کانستراکت3 و پلاگین ادموب
#11
نریمان جان تو حوزه تبلیغات حالا چه موبایل باشه چه یوتیوب چه هر جای دیگه ... یه مبحثی هست به اسم CPM که میشه Cost Per Mile یا هزینه به ازای هر 1000 بازدید تبلیغ. شرکت هایی که میخوان تبلیغ پخش کنن باید به ازای 1000 بازدیدی که از تبلیغشون میشه یه مبلغی رو به واسطه که میتونه ادموب یا یوتیوب یا هر سرویس دیگه ای باشه بدن. کسی هم که تو بازیش تبلیغ میزاره به ازای هر 1000 تا بازدید یه مبلغی رو از همون واسطه دریافت میکنه که میشه RPM یا Revenue Per Mile. حالا این اعداد چطور محاسبه میشن ؟ بر اساس ارزش کاربر. ارزش کاربر چطور محاسبه میشه ؟ بر اساس کشورهایی که کاربران ما توشون تبلیغ دیدن. از اونجایی که برای شرکت های تبلیغ دهنده کاربران اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی اکثر مشتریان رو تشکیل میدن پس CPM تو این کشورها بالاست. بعد از اون کشورهای شرق آسیا و بعد از اون هم خاورمیانه و آفریقا.

این نمونه ای هم که حسام مثال زد دقیقا همینه. از اونجایی که CPM ایران خیلی پایین و نزدیک به صفره و کاربر ایرانی عملا ارزش خاصی برا تبلیغ دهنده نداره پس درآمد زیادی هم گیر دولوپر نمیاد. حالا همین اپ رو اگه خارجی ها استفاده میکردن CPM میتونست تا 100 برابر یا 1000 برابر بیشتر باشه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، hasansanaei
#12
(1400/1/23، 11:01 عصر)mhp نوشته است: نریمان جان تو حوزه تبلیغات حالا چه موبایل باشه چه یوتیوب چه هر جای دیگه ... یه مبحثی هست به اسم CPM که میشه Cost Per Mile یا هزینه به ازای هر 1000 بازدید تبلیغ. شرکت هایی که میخوان تبلیغ پخش کنن باید به ازای 1000 بازدیدی که از تبلیغشون میشه یه مبلغی رو به واسطه که میتونه ادموب یا یوتیوب یا هر سرویس دیگه ای باشه بدن. کسی هم که تو بازیش تبلیغ میزاره به ازای هر 1000 تا بازدید یه مبلغی رو از همون واسطه دریافت میکنه که میشه RPM یا Revenue Per Mile. حالا این اعداد چطور محاسبه میشن ؟ بر اساس ارزش کاربر. ارزش کاربر چطور محاسبه میشه ؟ بر اساس کشورهایی که کاربران ما توشون تبلیغ دیدن. از اونجایی که برای شرکت های تبلیغ دهنده کاربران اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی اکثر مشتریان رو تشکیل میدن پس CPM تو این کشورها بالاست. بعد از اون کشورهای شرق آسیا و بعد از اون هم خاورمیانه و آفریقا.

این نمونه ای هم که حسام مثال زد دقیقا همینه. از اونجایی که CPM ایران خیلی پایین و نزدیک به صفره و کاربر ایرانی عملا ارزش خاصی برا تبلیغ دهنده نداره پس درآمد زیادی هم گیر دولوپر نمیاد. حالا همین اپ رو اگه خارجی ها استفاده میکردن CPM میتونست تا 100 برابر یا 1000 برابر بیشتر باشه.

حسین جان ممنونم از توضیحاتت اما منظور من انتشار بازی موبایل در مارکت بین المللی بود. اگر بازی در مثلا اپ استور و گوگل پلی منتشر بشه اونجا دیگه کاربراش از کل جهانن و به گفته حسام جان:

"به عبارتی اگر یک بازی یا اپ داشته باشید که بتونید کاربران آلمانی یا آمریکایی رو جذب کنید ، حتی اگر ورودی روزانتون 5 هزار نفر هم باشه بازم درآمدتون روزانه بیش از 10 دلار خواهد بود"

پس بازم این خیلی کمه. برای ایران نمیگما برای بازیساز اروپایی و آمریکایی میگم. همه بازیهای مثلا گوگل پلی که نصب میلیونی ندارن. عموما بازیهای بازیسازهای غیر آماتوری و کسایی که از این راه امرار معاش میکنن تو همون رنج بازدید مثال حسام هست. خب نهایتش قراره روزی 10 دلار بدست بیارن؟؟؟ ماهی 300 دلار؟ خب اگر اون بازیساز بره تو اروپا عملگی کنه که ماهی 2000 یورو با کلی مزایای جانبی درمیاره؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei
#13
(1400/1/24، 05:58 صبح)nariman نوشته است:
(1400/1/23، 11:01 عصر)mhp نوشته است: نریمان جان تو حوزه تبلیغات حالا چه موبایل باشه چه یوتیوب چه هر جای دیگه ... یه مبحثی هست به اسم CPM که میشه Cost Per Mile یا هزینه به ازای هر 1000 بازدید تبلیغ. شرکت هایی که میخوان تبلیغ پخش کنن باید به ازای 1000 بازدیدی که از تبلیغشون میشه یه مبلغی رو به واسطه که میتونه ادموب یا یوتیوب یا هر سرویس دیگه ای باشه بدن. کسی هم که تو بازیش تبلیغ میزاره به ازای هر 1000 تا بازدید یه مبلغی رو از همون واسطه دریافت میکنه که میشه RPM یا Revenue Per Mile. حالا این اعداد چطور محاسبه میشن ؟ بر اساس ارزش کاربر. ارزش کاربر چطور محاسبه میشه ؟ بر اساس کشورهایی که کاربران ما توشون تبلیغ دیدن. از اونجایی که برای شرکت های تبلیغ دهنده کاربران اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی اکثر مشتریان رو تشکیل میدن پس CPM تو این کشورها بالاست. بعد از اون کشورهای شرق آسیا و بعد از اون هم خاورمیانه و آفریقا.

این نمونه ای هم که حسام مثال زد دقیقا همینه. از اونجایی که CPM ایران خیلی پایین و نزدیک به صفره و کاربر ایرانی عملا ارزش خاصی برا تبلیغ دهنده نداره پس درآمد زیادی هم گیر دولوپر نمیاد. حالا همین اپ رو اگه خارجی ها استفاده میکردن CPM میتونست تا 100 برابر یا 1000 برابر بیشتر باشه.

حسین جان ممنونم از توضیحاتت اما منظور من انتشار بازی موبایل در مارکت بین المللی بود. اگر بازی در مثلا اپ استور و گوگل پلی منتشر بشه اونجا دیگه کاربراش از کل جهانن و به گفته حسام جان:

"به عبارتی اگر یک بازی یا اپ داشته باشید که بتونید کاربران آلمانی یا آمریکایی رو جذب کنید ، حتی اگر ورودی روزانتون 5 هزار نفر هم باشه بازم درآمدتون روزانه بیش از 10 دلار خواهد بود"

پس بازم این خیلی کمه. برای ایران نمیگما برای بازیساز اروپایی و آمریکایی میگم. همه بازیهای مثلا گوگل پلی که نصب میلیونی ندارن. عموما بازیهای بازیسازهای غیر آماتوری و کسایی که از این راه امرار معاش میکنن تو همون رنج بازدید مثال حسام هست. خب نهایتش قراره روزی 10 دلار بدست بیارن؟؟؟ ماهی 300 دلار؟ خب اگر اون بازیساز بره تو اروپا عملگی کنه که ماهی 2000 یورو با کلی مزایای جانبی درمیاره؟
چیزی که من از حرف حسام برداشت کردم این بود : 
"اگر کاربر خارجی داشته باشی خیلی بیشتر از روزانه 10 دلار درآمد خواهی داشت"

در کل بطور دقیق نمیشه گفت فلان قدر دلار میشه یا نمیشه. تو این معادله تعداد نمایش تبلیغ و CPM خیلی مهمه. همچنین نوع تبلیغ هم مهمه. بنری باشه CPM کمتره ولی ویدیویی بیشتر. 
بطور مثال اگر یه بازی داشته باشی که 10 هزار تبلیغ ویدیویی در روز نمایش میده ( که عدد خیلی معمولی رو به پایین هست ) و فرض کن کاربرانت استرالیایی باشن ( CPM تو استرالیا 11 دلاره ) روزانه 110 دلار گیرت میاد.
حالا ما تو دنیای تبلیغات چیزی داریم به اسم Ad Design که الان تبدیل به یه هنر شده. اینکه چطور تبلیغات رو تو بازیت بگذاری که بازدید زیاد بگیری و کاربر هم دلزده نشه.
یا چیزی داریم به اسم Ad Mediation که در واقع همون مزایده بین بنگاه های تبلیغاتی هست. یعنی یه سری واسطه میان همه پلتفرم های تبلیغاتی رو زیر نظر میگیرن بعد که قرار شد تبلیغ نمایش داده بشه بررسی میکنن کدوم پلتفرم الان بیشترین پول رو میده تبلیغ اون پلتفرم رو برا کاربر پخش میکنن.

راه های زیادی برا افزایش درآمد تبلیغات وجود داره ولی اول از همه باید بازی تعداد نمایش روزانه ی خوبی داشته باشه که بشه روش اینچیزا رو پیاده کرد.

اینم یه گزارش خیلی مفصل و خوب از CPM تو سال 2021 :
https://appodeal.com/blog/mobile-ecpm-re...rformance/
  پاسخ


 سپاس شده توسط: SinaDehghani ، hasansanaei ، nariman
#14
(1400/1/24، 05:58 صبح)nariman نوشته است:
(1400/1/23، 11:01 عصر)mhp نوشته است: نریمان جان تو حوزه تبلیغات حالا چه موبایل باشه چه یوتیوب چه هر جای دیگه ... یه مبحثی هست به اسم CPM که میشه Cost Per Mile یا هزینه به ازای هر 1000 بازدید تبلیغ. شرکت هایی که میخوان تبلیغ پخش کنن باید به ازای 1000 بازدیدی که از تبلیغشون میشه یه مبلغی رو به واسطه که میتونه ادموب یا یوتیوب یا هر سرویس دیگه ای باشه بدن. کسی هم که تو بازیش تبلیغ میزاره به ازای هر 1000 تا بازدید یه مبلغی رو از همون واسطه دریافت میکنه که میشه RPM یا Revenue Per Mile. حالا این اعداد چطور محاسبه میشن ؟ بر اساس ارزش کاربر. ارزش کاربر چطور محاسبه میشه ؟ بر اساس کشورهایی که کاربران ما توشون تبلیغ دیدن. از اونجایی که برای شرکت های تبلیغ دهنده کاربران اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی اکثر مشتریان رو تشکیل میدن پس CPM تو این کشورها بالاست. بعد از اون کشورهای شرق آسیا و بعد از اون هم خاورمیانه و آفریقا.

این نمونه ای هم که حسام مثال زد دقیقا همینه. از اونجایی که CPM ایران خیلی پایین و نزدیک به صفره و کاربر ایرانی عملا ارزش خاصی برا تبلیغ دهنده نداره پس درآمد زیادی هم گیر دولوپر نمیاد. حالا همین اپ رو اگه خارجی ها استفاده میکردن CPM میتونست تا 100 برابر یا 1000 برابر بیشتر باشه.

حسین جان ممنونم از توضیحاتت اما منظور من انتشار بازی موبایل در مارکت بین المللی بود. اگر بازی در مثلا اپ استور و گوگل پلی منتشر بشه اونجا دیگه کاربراش از کل جهانن و به گفته حسام جان:

"به عبارتی اگر یک بازی یا اپ داشته باشید که بتونید کاربران آلمانی یا آمریکایی رو جذب کنید ، حتی اگر ورودی روزانتون 5 هزار نفر هم باشه بازم درآمدتون روزانه بیش از 10 دلار خواهد بود"

پس بازم این خیلی کمه. برای ایران نمیگما برای بازیساز اروپایی و آمریکایی میگم. همه بازیهای مثلا گوگل پلی که نصب میلیونی ندارن. عموما بازیهای بازیسازهای غیر آماتوری و کسایی که از این راه امرار معاش میکنن تو همون رنج بازدید مثال حسام هست. خب نهایتش قراره روزی 10 دلار بدست بیارن؟؟؟ ماهی 300 دلار؟ خب اگر اون بازیساز بره تو اروپا عملگی کنه که ماهی 2000 یورو با کلی مزایای جانبی درمیاره؟
سلام ؛

نریمان جان کلا گفته های منو به اشتباه برداشت کردید .
من چیزی درباره " تعداد نصب نگفتم " مثال واضحی از تعداد ورودی تبلیغات زدم ...
پایین همین مثال هم گفتم ، دوستم که اپ با 10000 نصب فعال داشت توی بعضی از روز ها تا 40 / 50 هزار نمایش تبلیغات هم داشته !
حالا اگر فرض قبلی رو دوباره بیایم بر اساس ارقام بالا نسبت بدیم . درآمد اون برنامه نویس امروز بیش از 80 دلار بوده و تا 250 دلار هم میرسه .

حالا این مقدار ی چیز عادی و معموله ! یعنی الان اپ یا بازی ای نیست که توی گوگل پلی اینقدر نصب نگرفته باشه ( به شرط استاندارد حداقلی داشته باشه ) .
موضوع دوم اینکه نریمان جان ، نمیدونم چقدر اطلاعاتتون راجع به کشور های دیگه و اروپایی کامل هست .
اما این موضوع رو هم براتون ذکر کنم که توی کشور های دیگه برخلاف ایران ، اگر دکتر یا پرستار باشی به طور مثال ؛ قرار نیست تو ماهی 10 میلیون بگیری و کارگر سر ساختمون ماهی 2 میلیون .
اونجا اگر کارگر 2000 دلار / یورو یا هر چیز دیگه ای رو بگیره ، پرستارشم داره نهایتا 2500 دلار میگیره .
من فامیل دنداپزشک و فامیل راننده اوبر توی بریتانیا دارم ، اون بنده خدا پزشکمون ماهیانه 5000 پوند میگیره و راننده اوبر هم همون حدود 5000 پوند در ماه درآمد داره . هر دوتاشون روزانه حدود 7 تا 8 ساعت کار مفید انجام میدن . تنها تفاوتش اینه که این پزشکه و اون راننده اوبر ، این چیزیه که خودشون میگفتن ! همین !
در نهایت همه جای دنیا آسمون یک رنگ نیست ! فقط ما ایرانیا تا ی جایی کم میاریم اولین چیزی که به ذهنمون میرسه بلانسبت دوستان حمالی کردنه .
مردم چیزهایی دارن به اسم عزت نفس و غرور که ملت ایران کلا ندارن .


در نهایت با همون مثالی که گفتم اگر بازی یا اپی بالای 50 هزار نصب فعال و ورودی روزانه داشته باشه ، حتی درآمد روزانش میتونه از 1000 دلار هم بیشتر باشه .
البته با آدمای با ارزش مثل آلمان ، استرالیا ، آمریکا ، کانادا ، ( نصف بریتانیا ) و مقداری فرانسه و کمی ایتالیا ( دستور پخت خوبی شد ) .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: SinaDehghani ، nariman ، nariman
#15
ممنونم از توضیحاتتون حسین جان و حسام جان...
الان کاملا متوجه شدم
ممنونم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قابل توجه دوستانی که قصد انتشار بازی در مارکتهای اندرویدی داخلی و یا خارجی دارند nariman 3 535 دیروز، 07:22 عصر
آخرین ارسال: nariman
  خروجی آنلاین ARKEYA 16 2,434 1400/2/15، 05:56 عصر
آخرین ارسال: ARKEYA
  پیشنهاد دیدن بازی خلاقانه Ares virus از گوگل پلی nariman 1 197 1400/1/18، 05:46 عصر
آخرین ارسال: FARZAD BLACK
  ارور کرک THE MAYONNAISE GAMEs 1 188 1400/1/9، 09:13 عصر
آخرین ارسال: SinaDehghani
  راههای کسب درآمد از بازی های HTML5 nariman 0 214 1399/12/26، 12:19 صبح
آخرین ارسال: nariman

پرش به انجمن: