قفل کردن مراحل
#21
(1400/2/30، 09:47 عصر)SinaDehghani' نوشته است:
(1400/2/30، 09:09 عصر)امیرعلی ۱۲۳' نوشته است:
(1400/2/30، 08:58 صبح)alimdel' نوشته است: با ارض سلام و احترام 
ببخشید من یه اپ میخوام درس کنم که برا اموزش هست میخوام هم وقتی فیلم اول تموم نشده نتونه فیلم های بعدیرو ببینه بعد اینکه فیلمو دید فیلم بعدی باز باشه بتونه نگاه کنه 

 


 



 اینم دقیقا باید طبق همین روشی که دوستان گفتن بری جلو

تعداد فریم هر فیلمی که توی نرم افزارت هست رو حساب کن!
شاید بگی چیجوری!

فقط کافیه که مقدار زمان اون فیلم رو بر حسب ثانیه به دست بیاری و سپس در ۶۰ ضرب کنی!

شاید بگی چرا در ۶۰؟

دلیلیش اینه که تقریبا همه ی فیلم ها طبق قانون ۶۰ فریم بر ثانیه ساخته شدن....


خوب حالا اپجکت فیلم رو به بازی اضافه میکنی و یک متغیر سراسری هم میسازی با مقدار ۱ و میری توی ایونت شیت و میگی که اگر فریم فیلم به (مقداری که از اون فرمولی که بهت گفتم به دست اوردی) رسید؛ به مقدار متغیر یکی اضافه بشه.

بعد یک ایونت دیگه هم میسازی و میگی که اگر متغیر برابر با یک بود؛ فیلم اول فقط نشون داده بشه(حالا چیجوری؟! باید توی صفحه انتخاب ویدئو چند تا اسپرایت بسازی و به هر کدوم دو تا فریم بدی که فریم اول علامت قفل باشه و فریم دوم علامت قفل باز شده و سرعت انیمیشن اسپرایت رو هم صفر کنی......و بعد بگی که اگر متغیر یک بود فقط اسپرایتی که مربوط به فیلم اول هست فریمش تغییر کنه به یک(منظورمون از یک همون فریمی هست که علامت قفل باز شده داره))

اگه متغیر برابر با دو بود؛ اسپرایت مربوط به فیلم اول و دوم اینجوری بشه

اگه متغیر برابر با سه بود فیلم اول و دوم و سوم.... و.......


همینجوری برو و همه ی فیلم ها رو طبق همین روش اینوت نویسی کن

اگه مشکل داشتی بپرس?




 

با اجازه ي آقاي ثنايي منم اين نكته رو بگم كه حتما نيازي به اين همه ضرب و تقسيم نيست!
شي ويديو داراي كانديشني به اسم Has ended هست كه اين كار رو براتون ميكنه!

و همینطور استفاده از آرایه بهتر از یه متغیر هست


 


وافعا خیلی ممنون از لطفتون میشه یه سورس هم بفرستین ؟
 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#22
(1400/2/31، 10:46 صبح)alimdel نوشته است:
(1400/2/30، 09:47 عصر)SinaDehghani' نوشته است:
(1400/2/30، 09:09 عصر)امیرعلی ۱۲۳' نوشته است:  اینم دقیقا باید طبق همین روشی که دوستان گفتن بری جلو

تعداد فریم هر فیلمی که توی نرم افزارت هست رو حساب کن!
شاید بگی چیجوری!

فقط کافیه که مقدار زمان اون فیلم رو بر حسب ثانیه به دست بیاری و سپس در ۶۰ ضرب کنی!

شاید بگی چرا در ۶۰؟

دلیلیش اینه که تقریبا همه ی فیلم ها طبق قانون ۶۰ فریم بر ثانیه ساخته شدن....


خوب حالا اپجکت فیلم رو به بازی اضافه میکنی و یک متغیر سراسری هم میسازی با مقدار ۱ و میری توی ایونت شیت و میگی که اگر فریم فیلم به (مقداری که از اون فرمولی که بهت گفتم به دست اوردی) رسید؛ به مقدار متغیر یکی اضافه بشه.

بعد یک ایونت دیگه هم میسازی و میگی که اگر متغیر برابر با یک بود؛ فیلم اول فقط نشون داده بشه(حالا چیجوری؟! باید توی صفحه انتخاب ویدئو چند تا اسپرایت بسازی و به هر کدوم دو تا فریم بدی که فریم اول علامت قفل باشه و فریم دوم علامت قفل باز شده و سرعت انیمیشن اسپرایت رو هم صفر کنی......و بعد بگی که اگر متغیر یک بود فقط اسپرایتی که مربوط به فیلم اول هست فریمش تغییر کنه به یک(منظورمون از یک همون فریمی هست که علامت قفل باز شده داره))

اگه متغیر برابر با دو بود؛ اسپرایت مربوط به فیلم اول و دوم اینجوری بشه

اگه متغیر برابر با سه بود فیلم اول و دوم و سوم.... و.......


همینجوری برو و همه ی فیلم ها رو طبق همین روش اینوت نویسی کن

اگه مشکل داشتی بپرس?




 

با اجازه ي آقاي ثنايي منم اين نكته رو بگم كه حتما نيازي به اين همه ضرب و تقسيم نيست!
شي ويديو داراي كانديشني به اسم Has ended هست كه اين كار رو براتون ميكنه!

و همینطور استفاده از آرایه بهتر از یه متغیر هست


 


وافعا خیلی ممنون از لطفتون میشه یه سورس هم بفرستین ؟
 

 

متاسفانه به خاطر امتحانا سرم شلوغه و قادر به ساخت سورس اموزشی نیستم?

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خروجی parpack.24 1 495 1400/1/4، 05:06 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
  کار با سنسور چرخش صفح parpack.24 2 502 1400/1/3، 02:20 عصر
آخرین ارسال: parpack.24
  آیا با کانسترکت 2 می توان چنین بازی ساخت؟ 1900 8 2,018 1399/11/7، 06:40 صبح
آخرین ارسال: 1900
  تبلیغات مهرشاد فرمهینی 4 1,024 1399/8/19، 12:43 صبح
آخرین ارسال: ItzMiad
Information منو Zahra By 6 1,916 1399/4/17، 09:18 عصر
آخرین ارسال: oak

پرش به انجمن: