سعی کنید با دقت باشید و داخل بازی هاتون بصورت اگاهانه و از قبل مطالعه شده از نماد های خوب (اینطور بهتره بگم ) استفاده کنید . هرچند من خودم به شخصه نماد گرایی رو اینجور چیزارو بد میدونم اما خب باید در جواب یک نفر مثل خودش رفتارکنید . اها راستی اینم بگم که فقط 41148 نیست که اینکارو کرده . تو انجمن خودمون اقا مصطفی با بازی مداقعان حرم هم تونسته اینکارو بکنه و از نظر من کار ایشون هم قابل قدردانی هستش . اگه بتونن این بازی رو بصورت منطقه ای هم عرضه کنن با زبان های بین المللی واقعا کار بزرگی کردن .
  اخ دوباره خیلی طولانی شد دیگه سریع جمعش میکنم . کتاب بخونید . داستان بنویسید تو وقت های ازادتون سعی کنید الان های خوب و بد رو از هم تشخیص بدین . و در اخر بهترین بازی های دنیارو بسازید 63

ببخشید اگه متن کمی بد شد . موفق باشید

عالیییییییییه آقا دانیال !
ماشالله ! ما به منتقد هایی مثل تو و امثال تو نیازمندیم.
ایشون صحیح میفرمایند ، ما فقط فک میکنیم که اگه بازیساز مسلمانی از علائم شیطانپرستی توی بازیش استفاده کنه ، یعنی بازیش ضد خدایی هستش !!!! نه ! اتفاقا برعکس ! توی خیلی از بازی ها به منظور ایجاد ترس و وحشت در گیمر استفاده میشه . درست همونطور که دانیال جان فرمودند .
راستی! من اون قسمت اول حرفتونو خوب نفهمیدم .....تحقیق کنم؟ من ؟ داداش گلم من خودم اینکارم ، یه وقت فک نکنی چنتا جوون که هیچی از مسائل خارج از بازی سرشون نمیشه اومدن اینجا ; ولی دمت گرم . موفق و موید باشی 53
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، danials008
#7
من به شخصه از مطالب دوستان استفاده کردم و تشکر میکنم
در مورد این موارد ، تا میتونیم باید در انجمن صحبت کنیم و مطلب بذاریم.
اتفاقا به نظر من، حالا که این انجمن، یه جورایی غیر از یه مکان گفتگو برای بازی سازی هست، یه انجمن گفتگو برای بازی سازی اسلامی هم میتونه باشه. البته من نظرم بازی سازی ایرانی اسلامی هست. ( یا کلا بازی سازی به سبکی که دین، فرهنگ، اجتماع، عقاید و نظرات و ... ایرانی اسلامی رو به بقیه بشناسونه! )
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008
#8
(1395/10/17، 02:42 عصر)mostafanastary نوشته است: من به شخصه از مطالب دوستان استفاده کردم و تشکر میکنم
در مورد این موارد ، تا میتونیم باید در انجمن صحبت کنیم و مطلب بذاریم.
اتفاقا به نظر من، حالا که این انجمن، یه جورایی غیر از یه مکان گفتگو برای بازی سازی هست، یه انجمن گفتگو برای بازی سازی اسلامی هم میتونه باشه. البته من نظرم بازی سازی ایرانی اسلامی هست. ( یا کلا بازی سازی به سبکی که دین، فرهنگ، اجتماع، عقاید و نظرات و ... ایرانی اسلامی رو به بقیه بشناسونه! )

دقیقا هدفیه که ما باید داشته باشیم . بازی سازی ایرانی اسلامی رو خوب اومدی 3
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
(1395/10/17، 02:42 عصر)mostafanastary نوشته است: من به شخصه از مطالب دوستان استفاده کردم و تشکر میکنم
در مورد این موارد ، تا میتونیم باید در انجمن صحبت کنیم و مطلب بذاریم.
اتفاقا به نظر من، حالا که این انجمن، یه جورایی غیر از یه مکان گفتگو برای بازی سازی هست، یه انجمن گفتگو برای بازی سازی اسلامی هم میتونه باشه. البته من نظرم بازی سازی ایرانی اسلامی هست. ( یا کلا بازی سازی به سبکی که دین، فرهنگ، اجتماع، عقاید و نظرات و ... ایرانی اسلامی رو به بقیه بشناسونه! )

به آقا مجتبی میتونید بگید یه همچین انجمنی رو راه بندازه...؟؟ 4
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
سلام. 
با پست اول اقامصطفی به شدت موافقم. 

جامعه کاربری ایرانی کانستراکت رو اصلا نمیشه با یونیتی مقایسه کرد ! نه از نظر سن، نه تجربه، نه کیفیت، نه کمیت، نه بودجه و خیلی چیزای دیگه ! یکی از دلایلی که بازی خوب زیادی با کانس نمیبینیم اینه که میانگین سنی بچه ها خیلی پایینه و هنوز اون تجربه ی لازم رو ندارن. 
اقای فنایی هم یه شبه نشد سازنده ۴۱۱۴۸، کارنامه شو نگاه کنید پی میبرید به همه چی ! 

نکته دیگه اینکه : الان همه به اتفاق میگن که ۴۱۱۴۸ بهترین بازی ماجرایی ایرانیه ! خب آره، هست چون بازی ماجرایی ایرانی بهتری رو پلتفرم اندروید نداریم ! و الا همین بازی هم کلی ضعف و مشکل تو خودش داشت. مثلا داستانش اصلا منو راضی نکرد. شروعش خوب بود ولی پایانش خیلی بچه گانه بود ! 

در آخر توصیه میکنم کتاب بخونید، فیلم ببینید ( نه هر فیلمی ! ) و بنویسید ! از نوشتن نترسید هر چی تو ذهنتون میاد رو بنویسید حتی اگه مریض باشه ! قرار نیست کسی این نوشته ها رو بخونه. 

موفق باشید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095 ، mostafanastary ، danials008 ، mahdi797979


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده ارور جاوا M.gh 4 1,867 1403/6/27، 10:19 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  این چیه alirezagamemaker 4 2,327 1403/6/27، 10:18 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  نشان دادن حرف در بازی کلماتی mehdi 0 287 1403/5/13، 05:27 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده مشکل در آرایه mehdi 2 557 1403/4/26، 11:41 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 1,296 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm

پرش به انجمن: