حداکثر مموری یوز مجاز، در موبایل ها ؟
#1
 سلام .

سوالم اینه :
به طور میانگین و معمول بازی ما حداکثر چقدر میتونه رم رو اشغال کنه که توی اکثر گوشی ها و دیوایس های اندرویدی اجرا بشه ؟
این رو قبلا پرسیده بودم تاپیک ش رو پیدا نکردم . فکر کنم یکی از دوستان که لطف،کرده بود پاسخ داده بود . گفت حداکثر صد مگابایت.
میخواستم بیینم بقیه دوستان نظری ندارند ؟ با توجه به قابلیت های گوشی های امروزه که توی این چند سال خب میزان رم ارتقا یافته ، اما یه میانگین میخوام . اگر هم مقاله ای یا مطلبی رو در این مورد سراغ دارید لینکش رو بدین ممنون

 این رو دائم میپرسم چون میخوان به جواب قطعی برسم چون واقعا بحث مموری و رم خیلی مهمه ( خصوصا توی،سه بعدی ) چون سی پی یو و پردازنده رو میشه یه کاریش کرد و مدیریت کرد (مثلا با نامرئی یا همون invisible کردن اشیایی که از دید پلیر دور هستند ) اما در مورد مموری ، چون وابسته به کیفیت مدل ها و تکسچر ها و تصاویر هست و اگر از اول مدل ها و ابجکت ها نامناسب و سنگین طراحی بشن بعد هیچ کاری نمیشه کرد و خیلی سخت میشه،تصحیح کردنش. این هست که از همون اول باید یه تخمینی بزنم که چقدر از فضای رم رو میتونم به بازی اختصاص بدم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#2
(1400/5/20، 01:13 صبح)Alireza3d نوشته است:  سلام .

سوالم اینه :
به طور میانگین و معمول بازی ما حداکثر چقدر میتونه رم رو اشغال کنه که توی اکثر گوشی ها و دیوایس های اندرویدی اجرا بشه ؟
این رو قبلا پرسیده بودم تاپیک ش رو پیدا نکردم . فکر کنم یکی از دوستان که لطف،کرده بود پاسخ داده بود . گفت حداکثر صد مگابایت.
میخواستم بیینم بقیه دوستان نظری ندارند ؟ با توجه به قابلیت های گوشی های امروزه که توی این چند سال خب میزان رم ارتقا یافته ، اما یه میانگین میخوام . اگر هم مقاله ای یا مطلبی رو در این مورد سراغ دارید لینکش رو بدین ممنون

 این رو دائم میپرسم چون میخوان به جواب قطعی برسم چون واقعا بحث مموری و رم خیلی مهمه ( خصوصا توی،سه بعدی ) چون سی پی یو و پردازنده رو میشه یه کاریش کرد و مدیریت کرد (مثلا با نامرئی یا همون invisible کردن اشیایی که از دید پلیر دور هستند ) اما در مورد مموری ، چون وابسته به کیفیت مدل ها و تکسچر ها و تصاویر هست و اگر از اول مدل ها و ابجکت ها نامناسب و سنگین طراحی بشن بعد هیچ کاری نمیشه کرد و خیلی سخت میشه،تصحیح کردنش. این هست که از همون اول باید یه تخمینی بزنم که چقدر از فضای رم رو میتونم به بازی اختصاص بدم.

سلام

با خیال راحت میتونید از 400 تا 500 مگابایت استفاده کنید ، البته طبق گفته های این لینک:

Object moved

اما بطور خلاصه اینجا گفته شده که محدودیت 100 مگابایتی برای گوشی های قدیمی بوده که باتوجه به اینکه گوشی ها از نظر رم و سی پی یو پیشرفت خوبی داشتن میتونین با خیال راحت از 400 تا 500 مگ از رم رو استفاده کنید...

____________________________________________

البته توی ایران ممکنه این مقدار خیلی کمتر باشه و بیشتر از 200 تا 300 نتونه بشه...

موفق باشین...
نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#3
(1400/5/20، 09:26 صبح)SinaDehghani نوشته است:
(1400/5/20، 01:13 صبح)Alireza3d نوشته است:  سلام .

سوالم اینه :
به طور میانگین و معمول بازی ما حداکثر چقدر میتونه رم رو اشغال کنه که توی اکثر گوشی ها و دیوایس های اندرویدی اجرا بشه ؟
این رو قبلا پرسیده بودم تاپیک ش رو پیدا نکردم . فکر کنم یکی از دوستان که لطف،کرده بود پاسخ داده بود . گفت حداکثر صد مگابایت.
میخواستم بیینم بقیه دوستان نظری ندارند ؟ با توجه به قابلیت های گوشی های امروزه که توی این چند سال خب میزان رم ارتقا یافته ، اما یه میانگین میخوام . اگر هم مقاله ای یا مطلبی رو در این مورد سراغ دارید لینکش رو بدین ممنون

 این رو دائم میپرسم چون میخوان به جواب قطعی برسم چون واقعا بحث مموری و رم خیلی مهمه ( خصوصا توی،سه بعدی ) چون سی پی یو و پردازنده رو میشه یه کاریش کرد و مدیریت کرد (مثلا با نامرئی یا همون invisible کردن اشیایی که از دید پلیر دور هستند ) اما در مورد مموری ، چون وابسته به کیفیت مدل ها و تکسچر ها و تصاویر هست و اگر از اول مدل ها و ابجکت ها نامناسب و سنگین طراحی بشن بعد هیچ کاری نمیشه کرد و خیلی سخت میشه،تصحیح کردنش. این هست که از همون اول باید یه تخمینی بزنم که چقدر از فضای رم رو میتونم به بازی اختصاص بدم.

سلام

با خیال راحت میتونید از 400 تا 500 مگابایت استفاده کنید ، البته طبق گفته های این لینک:

Object moved

اما بطور خلاصه اینجا گفته شده که محدودیت 100 مگابایتی برای گوشی های قدیمی بوده که باتوجه به اینکه گوشی ها از نظر رم و سی پی یو پیشرفت خوبی داشتن میتونین با خیال راحت از 400 تا 500 مگ از رم رو استفاده کنید...

____________________________________________

البته توی ایران ممکنه این مقدار خیلی کمتر باشه و بیشتر از 200 تا 300 نتونه بشه...

موفق باشین...



 خیلی ممنون سینای عزیز.
خب خیالم راحت شد .
البته از طرفی هم اگه این مطلب رو نمیدونستم واسم بهتر بود !!
چون خیلی دست به عصا پیش،میرفتم و واقعا مرحله به مرحله بهینه میکردم پروژه رو .
الان میترسم بر اثر بیخیالی زمام کار از دستم در بره !!

یه سوال دیگه ایا راه حل یا بهتر بگم برنامه ای وجود داره که نشون بده هر برنامه موقع اجرا دقیقا جقدر رم رو اشغال کرده ؟
البته قسمت تخمین خود انجین ها هم این کار رو میکنه اما حس میکنم با واقعیت فاصله داره
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#4
سلام؛

موردی رو مرتبط با سیاست و تکنولوژی روز بهتون میگم که دیگه هیچ وقت چنین سوالاتی براتون پیش نیاد.

به طور کلی در حال حاضر اگر بخواید از یک خروجی استاندارد استفاده کنید؛ خروجی مستقیم در کانستراکت هست؛ خروجی استاندارد کانستراکت دیگه اندروید زیر 5 رو پشتیبانی نمی کنه، گوشی هایی با اندروید 5 به بالا بیش از 80 درصدشون رم های بالای 2 دارن.
کمتر پیش میاد دیگه گوشی ای ضعیف تر از این باشه و جزو اقلیت یا همون 20 درصد قرار می گیرن.
مخصوصا بازار شیائومی که الان گوشی با رم 3 . 4 به قیمت های بسیار خوبی میده و اکثر مردم گوشی های با رم بالا دارن.
اگرم ندارن که دیگه به ما ربطی نداره و جزو کاربران هدف ما قرار نمی گیرن.
اما سیاست بررسی میزان استفاده رم و سی پی یو رو میتونید با توجه به تکنولوژی داخلی محاسبه کنید.

اگر 80 درصد مردم رم بالای 2 دارن ( یا به عبارتی بازار مد نظر ما که اندروید 5 به بالا میشه ).
شما در صورتیکه می خواهید اکثر این بازار رو پشتیبانی کنید؛ بهتر هست عدد اکثریت رو تقسیم بر 4 کنید .

یعنی حداکثر رمی که فعلا می تونید از کاربران دریافت کنید 512 مگ هست.
موضوعی درباره دیباگ که کسی تا حالا بهش توجه نکرده؛ این هست که میزان درگیری رم و سی پی یو بر اساس پلتفرمی هست که تست روش صورت می گیره.
شما اگر روی سیستم با سی پی یو i9 بیاید تست دیباگ بگیرید که صد درصد حتی نیم درصدش هم درگیر نمیشه.
در مورد رم هم همین موضوع صدق میکنه و میزان سرعت رم بسیار دخیل هست.
باید ببینید روی اکثر گوشی ها متوسط سرعت رم چقدر هست.
امکان داره یک گوشی با رم 1؛ قوی تر از یک گوشی با رم 2 باشه؛ موضوع دقیقا تکنولوژی مورد استفاده هدف هست.

قبلاً توی پستی درباره اینکه چطوری می تونید میزان استفاده رم و سی پی یو رو داخل گوشی دریافت کنید، توضیح دادم.

موفق باشید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، Hossein ، Alireza3d


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نرم افزار انیمیت برای کانستراکت 3؟ محمد 82 0 573 1402/2/5، 04:44 عصر
آخرین ارسال: محمد 82
  حل شده سوال در مورد گرافیک سه بعدی amin hosseini 9 3,119 1400/7/17، 04:16 عصر
آخرین ارسال: amin hosseini
Star پس زمینه و کارکتر های full HD و زیبا erfan002pooya 8 9,681 1400/2/3، 11:46 صبح
آخرین ارسال: امیرعلی ۱۲۳
  حل شده اسپرایت گردونه شانس M.Y 4 3,216 1399/11/27، 04:55 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  حل شده به اينجور تصاوير چي ميگن و چجوري ميشه طراحيشون كرد؟ ᔕinaᗪehghani 6 4,086 1399/10/23، 07:12 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: