ارسالها: 9
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: بهم 1395
مکان: نیشابور
سپاسها: 1
0 سپاس گرفتهشده در 0 ارسال
سلام دوستان بازی رو بهتره تکی بسازی یا گروهی
ارسالها: 469
موضوعها: 42
تاریخ عضویت: تير 1395
مکان: اراک
سپاسها: 428
679 سپاس گرفتهشده در 323 ارسال
خو سوال تون یکم عجیبه
ببینید بازی سازی یه صنعته، در واقع ترکیب هنر و صنعته
و توی دنیا هیچ صنعتی وجود نداره که بتونید تکی توش موفق بشید.
بازی سازی بخش های مختلفی داره که یادگیری حرفه ای اونا شاید حداقل حداقل 2 سال وقت ببره
و هیچ کدوم شون هم الکی نیستن
برای مثال اگه گرافیک یا برنامه نویسی بازی الکی بود، هیچ وقت تو دانشگاه ها رشته های نرم افزار و گرافیک وجود نداشت.
غیر از اینا برای ساخت بازی به صورت تک نفره باید توی گیم دیزاین هم فعالیت کنید که خیلی کار پیچیده ایه، چون یک گیم دیزاینر تقریبا باید از خیلی چیزا سر در بیاره
برای مثال اول از همه باید یه دانش کلی از برنامه نویسی، داستان نویسی، گرافیک و صداگذاری داشته باشه.
یا مثلا باید از روانشناسی سر در بیاره، در بخش های روانشناسی گرافیکی، صوتی، تعاملی و...
و کلی چیزای دیگه که نمیتونم بیشتر از این توضیح بدم.
و در هر صورت توصیه ی من اینه که این کار رو تکی انجام ندید
و اگر هم میبینید کسایی مثل آقای مهدی فنائی تکی کار میکنن، و بازی شون هم معروف شده 3 دلیل داره
دلیل اول اینکه، آقای فنائی تقریبا همه ی بخش های بازی سازی رو در مدت طولانی کار کرده، و از اونجایی که معلم هنر هم هستن و زمانی هم منتقد بازی بودن تونستن یه بازی خوب بسازن
دلیل دوم اینه که آقای فنائی خودشون میگن اینه که تو جایی که زندگی میکنن نمیتونن به راحتی یه تیم بازی سازی جفت و جور کرد...
و دلیل سوم اینه که، آقای فنائی یه سبکی رو برای بازیش انتخاب کرده که بتونه راحت اونو بسازه و براش خیلی سخت نباشه، برای مثال کاراکتر های بازی ایشون سیاه هستن و باعث شدن که لازم نباشه که کاراکتر ها با جزئیات تمام کشیده بشه
با تشکر...
ارسالها: 210
موضوعها: 25
تاریخ عضویت: اسف 1395
سپاسها: 173
183 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
تا چندتا بازی تک نفره نسازی نمیتونی همگروه خوبی باشی.
ولی وقتی مشکلات کار رو بفهمی، تازه میتونی بری سراغ مشکلات گروهی. در غیر اینصورت قاطی میکنی و گروه از هم میپاشه.
برای کارهای بزرگ هم مجبوری گروهی کار کنی.