حل شده ساخت بازی گزینه ای
#1
با سلام و خسته نباشید
درباره ساخت یک بازی گزینه ای سئوالاتی داشتم که ممنون میشم پاسخ بدید
می خوام در هر مرحله برای مثال 4 گزینه برای کاربر نمایش داده بشه و یک هم صدا پخش شود.
بعد با کلیک روی هر گزینه یک صفحه دیگر با چهار گزینه و یک صدا جدید نمایش داده میشه.

نمی دونستم چه چیزی جست و جو کنم...
آیا میشه برای ساخت همچین بازی برای هر صفحه یک layout مجزا درست نکنم؟ چطور؟
به طور کلی چطور همچین چیزی درست کنم؟

با تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
میخوایید چندبار این اتفاق پشت سر بیافته؟
یعنی میخوایید چندبار وقتی یه گزینه رو زد , گزینه های دیگه ی بیان؟

اگه زیاد نباشه , میتونید گزینه های مورد نظرتون رو به یه اسپرایت پین کنید و وقتی مثلا کلیک کرد روی یکی از گزینه , این چهار گزینه  فعلی ست پوزیشن بشن به جای دیگه یا دستروی بشن و 4 گزینه ی بعدی که پین هستن به اسپرایت , ست پوزیشن بشن توی لی اوت
و همینطور تا آخر

که البته اگه به تعداد زیاد نخوایید این اتفاق بیافته روش خوبی هست , در غیر اینصورت همون درست کردن لی اوت به تعداد زیاد بهتره و پرفورمنس بهتری هم داره.

هرچند من دست متوجه نشدم که بازیتون دقیقا چطوریه و طبق توضیحی که دادید توضیح دادم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: smrm
#3
ممنون از جواب شما
یک بازی چند گزینه ای که گیم پلی بازی شبیه به quiz of kings هست اما آنلاین و تیمی و ... نیست!
فقط سئوال میاد و شما جواب میدید.
داستان بازی مثل یک هزار تو هست.( بنابراین ممکنه یکبار 10 مرحله باشه و یک بار 30 مرحله)
صفخات ممکنه نزدیک به 60 تا بشه
با این توضیحات درسته که برای هرمرحله یک layout مجزا درست کنم ( با توجه به حجم فایل های صوتی و در نتیجه کل بازی)
 با تشکر دوباره
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1397/5/27، 05:18 عصر)smrm نوشته است: ممنون از جواب شما
یک بازی چند گزینه ای که گیم پلی بازی شبیه به quiz of kings هست اما آنلاین و تیمی و ... نیست!
فقط سئوال میاد و شما جواب میدید.
داستان بازی مثل یک هزار تو هست.( بنابراین ممکنه یکبار 10 مرحله باشه و یک بار 30 مرحله)
صفخات ممکنه نزدیک به 60 تا بشه
با این توضیحات درسته که برای هرمرحله یک layout مجزا درست کنم ( با توجه به حجم فایل های صوتی و در نتیجه کل بازی)
 با تشکر دوباره

میتونید برای هر سوال یا مرحله یه متغیر از نوع عدد در نظر بگیرید مثلا به نام Level


بعد تو ایونت ها تعریف کنید که اگه مثلا متغیر Level برابر با 1 بود، تو قسمت سوال، سوال های مرحله ی 1 به نمایش در بیاد، تو قسمت گزینه ها، گزینه های مرحله ی 1 به نمایش در بیاد

بعد اگه کاربر گزینه ی درست رو انتخاب کرد مقدار متغیر Level تغییر کنه تا یه سوال و گزینه های دیگه به نمایش در بیان.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: smrm ، shazde
#5
ممنون اما:
1- توی هر مرحله هر دکمه به یک صفحه خاص هدایت میشه یعنی ممکن است دو تا گزینه شماره 3 به سئوالات مجزا هدایت بشوند.
2- چطور گزینه ها و سئوال رو وارد بازی کنم؟ یعنی چیزی مثل یک بانک اطلاعاتی وجود داره که بشه باهاش کارکرد؟
باز هم متشکرم
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
ببخشید فقط اگر کسی تجربه داره بگه که برای حدود 60 مرحله، درسته که برای هر مرحله یک layout ایجاد کنم؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید با تشکر فراوان...
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
سلام
من یه بازی 50 مرحله درست کردم که همش توی یه لیوت بود ( البته منظورم اون 50 تا مرحلس نه لیوت منو و لوگو و ...)
اسمشم شهرزاده که میتونی از امضاءم انتخابش کنی و ببینیش .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: smrm
#8
از شما هم ممنون اما بازی من با اونی که شما می فرمائید تفاوت داره.
شما در هر مرحله نیازی به تغییر دکمه ها نداشتید اما من دارم!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
اگه میخواید لیوت کمتشر باشه میتونید مثلا 6 تا لیوت درست کنید به جای 60 تا و بگید مثلا مرحله 1 تا 10 رو تو لیوت 1 ، لیوت 11 تا 20 رو لیوت دو ، 21 تا 30 رو لیوت 3 ، 31 تا 40 رو لیوت 4 ، 41 تا 50 رو لیوت 5 و 51 تا 60 رو لیوت 6 نشون بده . اگرم میخواید میتونید 10 تا لیوت درست کنید و توی هر لیوت 6 مرحله بزارید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#10
(1397/5/27، 08:04 عصر)smrm نوشته است: ببخشید فقط اگر کسی تجربه داره بگه که برای حدود 60 مرحله، درسته که برای هر مرحله یک layout ایجاد کنم؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید با تشکر فراوان...

سلام
بله , اصلا چیز عجیبی نیست که تعداد لی اوت ها زیاد بشه.
مخصوصا برای بازی هایی که نمیشه چند مرحله رو توی یک لی اوت ساخت و هر لی اوت با لی اوت قبل فرق زیادی داره.

و این رو هم اضافه کنم که اتفاقا اگه از 60 لی اوت استفاده کنید بهتر از اینه که 60 تا مرحله رو توی یک لی اوت پیاده سازی کنید.
هم شلوغ پلوغ نمیشه لی اوت و سردرگم نمیشید هم برای سرعت بازی بهتره اینطوری
چون سیستم توی هر لی اوت فقط چیز هایی که برای اون مرحله لازمه رو لود میکنه نه بیشتر و فشار کمتری به سیستم میاره و نتیجه بهتری میده.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: smrm


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 212 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 169 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,547 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,922 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 123 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: