حل شده مشکل خیلی فوری در ساخت فروشگاه ،لطفا سریع جواب بدید
#1
سلام دوستان
من یه فروشگاه برای بازیم ساختم که بتونی از توی اون بک گراندو این چیزا بخری . اما یه مشکل :
من گفتم اگر روی فلان شیء تاچ شد و مقدار سکه مساوی یا بیشتر از ۲۵۰۰۰ بود ، متغیر backgrand_shop بره توی یک . و اگه رو بک گراند بعدی کلیک کرد بره متغیر بره ۲ و ... . بعدش گفتم اگه مقدار متغیر یک بود ، قفل بک گراند یک باز بشه ، اگه ۲ بود اسپرایت قفل بک گراند دو حذف بشه . اما وقتی مثلا بک گراند ۱ رو میخرم ، بعد ۳ رو میخرم و بعد ۲ رو ، وقتی میام بیرون و دوباره میرم تو فروشگاه جز بک گراند ۲ که آخرسر خریدم ، ۱ و ۳ که خریده بودم قفلاً .
حالا باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این هم عکس :
[تصویر:  problem.png]
امیدوارم متوجه شده باشید .
تو رو خدا کمک کنید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام

شما از همین عکسی هم که گرفتی باید به مشکلت پی میبردی ! در عجبم چطوری بازی میسازید 4 

شما در قسمت ( خط 15 و 16 و 17 )
عبارت متغیر Back_Shop رو بر حسب مساوی مساوی قرار دادید ( == )

بعد اومدید توی اکشن ها هم تعریف کردید که اگر سکه فلانی کافی بود و فلان ، مقدار متغیر بشه مثلا 2 22

وقتی مقدار متغیر 2 میشه ، دیگه کاربر به بک گراند 1 و 3 دسترسی نداره چون مقدار متغیر طبق چیزی که نو.شتید باید مساوی مساوی باشه .

راه حل پیشنهادی بنده :

میاید بک گراند اول که باز هست رو که هیچی و دست نمیزنید ، بعد توی بک گراند دوم برای خریدش میاید یک شرط میذارید که باید مثلا بک گراند قبلیو خریده باشی !

برای اینکه بفهمی خریده یا نه اون مساوی مساوی رو بر میداری میکنی کوچیک تر و مساوی ...

موفق و پیروز باشید ///
  پاسخ


 سپاس شده توسط: GAME MOEIN ، shazde
#3
سلام ممنون از پیشنهادتون اما من یه چیزی رو نگفتم ، من میخوام کاربر هر بک گراندی رو که دوست داشت بخره نه به ترتیب ، بعنی اگه دوست داشت چه میدونم اول ۱۷ رو بخره بعد ۳ رو بخره ، بعد ۱۴ رو بخره و ... اینجوری .
دقیقا مثل بازی سالار 
خیلی ممنون دوست عزیز از توجهت و جواب دادنت اما این راه دلخواه من نیست و اگه راهی برای چیزی که گفتم داری ، ممنون میشم اگه بگی .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
سلام
اگه تعداد بک‌گراندا زیاد نیس ، برای هرکدوم یه متغیر جدا درست کنید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
زیاده ولی فک کنم چاره ای جز این دارم ، خودم هم از اول همین فکر رو کردم ، اما گفتم شاید را ساده تری باشه 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
سلام اگر میخواهید با کاکون خروجی بگیرید و از Localstorage برای ذخیره سازی استفاده کنید متغیر هاتون رو به Array تغییر بدهید که در خروجی به مشکل خواهید خورد و اصلا کار نخواهند کرد 

در نهایت شما دستور دادید اگر متغیر مساوی 2 بود قفل حذف شود این درست نیست چون وقتی دوباره وارد بازی میشوید
سیستم چک خواهد کرد که کدام متغیر مساوی 2 هست تا قفل مربوطه را حذف کند . سیستم خواهد دید back_shop مساوی 2 است پس قفل gh_mounday را حذف میکند . با بیرون رفتن و داخل شدن متغیر مساوی 1 و 3 نشده پس ان دو مورد دیگر قفل خواهند ماند . زیرا layout شما Restart شده است و این تغییرات در ان اعمال نشده است

روش اول برای خرید به ترتیب
بهتر است دستور دهید اگر متغیر 4 بود تماما قفل ها باشند و  اگر متغیر  مساوی 1 بود قفل gh_gangal باز شود . در خط دستور بعدی بفرمایید اگر متغیر شما  مساوی 2 بود قفل gh_mounday وgh_gangal باز شود . و در دستور بعدی بفرمایید اگر متغیر شما  مساوی 3 بود قفل gh_mounnight و gh_gangal و gh_mounday  باز شود و اگر متغیر 4 بود تماما قفل باشند . 

با این روش اگر متغیر شما 3 باشد 3 قفل را باز خواهد کرد اما اگر بخواهید کاربر پس و پیش بتواند نقشه ها را بخرد و ازاد کند باید دستور دهید


روش دوم برای خرید بدون ترتیب

باید 3 متغیر یا یک Array ایجاد کنید نسبت به تعداد بسته های فروشی یا همان نقشه های شما . هر کدام ازاد شد متغیر را از صفر یه یک تغییر دهید و ذخیره سازی و بازخوانی را ایجاد کنید تا در ابتدای layout فراخوان و با خرید هرکدام ذخیره سازی انجام شود و دستور دهید اگر متغیر نقشه اول یک بود قفل اول را باز کن . اگر متغیر نقشه دوم یک بود قفل دوم را باز کن و ....

در هر کجای مطالب بنده کلمه باید را شنیدید . به دل نگیرید بایدی در کار نیست و شما میتوانید با روش های دیگری هم این کار را انجام دهید این ها روش هایی بود که به ذهن بنده رسید

این همان فرمایشات بالا بود که دوستان بیش از من ارائه داده اند موفق باشید
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#7
سلام دوست عزیز 
من اونقدر توی کانستراکت حرفه ای نیستم و از حرف های شما هم ، کلمه ای نفهمیدم (البته ببخشیدا)
من برای هر کدوم یک متغیر ساختم و مشکلم حل شد .
با تشکر فراوان از شما و بقیه دوستان 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده ارور جاوا M.gh 4 1,866 1403/6/27، 10:19 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  این چیه alirezagamemaker 4 2,326 1403/6/27، 10:18 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  نشان دادن حرف در بازی کلماتی mehdi 0 287 1403/5/13، 05:27 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده مشکل در آرایه mehdi 2 557 1403/4/26، 11:41 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 1,296 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm

پرش به انجمن: