ارسالها: 143
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: شهر 1399
سپاسها: 364
86 سپاس گرفتهشده در 57 ارسال
1399/6/14، 04:48 عصر
سلام
یه چند تا سوال داشتم در مورد بازی های معروفی که توی سبک 2 بعدی هستند مثل 41148 وحریم
از بزرگ های انجمن هم میخوام که بیان واگه مایل بودند نظر بدند تا استفاده کنیم
چون خودم یکم از بازی سازی سر در میارم داشتم به این فکر میکردم که بازی حریم چه چیزی داره که اینقدر سر زبون ها افتاده حالا واقعا بازی مثل 41148 خیلی پر جزییات ودقیق و زیبا هست وجای انتقاد نداره حالا نمیخوام بگم بازی حریم بده چون مطمئنم خیلییی برای بازی زحمت کشیده شده در این موضوع شکی نیست ولی این بازی رو میشه با کانسترکت راحت ساخت یا حتی گیم میکر ! خوب من نمیدونم انجین بازی حریم چی بود ولی واقعا چی اونو اینقدر معروف کرد که الان تا اپیزود های 5 رفته جلو ؟ فقط داستان ؟ گرافیک ؟ گرافیکش معمولی بود نمیشد گفت عالیه واقعا ! چون با اومدن بازی 41148 خیلی از بازی سازان مخصوصا تازه کار ها علاقه مند شدند که بازی شبیه به اون رو بسازن ک نمونه هایی هم در بازار مشاهده میشن مثل شاه دزد ،، خشم،، رهایی ،، پروژه مرگبار و......
ارسالها: 143
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: شهر 1399
سپاسها: 364
86 سپاس گرفتهشده در 57 ارسال
و البته یک سوال دیگه چه چیزی باعث جذابیت کاراکتر میشه ؟ یعنی بازی مثل دزد بی مزد ادم با اون کاراکتر ارتباط برقرار میکنه ودوست میشه و توی هر شرایطی خودشو جای اون کاراکتر میزاره به همین خاطر بازی جذابیتش دو چندان میشه یا بازی های دیگه ....
یعنی ظاهر شخصیت اصلی بازی به تنهایی باعث جذابیتش میشه ؟
چون کاراکتر های بعضی از بازی ها زیاد به دل آدم نمیشینن مثلا بازی کلبه بازی خیلیییی عالی بود خودم دانلودش کردم و خیلی خوشم اومد هم از محیط وهم از داستان ولی کاراکتر رو نمیشد قبول کرد انیمیشن ها همه خوب بودن نور پردازی خوب بود ولی کاراکتر اصلی بازی کلبه که فکر کنم اعضا همین انجمن هم ساخته زیاد به قول معروف باحال نبود که بخواد حس یه قهرمان رو بده ..... ولی اصل بازی زیبا بود
حالا از شما کمک میخوام بگین معیار یه کاراکتر قهرمان چیه چه چیز هایی باعث میشه ادم جذبش بشه ... مثل قهرمان های خارجی مثل بتمن و یا هیتمن، شخصیت های مورتال کمبت و...... ؟؟؟؟؟؟
ارسالها: 234
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: ارد 1398
مکان: شیراز
سپاسها: 298
592 سپاس گرفتهشده در 223 ارسال
حریم با گیم میکر ساخته شده.
بعد از ۴۱۱۴۸ همونطور که خودت گفتی همه رو جو گرفته بود که بازی مشابه بسازن. با کیفیت ترینشون همین حریم بود و بیشتر از همه دانلود گرفت. فکر کنم زمانی که قسمت دوم ۴۱۱۴۸ منتشر شد حریم همه ی نسخه هاش اومده بود.
موفقیت واقعا ربطی به انجین نداره. بازیهایی مثل فروت کرفت و باقلوا و آمیرزا و سالار و ... رو همه رو میشه با کانستراکت ساخت. باید به انجین مسلط باشید و گرافیک و دیزاین خوبی داشته باشید و پلن درآمدزایی خوب.
بازیهایی مثل خروس جنگی و پسرخوانده رو نمیگم چون انیمیشن قوی و سنگین دارن. اونم میشه با کانستراکت پیاده کرد ولی دردسرش چند برابر یونیتیه.
ارسالها: 1,228
موضوعها: 74
تاریخ عضویت: مرد 1397
مکان: مشهد
سپاسها: 1509
1438 سپاس گرفتهشده در 1046 ارسال
با سلام
همه اینها فقط مربوط به شیوه بیان داستانه
شاید یه حکایتی رو شنیده باشید که پادشاعی خواب می بینه که دندوناش ریخته و دوتا خواب گذار میان ، اولیشون میگه همه دوستات می میرن و تو تنها می مونی و اونوقت پادشاه گردنشو می زنه ولی بعدی میگه تو از دوستانت بیشتر عمر می کنی و پادشاه بهش صد سکه میده.
همه اینکه ما با شخصیت بازی دزد بی مزد ارتباط داریم یا نداریم بخاطر اینه که اولا طرف خیلی شبیه ماست. یعنی داستانش با عقل جور در میاد.
دوم هم شیوه بیان کار هست و سوم هم سادگی بیش از حده
من با آقا گنجه زادگان مخالفم ولی یکی از طرفدار های بازیشونم چون واقعا کار هاش جذابن
و این 41148 هم همینطور
داستان میتونه خیلی کمک کنه. مثلا بازی دزد بی مزد ، می شد داستان ایلیا رو به عنوان یه داستان واقعی قبول کرد چون داستانش خیلی شبیه واقعیته. بازی 41148 هم همینطوره
اگر شما بتونید قسمتی از گذشته کارکتر رو تعریف کنید و تعدا اندکی از کار هایی که انجام داده یا اتفاق هایی که براش افتاده رو بازگو کنید و ری اکشن ها و اکشن های منحصر به فردی در زمان های مختلف بهش بدید (مثلا اینکه وقتی تو تنگنا می افته خودشو تسلیم می کنه) ، میتونه کاراکتر رو جذاب کنه چون کاربرکنجکاو میشه و مشتاق میشه برای ادامه که بببینه تهش چی میشه
پیشنهاد می کنم داستانتون طوری نباشهه که طرف نفهمه تهش چی میشه
شیوه بیان داستان طوریه که آدم با شخصیت سینا دوست میشه
خب یه چیز دیگه هم هستش که این وسط کاراکتر رو جذاب می کنه اونم طرح و گرافیکشه
من با کاراگاه موریس تو بازی استاد مهدارد رضایی (Just Take Left فقط چپ رو بگیر!) خیلی خوب ارتباط برقرار کردم
چون واقعا انیمیشن هاش جالب بود
دیگر موردی که می تونه کاراکتر رو جذاب کنه صدا گذاریه
شما بازی ریمن لجندز رو بازی کنی
اون صدا هایی که از خودش درمیاره واقعا آدم رو جذب می کنه
مورد بعدی هم انیمیشنا هستن
بازم به بازی ریمن لجندز یا ریمن اورجینز اشاره می کنم
انیمیشن های روون و کمی خنده دار و استایل ایستادن و حرکت کردن زیبا کارکتر شما رو مجذوب خودش می کنه انگار دارین کارتون می بینید
باز هم در کل اگر بازی همه این مواردی که گفته بودم رو داشته باشه ولی داستان و شیوه بیان داستان خوبی نداشته باشه کاراکترش خیلی جذاب نیست
موفق باشید