گرافیک جدید بازی. نظر بدید ممنون میشم
#1
 دفعه قبل از پروژه سه بعدی ام اسکرین گذاشتم . دوستان نظر،دادند .پیشنهادات شما باعث شد که به خودم بیام و به جای اینکه تو فکر بهینه بودن بازی باشم و از،تکسچرهایی با کیفیت خیلی پایین استفاده کنم یه کم سعی کردم ارتقا بدم .
از محیط رندر شده مرحله اول فیلم گرفتم ولی چون خیلی خیلی حجم فیلم بالا رفتن مجبور شدم کیفیتش رو خیلی بیارم پایین . الان توی لینک زیر این فیلم رو اپلود کردم . میگم کیفیت ویدئو خیلی پایینه ولی خب یه سری کلیات رو نشون میده .
یکی از چهار کاراکتر اصلی بازی رو هم طراحی کردم که توی فیلم مشخصه که البته هنوز ریگ بندی و انیمیت نشده .
واقعا با تمام وجود درک کردم که تنهایی و انفرادی بازی ساختن چقدر سخت و طاقت فرساست !
نرم افزارهای مورد استفاده :
3dmax
Coppercube
Photoshop
Mixamo fuse
اسم بازی : ماموریت های غیر عادی گروه اژدر
Aum
Ajdar unusual missions
البته اسم بازی زیاد مهم نیست فعلا.ممکنه تغییر،کنه.
یه خلاصه از داستان بازی :
یک کمپانی خرابکار به دلایل و انگیزه های نامعلومی شروع به ساخت تراشه های الکترونیکی هوشمند میکنند و اون رو توی بدن افراد توی مناطق مختلف قرار میدند . این تراشه ها دستوراتی رو به مغز صادر میکنند که افراد رو از،حالت عادی خارج کرده و باعث میشن که فرد رفتارهای غیر طبیعی - یه چیزی شبیه زامبی -از خودشون نشون بدن.
گیم پلی این هست که افراد گروه اژدر توی ده منطقه از نقاط مختلف دنیا بهصورت شوتر اول شخص باید زامبی ها رو از،بین ببرند و در وهله ی بعد تراشه ها رو جمع کنند و اطلاعات اون رو تحلیل کنند تا یه سرنخ هایی برسند که نشون بده اعضای اون شرکت کیا هستند و کجان ... در واقع گیم پلی بازی از دو بخش تیراندازی اول شخص و هیدن ابجکت تشکیل شده .
اینم اون ویدئوی دموی بازی که البته میگم کیفیت ویدئو رو خیلی اوردم پایین .
Object moved


 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، Amirhesam.KH ، mhp ، amin COD
#2
سلام علیرضا جان.
نسبت به اون کار اول(عکس های قبلی) خیلی عالی شده.
ولی هنوز هم یک سری ایراداتی داره.
قصدم تحقیر کردن نیست.میگم که بدونی و برطرف کنی تا هیچکی نتونه از بازیت ایراد بگیره.

خب،بزار ی نصیحت هم بهت بکنم.همه مثل من نیستند که برن و فیلم دان کنند.
منم خیلی با خودم کلنجار رفتم تا دانلود کردم.
شما بیا و کیفیت فیلم رو پایین نیار و تو آپارات و جا های دیگه آپلود کن تا نیازی به دانلود ما نباشه. و بتونیم تحت وب فیلم رو ببینیم.ایجاد کانال در آپارات کاملا رایگانه.
(امین حسینی هم مثل تو بود.ولی با اسرار های من قانع شد کانال آپارات بزنه.)

اولین عیب که به نظر من میرسه،اینه که تو هنوز هم داری بعضی جاها از شکل های دو بعدی استفاده می کنی.
مثلا همین مرغ و خروس ها.اون کوزه ها.شیر آب.
زیاد که وقت نمیبره.پس سعی کن هیچ جایی برای ایراد های بقیه نزاری.
دومین عیب به نظر من،اینه که داری برای اندروید با کاپر کیوپ میسازی.
من مشکلی با اندروید و یا انجین ندارم.
ولی خودم 1 ماه درگیر این انجین بودم.و هرچی خواستم خودم رو متقاعد کنم نتونستم.
چون حجم خروجی خیلی بالا بود و نمیشد بازی با کیفیت بالا ساخت.

