مشکلی در تیر اندازی
#1

 سلام خدمت شما دوستان عزیز ببخشید دیگه این چند روز خیلی سوال پرسیدم و این مشکل خیلی بده من یک سیستم شلیک ساختم که هیچ مشکلی نداره و درست هم ما شلیک میکنیم هم دشمن ولی خب من یک دشمن ساختم و ازش کپی پیست گرفتم بعد این کار وقتی شلیک میکنم به دشمن و دیستروی میشه همه دشمنان دیگه هم نابود میشن
چیکار کنم این اتفاق نیافتد
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1399/2/24، 09:56 عصر)danial90 نوشته است:  سلام خدمت شما دوستان عزیز ببخشید دیگه این چند روز خیلی سوال پرسیدم و این مشکل خیلی بده من یک سیستم شلیک ساختم که هیچ مشکلی نداره و درست هم ما شلیک میکنیم هم دشمن ولی خب من یک دشمن ساختم و ازش کپی پیست گرفتم بعد این کار وقتی شلیک میکنم به دشمن و دیستروی میشه همه دشمنان دیگه هم نابود میشن
چیکار کنم این اتفاق نیافتد
سلام؛
شما وقتی آبجکتی مثل اسپرایت یا تکست و ... رو کپی میکنین در واقع انگار همون شیء رو دوباره قرار دادین و هر اکشنی براش اجرا کنین اون نسخه های کپی شده هم دستخوش تغییر میشن.
شما باید از UID هر اسپرایت استفاده کنین تا مشکل حل بشه.
موفق باشین.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: MohammadHadi
#3
اولا یه عکس از اونت هاتون بزارید . دوما واسه اسپرایت دشمن یه متغیر داخلی درست کنید و اون رو روی false بزارید . بعد بگید هروقت تیر برخورد کرد با دشمن ، متغیر دشمن true بشه و بعد یه اونت بدید که اگه متغیر دشمن true بدو ، اونوقت نابود بشه .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: MohammadHadi
#4
خوب دلیلش اینه که احتمالا شما گفتید اگر تیر به دشمن خورد دشمن نابود بشه
و گفتید دشمن همون تیر رو شلیک کنه !!
شما باید یه آبجکت برای تیر دشمن بصورت جدا و یه آبجکت برای تیر کاراکتر وارد کنید
 
ای خدایی که مفرح بخش رنجوران تویی
در میان لطف و رحمت همچو جان پنهان تویی
خسته کردی بندگان را تا تو را زاری کنند
چون خریدار نفیر و لابه و افغان تویی

مولوی - دیوان شمس - غزل 2778
  پاسخ


 سپاس شده توسط: MohammadHadi
#5
به نظر من نباس کپی میگرفتین جدا جدا میذاشتین بهتر بود من که این کارو میکنم
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1399/2/25، 11:58 صبح)Mikaeil نوشته است: به نظر من نباس کپی میگرفتین جدا جدا میذاشتین بهتر بود من که این کارو میکنم
 
شما خیلی کار اشتباهی میکنی ، اگه قرار باشه تعداد دشمن ها زیاد باشه و بجای کپی از یک اسپرایت یک شکل اون رو هی وارد کنیم مثلا 100 تا و برای هرکدوم هم اونت جداگانه بنویسیم (البته میشه با فامیلی کردنشون اونت نویسی رو یکبار کرد) که انقد به سیستم فشار میاد که نمیشه بازی کرد دیگه . البته جوری که من فک میکنم . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: MohammadHadi
#7
(1399/2/25، 02:16 عصر)محمد 82 نوشته است:
(1399/2/25، 11:58 صبح)Mikaeil نوشته است: به نظر من نباس کپی میگرفتین جدا جدا میذاشتین بهتر بود من که این کارو میکنم
 
شما خیلی کار اشتباهی میکنی ، اگه قرار باشه تعداد دشمن ها زیاد باشه و بجای کپی از یک اسپرایت یک شکل اون رو هی وارد کنیم مثلا 100 تا و برای هرکدوم هم اونت جداگانه بنویسیم (البته میشه با فامیلی کردنشون اونت نویسی رو یکبار کرد) که انقد به سیستم فشار میاد که نمیشه بازی کرد دیگه . البته جوری که من فک میکنم . 
مثل اینکه شما نگرفتی
اگر همش یکی باشه که بد تره
ثانیا که ما میگوییم یه آبجکت واسه تیر دشمن و یه آبجکت واسه تیر  خودی
چون تیر خودی قراره دشمن رو بکشه ، واسه همین جالب در نمیاد
میتونی همشکل کنی
نه اینکه واسه هر دشمن بیای یکی جدا بزنی
ای خدایی که مفرح بخش رنجوران تویی
در میان لطف و رحمت همچو جان پنهان تویی
خسته کردی بندگان را تا تو را زاری کنند
چون خریدار نفیر و لابه و افغان تویی

مولوی - دیوان شمس - غزل 2778
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
خب منم همینو میگم ولی ایشون میگه واسه هر دشمن یه اسپرایت وارد کنیم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question قفل کردن مراحل Taha Nano 21 4,615 1400/2/31، 10:57 صبح
آخرین ارسال: امیرعلی ۱۲۳
  خروجی parpack.24 1 495 1400/1/4، 05:06 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
  کار با سنسور چرخش صفح parpack.24 2 502 1400/1/3، 02:20 عصر
آخرین ارسال: parpack.24
  آیا با کانسترکت 2 می توان چنین بازی ساخت؟ 1900 8 2,018 1399/11/7، 06:40 صبح
آخرین ارسال: 1900
  تبلیغات مهرشاد فرمهینی 4 1,024 1399/8/19، 12:43 صبح
آخرین ارسال: ItzMiad

پرش به انجمن: