1398/8/9، 01:03 صبح
*به نام خالق زیبایی ها*
سلام دوستان
خیلی وقته که میبینم تو انجمن این موضوع مطرحه که تو گوشی های مختلف سایز لیوت فرق میکنه و خب این مشکل اساسی برای بازی سازان به حساب میاد . اما با روشی که خودم خلق کردم ، از این به بعد میتونید خیلی راحت و تو یه اونت خلاصه شده ، این مشکل رو برای همیشه حل کنید . بریم سراغ آموزش :
1 - چهار تا عامل مربوط به سایز در اکسپرشن های کانستراکت در شیء سیستم دیده میشه که عبارتند از :
کد:
OriginalWindowHeight
WindowHeight
ViewportBottom(layer)
LayoutHeight
خب همونطور که میبیند ما چهارتا عامل داریم . اما سوال اینجاست هرکدوم رو بزاریم جواب میگیریم ؟؟؟ خیر
ببینید من همه این ایتم هارو توی یه فایل خروجی تست کردم و دیدم در لیوت های مختلف همشون همون سایزی که خودم دادم یعنی 854*480 میمونن و فقط ViewportBottom هست که تغییر میکنه و اندازه سایز گوشی میشه . خب خیلی ساده . ما دوتا از این اکسپرشن ها نیاز داریم : ViewportBottom و Viewportright
توی قسمت لایر هم من 0 گذاشتم و جواب داد .
به همین سادگی . حالا فقط کافیه تمام اسپرایت های موجود در صفحه رو طبق اینا بچینید .
توجه : صفحه گوشی از راست و پایین سیاه میشه و از بالا و چپ تغییری نمیکنه . مثلا اگه یه ایتم دارید که بالا چپ هست نیاز به تنظیم اندازه اون نیستید ، سرجاش میمونه . اما ایتمی که پایین راسته رو حتما باید تنظیم کنید . چطوری ؟؟؟؟
2 - خب ببینید شما بازی تون رو اول بدون توجه به سایزو ... بسازید . بعد اخرش برگردید و یه اونت اضافه کنید .
در شروع لیوت >>> فلان اسپرایت بره به فلان جا .
اگه بخوام خوب بگم اکشنتون رو باید اینطوری بنویسید . مثلا یه شیء دارید تو مختصات y=280 و x=427 (در سایز 854*480 پیش فرض میگیریم ) :
کد:
set position >>>x=viewportright/2
y=viewportbottom/2+40
.
.
.
به همین سادگی و راحتی
برای مثال من نمونه اش رو توی یکی از بازی های خودم میزارم (البته فقط این تو یکی از لیوت های پرکاربرد هست):
![[تصویر: example.png]](http://s6.picofile.com/file/8376748676/example.png)