1400/5/18، 10:19 عصر
سلام.
این مقاله رو اتفاقی دیدم و خوندم.
خوندنش خالی از لطف نیست.
"مقالات اقتصاد درون بازی به عمق موضوع در بازیها میپردازد، برای تسلط بر تحلیل و طراحی اقتصاد درون بازیهای موبایلی و کامپیوتری، میبایست به صورت پیوسته تمرین کنید.
اگر آماده شروع مطالعه اولین سری مقالات طراحی اقتصاد درون بازی هستید پس بیایید شروع کنیم.
تقریبا همه بازیها دارای یک اقتصاد درونی هستند. به عنوان مثال بازی پرطرفدار Clash of Clans که اغلب ما حداقل یک بار بازی کردیم، در این بازی ما منابع را استخراج و سپس صرف می کنیم، سرباز میسازیم و با غارت منابع سایر بازیکنان، خزانه و صندوقچههای طلایمان را پر می کنیم. با این کار سرعت ارتقا ساختمانها و تولید نیرو افزایش پیدا میکند. پس نتیجه میگیریم بازی Clash of Clans دارای یک چرخه اقتصادی است که منابع، تولید، تبادل و صرف می شوند.
حال بیایید برگردیم به مکانیکهای اصلی موجود در بازیها. در هر بازی معمولا مکانیکهای فیزیک، اقتصاد درونی، مکانیزم پیشرفت، مانور تاکتیکی و تعامل اجتماعی قرار دارد. باید به این نکته دقت کنیم که لزوما همه بازیها دارای همه مکانیکهای ذکر شده نیستند؛ به عنوان مثال بازیهای Idle، میتوانند فاقد فیزیک و تعامل اجتماعی باشند و یا در مورد بازیهای شبیه سازی، میتوانیم همه این مکانیکها را شاهد باشیم.
در این مقاله منظور ما از عبارت اقتصاد درونی تعریف کلی آن است. وقتی صحبت از اقتصاد درون بازی می کنیم، صحبت فقط در مورد پول نیست! برای درک بهتر مفهوم اقتصاد به این مثال ها توجه کنید: در یک اقتصاد اطلاعاتی، چرخههای تولید اطلاعات، پردازش و مصرف کنندگان وجود دارند. در اقتصاد سیاسی به روشهای نفوذ قدرتهای سیاسی در سیاست حکومتها پرداخته میشود. بنابراین اقتصاد مربوط به پول بازار، اقتصاد نام دارد که با تعریف ما در اینجا بسیار متفاوت است.
ادامه ی مطلب در لینک زیر:
لـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
مطب پیشنهادی دیگر: لـــــــــیــــــــــنـــــــــــــک
این مقاله رو اتفاقی دیدم و خوندم.
خوندنش خالی از لطف نیست.
"مقالات اقتصاد درون بازی به عمق موضوع در بازیها میپردازد، برای تسلط بر تحلیل و طراحی اقتصاد درون بازیهای موبایلی و کامپیوتری، میبایست به صورت پیوسته تمرین کنید.
اگر آماده شروع مطالعه اولین سری مقالات طراحی اقتصاد درون بازی هستید پس بیایید شروع کنیم.
تقریبا همه بازیها دارای یک اقتصاد درونی هستند. به عنوان مثال بازی پرطرفدار Clash of Clans که اغلب ما حداقل یک بار بازی کردیم، در این بازی ما منابع را استخراج و سپس صرف می کنیم، سرباز میسازیم و با غارت منابع سایر بازیکنان، خزانه و صندوقچههای طلایمان را پر می کنیم. با این کار سرعت ارتقا ساختمانها و تولید نیرو افزایش پیدا میکند. پس نتیجه میگیریم بازی Clash of Clans دارای یک چرخه اقتصادی است که منابع، تولید، تبادل و صرف می شوند.
حال بیایید برگردیم به مکانیکهای اصلی موجود در بازیها. در هر بازی معمولا مکانیکهای فیزیک، اقتصاد درونی، مکانیزم پیشرفت، مانور تاکتیکی و تعامل اجتماعی قرار دارد. باید به این نکته دقت کنیم که لزوما همه بازیها دارای همه مکانیکهای ذکر شده نیستند؛ به عنوان مثال بازیهای Idle، میتوانند فاقد فیزیک و تعامل اجتماعی باشند و یا در مورد بازیهای شبیه سازی، میتوانیم همه این مکانیکها را شاهد باشیم.
در این مقاله منظور ما از عبارت اقتصاد درونی تعریف کلی آن است. وقتی صحبت از اقتصاد درون بازی می کنیم، صحبت فقط در مورد پول نیست! برای درک بهتر مفهوم اقتصاد به این مثال ها توجه کنید: در یک اقتصاد اطلاعاتی، چرخههای تولید اطلاعات، پردازش و مصرف کنندگان وجود دارند. در اقتصاد سیاسی به روشهای نفوذ قدرتهای سیاسی در سیاست حکومتها پرداخته میشود. بنابراین اقتصاد مربوط به پول بازار، اقتصاد نام دارد که با تعریف ما در اینجا بسیار متفاوت است.
ادامه ی مطلب در لینک زیر:
لـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
مطب پیشنهادی دیگر: لـــــــــیــــــــــنـــــــــــــک
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند