حال و هوای کانستراکت باز ها
#11
(1398/5/25، 07:29 عصر)Morj1 نوشته است: سلام 
چند وقتیه انجمن خیلی خلوت
دیگه کسی سوال انچنانی نمیکنه کسی هم خیلی میل به جواب نداره 
داشتم موضوع های گذشته انجمن رو میخوندم چقدر بچه ها انگیزه داشتن چقد ایده ها و کار های خفن داشتن از نظر خودشون 
هرکی برای خودش یه تاریخ زده بود که در فلان روز یکی از بهترین بازی ها موبایل ساخته میشود و کلی داستان 
یه تشکر کنم اول که جو انجمن خیلی خوبه و مرسی از سازندش  بچهای مشتی و با صفایی داره دم همتون گرم 

یه چندتا سوال میپرسم جواب بدین ببینیم چند چندیم

۱.هنوزم مشغول بازی سازی هستین اگه هستین با کدوم انجین ؟

۲.به نظرتون بازی سازی تو ایران اینده ای داره میتونه یه زندگی رو تضمین بکنه ؟

۳.چرا ما ها ایمان نداریم به بازیمون خرج نمیکنیم براش  مثلا یه گرافیست بگیرم یه اهنگ ساز تبلیغ کنیم براش و ..یه مصاحبه میخوندم از سازنده و مدیر اپارات محمد جواد شکوری مقدم میگفتش که یه پراید داشتم همونو فروختم اپارات رو زدم این یعنی ایمان داشتن به کار الانم که صاحب فیلیمو اپارات میهن بلاگ صباویژن و حسابی نونش تو روغن و نوش جونش اینستاگرامشون رو یه نگاه کنید sabaidea اکیپ باحالی دارن و فک کنم سالی دوبار اکیپشون میره مسافرت شمال اینا

۴. هنوزم به خودتون و بازیسازی امید دارین ؟

۵. به نظرتون الان چه سبک بازی طرفدار داره از نظر شما ؟

۶. هرچی باید میپرسیدم نپرسیدیم رو شما بگین و توضیح بدین در اصل هرچی دلت تنگ بگو 

سلام /

درباره جو انجمن ، از من قدیمی تر هم هست ، اما چیزی که من خودم از زمانی که شروع به کار کردم با انجمن ؛ این هست که سوالات پخته تر شده ! یعنی قبلا مشکلات و سوالات فوق العاده مبتدیانه بود ، حتی طی یک سالی که از انجمن دور بودم تقریبا سوالات همون های قبلی بود ، خب ما خوشحال هستیم که الان یک انجمن حرفه ای تشکیل دادیم ، یعنی تمام افرادی که الان داخل انجمن هستند کم و بیش با بازی سازی با کانستراکت آشنا هستند ، این موضوع خوشحال کننده هست که دیگه سوالات پایه ای نداریم این یعنی پیشرفت ! هرچند اعضای انجمن نسبت به سال های قبل کمتر شده ، اما خوشحالی بنده این هست که کیفیت انجمن بالا رفته ، طی سالی که من اومدم هیچ کسی سمت بازی های آنلاین نمیرفت ، الان یکی دو نفر همزمان با بنده دارند بازی آنلاین میسازند ، خود بنده یک گروه 4 نفره تشکیل دادم که از این بابت خوشحال هستم و خداروشکر با بچه ها داریم به جاهای قشنگی میرسیم . پس میشه گفت داریم پیشرفت میکنیم ، پس رفت تو کارمون نیست ، حداقل من که اینطوریم ، هر روز بهتر از دیروز میشم ( اگر کار کنم ) ؛ به تازگی هم تنبلی و بی انگیزگی رو کنار گذاشتم و دارم چند پلاگین جدید برای کانستراکت مینویسم ، قصدم بیشتر حرفه ای کردن کار خودم هست ، اما اگر توی نوشتن پلاگین ها موفق بشم سعی میکنم اون هارو برای بچه های انجمن هم منتشر کنم .