من خودم هنوز توی سه بعدی زیاد سر رشته ندارم.
ولی اینو می دونم که خیلی انجین های بهتر وجود دارند.
همین یونیتی رو من نمی تونم روی سیستم فعلی نصب کنم.(چون 32 بیتیه)
ولی آموزش هاش رو که نگاه کردم دیدم که همچین زیاد سخت هم نیست.

به نظر من این بازی رو برای ویندوز بساز.
و بعدا یکم با انجین های دیگه هم کار کن و اگر خواستی با ی انجین دیگه،نسخه اندروید رو بساز.
چون من خودم توی ویندوز سر رشته دارم و برای کم حجم کردن بازیت برای ویندوز می تونم کمک کنم.
ولی توی اندروید؛من که بلد نیستم چطوری حجم پروژه رو کم کنم.


به هر حال این بازی توعه.
و تصمیم گیرنده نهایی خودتی.
من فقط بهت پیشنهاد دادم.
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#3
(1399/10/9، 10:52 صبح)FARZAD BLACK نوشته است: سلام علیرضا جان.
نسبت به اون کار اول(عکس های قبلی) خیلی عالی شده.
ولی هنوز هم یک سری ایراداتی داره.
قصدم تحقیر کردن نیست.میگم که بدونی و برطرف کنی تا هیچکی نتونه از بازیت ایراد بگیره.

خب،بزار ی نصیحت هم بهت بکنم.همه مثل من نیستند که برن و فیلم دان کنند.
منم خیلی با خودم کلنجار رفتم تا دانلود کردم.
شما بیا و کیفیت فیلم رو پایین نیار و تو آپارات و جا های دیگه آپلود کن تا نیازی به دانلود ما نباشه. و بتونیم تحت وب فیلم رو ببینیم.ایجاد کانال در آپارات کاملا رایگانه.
(امین حسینی هم مثل تو بود.ولی با اسرار های من قانع شد کانال آپارات بزنه.)

اولین عیب که به نظر من میرسه،اینه که تو هنوز هم داری بعضی جاها از شکل های دو بعدی استفاده می کنی.
مثلا همین مرغ و خروس ها.اون کوزه ها.شیر آب.
زیاد که وقت نمیبره.پس سعی کن هیچ جایی برای ایراد های بقیه نزاری.
دومین عیب به نظر من،اینه که داری برای اندروید با کاپر کیوپ میسازی.
من مشکلی با اندروید و یا انجین ندارم.
ولی خودم 1 ماه درگیر این انجین بودم.و هرچی خواستم خودم رو متقاعد کنم نتونستم.
چون حجم خروجی خیلی بالا بود و نمیشد بازی با کیفیت بالا ساخت.

من خودم هنوز توی سه بعدی زیاد سر رشته ندارم.
ولی اینو می دونم که خیلی انجین های بهتر وجود دارند.
همین یونیتی رو من نمی تونم روی سیستم فعلی نصب کنم.(چون 32 بیتیه)
ولی آموزش هاش رو که نگاه کردم دیدم که همچین زیاد سخت هم نیست.

به نظر من این بازی رو برای ویندوز بساز.
و بعدا یکم با انجین های دیگه هم کار کن و اگر خواستی با ی انجین دیگه،نسخه اندروید رو بساز.
چون من خودم توی ویندوز سر رشته دارم و برای کم حجم کردن بازیت برای ویندوز می تونم کمک کنم.
ولی توی اندروید؛من که بلد نیستم چطوری حجم پروژه رو کم کنم.


به هر حال این بازی توعه.
و تصمیم گیرنده نهایی خودتی.
من فقط بهت پیشنهاد دادم.

سلام .
ممنونم .
نه این چه حرفیه .میدونم قصد شما از،انتقادات، تحقیر کردن نیست. اتفاقات خیلی هم برای من مفیده . مثلا الان هم طبق نظر شما و هم نظر یکی دیگه از دوستان که توی خصوصی گفتن متوجه شدم که بهتره از اشیای دوبعدی کمتر استفاده کنم تو بازی. یعنی متوجه شدم که مخاطب سریع تشخیص میده .
البته توی مبحث بازیهای سه بعدی نیاز نیست که همه ی عناصر بازی به صورت سه بعدی طراحی بشن چون بازی خیلی سنگبن میشه. میشه بعضی جاها از ترفند خطای دید استفاده کرد . ولی خب خیلی محدود این کار باید انجام باشه که ضایع نباشه . ممنون بابت تذکر .
در مورد فیلم هم اخه حجم اصلی کار برای این دو دقیقه حدود ۱۸۰ مگ شد که خیلی عدد عجیبی بود برای دو دقیقه ویدئو !! و من حجمش رو تا ۱۱ مگ کم کردم .خب مگه تو اپارات اپلود کنم و کاربر بخواد ببینه حجم زیادی مصرف نمیشه ازش ؟ این رو نمیدونم راستش . ولی اگر اونجوری بهتره تو اپارات اپلود میکنم.
در مورد انجین هم تعصب خاصی ندارم .خصوصا روی این انجین که ناشناخته هست. فقط چون دیدم محیط کاربربش رو دوست دارم شروع به کار کردم باهاش. حالا خوبیش این هست که مدل ها و انیمیشن ها رو دارم میسازم و هر وقت نیاز شد کوچ کنم سمت انجین دیگه مدلها رو دارم و مثلا میتونم وارد یونیتی کنم و کار کنم باهاش. دوباره نیاز نیست پروسه ساخت مدلها رو طی کنم.
اینم انجین بدی نیست. برای ویندوز که حرف نداره . برای اندروید هم پروژه خالی که گرفتم ازش حجمش فقط پونصد کیلوبایت شد.الان هم حجم این کاری که تا الان ساختم حدود سه مگابایت شده .که با توجه به این همه تکسچر و مدل واقعا حجم زیادی نیست . البته یه سری مشکلاتی هم داره از قبیل نور و سایه خصوصا توی خروجی اندروید . که اونم یه فکرایی دارم این که مثلا سایه های دستی و فیک خودم ایجاد کنم و .... ولی خب در مجموع حق با شماست انجین یونیتی به مراتب معروف تره و مستندات بیشتری هم داره .
برای ویندوز هم همزمان دارم کار میکنم میخوام دو تا خروجی بگیرم . برای ویندوز از تکسچرهای به مراتب با کیفیت تری استفاده میکنم

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: FARZAD BLACK
#4
خوشحالم که داری  سعی می کنی ی بازی بی عیب و نقص بسازی.
یکم صحبت های دیگه ای هم بود که فکر می کنم بخوام تو تاپیک بگم یکم از بحث اصلی خارج میشیم.
در خصوصی گفتم.
خصوصی رو چک کن
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#5
دوستان یه سوال .
برای اینکه طراحی محیط،سه بعدی رو انجام بدم نیاز به تصاویر الگو دارم . حالا نمیدونم بهش ایده میگن یا کانسپت یا ...
مثلا از یه فضای سه بعدی واقعی عکس از،زوایای مختلف میخوام . این گونه تصاویر وجود دارند ؟ چه جوری باید جستجو کنیم چه واژه ای رو باید سرچ کنم ؟ ممنون
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1399/10/9، 02:57 عصر)Alireza3d نوشته است: دوستان یه سوال .
برای اینکه طراحی محیط،سه بعدی رو انجام بدم نیاز به تصاویر الگو دارم . حالا نمیدونم بهش ایده میگن یا کانسپت یا ...
مثلا از یه فضای سه بعدی واقعی عکس از،زوایای مختلف میخوام . این گونه تصاویر وجود دارند ؟ چه جوری باید جستجو کنیم چه واژه ای رو باید سرچ کنم ؟ ممنون
تو سایت پینترست میتونی دنبال این چیزا باشی
بهش میگن رفرنس
رفرنس چیزیه که تو از روش دوباره طراحی میکنی
مدلسازی و..


 
درود
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#7
سلام
نسبت به دفعه قبل خیلی بهتر شده
ولی خودت هم میدونی که جای کار زیاد داره
چون خودت استاد هستی دیگه ضافه گویی نمیکنم فقط چند تا مرد که همینطور گذری تو فیلم دیدم رو میگم
هر چی تکسچر داری چه درخت چه قفس مرغا چه هر چیز دیگه سعی کن سفیدی هاشو بگیری خیلی جالب به نظر نمیرسه
من تا به حال با کار کیوب کار نکردم نمیدونم چطور باید داخل مدل اورد ولی برای مثال اگه برای اون لباس شویی یه مکعب ساده درست کنی و بهش تکسچر بدی خیلی قشنگ تر و واقعی تر بنظر میرسه
باز هم میگم کارت با این تنهایی عالیه

(راستی فرقی بین آپارت و دانلود هم نیست چون موقع تماشای انلاین هم درواقع دارید فیلم رو دانلود می کنید دیگه)

موفق باشی
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#8
(1399/10/9، 09:52 عصر)amir mahdi نوشته است:
(1399/10/9، 02:57 عصر)Alireza3d نوشته است: دوستان یه سوال .
برای اینکه طراحی محیط،سه بعدی رو انجام بدم نیاز به تصاویر الگو دارم . حالا نمیدونم بهش ایده میگن یا کانسپت یا ...
مثلا از یه فضای سه بعدی واقعی عکس از،زوایای مختلف میخوام . این گونه تصاویر وجود دارند ؟ چه جوری باید جستجو کنیم چه واژه ای رو باید سرچ کنم ؟ ممنون
تو سایت پینترست میتونی دنبال این چیزا باشی
بهش میگن رفرنس
رفرنس چیزیه که تو از روش دوباره طراحی میکنی
مدلسازی و..


 

سلام ممنونم .
رفرنس رو قبلا سرچ کرده بودم بیشتر به درد مدلسازی تکی میخوره . یعنی برای یک مدل مثلا ماشین یا انسان و ...
ولی این چیزی که میگم منظورم از یه مجموعه فضای سه بعدی هست. برای مثال یک تفریحگاه جنگلی. یه چند تا عکس از،زوایای مختلف این پارک با تمام عناصرش مثل درخت ها حوض اب الاچیق سنگ ها و دیوارها و ... این که چه جوری کنار هم قرار،گرفتند و ...

 

(1399/10/9، 10:05 عصر)amin COD نوشته است: سلام
نسبت به دفعه قبل خیلی بهتر شده
ولی خودت هم میدونی که جای کار زیاد داره
چون خودت استاد هستی دیگه ضافه گویی نمیکنم فقط چند تا مرد که همینطور گذری تو فیلم دیدم رو میگم
هر چی تکسچر داری چه درخت چه قفس مرغا چه هر چیز دیگه سعی کن سفیدی هاشو بگیری خیلی جالب به نظر نمیرسه
من تا به حال با کار کیوب کار نکردم نمیدونم چطور باید داخل مدل اورد ولی برای مثال اگه برای اون لباس شویی یه مکعب ساده درست کنی و بهش تکسچر بدی خیلی قشنگ تر و واقعی تر بنظر میرسه
باز هم میگم کارت با این تنهایی عالیه

(راستی فرقی بین آپارت و دانلود هم نیست چون موقع تماشای انلاین هم درواقع دارید فیلم رو دانلود می کنید دیگه)

موفق باشی
سلام ممنون بابت نظرت .
کاملا درسته . اون سفیدی ها رو بررسی کردم دیدم اشکال از این هست که رزولیشن عکس ها رو پایین اوردم . و چون لبه ها محو میشن و حالت شارپ ندارند توی انجین که وارد میشن اون ضایعات سفید کنار عکس نمایان میشه. الان اگر عکس نسخه ویندوز رو بذارم دیگه اون حالت رو ندارند .
بله نظر خوبیه . حداقل اشیا اگر یه حجم سه بعدی داشته باشه هر چند ساده بهتر از این هست که فقط تکسچر ترنسپرنت وارد کنیم .

به نظر شما محیط یک مرحله کوچیک تر باشه ولی با جزئیات بیشتر بهتره یا اینکه وسیع تر باشه و خلوت تر؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amin COD
#9
حالا والا من کوچک و بزرگ رو از نظر شما نمیدونم
ولی مپ اولیه کانتر استریک رو یادته
یه چیزی تو همون اندازه یا شاید یکم کوچک تر ولی با همون جزییات (بالاخره میشه الگو قرار داد)
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انجین CopperCube mehrdad.ch 14 9,555 1397/12/22، 11:20 عصر
آخرین ارسال: Ho3ein
  فرمت مدل های کاپر کیوب wof team 0 2,091 1397/12/16، 08:24 عصر
آخرین ارسال: wof team
  دانلود کاپر کیوب+کرک+توضیحات wof team 0 2,876 1397/12/14، 12:20 صبح
آخرین ارسال: wof team

پرش به انجمن: