1393/5/26، 02:14 عصر
سلام!
میخواهم به شما یاد بدم چه جوری یه تایل خراب رو درست کنید! یا خودتون تایل بسازید!
اول این 3 تا نرم افزارو باید دانلود کنید ymwhisle
1. Tiled Map Editor
2. http://renderhjs.net/shoebox/air/ShoeBox...public.air
3. http://dl2.soft98.ir/soft/Adobe.AIR.14.0.0.110.exe
این آموزش برگرفته از این آموزش است : Moved Permanently :^o :^o :^o
خوب بریم سر اصل مطلب!
اگه دانلود کردید نصب کنید! دقت کنید که آدوب ایر را باید اول از همه نصب کنید. :-w :-w
حالا آموزش دو بخش میشه بخش اول (ساخت تایل) L-) و بخش دو (تعمیر تایل خراب) :-s
ساخت تایل
ابتدا توجه داشته باشید که تایل شما باید این شکلی باشه و همه آن ها هم اندازه باشند:
![[تصویر: Capture.PNG]](http://s5.picofile.com/file/8135588142/Capture.PNG)
میتونید از این تایل ها استفاده کنید : Tiles
یا در این سایت دنبال تایل بگردید : http://www.opengameart.org
خوب حالا نرم افزار ShoeBox ر و باز میکنیم و سپس بر روی گذینه اسپریت شیت راست کلیک میکنیم.
![[تصویر: Capture2.PNG]](http://s5.picofile.com/file/8135589068/Capture2.PNG)
حالا وارد بخش ادونس بشید و دو مقدار Tex Extrude Size و Tex Padding را 0 قرار بدید.
![[تصویر: Cap22ture.PNG]](http://s5.picofile.com/file/8135614668/Cap22ture.PNG)
حالا همه چی رو اپلای کنید و ببندید. سپس عکس های خود را بر روی اسپیریت شیت بکشید و بندازید.
![[تصویر: shoebox_drag.png]](https://www.scirra.com/images/articles/shoebox_drag.png)
بعدش یک عکس به شما داده میشه. عکس رو ذخیره کنید و نرم افزار رو ببندید!
![[تصویر: shoebox_save_small.png]](https://www.scirra.com/images/articles/shoebox_save_small.png)
اکنون نرم افزار Tiled را باز کنید و مسیر زیر را باز کنید:
File>New
![[تصویر: mapeditor_new.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new.png)
3 بخش هست صفحه. بخش بالایی رو دست نخورده قرار بدید. بخش سمت چپی رو هم تعداد تایل مپ هاتون رو تایین میکنه و
بخش سمت راستی هم اندازه هرکدوم از تایل مپاتونو تایی میکنه! من چون اندازه هر تایلم 70 پیکسل هست 70 زده شما هم
برید ببینید تایلتون چند پیکسله و بعدش اینجا وارد کنبد.
حالا او کی رو بزنید.
سپس وارد بخش Map > New TileSet بشید .
![[تصویر: mapeditor_new_tileset.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new_tileset.png)
(ببخشید زبون عکس ها قاتی پاتیه)
حالا عکستونو رو وارد نرم افزار کنید. (همون عکسی که با نرم افزار قبلی ذخیره کردید)
![[تصویر: mapeditor_new_tileset_import.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new_tileset_import.png)
دقت کنید اندازه را درست بزنید. مثلا در این عکس انداره هر پیکسل تایل ها 64 بوده ولی شما اگه از اون فایل زیپ استفاده میکنید 70 بزنید.
حالا اگه همه چی درست باشه شم یه عکسی رو در سمت چپ صفحه میبینیم.
![[تصویر: mapeditor_tilesets.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_tilesets.png)
حله حالا از با زدن Ctrl+S پروژه رو سیو کنید و یک خروجی TMX بگیرید. و در مکان عکس ذخیره کنید.
سپس وارد کانستراکت 2 میشیم و عکس رو به عنوان یک تایل مپ وارد میکنیم و بعدش مثه عکس زیر عمل میکنیم.
(از آقای مجتبی هم میخواهم که وقتی این کامل شد روی سایت قرار بدنش)



میخواهم به شما یاد بدم چه جوری یه تایل خراب رو درست کنید! یا خودتون تایل بسازید!
اول این 3 تا نرم افزارو باید دانلود کنید ymwhisle
1. Tiled Map Editor
2. http://renderhjs.net/shoebox/air/ShoeBox...public.air
3. http://dl2.soft98.ir/soft/Adobe.AIR.14.0.0.110.exe
این آموزش برگرفته از این آموزش است : Moved Permanently :^o :^o :^o
خوب بریم سر اصل مطلب!

حالا آموزش دو بخش میشه بخش اول (ساخت تایل) L-) و بخش دو (تعمیر تایل خراب) :-s
ساخت تایل
ابتدا توجه داشته باشید که تایل شما باید این شکلی باشه و همه آن ها هم اندازه باشند:
میتونید از این تایل ها استفاده کنید : Tiles
یا در این سایت دنبال تایل بگردید : http://www.opengameart.org
خوب حالا نرم افزار ShoeBox ر و باز میکنیم و سپس بر روی گذینه اسپریت شیت راست کلیک میکنیم.
حالا وارد بخش ادونس بشید و دو مقدار Tex Extrude Size و Tex Padding را 0 قرار بدید.
حالا همه چی رو اپلای کنید و ببندید. سپس عکس های خود را بر روی اسپیریت شیت بکشید و بندازید.
![[تصویر: shoebox_drag.png]](https://www.scirra.com/images/articles/shoebox_drag.png)
بعدش یک عکس به شما داده میشه. عکس رو ذخیره کنید و نرم افزار رو ببندید!
![[تصویر: shoebox_save_small.png]](https://www.scirra.com/images/articles/shoebox_save_small.png)
اکنون نرم افزار Tiled را باز کنید و مسیر زیر را باز کنید:
File>New
![[تصویر: mapeditor_new.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new.png)
3 بخش هست صفحه. بخش بالایی رو دست نخورده قرار بدید. بخش سمت چپی رو هم تعداد تایل مپ هاتون رو تایین میکنه و
بخش سمت راستی هم اندازه هرکدوم از تایل مپاتونو تایی میکنه! من چون اندازه هر تایلم 70 پیکسل هست 70 زده شما هم
برید ببینید تایلتون چند پیکسله و بعدش اینجا وارد کنبد.
حالا او کی رو بزنید.
سپس وارد بخش Map > New TileSet بشید .
![[تصویر: mapeditor_new_tileset.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new_tileset.png)
(ببخشید زبون عکس ها قاتی پاتیه)
حالا عکستونو رو وارد نرم افزار کنید. (همون عکسی که با نرم افزار قبلی ذخیره کردید)
![[تصویر: mapeditor_new_tileset_import.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_new_tileset_import.png)
دقت کنید اندازه را درست بزنید. مثلا در این عکس انداره هر پیکسل تایل ها 64 بوده ولی شما اگه از اون فایل زیپ استفاده میکنید 70 بزنید.
حالا اگه همه چی درست باشه شم یه عکسی رو در سمت چپ صفحه میبینیم.
![[تصویر: mapeditor_tilesets.png]](https://www.scirra.com/images/articles/mapeditor_tilesets.png)
حله حالا از با زدن Ctrl+S پروژه رو سیو کنید و یک خروجی TMX بگیرید. و در مکان عکس ذخیره کنید.
سپس وارد کانستراکت 2 میشیم و عکس رو به عنوان یک تایل مپ وارد میکنیم و بعدش مثه عکس زیر عمل میکنیم.
(از آقای مجتبی هم میخواهم که وقتی این کامل شد روی سایت قرار بدنش)
تو ندیدی این گفتن رو
فرق دوستو از دشمن چون
نمی تونستی خوب ببینی
غلطای دیکته ی خوش خط رو
آموزش موتور یونیتی و یه عالمه دیگه!
www.TrueGame.ir
فرق دوستو از دشمن چون
نمی تونستی خوب ببینی
غلطای دیکته ی خوش خط رو
آموزش موتور یونیتی و یه عالمه دیگه!
www.TrueGame.ir