درخواست برای تست بازی SHADOWS
#1
[تصویر:  512.png]
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیزم
من یکی از اولین بازیهایی که ساختم بازی بود به اسم فایتر2.
از اونجاییکه مدتهاست علاقمند شدم که بتونم یک بازی هایپر کژوال بسازم برای همین تو فرصت آزادی که پیدا کردم افتادم به جون بازی فایتر2... و سعی کردم از این بازی یک بازی نزدیک به بازیهای هایپر کژوال بسازم.
طبق معمول تمام گرافیکهای زائد و تمام لی اوتهای اضافه و کاتسینهای داستانپردازی غیر ضروری رو که کلی برای ساختشون زحمت کشیده بودم رو حذف کردم و ریختم دور.
تمام دکمه های گیم پلی اصلی رو به غیر از دکمه پاز حذف کردم.
تا جایی که در توانم بود بازی رو ساده کردم.
هنوز برای بازی هلپ نساختم اما خیلی هم نیاز به هلپ نداره. کل قاعده بازی تپ کردن رو دشمنان برای کشتنشون هست.
بازی تبدیل شده به یک بازی ساده 5 مگا بایتی!
میخواستم باز پر رویی کنم و از دوستانم خواهش کنم که اگر فرصت داشتن لطف کنن و بازی رو تست بفرمایند و ببینن به عنوان یک پلیر این نوع بازی هایپر کژوال رو میپسندن و طبق معمول همیشه مشتاقانه منتظر شنیدن نظرهای اصلاحی و انتقاداتتون هستم.
البته خودم که الان بازی رو تست کردم متوجه شدم که لولهای بالاش خیلی سخت شده و باید سختی بازی کمتر بشه.
بازمم ممنونم از لطفتون.
لینک نسخه تستی html5 بازی:
SHADOWS
ارادتمند...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، Hossein ، Mehrdad ، ᔕinaᗪehghani ، persiangamer ، محمد40
#2
سلام و وقت بخیر..
انیمیشن قابل احترامی داره انصافا.
شاید اگر کاراکتر فضای کمتری از صفحه رو بگیره بهتر باشه اینجوری شاید حرکات هم  بشه متنوع تر کرد.
اسلحه و کاستومایز کاراکتر هم میتونه جذابیت بازی رو بیشتر کنه.
با احترام.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، ᔕinaᗪehghani
#3
(1400/3/17، 04:44 عصر)mansoor22 نوشته است: سلام و وقت بخیر..
انیمیشن قابل احترامی داره انصافا.
شاید اگر کاراکتر فضای کمتری از صفحه رو بگیره بهتر باشه اینجوری شاید حرکات هم  بشه متنوع تر کرد.
اسلحه و کاستومایز کاراکتر هم میتونه جذابیت بازی رو بیشتر کنه.
با احترام.

سلام و عرض ادب
ممنونم از لطفتون آقا منصور.
من تو بازی فقط یک کاراکتر دارم برای همین سعی کردم بزرگ طراحیش کنم که دامنه حرکات و تکنیکهاش کل صفحه رو پوشش بده.
در مورد افزایش تنوع حرکات راستش تو یک لی اوت امکان افزایش حرکات بیشتر از این نیست چون مموری یوزیج الان نزدیک 100 هست و افزایش هر سری انیمیشن جدید تو این لی اوت مموری یوزیج رو میبره بالای 100.
اما امکان کاستومایز کردن وجود داره. هر چند تو کانستراکت خیلی سخته و براش باید انیمیشن جدا طراحی کرد اما میشه کاراکتر کاستومایز شده رو در لی اوتهای مجزا قرار داد که مموری یوزیج هم بالا نره اما من نمیدونم تو بازیهای هایپر کژوال روال هست که سیستم کاستومایز کاراکتر گذاشته بشه یا نه؟
در کل ممنونم بابت نظراتتون. خیلی ممنونم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#4
سلام آقا نریمان
بازی جالبی شده
بنده همیشه برایم سوال بوده است که این گرافیک ها رو چجوری می سازید.
در بازی یک باگی که پیدا کردم این بود که در صفحه ای که می بازی و دست میاد که بگیردت، دقیقا همون اول صفحه ، اگه رو مکان دکمه pause کلیک کنی، کل صفحه سیاه میشه.
ممنون از بازی های خوبت
با آرزوی بهترین ها 










 1                                            ‌1
||
||
|                                               |
|__________________________|










  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#5
(1400/3/17، 10:43 عصر)محمد40 نوشته است: سلام آقا نریمان
بازی جالبی شده
بنده همیشه برایم سوال بوده است که این گرافیک ها رو چجوری می سازید.
در بازی یک باگی که پیدا کردم این بود که در صفحه ای که می بازی و دست میاد که بگیردت، دقیقا همون اول صفحه ، اگه رو مکان دکمه pause کلیک کنی، کل صفحه سیاه میشه.
ممنون از بازی های خوبت
با آرزوی بهترین ها 

محمد جان سلام
ممنونم از لطفت
من دقیقا متوجه منظورت از جمله چه جوری این گرافیکها رو میسازی نشدم؟ جمله سوالی بود و یا تعریفی؟ در هر حال من فرض رو بر تعریف و لطفت به من میگیرم.
ممنونم بابت باگی که گفتی. الان دیدمش... حتما اصلاحش میکنم.
بازم ممنونم از لطفت و متشکرم که برام وقت گذاشتی.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد40
#6
خب به نظر میرسه که این مشکل افت فریم دست از سرم بر نمیداره.
این بازی هم مثل سایر بازیهام بخصوص توی نسخه html5 اش هرچی از زمان بازی میگذره دچار افت فریم میشه.
حتی اگر هیچ اکشنی انجام نشه.
مثلا اگر بازی به طور ساکن تو قسمت منوی اولیه هم باقی بمونه تو گوشیهای ضعیف بازی از fps 60 شروع میشه و به مرور حتی به fps 4 هم میرسه!!! بدون اینکه اتفاق جدیدی در بازی افتاده باشه.
این مشکل تنها این بازیم نیست... تو همه بازیهام این مشکل رو دارم. احتمالا دارم یک جایی یک خطای بنیادی میکنم.
البته من از روش حسام جان و سینا جان استفاده کردم و الان میتونید مشخصات سیستمی رو با فونت قرمز روی بازی ببینید.
هیچ آبجکت جدیدی دیگه ایجاد نمیشه اما به مرور زمان هی بازی دچار افت فریم وحشتناک میشه.
این افت فریم رو سیستم خودشو نشون نمیده و روی fps60 باقی میمونه اما رو گوشیهای ضعیف تا زیر 4 هم پایین میاد.
میخواستم خواهش کنم از دوستانی که فرصتش رو دارن لطفا ببینن fps بازی بعد گذشت زمان حتی در حالت بی فعالیت منو تا چند رو گوشیشون پایین میاد؟؟؟
و سوال دومم اینکه تا حالا شما هم مشکل مشابهی داشتین و میدونین مشکل از کجاست؟
SHADOWS
متشکرم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#7
(1400/3/18، 04:23 عصر)nariman نوشته است: خب به نظر میرسه که این مشکل افت فریم دست از سرم بر نمیداره.
این بازی هم مثل سایر بازیهام بخصوص توی نسخه html5 اش هرچی از زمان بازی میگذره دچار افت فریم میشه.
حتی اگر هیچ اکشنی انجام نشه.
مثلا اگر بازی به طور ساکن تو قسمت منوی اولیه هم باقی بمونه تو گوشیهای ضعیف بازی از fps 60 شروع میشه و به مرور حتی به fps 4 هم میرسه!!! بدون اینکه اتفاق جدیدی در بازی افتاده باشه.
این مشکل تنها این بازیم نیست... تو همه بازیهام این مشکل رو دارم. احتمالا دارم یک جایی یک خطای بنیادی میکنم.
البته من از روش حسام جان و سینا جان استفاده کردم و الان میتونید مشخصات سیستمی رو با فونت قرمز روی بازی ببینید.
هیچ آبجکت جدیدی دیگه ایجاد نمیشه اما به مرور زمان هی بازی دچار افت فریم وحشتناک میشه.
این افت فریم رو سیستم خودشو نشون نمیده و روی fps60 باقی میمونه اما رو گوشیهای ضعیف تا زیر 4 هم پایین میاد.
میخواستم خواهش کنم از دوستانی که فرصتش رو دارن لطفا ببینن fps بازی بعد گذشت زمان حتی در حالت بی فعالیت منو تا چند رو گوشیشون پایین میاد؟؟؟
و سوال دومم اینکه تا حالا شما هم مشکل مشابهی داشتین و میدونین مشکل از کجاست؟
SHADOWS
متشکرم.

سلام نریمان جان...



در مورد سوال اول، اف پی اس، تا روی 4 همونطوری که خودت اشاره کردی پایین اومد...


و در مورد سوال دوم، اگر یه عکس از اونت های لایوت منو بدی بنظرم بهتر میشه در مورد این مشکل صحبت کرد... چون واقعا نمیشه چیزی فهمید، وقتی که از اونت ها هیچ خبری نداری،


موفق باشی...
نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد40 ، nariman
#8
سینا جان سلام
ممنونم که بازی رو تست کردی
اونقدر بخشهای مختلف بازی رو تک تک حذف کردم و خروجی گرفتم و روی یه ساب دامین تستی آپلود کردم تا بالاخره الان فهمیدم مشکل کل بازیهام چی بوده.
البته قطعا بیشتر بچه ها این مورد رو بلد بودن اما من همیشه داشتم این اشتباه رو تو بازیهام تکرار میکردم.
مشکل بابت این بود که من همیشه همه صداهای بازیم رو داخل پوشه ساندز قرار میدادم اما الان که یکی یکی داشتم اجزای بازی رو حذف میکردم تا به مشکل پی ببرم متوجه شدم که نباید صداهای لوپ شونده رو داخل پوشه ساندز قرار بدم بخصوص اگر گزینه preload sounds فعال باشه.
به نظر میاد انجین دایما صداهای لوپ شونده رو توی حافظه کپی میکرده یا یه چیزی شبیه این.
چون وقتی صداهای لوپ شونده که تو این بازی صدای باد بود رو وقتی تو پوشه music قرار دادم الان مشکل حل شد.
به نظر میا اگر صداهای لوپ شونده اگر توی پوشه ساندز باشن باعث افت فریم وحشتناک در بازی میشه.
من این مورد رو نمیدونستم.
الان نسخه جدید رو دوباره آپلود کردم. اگر ببینی دیگه fps تقریبا رو 60 باقی میمونه.
نکته مهمی بود برای من. تازه متوجه اشتباه این دو سالم شدم.
ممنونم از لطفت سینا جان...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، محمد40
#9
(1400/3/18، 08:57 عصر)nariman نوشته است: سینا جان سلام
ممنونم که بازی رو تست کردی
اونقدر بخشهای مختلف بازی رو تک تک حذف کردم و خروجی گرفتم و روی یه ساب دامین تستی آپلود کردم تا بالاخره الان فهمیدم مشکل کل بازیهام چی بوده.
البته قطعا بیشتر بچه ها این مورد رو بلد بودن اما من همیشه داشتم این اشتباه رو تو بازیهام تکرار میکردم.
مشکل بابت این بود که من همیشه همه صداهای بازیم رو داخل پوشه ساندز قرار میدادم اما الان که یکی یکی داشتم اجزای بازی رو حذف میکردم تا به مشکل پی ببرم متوجه شدم که نباید صداهای لوپ شونده رو داخل پوشه ساندز قرار بدم بخصوص اگر گزینه preload sounds فعال باشه.
به نظر میاد انجین دایما صداهای لوپ شونده رو توی حافظه کپی میکرده یا یه چیزی شبیه این.
چون وقتی صداهای لوپ شونده که تو این بازی صدای باد بود رو وقتی تو پوشه music قرار دادم الان مشکل حل شد.
به نظر میا اگر صداهای لوپ شونده اگر توی پوشه ساندز باشن باعث افت فریم وحشتناک در بازی میشه.
من این مورد رو نمیدونستم.
الان نسخه جدید رو دوباره آپلود کردم. اگر ببینی دیگه fps تقریبا رو 60 باقی میمونه.
نکته مهمی بود برای من. تازه متوجه اشتباه این دو سالم شدم.
ممنونم از لطفت سینا جان...

خوشحالم حل شد مشکلتون...
امیدوارم تا باشه از این تجربه ها باشه...


راستی یچیز دیگه، تا حالا به این فکر کردی که بجای کاراکتر های بازیت (که عالین) از آدم خطی یا به قولی استیک من استفاده کنی؟!

شاید ایده ی بشدت مضخرفی باشه، اما بنظرم جالب میشه...

نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#10
استیک من!!!
راستش تا حالا اصلا بهش فکر نکرده بودم.
البته فکر میکنم خیلی ازش بازی سه بعدی ساخته باشن و منم خیلی علاقه ای به کپی کاری ندارم.
اما خیلی دوست دارم با ایونت نویسی یک کاراکتر ساده با اجزای جداشونده شبیه سیستم انیماتور یونیتی اما تو کانستراکت بسازم. اونجا احتمالا کاراکتر دوبعدی مدل استیک منی بشه.
یه بار کلی هم روی ساختش وقت گذاشتم و یک کاراکتر دوبعدی هندونه فروش!!! با اجزای جدا و با قوانین اتصالی فیزیک کانستراکت ساخته بودم که اتفاقا خیلی هم باحال شده بود و نیروهای محیطی فیزیک خیلی روش خوب ری اکشن نشون میداد. اما فایلش رو اشتباها پاک کردم!!!.
شاید اگر وقت کنم دوباره بسازمش.
ممنونم از پیشنهادت...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی تانک وار کامل شد (:--ALI--:) 0 231 1402/12/7، 03:57 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  بازی جواب طلایی alirezauu13 4 606 1402/8/17، 06:52 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
Smile اولین بازی من :) SHAMIRZA 4 951 1402/6/30، 08:35 عصر
آخرین ارسال: SHAMIRZA
  قسمت چهار منطقه آلوده منتشر شد alii 3 961 1402/6/26، 09:33 عصر
آخرین ارسال: amirhosseinalizadehgharebaba81
  بازی شتاب(نهایت سرعت) انتشار پیدا کرد (:--ALI--:) 3 839 1402/4/23، 03:13 عصر
آخرین ارسال: Arianm

پرش به انجمن: