ناشر تخصصی بازیهای کانستراکت خارج از ایران؟
#11
حسین جان سلام.
منم کاملا باهات موافقم. من قبلا هم در این مورد چند بار نظرم رو گفته بودم که به نظر من هم برای ما ایرانیها اتکا بر روی سیستم درآمدزایی تبلیغاتی خیلی بهتره (برای مارکت بین الملل). اصلا من فکر کنم کل بازیهای موبایل دنیا کم کم سیستم اصلی درآمدیشون متکی بر تبلیغ بشه.
من به نظرم بچه هایی که هدف نهاییشون انتشار بین الملل هست از الان به عنوان کارآموزی سیستم درآمدی بازیهای مارکتهای ایرانیشون رو ببرن بر روی تبلیغات. درسته تو ایران شرکتهایی مثل تپسل از انحصار به وجود اومده سواستفاده میکنن و پول کمی بابت تبلیغات میدن اما در عوض یک کارآموزی فوق العاده هست که بازیساز ببینه تونسته بدون عصبی کردن پلیر تبلیغات قرار بده تو بازی یا نه.
به نظرم خیلی بچه ها نباید دنبال پول ناچیز پرداخت درون برنامه ای ایران باشن, به جاش کارآموزی درآمد زایی تبلیغاتی باید انجام بدن تا بهره اش رو انشالله تو انتشار بین الملل بازیشون ببرن.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Hossein ، ᔕinaᗪehghani ، shazde
#12
سلام معرفی موتور و سیستم بازی سازی شرکت sandbox. شرکت sandbox یک سیستم رایگان و جدید بر پایه سبک Voxel است. برای کسب درآمد در این سیستم باید بصورت حرفه ای ساخت مدل های سه بعدی سبک voxel را انجام داد. در نرم افزار VoxEdit طراحی مدل های سه بعدی به سبک voxel و ریگ بندی مدل انجام می شود. با استفاده از موتور بازی سازی The-Sandbox-Maker هم محیط بازی ساخته شده و مدل های ساخته شده در VoxEdit وارد موتور بازی سازی می شود. موتور بازی سازی بدون نیاز به کدنویسی می باشد.
سیستم درآمد زایی بر اساس توکن های ارز دیجیتال SAND است. توکن SAND برای خرید و فروش دارایی ها و مدل های سه بعدی استفاده می گردد.
صفحه معاملات و میزان ارزش توکن SAND در صرافی:
https://www.binance.com/en/trade/SAND_USDT

دانلود ویدئو معرفی سیستم بازی سازی:
301 Moved Permanently
لینک همین ویدئو برای کیفیت بالاتر: 301 Moved Permanently

مدل های ساخته شده در نرم افزار MagicaVoxel قابلیت وارد کردن در نرم افزار VoxEdit  در قسمت ریگ بندی را دارند. در فروشگاه سایت 301 Moved Permanently مدل های ارائه شده کاربران موجود است. کیفیت مدل های ارائه شده بسیار بالا است. برای ارائه مدل های ساخته شده در فروشگاه و کسب درآمد باید اکانت شما توسط سایت تایید شود. برای تایید اکانت از شما نمونه کار درخواست می شود. یعنی اینکه تا شما یک حرفه ای در طراحی مدل های سبک Voxel نباشید و نمونه کارهای زیادی را در سایت هایی مثل artstation ارائه نکنید اکانت شما برای قرار دادن مدل ها در مارکت سایت sandbox تایید نمی گردد. سایت کاربران ایرانی را تحریم کرده و برای ساخت اکانت از تحریم شکن باید استفاده گردد.
آموزش های ساخت مدل و ریگ بندی و بازی در کانال یوتیوب TheSandboxGame و همچنین کانال Pandapops موجود است.
لینک ساخت محیط بازی 301 Moved Permanently از کانال William Santacruz در همین کانال ویدئو های زیادی از کار با نرم افزار MagicaVoxel موجود است. لینک پیش نمایش بازی ساخته شده توسط همین کاربر 301 Moved Permanently . خلاصه اینکه برای شروع کار در این سایت اول باید به کسب مهارت با نرم افزار MagicaVoxel پرداخت و بعد از حرفه ای شدن وارد محیط سایت شد. موفق باشید.



 

 

 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mehdi1100 ، nariman
#13
سلام به همه دوستان مخصوصا شازده عزیز
این مطلبی که نریمان معرفی کرد خیلی کمک کننده بود و سوالات کلیدی زیادی رو گفته بود
دوستان حتما برید بخونید و استفاده کنید

همچنین اگه زبان تون خوب نیست میتونید ترجمه شده این بحث رو ببینید
نقل قول:
شروع این مبحث برای داشتن بحث آزاد (و شفاف) درباره بازیهایی هست که به 1 میلیون دانلود رسیدن. من در گذشته چیزی مشابه ارسال کردم، اما فکر کردم این روش خوبی برای تشویق و ایجاد انگیزه در جامعه کانستراکت هست که به آن ادامه بدن و هرگز تسلیم نشن. هر سوالی دارید میتونید از من بپرسید!

سوال: با 1 میلیون بارگیری ماهانه چقدر درآمد کسب کردید؟

پاسخ: من فقط با تبلیغات بنری فقط ماهیانه حدود 2 هزار دلار درآمد کسب می کردم. این با گذشت زمان کمتر شد ولی اخیراً به دلیل به روزرسانی ویژگی ها و استفاده از جایزه های ویدئویی (دادن پاداش به کاربر پس از نمایش ویدئو)  و همچنین تبلیغات همسان ، این کمبود جبران شد.

سوال: چه مقدار درآمد تا به امروز کردید؟

پاسخ: در حال حاضر با 1.5+ میلیون دانلود ، بیش از 70 هزار دلار درآمد تبلیغاتی داشته ام.

سوال: چگونه این تعداد بارگیری را انجام دادید؟

پاسخ: راستش رو بخواین کارهای زیادی انجام دادم. من به جز ارسال لینک بازی در چندین انجمن بازی های مستقل ، بازاریابی خاصی انجام ندادم و برای پشتیبانی به انجمن اینجا مراجعه کردم. یکی دیگر از توسعه دهندگان که من می شناختم گفت که برای توسعه دهندگان indie ممکن است 10 بازی برای رسیدن به موفقیت مورد نیاز باشه. من اتفاقاً خوش شانس هستم و آن را در بازی دوم رقم زدم.

سوال : برای افرادی که کار خود را شروع می کنند ، راهنمایی داری؟

پاسخ: سعی نکنید بازی هایی ایجاد کنید که ساخت آنها زمان زیادی می بره. توصیه می کنم شروع به ساخت بازی های موبایلی ساده کنید. با دیدن بازی های خلق شده توسط Ketchapp یا Voodoo میتونید ایده بگیرید. اگر آرت و گرافیک مناسب شما نیست ، می توانید گرافیک ساده ای با اشکال هندسی مانند Thomas Is Not Alone یا Snake VS Block ایجاد کنید. ظرف 1 یا 2 ماه یک بازی ایجاد کنید. یک یا دو سال را برای ایجاد اولین بازی خود صرف نکنید. (شوخی مترجم : بلا نسبت به بعضی از دوستان)

سوال : سخت ترین قسمت در مورد توسعه / طراحی بازی ها چیه؟

پاسخ: در ابتدا ، شما اشتیاق و انرژی زیادی دارین ، اما در میانه راه ، احساس خستگی میکنین و یک ایده جالب دیگر برای بازی دیگه (حواس پرتی) به ذهن تون میان . در این مدت مهمه که بازی را هل بدین و به پایان برسونین. حتی اگر بازی "شکست بخوره!" ، مشکلی نیست. با توسعه کامل یک بازی چیزهای زیادی یاد میگیرین. بزرگترین اشتباهی که میتونید مرتکب بشین ، توسعه ندادنه.

سوال : چه چیزهایی برای یادگیری در اوایل مهم است؟

پاسخ: یادبگیرید که چطوری برای اندازه های مختلف صفحه نمایش بازی بسازید و سعی کنید بازی تون رو در نسبت های مختلف صفحه نمایش ، پیش نمایش کنید. یادبگیرید که چطوری از توابع برای ساده سازی کد استفاده کنید تا اینکه عادت کنید به کپی کردن پیست کردن. به فکر بهینه سازی آرت خودتون باشید. برای اشیایی که از یک نوع هستن و رفتارهای مشابه دارن ، از قبل برنامه ریزی کنید وFamily  هایی ایجاد کنید و به جای اینکه رفتارها و متغیرهای نمونه را برای تک تک اونا اضافه کنین. عادت کنید کد هاتون رو برای سازماندهی گروه بندی کنید (به عنوان مثال گروه هایی مانند Player Movement ، Enemy Attack ، Player Death، و غیره...)

به امید این که مطلب مفید باشه. با خیال راحت از من سوال بپرسین و بازی های من را در وب سایت من بررسی کنید:
301 Moved Permanently
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، Alireza3d ، -unity- ، ᔕinaᗪehghani ، nariman ، shazde ، محمد40
#14
سلام نریمان
بنظرم بیا و خودت ناشر تخصصی بازیهای کانستراکت بشو، بخصوص برای ایرنیا
چون بیشتر ناشرهای خارجی کار خاصی نمی کنن، و غالبا ین برند اونهاس که بازی بالا میاره
و یک بازی باید خیلی قوی باشه که ناشر بیاد و خیر سرش منتشر بکنه
بازی ای که خودش خوبه و قویه، بصورت اتومات توسط یوتیوبرها تست و معرفی میشه
توی سایتهای گیم نقد میشه و بالا میاد
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، nariman ، Hossein
#15
(1400/4/13، 11:57 عصر)persiangamer نوشته است: سلام نریمان
بنظرم بیا و خودت ناشر تخصصی بازیهای کانستراکت بشو، بخصوص برای ایرنیا
چون بیشتر ناشرهای خارجی کار خاصی نمی کنن، و غالبا ین برند اونهاس که بازی بالا میاره
و یک بازی باید خیلی قوی باشه که ناشر بیاد و خیر سرش منتشر بکنه
بازی ای که خودش خوبه و قویه، بصورت اتومات توسط یوتیوبرها تست و معرفی میشه
توی سایتهای گیم نقد میشه و بالا میاد

پرشین گیم عزیز سلام...
ممنونم بابت لطفت اما حقیقت ماجرا اینه که اتفاقا نشر یک بازی خیلی کار تخصصی هست و زحمت و هنرش کمتر از بازیسازی نیست. من نه دانشش رو دارم و نه زمانش و نه علاقه اش رو.
شما اگر صحبتهای همه بازیسازان موفق ایرانی که تو بازار بین الملل, بازی موفق دارن رو بشنوین همشون میگن ما با ناشر خارجی موفق شدیم. همشون میگن پیداکردن یک ناشر خوب خارجی خیلی مهم هست. ببینید اتفاقا این فقط در ایران هست که به دلیل انحصاری بودن همه چی, بازیسازها بهشون ظلم میشه. کافه بازار و مایکت هر درصدی دلشون بخواد از فروش برمیدارن... تپسل بدون هیچ توجیهی هر مبلغی رو که دلش بخواد از تبلیغ دهنده میگیره و هر مبلغی رو که دلش بخواد به توسعه دهنده میده... ناشرهای بین الملل ایران تنها کاری که میکنن قرار دادن بازی تو پنل گوگل پلیشون هست و در ازاش یا پول زیاد میخوان یا درصد بالا از منافع بازی ...
تو خارج از ایران هر بنگاه اقتصادی که از وجود توسعه دهنده ها کسب درآمد میکنه برای بقای خودش و بدنام نشدن و طرد نشدن مجبوره به ازای مقدار پولی که بواسطه توسعه دهنده برای خودش میسازه خدمات متناسب بده وگرنه تو مارکت حذف و نابود میشه.
ناشر هم یکی از این بنگاه های اقتصادی هست که وجودش به وجود توسعه دهنده وابسته هست.
یک ناشر اگر در خارج از ایران با توسعه دهنده قرارداد 50 به 50 میبنده قطعا وظیفه داره به ازای ارزش هنری و زمانی که توسعه دهنده برای بازیش ایجاد کرده, ناشر هم معادلش پول خرج کنه وگرنه از جامعه توسعه دهنده ها طرد میشه.
حالا کجا خرج میکنه؟؟؟
ناشرها وظیفه شون بلد کردن و انجام هر کاری برای دیده شدن بازی هست... مثل هزینه کردن زیاد برای تبلیغات ادموب و یا تبلیعات مشابه دیگه برای دیده شدن بازی... و همینطور ناشرهای متخصص افراد زیادی رو تحت استخدام دارن که کارشون تولید محتوا تو فضای مجازی هست... یعنی این افراد هجوم میبرن به شبکه های اجتماعی و یک بازی رو بلد میکنن. مثلا تو گروه های مربوط به بازیسازی شبکه های اجتماعی با یک اکانتشون میرن و به بازی فحش میدن و لینک بازی رو هم قرار میدن... بعد با چهار تا اکانت فیک دیگه شون میرن و از بازی دفاع میکنن و کارهای شبیه به این و تبلیعات روانی مختلف که همه اعضای اون گروه ها رو کنجکاو میکنن که برن ببینن این چه بازی هست که درموردش دعوا شده... یا مثلا ناشرهای متخصص ماهانه مبالغ زیادی به استریمرها میدن تا بازیشون رو استریم کنن و نقد خوب در موردش بگن... و یا ماهانه مبالغ زیادی به نویسندگان وبلاگها و نشریات و غیره میدن که نقد خوب راجع به بازیشون بزنن.
اینطوری بازی تو شروع تولدش دیده میشه. حالا اگر بازی پتانسیلیش رو داشته باشه خودش در ادامه به صورت ارگانیک بالا میاد و یا برعکس حذف میشه. البته ناشرهای حرفه ای بازی رو میپذیرن که میدونن بر حسب تجربه شون پتانسیل بالا رفتن رو داره.
پس ناشر بودن یک کار فوق العاده تخصصی هست که وجودش برای دیده شدن بازی صد در صد لازم هست.
درسته بازی اگر خوب باشه خودش دیده میشه اما شما فرض کن بهترین بازی دنیا رو ساختی و امروز تو گوگل پلی آپلود کردی. گوگل پلی که بخش جدیدترینها نداره پس بازی شما میره و در اعماق هزاران بازی گوگل پلی دفن میشه... به نظر شما چقدر این احتمال وجود داره که با تلاش شخصی شما بازی بالاخره دیده بشه؟
نمیگم نمیشه اما احتمالش خیلی کمه. بازی سازی یک صنعت هست و صنعتی دووم میاره که تا حد امکان وابستگیش رو به احتمالات و اما و اگر کم کنه و دنبال یک موفقیت تضمین شده و پایدار باشه...
حالا دلیل زدن این تاپیک هم این نبود که من الان بازی دارم که ارزش ارایه به ناشر رو داره... نه... فعلا شاید هیچکدوممون همچین بازی نساختیم. من سوالم این بود که اصلا ناشری رو تو دنیا داریم که یکی از تخصص هاش نشر بازی کانستراکت باشه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: persiangamer ، ᔕinaᗪehghani ، محمد40 ، Hossein
#16
سلام آقا نریمان
خیلی داری سخت میگیری مگه قراره روز اول مثل پابلیشرهای حرفه ای باشی. شما بازیهایی که ارزش دارن و هیچ مشکل کپی رایت ندارن رو بزار بعد برای تبلیغ هم فعلا از شبکه های اجتماعی شروع می کنیم تجربه بدست میاریم خیلی چیزا دستمون میاد از یه جایی باید شروع کرد دیگه.
استارت رو بزن داداش
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، محمد40 ، nariman


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جایگزینهای سیستمهای تبلیغی ادموب؟ nariman 7 174 1400/6/28، 05:34 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
  وینوس - خروجی آفلاین اندروید miladesign 472 129,535 1400/6/26، 11:43 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  مقایسه خروجی اندروید در کانستراکت3 و فونگپ nariman 9 401 1400/6/9، 11:25 صبح
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  میانگین درآمدزایی(تبلیغات) بازی با توجه به تعداد کاربر فعال در گوگل پلی nariman 8 605 1400/5/20، 05:04 عصر
آخرین ارسال: Alireza3d
  ترتیب ورود دشمن به بازی. nariman 10 1,152 1400/4/6، 11:15 عصر
آخرین ارسال: Master Badfar

پرش به انجمن: