1393/9/15، 07:39 عصر
سلام اگر کسی روش استفاده از این شی WebStorage را میدونه و یا باهاش کار کرده و روش استفاده از این شی را بلده به ما هم یاد بده و چه استفاده خواستی و کجا ازش استفاده کنیم؟
حل شده راهنمایی در مورد شیء WebStorage
|
1393/9/15، 07:39 عصر
سلام اگر کسی روش استفاده از این شی WebStorage را میدونه و یا باهاش کار کرده و روش استفاده از این شی را بلده به ما هم یاد بده و چه استفاده خواستی و کجا ازش استفاده کنیم؟
1393/9/15، 09:28 عصر
سلام. اگه نمیخواهید از روش عادی کانستراکت بازی رو Save کنید، مثل اکثر بازیهایی که میبینیم باید از Webstorage استفاده کنید. این پلاگین به شما اجازه میده که متغیّرها، آرایهها، دیکشنریها و… دلخواهتون رو در سیستم کاربر ذخیره کنید. اسم این پلاگین نباید شما رو به اشتباه بیندازه، درسته که تو اسمش کلمهی Web داره ولی هیچ اطّلاعاتی رو در اینترنت ذخیره نمیکنه.
گفتیم Web Storage اطّلاعات رو در سیستم کاربر ذخیره میکنه. نحوهی این ذخیره سازی به این نوع هست که یک چیزی میسازه مثل متغیّر به اسم key که مقداری رو توش ذخیره میکنه، مثلاً مقدار 100 رو در یک key به اسم Score ذخیره میکنه. دفعهی بعد که بازی شروع میشه ما بررسی میکنیم مقداری که در key مورد نظر (در این مثال Score) وجود داره چیه و مقدارش رو دریافت میکنیم. حالا این key ها دو نوع هستند یک نوعشون اطّلاعات رو دائمی ذخیره میکنند که بهشون میگیم Local key و نوع دیگهشون موقّتی ذخیره میکنند که بهشون میگیم Session key. با استفادهی درست از این پلاگین میتونید سیوهای حرفهای برای بازیتون درست کنید. معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
علی صفایی حائری
1393/9/15، 09:40 عصر
خیلی ممنون
ولی یه چیز اینجا برام قابل فهم نبود اینکه الان من بخوام متغیر بسازم مثل قبل یک Add Global variable بسازم بعد وارد شی WebStorage بشم و اون متغییر را به این شی بشناسم یا اینکه مستقیم متغیر را رو WebStorage بسازم کمی گیژ شدم اگر سورس بزارید ممنون میشم البته کاربردش را یه جوری گرفتم
1393/9/15، 10:31 عصر
keyهای WebStorage ربطی به متغیّرها ندارند، همون طور که گفتم اصلاً میشه با این پلاگین کلّ یک آرایه یا کلّ یک دیکشنری و یا هر مقدار دیگهای رو ذخیره کرد، حتّی اگه متغیّری در کار نباشه! باید تو مواقعی که میخواین ذخیره انجام بشه از Set local value برای ذخیرهی مقدارتون استفاده کنید، مثلاً اگه میخواین در پایان مرحلهی بازیتون عملیّات ذخیرهسازی انجام بشه در On end of layout از این اکشن استفاده کنید. برای دریافت مقدار هم هر موقع خواستید میتونید با کمک اکسپرشن WebStorage.LocalValue مقدار ذخیره شده رو دریافت کنید.
این هم یک فایل نمونه capx برای کار با WebStorage: simpleWebStorageExample کاربر در این سورس نام خودش رو در یک کادر وارد میکنه و بعد در سیستم ذخیره میشه؛ حالا اگه پنجره رو ببندید و دوباره باز کنید (از بازی خارج شوید و در آینده دوباره وارد بازی شوید) میبینید که نام کاربر در لیوت دیده میشود. معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
علی صفایی حائری
1393/9/15، 11:12 عصر
خیلی کارت درسته آقا مجتبی
میگم خیلی یعنی خیــــــــــــــــــــــــلی!
تو ندیدی این گفتن رو
فرق دوستو از دشمن چون نمی تونستی خوب ببینی غلطای دیکته ی خوش خط رو آموزش موتور یونیتی و یه عالمه دیگه! www.TrueGame.ir
1393/11/1، 02:01 عصر
من از وب استروگ برای ذخیره برخی از متغییر هایم اسنفاده کردم حالا می خواهم برای ذخیره چک باکس از آن استفاده کنم. اگر چک باکس ترو شود مقدار ترو ذخیره شود و همین طور برای فالس . باید چه کار کنم هم برای ذخیره هم برای لود کردن. اگر مقدار کلیدی که به آن دادیم ترو شود چک باکس حالت ترو و غیره
آیا می توان مقدار کلید را برای چک باکس در نظر گرفت
1393/11/1، 03:01 عصر
بله میشه. این مثال رو ببینید:
https://www.dropbox.com/s/ic8h3fk9eppbiw....capx?dl=1 معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
علی صفایی حائری
1393/11/6، 01:46 عصر
اقا شما هم که تمامی سورس هاتون سر 178 هست من 173 دارم با نوت هم نمیتونم باز کنم چون خروجیش سینگل نیست
من فقط یک متغیر دارم به نام best_score که میخام تا بازیکن باخت این مقدار در webstorge ذخیره بشه و وقتی بازیکن بازی وارد بازی شد مقدار best_score برابر مقداری که قبلا ذخیره کردیم شه ولی نمیشه من یه set local value ساختم یعنی یه کی ساختم به نام bs بعد در اکشن start of layout زدن best_score = webstorge.localvalue("bs") ولی نشد تکسی که باید best_score رو نمایش بده مینویسه NAN
1393/11/6، 02:38 عصر
مشکلتون اینه که Webstorage متغیّرها رو به صورت رشتهای ذخیره میکنه، یعنی حتّی اگه متغیّرتون عددی باشه، تبدیلش میکنه به رشته و بعد ذخیرهش میکنه، حالا وقتی به متغیّر عددی مقدار رشتهای میدین بهتون میگه این عدد نیست (NaN در اصل مخفف عبارت Not a Number هست)، این مشکل به راحتی با اضافه کردن تابع int برای تبدیل رشته به عدد حل میشه:
کد: best_score = int(webstorge.localvalue("bs")) معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
علی صفایی حائری |
موضوعهای مشابه… | |||||
موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین ارسال | |
حل شده ارور جاوا | M.gh | 4 | 1,867 |
1403/6/27، 10:19 عصر آخرین ارسال: Klkj |
|
این چیه | alirezagamemaker | 4 | 2,327 |
1403/6/27، 10:18 عصر آخرین ارسال: Klkj |
|
نشان دادن حرف در بازی کلماتی | mehdi | 0 | 287 |
1403/5/13، 05:27 عصر آخرین ارسال: mehdi |
|
حل شده مشکل در آرایه | mehdi | 2 | 557 |
1403/4/26، 11:41 عصر آخرین ارسال: mehdi |
|
حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو | Arianm | 3 | 1,296 |
1402/4/25، 12:01 عصر آخرین ارسال: Arianm |