1398/2/19، 12:37 عصر
سلام به همه
یه آموزش ساده ساخت فرم عضویت و ورود با سیستم ذخیره متغیرهای OnStorage آماده کردم. آخر پست سورس رو میتونید دانلود کنید.- یه بازی توی OnStorage بسازید.
- یه متغیر با اسم password از نوع String بسازید.
- یه متغیر با اسم name از نوع String بسازید. (اختیاری)
- میتونید متغیرهای دیگه ای مثل شماره تلفن و ... اضافه کنید.
- سیستم OnStorage به صورت خودکار واسه هر بازی که میسازید یه ستون به اسم "شناسه کاربر" میسازه که ما اینجا ازش واسه ذخیره ایمیل کاربر استفاده می کنیم.
- توی این آموزش از پلاگین های Browser برای نمایش پیام ها و LocalStorage برای ذخیره برخی اطلاعات استفاده میکنیم.
- خب الان با استفاده از فرم سمت راست باید عملیات ثبت نام کاربر رو انجام بدیم.
- در ابتدا چک میکنیم که آیا کاربر موقع انتخاب گزینه ثبت نام تمام موارد خواسته شده توی فرم رو پر کرده یا نه:
ایونت 1 - بررسی عدم وارد کردن ایمیل توسط کاربر و نمایش پیام خطا
ایونت 2 - بررسی عدم وارد کردن نام توسط کاربر و نمایش پیام خطا
ایونت 3 - بررسی عدم وارد کردن رمز توسط کاربر و نمایش پیام خطا
- در ادامه چک میکنیم که اگه هنگام انتخاب گزینه ثبت نام فرم کامل پر شده اطلاعات به هاست ارسال بشه:
ایونت 4 - بررسی وارد کردن تمامی اطلاعات و ارسال داده ها
ایونت 5 - نمایش پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد بعد از ارسال داده ها
ایونت 6 - نمایش پیام خطا در هنگام ثبت نام بعد از ارسال نشدن داده ها
نحوه ارسال داده ها:
GameId - شناسه بازی در پنل مدیریت
Token - توکن بازی در پنل مدیریت
UserId - شناسه کاربر (در این مثال ایمیل رو به عنوان شناسه قرار دادیم)
مقادیر بعدی - ارسال نام و رمز کاربر
نحوه ارسال داده ها:
GameId - شناسه بازی در پنل مدیریت
Token - توکن بازی در پنل مدیریت
UserId - شناسه کاربر (در این مثال ایمیل رو به عنوان شناسه قرار دادیم)
مقادیر بعدی - ارسال نام و رمز کاربر
- کار ساخت فرم ثبت نام تموم شد.
- الان با استفاده از فرم سمت چپ عملیات ورود به حساب کاربری رو انجام میدیم.
- قبل از اون یه لی اوت جدید بسازید و داخل اون یه تکست و یه باتن قرار بدید:
- از این لی اوت به عنوان پنل کاربر استفاده میکنیم که توی اون یه متن خوش آمدید و یه گزینه خروج قرار داره.
- برگردیم به همون فرم ورود. اول چک میکنیم کاربر اطلاعات خواسته شده رو پر کرده یا نه
ایونت 7 - بررسی عدم وارد کردن ایمیل توسط کاربر و نمایش پیام خطا
ایونت 8 - بررسی عدم وارد کردن نام توسط کاربر و نمایش پیام خطا
- در ادامه چک میکنیم اگه کاربر همه اطلاعات خواسته شده رو پر کرده داده ها رو از هاست دریافت کنیم. دقت کنید چیزی ارسال نمیکنیم و فقط دریافت میکنیم.
نحوه دریافت اطلاعات:
GameId - شناسه بازی در پنل مدیریت
TokenId - توکن بازی در پنل مدیریت
UserId - شناسه کاربر (که در اینجا ایمیل وارد شده هستش)
- بعد از این کار چک میکنیم داده ها دریافت شدن یا نه و اگه دریافت شدن آیا اطلاعاتی که کاربر وارد کرده درست هستن یا نه.
ایونت 10 - نمایش پیام خطا اگه اطلاعات از هاست دریافت نشدن
ایونت 11 - اگه ایمیلی که کاربر وارد کرده قبلا ثبت نام نکرده باشه پیامی با عنوان شما تاکنون ثبت نام نکرده اید نشون داده میشه
ایونت 12 - اگه اطلاعات دریافت شدن چک میکنیم که رمزی که کاربر وارد کرده با رمزی که از هاست دریافت کردیم یکی نبود پیامی با عنوان رمز وارد شده اشتباه است نشون داده میشه
ایونت 13 - اگه اطلاعات دریافت شدن و رمز هم درست بود، نام و ایمیل کاربر رو که از هاست دریافت کردیم با استفاده از LocalStorage ذخیره میکنیم. یه پیام ورود انجام شد نشون داده میشه و در نهایت کاربر رو به لی اوت پنل کاربری میفرستیم.
- تا اینجا کار ورود به حساب کاربر هم انجام شده ولی یه چندتا کار دیگه میتونیم انجام بدیم که اختیاری هستن.
ایونت 14 - توی شروع لی اوت فرم ثبت نام و ورود چک میکنیم ایمیل کاربر توی LocalStorage هست یا نه.
ایونت 15 - اگه ایمیل کاربر وجود داشت کاربر رو به صفحه پنل کاربری میفرستیم.
توی لی اوت پنل کاربری:
ایونت 1 - توی شروع لی اوت چک میکنیم اسم کاربر توی LocalStorage وجود داره یا نه.
ایونت 2 - اگه اسم کاربر وجود داشت اون رو دریافت می کنیم.
ایونت 3 - اگه دریافت انجام شد اسم کاربر رو به متن خوش آمد گویی اضافه می کنیم.
ایونت 4 - اگه کاربر گزینه خروج از حساب کاربری رو انتخاب کرد اسم و ایمیل خودش از LocalStorage حذف بشن.
ایونت 5 - اگه اطلاعات حذف شدن کاربر رو به صفحه عضویت/ورود میفرستیم.
ایونت 6 - اگه اسم کاربر توی LocalStorage نباشه کاربر رو به صفحه ورود میفرستیم.
نمونه صفحه پنل کاربری بعد از ورود کاربر