1398/4/17، 10:32 عصر
(1398/4/17، 07:40 عصر)hesam3 نوشته است:(1398/4/17، 12:33 عصر)alirezaa82 نوشته است:خب درستش اینه که اطلاعات داخل دیتابیس ذخیره بشن . اما خب اگر نتونید امنیت سرور رو تامین بکنید هیچ فرقی با یک بازی آفلاین بدون امنیت نخواهد داشت .(1398/4/17، 02:15 صبح)hesam3 نوشته است: سلام ؛
1 - اگر بازی همزمان باشه خیر ، نمیشه .
برای این مورد راه حلی هست اما متاسفانه هزینه اون بسیار بالا هست و برای بازی های تازه کار یا استارتاپ ها صرف نداره ، بهترین کار برای موقع قطع شدن پلیر هاست این هست که امتیازات بازی تا همونجا هرچقدر هست جوایز و برنده رو اعلام کنید ، یا اینکه طبق قانون بازی های آنلاین همزمان دیگه کسی که از بازی خارج میشه به طور کلی بازنده محسوب بشه ... ( چون این مورد توی بازی ها زیاد به کار رفته پس اینو بهتر میشه راه اندازی کرد )
2 - منظورتون دقیقا معلوم نیست ، اما اگر منظورتون این هست که هر بازیکن امتیازات خودش رو داشته باشه که باید بهتون بگم که این کار شدنی هست ، خب مسلما وقتی بازی آنلاین باشه هر بازیکن کلاینت و آیدی سمت سرور خودش رو داره ، یک بازیکن با آیدی 1 داریم و دیگری با آیدی 2 ؛ کاربر شماره 1 با کاربر شماره 2 مجزا هستند و هرکدوم امتیازات خودشون رو دارن ، اگر این امتیازات توی دیتابیس ذخیره بشن کاربران در مراحل بعدی بازی هم میتونن باز هم از این امتیازات استفاده کنند .
3 - وینوس رو مطلع نیستم چون هنوز باهاش ی خروجی تست هم نگرفتم ، اما درباره خروجی هایی که قبلا بودند مشکلی با این موضوع نداشتن از اون جایی که خبر دارم میگن وینوس هم از همون مستندات خروجی های کوکون استفاده میکنه که اگر اینطوری باشه پس روی وینوس هم جواب میده .
سلام. ممنونم مثه همیشه جامع و کامل.
در مورد متغیر .. منظورم این بود که دیگه نیازی به دیتابیس نباشه..
در پایان بازی هر بازیکن امتیاز مختص به خودش رو دریافت کنه و توی خودش ذخیره کنه..
یعنی در واقع از محل ذخیره بازی همه ی بازیکن ها به عنوان دیتابیس استفاده بشه... البته میدونم امکان تقلب میره بالا و هر بازیکن میتونه امتیاز مربوط به خودش رو افزایش بده .. که اونم با رمزگذاری امتیاز( این که مثل عدد واضح نباشه) به نطرم قابل حله .. و صد البته که برای ثبت نام و اینکه کاربر یه نام دائمی داشته باشه نیاز به دیتابیس هست که اونو دیگه کاریش نمیشه کرد .
البته نمیدونم درست تونستم منظورم رو برسونم یا نه
ولی خب کاری که میگید شدنی هست ، در باره با نام هم خب اون رو هم میتونید بدون ثبت نام و اینا توی گوشی خود کاربر ذخیره کنید ، اما خب همه اینها بازم مشکلاتی داره دیگه ، مثلا اگر توی دیتابیس ذخیره بشه ، به عنوان مثال اگر کاربری قوانین بازی رو نقض کنه میتونید مسدودش کنید و ...
برای هر بازیکن در سمت کلاینت خودش متغیر های مخصوص خودش هست ، یعنی اگر کاربر a داره با کاربر b بازی میکنه ، وقتی کاربر b که پییر هم هست امتیازش بیشتر میشه فقط امتیاز کاربری که کلاینت b رو داره بیشتر میشه .
ولی خب در کل بازی های آفلاین علاوه بر اینکه با نرم افزار های مختلف هک میشن ، مود هم میشن و اگر کسی بخواد میتونه به راحتی اون هارو مود کنه که تقریبا توی ایران کسی بازی های ایرانی رو مود نمیکنه ( به دلایل قضایی ) .
(1398/4/17، 01:03 عصر)alirezaa82 نوشته است:(1398/4/17، 12:59 عصر)oak نوشته است: خب من که میگم از مولتی پلیر استفاده نکنید بهتره چون مشکل هاست و پیر داره.اخه استفاده از ajax نیاز به دیتابیس داره ..که اونم بحث و دانش زیادی میخواد . به خصوص امنیتش ..
کد ها رو من خیلی نمیدونم فقط می دونم که باید اون کد ها رو بتوند هم توی بازی و هم توی هاست پشتیبانی کنید.
آژاکس حتما دیتابیس نمیخواد ، مگر اینکه بخواید اطلاعاتی رو که قرار طی هر فرآیند تغییر بکنه رو دریافت کنید که احتیاج به دیتابیس باشه ، مثلا اگر شما میخواید امتیاز کاربر رو توی دیتابیس ذخیره کنید احتیاج به این کار هست .
اگر توی این موضوعات مشکل دارید به نظرم بهتره یک بازی شبه آنلاین بسازید ، چه بسا بسیاری از همین دوستانی که داخل انجمن هستند با همین روش ها سر ملت رو به اسم بازی آنلاین کلاه گذاشتند
بازی های شبه آنلاین رو یک سیستم هوش مصنوعی میچرخونه ، شما حتی اگر یک بازی آنلاین هم بسازید بازم احتیاج هست که یک سورس شبه آنلاین هم در کنارش بسازید تا در زمان هایی که کاربر کافی برای بازیتون ندارید اون هوش مصنوعی بتونه جاشو پر کنه .
من خودم دارم اینکار رو می کنم
بازی فقط اطلاعاتی رو راجع به حریفش می گیره و اون رو توی زمین مسابقه شبیه سازی می کنه و دشمنت هم با هوش مصنوعی با هات می جنگه (طبق 10 الگوی جنگی)