1396/1/15، 07:43 عصر
سلام
من برای سکه ها و تعداد جان پلیر global value تعیین کردم.
و برای سلامتی پلیر (خون) instance variable تعیین کردم که با مردن پلیر یا رستارت layout سلامتی پر باشه ( آیا درسته؟)
برای مردن پلیر کاندیشن destroy وجود دارد و میشود اکشن های لازم مثل: کم شدن از تعداد جان و رستارت شدن مرحله و غیره رو درست کرد که اوکی بود.
* اما برای کم شدن از خون پلیر (سلامتی) که instance variable هست چکار باید کرد؟
این شرط که: اگر از خون پلیر یکی یا بیشتر کم شد >> پلیر فلش بزند، تعدادی سکه از دست بدهد و صدایی پلی شود و غیره
-------------------------------
چون دشمنها و موانع مختلفی در بازی وجود دارد و هر کدام مقدار خاصی از خون پلیر کم میکنند. برای همه تکرار اکشنهای فوق الذکر خوب نیست و فقط میخواهم تعداد کم شدن از خون یا مردن را در مواجهه پلیر با دشمن بنویسم و اکشنهای کاهش سلامتی جداگانه باشد
من برای سکه ها و تعداد جان پلیر global value تعیین کردم.
و برای سلامتی پلیر (خون) instance variable تعیین کردم که با مردن پلیر یا رستارت layout سلامتی پر باشه ( آیا درسته؟)
برای مردن پلیر کاندیشن destroy وجود دارد و میشود اکشن های لازم مثل: کم شدن از تعداد جان و رستارت شدن مرحله و غیره رو درست کرد که اوکی بود.
* اما برای کم شدن از خون پلیر (سلامتی) که instance variable هست چکار باید کرد؟
این شرط که: اگر از خون پلیر یکی یا بیشتر کم شد >> پلیر فلش بزند، تعدادی سکه از دست بدهد و صدایی پلی شود و غیره
-------------------------------
چون دشمنها و موانع مختلفی در بازی وجود دارد و هر کدام مقدار خاصی از خون پلیر کم میکنند. برای همه تکرار اکشنهای فوق الذکر خوب نیست و فقط میخواهم تعداد کم شدن از خون یا مردن را در مواجهه پلیر با دشمن بنویسم و اکشنهای کاهش سلامتی جداگانه باشد