ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
شما بایستی با چند رویداد و شرط پیاده سازی کرد.
از رویداد برخورد استفاده کنید هنگامی که پلیر با پل برخود می کند.
در اکشن :پل یکمی به پایین رود. وهنگامی که پلیر برخورد نداشت پل آهسته به سر جای اولش برود.
برای اینکه کارتان تمیز باشد به جای یک پل دراز از چند تکه پل استفاده کنید. سپس از ریداد پین pin خودش رابه خودش وصل کنید. یک پارامتر دارد که نوع وصل شدن را تعیین میکند. انراهر دفعه تغییر دهید تا نتیجه که می خواهید . سپس رویداد و اکشن بالا را اضافه کنید.
ارسالها: 139
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: مرد 1394
سپاسها: 247
214 سپاس گرفتهشده در 66 ارسال
این یکمی جابجا شدن مشکل دارم میشه بگی از چه رویدادی ؟؟
ارسالها: 139
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: مرد 1394
سپاسها: 247
214 سپاس گرفتهشده در 66 ارسال
کسی سورس راجب موضع داره ؟
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
از رویداد Every X seconds مقدارش را برابر عدد کوچکتر ومثبت یک مثلا 0.20 کن یک متغییر سراسری بساز و مثلا می خواهید 10 پیکسل به پاین برود عدد 10 را وارد کن. سپس در رویداد قبلی رویداد جدید بساز و بگو هر گاه متغییر از 10 کوچکتر بود.
برای اکشن اش هم این کار راانجام بده .وارد اکشن پل شوید در مجموعه size & position گزینه set y را برابر با موقیعت شی پل + یک عدد (0.20) سپس این عدد را هم در یک اکشن به متغییر سراسری اضافه کن.
تجزیه : به اندازه یک مدت ثابت تا آخر بازی اکشن ها اجرا می شود. با کمک شرط دیگر این شرط را لغو می کنید .چون هر x ثانیه پل را به پایین می برد پس باید متوقف شود. عدد ها دلخواه بودند و می توانید تغییرش دهید تا به آنچه مد نظر تان است برسید .
نکته : این رویداد ها را به عنوان زیر شرط به رویداد برخورد اضافه کنید
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
اگر هم می خواهید پل فقط حرکت کند. مثل بازی های قارچ خور(برادران ماریو).
باید رفتار اضافه کنید برای اضافه کردن رفتار روی اسپرایت کلیک کنید گزینه behaviors روی لینک کلیک کرده دکمه بعلاوه را زده و رفتار مورد نظر را انتخاب کرده و ok را فشار دهید.
برای حرکت قسمت movement :
1- 8direction : برای حرکت در 8 جهت ثابت با سرعت و شتاب و اصطحکاک (چپ و راست و بالاو ...)
2- bullet : برای حر کت گلوله و هر چی که در یک جهت می رود و همچنین برای شبیه سازی برخورد توپ pong
3- car : حرکت ماشین را شبیه سازی کرده است. می توانید هر وسیله نقلیه با توان سرعت و ...
4- custom movement : حرکت شخصی . می توانید هر حرکت را که بخواهید شبیه سازی کنید
5- pathfinding : مسیر یاب.روی یک نقطه از نقشه کلیک می کنید و شی را از میان مسیر های پیچ و خم دار که توسط بلوک های جامد احاطه شده اند . شی را به نقطه تعیین شده می رساند. این حرکتی است که توسط کامپیوتر شی را به کوتاترین مسیر حرکت می دهد(هوشمن است بیشتر برای بازی های استراژیک و ماجراجویی و هوش مصنوعی دشمن کاربرد دارد)
6- physics : شبیه سازی حرک تهای فیزیکی مثل گرانش ، ربایش قوانین نیوتن ، قوانین حرکت فیزیک را شبیه سازه کرده است. مهمترین حرکت گوی و چرخدنده و عمل عکس العمل اشیا هنگام برخورد
7- platform : بازی های پلتفرمی مثل قارچ خور ، مگامن ، کنترا و .... شبیه سازی کرده است. این حرکت بروی محور x (چپ و راست) و همچنین سقوط و پرش را دارا می باشد
8- rotate : چرخش به دور خودش. برای حرکت چرخشی سیاره ها و می توانید سرعت و جنبش را کنترول کنید
9- sine : حرکت های تکرار شوند . این نوع حرکت ها حرکت هایی هستند که بعد از گذراندن یک مسیر به جای اولیه بر می گردند.(تخته نردبان افقی ماریو که چپ و راست میرفت.) و می توانید این حرکت تکراری را با شکل سینوسی و کسینوسی، و ... مخلوط کنید.
10- turret : این برای شبیه سازی تانک و سیستم های چرخشی برد مثل رادار جنگی عمل می کند. شعاع میتواند وجود اشیا را چک کند. و دستور شلیک .
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
ساخت هر شی:
1- حرکت : توسط افزونه های رفتار بخصوص فیزیک (گلوله و ماشین)
2- حالت ماده : توسط شیدر زنی در کانسراکت effects
3- نور و سایه : افزونه اشیا نور - سایه(shadow-light).
4- کنترول رفتار : رویداد ها و شرط ها -> اکشن های جدید برای رفتار با وضع جدید