اما درباره سوالاتتون :

1 - بله ، روی 2 پروژه کار میکنم ، در حال حاضر شتاب تموم شده ( اما در حال بروز رسانی و رفع باگ و ریدیزاین هست ) ؛ یک پروژه بازی استراتژیک هم هست که 60 درصد کارش طبق سناریو پیش رفته اما 40 درصد باقی مونده که مربوط به نوع نبرد ها و موارد ریز بازی هست هنوز سناریو دقیقی براش نوشته نشده ، به محض نوشته شدن سناریو اون مقدار هم انجام میشه .
2 - به نظر من که داره ، من حتی برنامه ای بلند مدت برای ساخت بازی دارم ، شاید این برنامه تا 10 سال آینده هم ادامه داشته باشه ، واقعا به اینکه میتونم موفق بشم ایمان دارم و فکر میکنم میشه روی این بازار حساب بزرگی باز کرد .
3 - والا من توی این بی پولی در حالی که رهن خونم رو باید جور میکردم حاضر شدم 5 میلیون از رهن خونم رو بردارم و به جای اون 150 هزار تومان ماهانه بیشتر اجاره خونه بدم و اون 5 میلیون رو صرف استخدام گرافیست کردم تا هم موضوع گرافیک بازی شتاب رو حل کنم و اینکه سر پروژه جدیدمون هم خلاقیت خرج بدیم و بنده بتونم برای اینکه وقت بیشتری داشته باشم یک نفر و برای کار های گرافیکی بگیرم .
4 - اگر نداشتم مسلما اینجا نبودم ، کار های بیشتری دارم برای انجام دادن ، اما همشون مربوط به برنامه نویسی میشه ، اعتقاد دارم بازی سازی مادر برنامه نویسیه ، هیچ چیزی نمیتونه جلوی یک بازی ساز رو بگیره ، وقتایی که دارم برنامه نویسی سمت سرور رو برای بازی هام انجام میدم ، احساس پیشرفت در هر خط رو حس میکنم ، به فرض مثال در بازی شتاب تجربه جدیدی برای برنامه نویسی سمت سرور به دست آوردم که این موضوع باعث شد موتور نوشتاری سمت سرور رو تا 100 درصد بهینه تر و ایمن تر بکنم ، با این حال در نسخه جدید تر حتی از این ایمن تر و بهینه تر هم خواهم کرد ...
5 - به نظر من بازی های پلتفورمر بدرد نمیخورن ؛ اما نظر خیلیا عکس این هست !
من سبک بازی های مدیریتی و استراتژیک و اکشن رو دوست دارم ؛ طی سال های آینده از این نوع بازی ها هم بیشتر ارائه میدم ، یک سبک مدیریتی از بازی مثل شتاب ، مثل مدیر باشی ، استراتژیک مثل نبرد مدرن ، مثل بازی فعلی که داریم روش کار میکنیم که در سبک استراتژیک و اکشن خواهد بود ...

مطمئن هستم بهترین سبکی که هیچ وقت از مد نمیوفته سبک اکشن هست ، همیشه طرفدار هار خودشو داره .
اما امکان داره یک روزی سبک های استراتژیک و مدیریتی و پلتفورمر و ... از مد بیوفتن .

6 - هر چه خواست دل تنگم بگفت  21 24
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، hiddendanger ، alii ، amin COD ، shazde
#12
(1398/5/25، 11:06 عصر)rezamms نوشته است:
(1398/5/25، 07:29 عصر)Morj1 نوشته است: سلام 
چند وقتیه انجمن خیلی خلوت
دیگه کسی سوال انچنانی نمیکنه کسی هم خیلی میل به جواب نداره 
داشتم موضوع های گذشته انجمن رو میخوندم چقدر بچه ها انگیزه داشتن چقد ایده ها و کار های خفن داشتن از نظر خودشون 
هرکی برای خودش یه تاریخ زده بود که در فلان روز یکی از بهترین بازی ها موبایل ساخته میشود و کلی داستان 
یه تشکر کنم اول که جو انجمن خیلی خوبه و مرسی از سازندش  بچهای مشتی و با صفایی داره دم همتون گرم 

یه چندتا سوال میپرسم جواب بدین ببینیم چند چندیم

۱.هنوزم مشغول بازی سازی هستین اگه هستین با کدوم انجین ؟

۲.به نظرتون بازی سازی تو ایران اینده ای داره میتونه یه زندگی رو تضمین بکنه ؟

۳.چرا ما ها ایمان نداریم به بازیمون خرج نمیکنیم براش  مثلا یه گرافیست بگیرم یه اهنگ ساز تبلیغ کنیم براش و ..یه مصاحبه میخوندم از سازنده و مدیر اپارات محمد جواد شکوری مقدم میگفتش که یه پراید داشتم همونو فروختم اپارات رو زدم این یعنی ایمان داشتن به کار الانم که صاحب فیلیمو اپارات میهن بلاگ صباویژن و حسابی نونش تو روغن و نوش جونش اینستاگرامشون رو یه نگاه کنید sabaidea اکیپ باحالی دارن و فک کنم سالی دوبار اکیپشون میره مسافرت شمال اینا

۴. هنوزم به خودتون و بازیسازی امید دارین ؟

۵. به نظرتون الان چه سبک بازی طرفدار داره از نظر شما ؟

۶. هرچی باید میپرسیدم نپرسیدیم رو شما بگین و توضیح بدین در اصل هرچی دلت تنگ بگو 


سلام
موضوع جالبی ساختید. 4
1-با کانستراکت (یونیتی اصلا)
2-اگر ایده خوب و جذاب باشه چرا که نه؟ فقط اگر دیده بشه. فرض کنید شما یه بازی رو در طول یک سال با کلی سختی و امید میسازید و بعد..... هیچی . کسی بازی رو نمیبینه و شما میمونید و یک سال از دست رفته. برای مثال آقا حسام که با کلی سعی و تلاش نبردمدرن رو ساختن اما به دیده نشد و کم لطفی هایی هم شد. حتی تبلیغ تپسل هم کردن اما فایده ای نداشت. چون ایده (به نظر من) خوبی نبود. به نظر من نباید بیای یه سورس رو از توی اینترنت دانلود کنی و بشینی پاش و تکمیل کنی. چون اصلا معلوم نیست این بازی بدردمیخوره یا نه. اصولا قبل از شروع ساخت با خودت باید فکر کنی ببینی آیا اگر خودت بودی این بازی رو دانلود می کردی؟ من حتی برنامه هایی دیدم که دانلودشون کمتر از 10 تا بوده اما بازم برنامه شون رو هر روز بروز می کنن به امید اینکه دانلود بشه. پس حتما اگر ایده خوبی دارید برید سمت این کار چون میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
3-باز هم میرسیم به مثال نبرد مدرن. آقا حسام کلی هزینه واسه تبلیغ بازی کردن اما اتفاقی نیوفتاد. به نظر من باید بعد از اینکه چندین تا بازی ساختی سمت این کار ها بری
4-قطعا.
5-فکر میکنم ماجرایی
6- 1

سلام ، مسلما بازی نبرد مدرن یک شکست بزرگ بود ، اما هنوزم از ساخت این بازی پشیمون نیستم ، حداقلش این بود تجربیاتی روی ساخت بازی های آنلاین به دست آوردم ؛ این موضوع باعث شد تا بازی شتاب حتی همون نسخه تستش هم با باگ های بسیار کمی منتشر بشه ، به طوری که نسخه نهایی بازی صد درصد بدون مشکل منتشر بشه ...

وقتی نبرد مدرن شکست خورد ، احساس سرشکستگی کردم ، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم دوباره برگردم ، اولا که میخواستم به همون یونیتی خودم برگردم و کلا قید کانستراکت رو بزنم ، اما وقتی ایده هایی که داشتم دوباره توی ذهنم جرقه خورد و برنامه ساخت بازی هایی که قصد داشتم در آینده بسازم رو دوباره دیدم تصمیم گرفتم بازم چند تا از این بازی ها که اکثرا 2 بعدی هستند رو با همین کانستراکت که ساختش راحت تر هست بسازم . مگر 3 . 4 تا از بازی هایی که 3 بعدی هستند و یکیشون هم آنلاین خواهد بود رو با یونیتی بسازم که اون رو به دلیل سنگین بودن و پرخرج بودنش فعلا ترجیح میدم در حد همین حرف باشه تا عمل ...
چون بیش از 100 میلیون هزینه ساخت این بازی خواهد شد ؛ پس لقمه به اندازه دهنم بر میدارم .

نکته دوم اینکه نبرد مدرن رو من بخاطر شکستش جمع نکردم ، اینو اشتباه نکنید ، من نسخه دوم نبرد مدرن رو که منتشر کردم با گرافیک جدید و تقریبا جالبی بود که تمامی باگ های بازی هم رفع شده بودند و من روی نسخه دوم تبلیغات اصلیمون انجام دادم که طی اون مدت حدود 1.5 . 2 میلیونی هم کسب کرد ، من نهایتا این بازی رو به دلیل اینکه فهمیدم میشد بهتر اجراش کرد و همچنین مشکلات کلی جمع کردم که نهایتا حدود 400 . 500 ت هزینه های سرور رو غیره رو ضرر کردم ، اما تجربیاتی که به دست آوردم گرانبها تر از این حرفا بودن .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، Morj1 ، hiddendanger ، shazde
#13
(1398/5/26، 05:15 صبح)hesam3 نوشته است: سلام ، مسلما بازی نبرد مدرن یک شکست بزرگ بود ، اما هنوزم از ساخت این بازی پشیمون نیستم ، حداقلش این بود تجربیاتی روی ساخت بازی های آنلاین به دست آوردم ؛ این موضوع باعث شد تا بازی شتاب حتی همون نسخه تستش هم با باگ های بسیار کمی منتشر بشه ، به طوری که نسخه نهایی بازی صد درصد بدون مشکل منتشر بشه ...

وقتی نبرد مدرن شکست خورد ، احساس سرشکستگی کردم ، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم دوباره برگردم ، اولا که میخواستم به همون یونیتی خودم برگردم و کلا قید کانستراکت رو بزنم ، اما وقتی ایده هایی که داشتم دوباره توی ذهنم جرقه خورد و برنامه ساخت بازی هایی که قصد داشتم در آینده بسازم رو دوباره دیدم تصمیم گرفتم بازم چند تا از این بازی ها که اکثرا 2 بعدی هستند رو با همین کانستراکت که ساختش راحت تر هست بسازم . مگر 3 . 4 تا از بازی هایی که 3 بعدی هستند و یکیشون هم آنلاین خواهد بود رو با یونیتی بسازم که اون رو به دلیل سنگین بودن و پرخرج بودنش فعلا ترجیح میدم در حد همین حرف باشه تا عمل ...
چون بیش از 100 میلیون هزینه ساخت این بازی خواهد شد ؛ پس لقمه به اندازه دهنم بر میدارم .

نکته دوم اینکه نبرد مدرن رو من بخاطر شکستش جمع نکردم ، اینو اشتباه نکنید ، من نسخه دوم نبرد مدرن رو که منتشر کردم با گرافیک جدید و تقریبا جالبی بود که تمامی باگ های بازی هم رفع شده بودند و من روی نسخه دوم تبلیغات اصلیمون انجام دادم که طی اون مدت حدود 1.5 . 2 میلیونی هم کسب کرد ، من نهایتا این بازی رو به دلیل اینکه فهمیدم میشد بهتر اجراش کرد و همچنین مشکلات کلی جمع کردم که نهایتا حدود 400 . 500 ت هزینه های سرور رو غیره رو ضرر کردم ، اما تجربیاتی که به دست آوردم گرانبها تر از این حرفا بودن .

حالا یه سوال 
با این که تجربه یه شکست رو داشتین
سر بازی شتاب ترس از شکست رو دارین دوباره ؟ 
مثلا ترس این که بازیو انتشار بدین و بازی با استقبال همراه نباشه ؟

  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، shazde
#14
(1398/5/26، 12:46 صبح)مهدی بابایی نوشته است:
(1398/5/26، 12:36 صبح)Morj1 نوشته است:
(1398/5/25، 11:06 عصر)rezamms نوشته است: سلام
موضوع جالبی ساختید. 4
1-با کانستراکت (یونیتی اصلا)
2-اگر ایده خوب و جذاب باشه چرا که نه؟ فقط اگر دیده بشه. فرض کنید شما یه بازی رو در طول یک سال با کلی سختی و امید میسازید و بعد..... هیچی . کسی بازی رو نمیبینه و شما میمونید و یک سال از دست رفته. برای مثال آقا حسام که با کلی سعی و تلاش نبردمدرن رو ساختن اما به دیده نشد و کم لطفی هایی هم شد. حتی تبلیغ تپسل هم کردن اما فایده ای نداشت. چون ایده (به نظر من) خوبی نبود. به نظر من نباید بیای یه سورس رو از توی اینترنت دانلود کنی و بشینی پاش و تکمیل کنی. چون اصلا معلوم نیست این بازی بدردمیخوره یا نه. اصولا قبل از شروع ساخت با خودت باید فکر کنی ببینی آیا اگر خودت بودی این بازی رو دانلود می کردی؟ من حتی برنامه هایی دیدم که دانلودشون کمتر از 10 تا بوده اما بازم برنامه شون رو هر روز بروز می کنن به امید اینکه دانلود بشه. پس حتما اگر ایده خوبی دارید برید سمت این کار چون میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
3-باز هم میرسیم به مثال نبرد مدرن. آقا حسام کلی هزینه واسه تبلیغ بازی کردن اما اتفاقی نیوفتاد. به نظر من باید بعد از اینکه چندین تا بازی ساختی سمت این کار ها بری
4-قطعا.
5-فکر میکنم ماجرایی
6- 1

کاملا موافقم 
ولی این جمله که ایا اگه خودت بودی این بازی رو دانلود میکردی یا نه 
به نظر من اشتباه شایدم درست باشه 
مثلا من اگه کندی کرش رو میساختم میگفتم اه چقد این بازی چرت من که خودمم بازی نمیکنم بقیه چرا باید بازی کنن چون من کندی کرش رو دوست ندارم دلیل نمیشه که بقیه دوست نداشته باشن نمیدونم تونستم منظورمو بفهمونم یا نه 

یه مثال بزنم مثلا چینی ها به هیچی اعتقاد ندارن ولی مُهر نماز تولید میکنن جا نماز و چادر و.. تولید میکنن چرا چون به بازار نگاه میکنن داستان تجارت همینه شما باید ببینی بقیه چی دوست دارن همون رو تولید کنید الان تو بازار ایران بازی کلماتی خیلی طرفدار داره و هر روز داره تنوعش بیشتر میشه یا مثلا عاشق گرافیک های نوستالژیک هستن مثلا کاراکتر بازی های موفق رو شما نگاه کنید اکثر بر میگرده به دهه ۴۰ و ۵۰ اکثرشون یه مرد سیبیلو یا خانوم چادری یا ماشین هاشون پیکان و ماشین های قدیمی یا حتی موزیک بازی از موزیک های سنتی استفاده میکنن مثل امیرزا  

دقیقا من هم منظورم همین هست، باید بازیسازان چیزایی توی بازیشون استفاده کنند که تازگی داشته باشه، مثلاً همین آمیرزا برای اولین بار توی ایران بازی در سبک اجرایی جدید ساخت(البته ایده اش خارجی بود)
بازی های دیگه هم مثل بازی های گلیم گیمز هم چیزهای جدیدی داره و باحالترین و جذابترینش استفاده از فرهنگ و سنت ایرانی هست.مردم همش دارند بازی های خارجی میکنند ولی اگه بازی های ایرانی بهتر از اونا بشه که اگه از چیزهای جدید استفاده بشه عالی میشه.


کاملا درسته.
مثلا من خودم از بازی کلماتی زیاد خوشم نمیاد. واقعیتش اول که یه آمیرزا و فندق بود چرا بازی میکردم. ولی وقتی بعدش بازیای این سبک مثل قارچ رشد کردن و هر روز یه بازی جدید اومد علاقم رو از دست دادم. خودم هم بیشتر بازیهای داستان محور میپسندم تا کژوال و تفننی.
خب اومدم فکر کردم تو چه سبکی بازی بسازم. یه چنتا ایده به ذهنم رسید که یه بازی کلماتی هم جزوش بود 1 و آخرش به این نتیجه رسیدم که همین کلماتی رو بسازم چون هم وقت کمتری میگرفت به نسبت بقیه و هم بین کاربرای ایرانی بازیهایی که با اطلاعات عمومی و کلمه و جدول سر و کار داشته باشه محبوب تره.
ولی من میدونستم بازار بازی کلماتی اشباع شده. چرا ؟ چون هر روز یه بازی مشابه آمیرزا تو کافه بازار منتشر میشه. اینجوری تر و خشک با هم میسوزه. مثلا لابلای اون همه کلون آمیرزا یه بازی کلماتی با کیفیت هم پیدا میکنی اما مشخصه که این بازی نمیتونه خیلی نصب بگیره. چون دیگه نه حمایت کاربر رو داره نه کافه بازار. کاربر تا یکم سکه کم اورد تو بازی سریع بازی رو پاک میکنه و میره بازیهای مشابه رو نصب میکنه. کافه بازار هم که هیچ وقت نمیبرتش برگزیده یا صفحه اول چون ایده اش تکراریه و مشابه داره. اینجوری میشه که یه بازی با پتانسیل بالا زمین میخوره.
خب من از این مشکلات مطلع بودم و میخواستم به همچین سرنوشتی دچار نشم. من میخواستم بازیم یه ارزش افزوده برا کاربر داشته باشه. نه صرفا شونصدتا مرحله که تند تند بخوایم کلمه حدس بزنیم.
خب من دو تا تصمیم گرفتم : اولیش این بود که یکم سبک بازی و حل مرحله رو تغییر دادم و الان بازی من جوریه که یه هویت جدید داره و شما نمیتونید بگید این بازی مشابه داره. دومیش این بود که تصمیم گرفتم برای کاربر داستان تعریف کنم. چیزی که خودم خیلی بهش علاقه دارم. از نظر من داستان میتونه باعث تعلق خاطر کاربر بشه. کاربر دوست داره هی ادامه بده ببینه بعدش چی میشه. دوست داره مدام به بازی سر بزنه. و همچین به درآمدزایی بیشتر بازی هم کمک میکنه. یه سرچ زدم که ببینم این ایده ام درسته یا نه. دو تا بازی ایرانی هستن که تو بازی کژوال و تفننی دارن قصه تعریف میکنن. یکی شهرزاد و اون یکی گلمراد. اتفاقا این دو تا جزو محبوب ترین های کافه بازار هستن و دانلود بالایی دارن. همچنین گلمراد یکی از پرفروش ترین بازیهای درون پرداخت کافه بازاره.
من تصمیم گرفتم این بازی رو همراه داستان بسازم ببینم ایده ام چقدر درسته. تا جاهای خوبی هم پیش رفتم. احتمالا تا چند وقت دیگه یه نسخه تست همینجا منتشر کنم ببینم نظرات دوستان چیه. به موفقیتش خیلی امید دارم.  4
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، shazde
#15
(1398/5/26، 07:34 صبح)Morj1 نوشته است:
(1398/5/26، 05:15 صبح)hesam3 نوشته است: سلام ، مسلما بازی نبرد مدرن یک شکست بزرگ بود ، اما هنوزم از ساخت این بازی پشیمون نیستم ، حداقلش این بود تجربیاتی روی ساخت بازی های آنلاین به دست آوردم ؛ این موضوع باعث شد تا بازی شتاب حتی همون نسخه تستش هم با باگ های بسیار کمی منتشر بشه ، به طوری که نسخه نهایی بازی صد درصد بدون مشکل منتشر بشه ...

وقتی نبرد مدرن شکست خورد ، احساس سرشکستگی کردم ، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم دوباره برگردم ، اولا که میخواستم به همون یونیتی خودم برگردم و کلا قید کانستراکت رو بزنم ، اما وقتی ایده هایی که داشتم دوباره توی ذهنم جرقه خورد و برنامه ساخت بازی هایی که قصد داشتم در آینده بسازم رو دوباره دیدم تصمیم گرفتم بازم چند تا از این بازی ها که اکثرا 2 بعدی هستند رو با همین کانستراکت که ساختش راحت تر هست بسازم . مگر 3 . 4 تا از بازی هایی که 3 بعدی هستند و یکیشون هم آنلاین خواهد بود رو با یونیتی بسازم که اون رو به دلیل سنگین بودن و پرخرج بودنش فعلا ترجیح میدم در حد همین حرف باشه تا عمل ...
چون بیش از 100 میلیون هزینه ساخت این بازی خواهد شد ؛ پس لقمه به اندازه دهنم بر میدارم .

نکته دوم اینکه نبرد مدرن رو من بخاطر شکستش جمع نکردم ، اینو اشتباه نکنید ، من نسخه دوم نبرد مدرن رو که منتشر کردم با گرافیک جدید و تقریبا جالبی بود که تمامی باگ های بازی هم رفع شده بودند و من روی نسخه دوم تبلیغات اصلیمون انجام دادم که طی اون مدت حدود 1.5 . 2 میلیونی هم کسب کرد ، من نهایتا این بازی رو به دلیل اینکه فهمیدم میشد بهتر اجراش کرد و همچنین مشکلات کلی جمع کردم که نهایتا حدود 400 . 500 ت هزینه های سرور رو غیره رو ضرر کردم ، اما تجربیاتی که به دست آوردم گرانبها تر از این حرفا بودن .

حالا یه سوال 
با این که تجربه یه شکست رو داشتین
سر بازی شتاب ترس از شکست رو دارین دوباره ؟ 
مثلا ترس این که بازیو انتشار بدین و بازی با استقبال همراه نباشه ؟

نه ، مشکلی برای شکست دوباره ندارم ؛ همونطوری که گفتم برنامه برای ساخت بازی ها دارم ، شتاب نگیره ، یکی دیگه ، یکی دیگه نه یکی دیگه ...
البته پروژه هایی مثل شتاب حتی اگر در نسخه های اولیه هم نگیره مطمئن هستم با آپدیت های مستمر که نهایتا سناریو ای که میخوام پیاده بشه مسلما موفق خواهد شد.
شاید برای ساخت اولین بازی موفق وقتی تجربه نداریم سخت باشه ، اما مطمئن هستم به محض اینکه اولین بازی ای که منتشر میکنیم موفق باشه اونوقته که موتور بازی سازیمون تازه راه میوفته و میتونیم پروژه های موفقیت آمیز متوالی تولید کنیم ...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، shazde
#16
(1398/5/26، 06:35 عصر)hesam3 نوشته است:
(1398/5/26، 07:34 صبح)Morj1 نوشته است:
(1398/5/26، 05:15 صبح)hesam3 نوشته است: سلام ، مسلما بازی نبرد مدرن یک شکست بزرگ بود ، اما هنوزم از ساخت این بازی پشیمون نیستم ، حداقلش این بود تجربیاتی روی ساخت بازی های آنلاین به دست آوردم ؛ این موضوع باعث شد تا بازی شتاب حتی همون نسخه تستش هم با باگ های بسیار کمی منتشر بشه ، به طوری که نسخه نهایی بازی صد درصد بدون مشکل منتشر بشه ...

وقتی نبرد مدرن شکست خورد ، احساس سرشکستگی کردم ، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم دوباره برگردم ، اولا که میخواستم به همون یونیتی خودم برگردم و کلا قید کانستراکت رو بزنم ، اما وقتی ایده هایی که داشتم دوباره توی ذهنم جرقه خورد و برنامه ساخت بازی هایی که قصد داشتم در آینده بسازم رو دوباره دیدم تصمیم گرفتم بازم چند تا از این بازی ها که اکثرا 2 بعدی هستند رو با همین کانستراکت که ساختش راحت تر هست بسازم . مگر 3 . 4 تا از بازی هایی که 3 بعدی هستند و یکیشون هم آنلاین خواهد بود رو با یونیتی بسازم که اون رو به دلیل سنگین بودن و پرخرج بودنش فعلا ترجیح میدم در حد همین حرف باشه تا عمل ...
چون بیش از 100 میلیون هزینه ساخت این بازی خواهد شد ؛ پس لقمه به اندازه دهنم بر میدارم .

نکته دوم اینکه نبرد مدرن رو من بخاطر شکستش جمع نکردم ، اینو اشتباه نکنید ، من نسخه دوم نبرد مدرن رو که منتشر کردم با گرافیک جدید و تقریبا جالبی بود که تمامی باگ های بازی هم رفع شده بودند و من روی نسخه دوم تبلیغات اصلیمون انجام دادم که طی اون مدت حدود 1.5 . 2 میلیونی هم کسب کرد ، من نهایتا این بازی رو به دلیل اینکه فهمیدم میشد بهتر اجراش کرد و همچنین مشکلات کلی جمع کردم که نهایتا حدود 400 . 500 ت هزینه های سرور رو غیره رو ضرر کردم ، اما تجربیاتی که به دست آوردم گرانبها تر از این حرفا بودن .

حالا یه سوال 
با این که تجربه یه شکست رو داشتین
سر بازی شتاب ترس از شکست رو دارین دوباره ؟ 
مثلا ترس این که بازیو انتشار بدین و بازی با استقبال همراه نباشه ؟

نه ، مشکلی برای شکست دوباره ندارم ؛ همونطوری که گفتم برنامه برای ساخت بازی ها دارم ، شتاب نگیره ، یکی دیگه ، یکی دیگه نه یکی دیگه ...
البته پروژه هایی مثل شتاب حتی اگر در نسخه های اولیه هم نگیره مطمئن هستم با آپدیت های مستمر که نهایتا سناریو ای که میخوام پیاده بشه مسلما موفق خواهد شد.
شاید برای ساخت اولین بازی موفق وقتی تجربه نداریم سخت باشه ، اما مطمئن هستم به محض اینکه اولین بازی ای که منتشر میکنیم موفق باشه اونوقته که موتور بازی سازیمون تازه راه میوفته و میتونیم پروژه های موفقیت آمیز متوالی تولید کنیم ...



یه جمله ای رو ی جا خوندم که نوشته بود :ده
بازی اولی که بسازید، مزخرف خواھند بود، پس خیلی سریع
آنھا را بسازید و از شرشان خلاص شوید. 4

ممکن است شکست بخورید؟ البته! پیش از این که موفق شوید،
بارھا شکست خواھید خورد. اما حرکت شما به سوی موفقیت، از
طریق این شکستھا است. کمکم عاشق شکستھایتان خواھید شد،
چون ھر کدام از آنھا، شما را به موفقیت و طراحی یک بازی
شگفت انگیز، نزدیکتر میکند. جمله معروفی بین شعبده بازان
ھست: "اگر خرابکاری نکنید، یاد نمیگیرید و اگر یاد
نگیرید، شعبده باز نمیشوید" این جمله در طراحی بازی نیز
درست است: اگر شکست نمیخورید، به قدر کافی تلاش نمیکنید و
طراح واقعی نیستید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، shazde ، Morj1 ، Mahdibabaei M.N ، Master Badfar


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 221 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 172 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,562 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,925 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 126 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: