علیک سلام. البته سؤالتون اون قدرا تازهکارانه نبود!
این کار به وسیلهی ایونتهایی که در بالا میبینید انجام میشه.
اوّل بررسی میکنه که آیا متغیّر CurrentDistance مقدارش از متغیّر NextBlock بیشتر مساوی هست یا نه و اگه بود اکشنها رو اجرا میکنه.
اوّل از متغیّر CurrentDistance به اندازهی NextBlock تا کم میکنه.
بعد شیء Block (همون زمینهای بازی) رو در لایهی Game به وجود میاره.
بعد تنظیم میکنه که عرض شیء Block یک عدد رندوم بین 100 تا 500 و ارتفاعش یک عدد رندوم بین 60 تا 240 باشه.
بعد مختصّات شیء Block رو تعیین میکنه، ایکسش رو میندازه سمت راست بیرون لیوت و ایگرگ رو میذاره از پایین به اندازهی نصف ارتفاعش بیاد بالا.
بعد زاویهاش رو تنظیم میکنه که به سمت چپ حرکت کنه.
بعد مقدار متغیّر NextBlock رو به اندازهی عرض شیء Block به علاوهی عددی رندوم بین 20 تا 220 میکنه.
درضمن در ایونت قبل از این در هر تیک به مقدار متغیّر CurrentDistance اضافه میشه.