جعبه ابزار همراه
#1
سلام
من میخوام یک سری اشیا مثلا داخل یک جعبه ابزار در صفحات مختلف باشه ولی اگه شخصی از داخل جعبه وسیله ای رو برداشت و در یک صفحه استفاده گرد ، در صفحات دیگه اون وسیله نباشه
اگه وسیله رو تو یک لایوت انداخت همون جا بمونه و به لایوت های دیگه نیاد
و اینکه کاربر  بتونه برگرده به صفحه قبلی و وسیله رو دوباره برداره و داخل جعبه بذاره و در مراحل مختلف هر وقت خواست ازشون استفاده کنه

خیلی تلاش کردم ولی از هر راهی میرم اخرش یه عیبی پیدا میکنه  20

پیشاپیش ممنون از راهنمایی هاتون 53
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
درود

چیزی که شما میخواهید اسمش inventory است .

غالبا با آرایه یا بدون اون نوشته میشه .سخت نیست.

تو همین انجمن کلمه ی " اینونتوری " رو سرچ کنید یا در سایت خود scirra کلمه ی inventory system

موفق باشید
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mjavad
#3
(1395/12/16، 08:37 عصر)Mehrdad نوشته است: درود

چیزی که شما میخواهید اسمش inventory است .

غالبا با آرایه یا بدون اون نوشته میشه .سخت نیست.

تو همین انجمن کلمه ی " اینونتوری " رو سرچ کنید یا در سایت خود scirra کلمه ی inventory system

موفق باشید

ممنون از پاسختون

داخل انجمن سرچ کردم توضیح زیادی در موردش نیست

داخل سایت scirra  هم یک سری اموزشش ها رو دیدم ، فقط همه ی قسمت ها رو متوجه نشدم
یک مشکل دیگه ای هم که اون اموزش ها داره ، اینه که همشون داخل یک لایوت کار کردن و اگه چند لایوت بسازی ، وقتی میری به لایوت بعدی همه چیز برمیگردن سر جای اولشون یا اصلا داخل صفحه نیستن
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad
#4
سلام
ببین با متغیر نمیشه اینکارو بکنی
مثلا بگو اگر به کلید رسید و برداشتش به متغیر کلید(یه متغیر براش درست کن) یه عدد اضافه بشه
و بعد بگو اگه متغیر کلید 1 بود , set position کلید بشه فلان(x و y مورد نظرت , مثلا پایین صفحه)
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: vng ، mjavad
#5
(1395/12/16، 09:43 عصر)mjavad نوشته است: ممنون از پاسختون

داخل انجمن سرچ کردم توضیح زیادی در موردش نیست

داخل سایت scirra  هم یک سری اموزشش ها رو دیدم ، فقط همه ی قسمت ها رو متوجه نشدم
یک مشکل دیگه ای هم که اون اموزش ها داره ، اینه که همشون داخل یک لایوت کار کردن و اگه چند لایوت بسازی ، وقتی میری به لایوت بعدی همه چیز برمیگردن سر جای اولشون یا اصلا داخل صفحه نیستن


اینجا رو ببین . مثال هم داره . من خودم ندیدم. شاید به کارتون بیاد
Document Moved

اینکه تو لی اوت های دیگه نشون نمیده . شاید به این خاطره که آبجکت ها یا متغیر ها رو باید حتما گلوبال کنی. من فقط حدس میزنم مشکل از این باشه چون کانستراکت کار نمیکنم.



  پاسخ


 سپاس شده توسط: vng ، shazde ، mjavad
#6
سلام،

دوست عزیز، اگر درک آرایه ها برای شما مشکل است میتوانی از این سورس که بنده در گذشته ساخته ام استفاده کنی و از آن الگو بگیری، در این سورس از آرایه ها استفاده نشده است. قابلیت جابه جایی آیتم ها در inventory وجود دارد و آیتم ها هیچ وقت روی هم قرار نمیگیرند و همچنین با کلیک بر روی آیتمی که خارج از inventory قرار دارد آن ایتم از سمت چپ فضای خالی را یافته و به فهرست اشیا اضافه میشود. امیدوارم به کارتان بیاید.

برای استفاده از inventory و اشیای آن در تمامی لایوت ها باید در یکی از لایوت ها inventory را در یک لایه با خاصیت global قرار دهید از سمت چپ(بخش تنظیمات لایه ها) این خاصیت را میتوان فعال کرد بعد از این شما در هر لایوتی دیگر یک لایه خالی و همنام با لایه ئی که خاصیت گلوبال آن فعال است بسازید تمامی اشیا و اینونتوری را در آن لایوت ها مشاهده خواهید کرد و قابلیت دسترسی در تمامی لایوت ها را خواهید داشت...

موفق باشید
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، shazde ، mjavad
#7
(1395/12/17، 09:35 عصر)vng نوشته است: سلام،

دوست عزیز، اگر درک آرایه ها برای شما مشکل است میتوانی از این سورس که بنده در گذشته ساخته ام استفاده کنی و از آن الگو بگیری، در این سورس از آرایه ها استفاده نشده است. قابلیت جابه جایی آیتم ها در inventory وجود دارد و آیتم ها هیچ وقت روی هم قرار نمیگیرند و همچنین با کلیک بر روی آیتمی که خارج از inventory قرار دارد آن ایتم از سمت چپ فضای خالی را یافته و به فهرست اشیا اضافه میشود. امیدوارم به کارتان بیاید.

برای استفاده از inventory و اشیای آن در تمامی لایوت ها باید در یکی از لایوت ها inventory را در یک لایه با خاصیت global قرار دهید از سمت چپ(بخش تنظیمات لایه ها) این خاصیت را میتوان فعال کرد بعد از این شما در هر لایوتی دیگر یک لایه خالی و همنام با لایه ئی که خاصیت گلوبال آن فعال است بسازید تمامی اشیا و اینونتوری را در آن لایوت ها مشاهده خواهید کرد و قابلیت دسترسی در تمامی لایوت ها را خواهید داشت...

موفق باشید

سلام 
ممنون از همه دوستان به خاطر راهنمایی هاتون

مقداری از این کارها رو انجام داده بودم ولی مشکل اونجایی پیش میاد که اگه لایه یا شی رو گلوبال کنم داخل همه صفحات هست 
من میخوام مثلا اگه از اچار در یک مرحله استفاده کرد داخل مراحل دیگه نباشه و اگه هم دوباره برگشت به مرحله قبل بتونه دوباره اچار رو برداره

ببخشید اگه زیاد خوب توضیح ندادم
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
سلام،

دوست عزیز در بازی های ماجرایی معمولاً کاربر بعد از حل پازل و یا اجرای موفقیت آمیز مرحله، از معمای بعدی به معمای قبلی برنمیگردد یا نباید بتواند برگردد! مگر اینکه کل مرحله مربوطه یا کل بازی را با استفاده از ذخایر احتمالی که در بازی قرار داده شده از نو آغاز کند.

به هر حال شما میتوانید از اکشن destroy برای حذف شی و از اکشن سیستمی create object  با استفاده از یک نمونه یا اینستنس از شی در لایوت مربوطه شی را از نو بسازید.یا میتوانید با استفاده از اکشن
move to layer از لایه گلوبال آن را خارج یا داخل کنید به هر صورت همچین ترفندهایی باید به کار ببرید، البته میتوانید با کمک گرفتن از یک متغیر گلوبال راحتتر این کارها را انجام دهید و یا حتی خاصیت هایی به مانند مکان شی، پنهانی و آشکاری آن و ... را در زمان های مختلف کنترل کنید.
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، mjavad
#9
(1395/12/18، 04:01 عصر)vng نوشته است: سلام،

دوست عزیز در بازی های ماجرایی معمولاً کاربر بعد از حل پازل و یا اجرای موفقیت آمیز مرحله، از معمای بعدی به معمای قبلی برنمیگردد یا نباید بتواند برگردد! مگر اینکه کل مرحله مربوطه یا کل بازی را با استفاده از ذخایر احتمالی که در بازی قرار داده شده از نو آغاز کند.

به هر حال شما میتوانید از اکشن destroy برای حذف شی و از اکشن سیستمی create object  با استفاده از یک نمونه یا اینستنس از شی در لایوت مربوطه شی را از نو بسازید.یا میتوانید با استفاده از اکشن
move to layer از لایه گلوبال آن را خارج یا داخل کنید به هر صورت همچین ترفندهایی باید به کار ببرید، البته میتوانید با کمک گرفتن از یک متغیر گلوبال راحتتر این کارها را انجام دهید و یا حتی خاصیت هایی به مانند مکان شی، پنهانی و آشکاری آن و ... را در زمان های مختلف کنترل کنید.

خیییلی ممنونم

تلاش خودم رو میکنم
  پاسخ


 سپاس شده توسط: vng


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: