1397/3/16، 07:58 عصر
باسلام به تمامی کاربران انجمن
ببخشین اگر تو جایی از متن اگر غلط نوشته شده یا مشکل داره چون سریع نوشتم و برسی نکردم
امروز تایپیکی رو دیدم که یکی از دوستان نیازمند به هوش مصنوعی بازی پنگ همونطور هم که هممون می دونیم هوش مصنوی هم یک از سخت ترین بخش ها تو طراحی بازی و سخت ترین بخش هم تو کد نویسی و اونت نویسی ولی امروز میخوام براتون با یک روش ساده یک سیسم هوش مصنوعی خیلی قوی که دارای 3 مرحله سخت و آسون و متوسط هست رو پیاده کنید
خب اینم آموزش
اول به دو تا پدالی که دارم رفتار 8 جهت و جسم سخت رو میدیدم
8direction && solid
![[تصویر: 01.png]](http://s9.picofile.com/file/8328516092/01.png)
و بعد قسمت تنظیماتش رو این مدلی پر کنید.
![[تصویر: 02.png]](http://s9.picofile.com/file/8328516100/02.png)
خب حالا اونت رو باز کنید و 2 متغیر به هرنامی میخواین درست کنید من اسمشون رو
Speed_left & speed_Right
گزاشتم.
![[تصویر: 03.png]](http://s8.picofile.com/file/8328516126/03.png)
خب بعد این کار رو انجام بدین
![[تصویر: 04.png]](http://s9.picofile.com/file/8328516142/04.png)
ودر پایان
![[تصویر: 05.png]](http://s8.picofile.com/file/8328516168/05.png)
خب من یک نکته رو توی این مرحله بگم یک متغیر به نام بال-وای گذاشتم که گفتم هر لحظه مختصات توپ از نقطه عرض محور مختصات ثبت بشه بعد اگه از وای توپ بیشتر بره بالا و برعکسش بیاد پایین و این بهینه ترین روشه و روش های دیگه هم هست برای تعریفش ولی نرم ترین حالت جابه جایی این داره و نکته آخر هم برای سخت و آسون شدن بازی کافی اون متغییر سرعت رو جابه جا کنید اگه برای پدال خودتون کم کنید برای جابه جایی خودتون بازی سخت می شه البته اون قسمت رو من کامل توضیح ندادم و قسمت هوش مصنوعی حریف مقابل رو گفتم و اگر سرعت اون رو زیاد کنید کار سخت و اگر کم تر آسون تر
امیداورم خوشتون اومده باشهببخشین اگر تو جایی از متن اگر غلط نوشته شده یا مشکل داره چون سریع نوشتم و برسی نکردم

