نهایت قدرت کانستراکت
#1
Exclamation 
سلام دوستان 

من یک سوال از شما دوستانی که با کانستراکت کار می کنید دارم ، این سوالم هم تکراری هست هم نیست !

میخوام بدونم نهایت قدرت کانستراک در حوضه ی  کار های انیمیشنی بازی در چه حد هست 

چون بعد از دیدن بازی جدال باشیطان (که با کانستراکت ساخته شده بود) نامید و دلسرد شدم !

البته امیدوارم باعث ناراحتی دوستانی که سازنده این بازی بودن نشه ولی اگر انیمیشن بازی جدال با شیطان رو  با بازی 

41148 که با یونیتی درست شده بود ، مقایسه کنید متوجه میشد بازی 41148 خیلی انیمیشن حرفه ای تری داشت ، در ازی جدال با

شیطان حرکات کارکتر و فضای اطراف کارکتر خیلی خشک بود که باعث دل زدگی من از بازی شد ، برای مثال  یادمه قسمت اولش باید وارد 

دفتر بایگانی میشدیم کنار در این دفتر یه کارمند نوشته بود نوشیدنی میخورد ، انیمیشن نوشیدینی خوردن این کارمنده سریع 

و خشک و تکراری بود!  یا نگهبان هایی که جلو در بیمارستان ایستاده بودن عین مجسمه بودن یعنی اگر میرفتی تو 

صورتشون هیچ واکنشی نشون نمیدادن ! 

از طرفی هم من عاشق این نوع سبک بازی ها هستم  و اگر باشه بازی بسازم به این نوع سبک ها هست (مثل بازی مثل بازی the

 walking dead یا Life Is Strange حالا به صورت دو بعدی و ساده   که فرد  قدرت تصمیم گیری داره و میتونه با کارکتر های اطراف بازی 
حرف بزنه و بین چند جمله به دلخواه جواب بده و یا کاری کنه ) شاید به خاطر همین پشت سر گذاشتن عکس های حرکات 

کارکتره که انیمیشنشون اینطوری میشه ، نظر شما دوستان چیه ؟ 






  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
دوست عزیز ، صد بار ما توی انجمن های مختلف گفتیم ، این مورد ها تقصیر شما نیست ! اینا خارج از ایران هم مطرح میشه و واقعا جای تاسف داره ...

چند وقت پیش یکی از همکاران بنده یک بازی ریسینگ توی گوگل پلی منتشر کردند ، بعضی ها اومده بودن نظر گذاشته بودن کلش بهتره ! نمیدونستم بخندم یا گریه کنم به سطح سواد این ملت کم سواد ...


الان توصیف شما از 4... ( هیچ وقت اسم این بازی رو یاد نمیگیرم و نمیخوام هم یاد بگیرم ) و جدال با شیطان کار واقعا شرم آوری هست ! البته اینم میتونه باشه چون تازه کار و تازه وارد هستید زیاد وارد نباشید ، اما خب به هر حال اونایی هم که نظرات بد میدن امثال شما هستند . بگذریم ، بنده کمی در این موارد تند برخورد میکنم و عذر میخوام .

اما دو بازی 4... و جدال با شیطان دو بازی کاملا جداگانه ، با موضوعات مختلف و همچنان سازنده های مختلف و مهم تر از همه از دو موتور بازی سازی مختلف هست ...

یونیتی جزو قوی ترین موتور های بازی سازی جهان هست ! اونوقت میخواید امکانات کانستراکت رو با اون مقایسه کنید ؟ خب معلومه کاری هم که از کانستراکت در میاد از اون یکی ضعیف تر باشه ...
البته در برخی موارد ، حتی مشاهده میشه بازی های ساخت کانستراکت گاهی اوقات از خیلی از موتور های قوی بهتر و با جلوه های بهتری نمایان بشن .
اما خب مهم ترین اصل در بازی سازی ، سه اصل هست ( مهارت فرد نویسنده بازی ( کل بازی ) ، امکانات در دسترس ( بودجه مالی هم شامل همین مورد میشه ) ، تعداد افراد گروه و تقسیم کار ) .

خب سومی ، فکر میکنم هر دوتاشون با هم مساوی باشن ، اما اولی از همه مهم تره ... مهارت فرد ، خب شما میخوای کسی رو مثل سازنده 4... که کلی بازی ساخته و همچنان با یونیتی کار میکنه رو با سازنده جدال با شیطان یکی کنید؟
خب مهارت ها این وسط خیلی تفاوت داشته و داره و خواهد داشت .

کمی دیدتون رو نسبت به بازی ها تغییر بدید ، تا زمانی که دیدتون رو تغییر ندید حتی یک بازی خشک تر از جدال با شیطان ( طبق گفته خودتون خشک هست ... ) هم نمیتونید بسازید ، شایدم اصلا نتونید بسازید !

با کانستراکت هم هر کاری که روی یک بازی 2 بعدی بشه اعمال کرد میشه اعمال کرد ...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hamed2002 ، shazde
#3
سلا
با صحبت دوستمون حسام، در مورد داستان موافقم.
اما در مورد موتور بازی سازی، محدودیت کانستراکت متاسفانه در خروجی بیشتر از همه چیزه، یعنی شما اگه یه بازی سنگین بسازین، متاسفانه روی کانستراکت به علت خروجی HTML5 شاید به خبی عمل نکنه.

ببینید، یکی از مزایای یونیتی ، سیستم انیماتورش هست که به طور مثال، شما اجزای بدن رو وارد میکنین و با استفاده از اونا، چندین انیمیشن برای کاراکتر بسازین که در حالی که در کانستراکت، با وجود پلاگین اسپرایتر، بازم به اون قدرت نمیشه عمل نکرد.

افکت های تصویری هم که شما توی بازی 41148 میبینید، هم خودش یه داستانی داره که واقعا به سختی میشه توی کانستراکت، شبیه به اونو ایجاد کرد.

البته بیشتر صحبت ها، برای خروجی موبایل است، وگرنه بازی های قدرتمندی برای خروجی های ویندوزی درست شده.

در روزهای آینده، تعدادی ویدئو در مورد این تو انجمن قرار میدم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، سفیر زندگی
#4
(1395/9/15، 11:08 عصر)mostafanastary نوشته است: سلا
با صحبت دوستمون حسام، در مورد داستان موافقم.
اما در مورد موتور بازی سازی، محدودیت کانستراکت متاسفانه در خروجی بیشتر از همه چیزه، یعنی شما اگه یه بازی سنگین بسازین، متاسفانه روی کانستراکت به علت خروجی HTML5 شاید به خبی عمل نکنه.

ببینید، یکی از مزایای یونیتی ، سیستم انیماتورش هست که به طور مثال، شما اجزای بدن رو وارد میکنین و با استفاده از اونا، چندین انیمیشن برای کاراکتر بسازین که در حالی که در کانستراکت، با وجود پلاگین اسپرایتر، بازم به اون قدرت نمیشه عمل نکرد.

افکت های تصویری هم که شما توی بازی 41148 میبینید، هم خودش یه داستانی داره که واقعا به سختی میشه توی کانستراکت، شبیه به اونو ایجاد کرد.

البته بیشتر صحبت ها، برای خروجی موبایل است، وگرنه بازی های قدرتمندی برای خروجی های ویندوزی درست شده.

در روزهای آینده، تعدادی ویدئو در مورد این تو انجمن قرار میدم.
اقا مصطفی مگه شما نمیگید اگر بازی حجیم با کانستراکت بسازید بازی کند میشه و رون نیست پس بازی شما چجور اینقدر روونه
و یک سوال شما چند ساله با کانستراکت کار  میکیند
[تصویر:  ydph74xbfd4w7h8zg.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
(1395/9/15، 07:55 عصر)سفیر زندگی نوشته است: سلام دوستان 

من یک سوال از شما دوستانی که با کانستراکت کار می کنید دارم ، این سوالم هم تکراری هست هم نیست !

میخوام بدونم نهایت قدرت کانستراک در حوضه ی  کار های انیمیشنی بازی در چه حد هست 

چون بعد از دیدن بازی جدال باشیطان (که با کانستراکت ساخته شده بود) نامید و دلسرد شدم !

البته امیدوارم باعث ناراحتی دوستانی که سازنده این بازی بودن نشه ولی اگر انیمیشن بازی جدال با شیطان رو  با بازی 

41148 که با یونیتی درست شده بود ، مقایسه کنید متوجه میشد بازی 41148 خیلی انیمیشن حرفه ای تری داشت ، در ازی جدال با

شیطان حرکات کارکتر و فضای اطراف کارکتر خیلی خشک بود که باعث دل زدگی من از بازی شد ، برای مثال  یادمه قسمت اولش باید وارد 

دفتر بایگانی میشدیم کنار در این دفتر یه کارمند نوشته بود نوشیدنی میخورد ، انیمیشن نوشیدینی خوردن این کارمنده سریع 

و خشک و تکراری بود!  یا نگهبان هایی که جلو در بیمارستان ایستاده بودن عین مجسمه بودن یعنی اگر میرفتی تو 

صورتشون هیچ واکنشی نشون نمیدادن ! 

از طرفی هم من عاشق این نوع سبک بازی ها هستم  و اگر باشه بازی بسازم به این نوع سبک ها هست (مثل بازی مثل بازی the

 walking dead یا Life Is Strange حالا به صورت دو بعدی و ساده   که فرد  قدرت تصمیم گیری داره و میتونه با کارکتر های اطراف بازی 
حرف بزنه و بین چند جمله به دلخواه جواب بده و یا کاری کنه ) شاید به خاطر همین پشت سر گذاشتن عکس های حرکات 

کارکتره که انیمیشنشون اینطوری میشه ، نظر شما دوستان چیه ؟ 
اینکه سازنده بازی جدال با شیطان بازی رو به بد ترین حالت درست کرده چه ربطی ه کانسترکت داره.
هیچکودوم از حرف هات هم باز ربطی نداشت
اگر کمکت کردم میتونی سپاس رو بزنی
یا مثلا یه اعتباری چیزی بدی... 3 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1395/9/15، 09:04 عصر)hesam3 نوشته است: دوست عزیز ، صد بار ما توی انجمن های مختلف گفتیم ، این مورد ها تقصیر شما نیست ! اینا خارج از ایران هم مطرح میشه و واقعا جای تاسف داره ...

چند وقت پیش یکی از همکاران بنده یک بازی ریسینگ توی گوگل پلی منتشر کردند ، بعضی ها اومده بودن نظر گذاشته بودن کلش بهتره ! نمیدونستم بخندم یا گریه کنم به سطح سواد این ملت کم سواد ...


الان توصیف شما از 4... ( هیچ وقت اسم این بازی رو یاد نمیگیرم و نمیخوام هم یاد بگیرم ) و جدال با شیطان کار واقعا شرم آوری هست ! البته اینم میتونه باشه چون تازه کار و تازه وارد هستید زیاد وارد نباشید ، اما خب به هر حال اونایی هم که نظرات بد میدن امثال شما هستند . بگذریم ، بنده کمی در این موارد تند برخورد میکنم و عذر میخوام .

اما دو بازی 4... و جدال با شیطان دو بازی کاملا جداگانه ، با موضوعات مختلف و همچنان سازنده های مختلف و مهم تر از همه از دو موتور بازی سازی مختلف هست ...

یونیتی جزو قوی ترین موتور های بازی سازی جهان هست ! اونوقت میخواید امکانات کانستراکت رو با اون مقایسه کنید ؟ خب معلومه کاری هم که از کانستراکت در میاد از اون یکی ضعیف تر باشه ...
البته در برخی موارد ، حتی مشاهده میشه بازی های ساخت کانستراکت گاهی اوقات از خیلی از موتور های قوی بهتر و با جلوه های بهتری نمایان بشن .
اما خب مهم ترین اصل در بازی سازی ، سه اصل هست ( مهارت فرد نویسنده بازی ( کل بازی ) ، امکانات در دسترس ( بودجه مالی هم شامل همین مورد میشه ) ، تعداد افراد گروه و تقسیم کار ) .

خب سومی ، فکر میکنم هر دوتاشون با هم مساوی باشن ، اما اولی از همه مهم تره ... مهارت فرد ، خب شما میخوای کسی رو مثل سازنده 4... که کلی بازی ساخته و همچنان با یونیتی کار میکنه رو با سازنده جدال با شیطان یکی کنید؟
خب مهارت ها این وسط خیلی تفاوت داشته و داره و خواهد داشت .

کمی دیدتون رو نسبت به بازی ها تغییر بدید ، تا زمانی که دیدتون رو تغییر ندید حتی یک بازی خشک تر از جدال با شیطان ( طبق گفته خودتون خشک هست ... ) هم نمیتونید بسازید ، شایدم اصلا نتونید بسازید !

با کانستراکت هم هر کاری که روی یک بازی 2 بعدی بشه اعمال کرد میشه اعمال کرد ...

 زمانی که کسی بازی درست میکنه باید منتظر نظرات منفی هم باشه مخصوصا با اون انیمیشن ! در ضمن این نظر فقط نظر من نبود ! 

شما نمیتونید کسایی رو که فقط از بازی انتقاد میکنن کم سواد خطاب بکنید به نظر من این کار شرم آور تر از توصیف من از بازی بود !

من هدفم از ساخت تاپیک مقایسه  یونیتی و کانستراک نبود هدف اصلیم این بود که ببینم کانستراکت هم میتونه کار منو راه 

بندازه یا نه برای همین هم دوتا مثال از دوتا بازی مختلف آوردم .

راستی در مورد حرفی که زدید ((بنده کمی در این موارد تند برخورد میکنم و عذر میخوام)) باید بگم اره نه تنها تو این تاپیک شما توی 

تاپیک های دیگه هم با این لحن تند و زننده و دور از ادب با دوستان صحبت میکنید یادمه یکی از کاربران این سایت گفته بود میتونید برای 

تاییده صدا و سیما کمکم کنید شما بهش گفته بودید ما که نوکر شما نیستیم و اینجور حرف هایی که فقط ادم های با سواد و حرفه ای مثل

 شما بکارش میبرن !






  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
نقل قول: اقا مصطفی مگه شما نمیگید اگر بازی حجیم با کانستراکت بسازید بازی کند میشه و رون نیست پس بازی شما چجور اینقدر روونه

و یک سوال شما چند ساله با کانستراکت کار  میکیند

سلام
راستش بازی مدافعان رو، من نهایت زحمتمو کشیدم که گرافیک بازی، حجم کمی داشته باشه که البته یه ضررهایی هم از این قضیه کردم.
اما در نهایت، استفاده بهینه از گرافیک، ایونت نویسی مناسب و بجا و کاربردی ( بهینه کردن ایونت ها )، استفاده از فایل ها صوتی کم حجم و ... این موارد باعث شده بازی مدافعان، با وجود حدود 17000 خط کدجاوا، باز هم خدا رو شکر ، روون کار کنه.

من مدتی هست که دنبال یه فرصتی هستم تا یه سری دانسته ی های ناچیزمو، در اختیار دوستان بذارم، ولی واقعا فرصتی نمیشه. ولی حتما اینکار رو انجام میدم.


  پاسخ


 سپاس شده توسط: ali.develpor1 ، سفیر زندگی ، shazde
#8
(1395/9/16، 05:21 عصر)mostafanastary نوشته است: اما در نهایت، استفاده بهینه از گرافیک، ایونت نویسی مناسب و بجا و کاربردی ( بهینه کردن ایونت ها )، استفاده از فایل ها صوتی کم حجم و ... این موارد باعث شده بازی مدافعان، با وجود حدود 17000 خط کدجاوا، باز هم خدا رو شکر ، روون کار کنه.

17000 خط جاوا ؟! 

من فکر میکردم کانستراکت ب برنامه نویسی نیازی نداره ! یا حداقل مقدار کمی نیاز به برنامه نویسی هست 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
نقل قول: 17000 خط جاوا ؟! 

من فکر میکردم کانستراکت ب برنامه نویسی نیازی نداره ! یا حداقل مقدار کمی نیاز به برنامه نویسی هست 
نه !
منظورم فایل خروجی بود،( نه اینکه کد نویسی کردم  1
ولی در کل، ایونت ها برای بازی های دیفنسی ، واقعا زیاد میشن.
اما بازم به صورت بهینه کار کردن، تاثیرات مثبت زیادی روی بازی میذاره
قبلا در یه تاپیکی هم عرض کرده بودم، تصاویر مورد نیازتون رو برای بازی، در همون اندازه ای که لازم دارین وارد کنین، تصاویر به صورت اندازه ی طول در عرض، محابسه میشن توی بازی و مجموع این اتفاقات، کلی تاثیر مثبت یا منفی توی بازی میتونه داشته باشه.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#10
سلام
همونطور که آقا مصطفی گفتن و من خودم تجربه کردم باید توی استفاده از تصاویر توی بازی و اندازه اونا خیلی دقت کنید
چون عکس های بزرگ رم زیادی مصرف میکنن و من اولین بازیم چون نمیدونستم استفاده از عکس بزرگ باعث میشه رم زیادی از گوشی مصرف بشه , بازیم برای هر لی اوت بالای 90 مگ رم مصرف میکرد و روی گوشیایی ضعیف به کندی اجرا میشه و بعد هم از بازی خارج میشد
در صورتی که بازی آقا مصطفی که خیلی بهتر از بازی من بود به راحتی روی گوشی خودم که گوشی خفنی نیس اجرا شد بدون لگ و کندی.

البته خیلی ضد حاله ولی خب , استفاده از تصاویر کوچیک(نه دیگه خیلی کوچیک 4 ) بهتر از اینه بازی روی همه گوشیا اجرا نشه یا به سختی اجرا بشه
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 178 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: