محاسبه فرمول
#1
سلام دوستان . من یه سری اکشن داشتم که جاهای زیادی تکرار شده بود و تغییرشون سخت شد و اگه میخواستم تغییرشون بدم سخت بود ، پس اومدم همه رو ریختم تو یه ارایه و گفتم اسپرایت هروقت خواست مقدار رو از ارایه بگیره . حالا مشکل ، رشته ای که ما داریم یه فرموله ، فک کنید : sprite.test*5/2 . حالا من وقتی این رو به ارایه دادم خودش محاسبه میکنه و مقدار عددیش رو به متغیر داخلی اسپرایت (مثلا اسمش number باشه) میده . اما من نمیخوام اینطوری بشه . میخوام این فرمول رو به طور کامل متغیر داخلی اسپرایت بگیره و وقتی متغیرش شد فرمول بالا اونو محاسبه کنه . وقتی اکشن این بود درست محاسبه میشد ولی از وقتی گذاشتمش تو ارایه و گفتم از ارایه بگیره درست نیست . واسه اینکار فک کردم فرمول توی ارایه رو توی "" بزارم که ارایه محاسبش نکنه و بفرسته واسه اسپرایت تا اون محاسبه کنه اما اینطوری محاسبه نشد که مقدار عددی بده و نوشت NaN درصورتیکه باید فرمولو میگرفت ، محاسبه میکرد و مقدار عددی رو درست و حسابی نشون میداد. چطوری میتونم اینکارو بکنم ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1399/5/11، 01:19 صبح)محمد 82 نوشته است: سلام دوستان . من یه سری اکشن داشتم که جاهای زیادی تکرار شده بود و تغییرشون سخت شد و اگه میخواستم تغییرشون بدم سخت بود ، پس اومدم همه رو ریختم تو یه ارایه و گفتم اسپرایت هروقت خواست مقدار رو از ارایه بگیره . حالا مشکل ، رشته ای که ما داریم یه فرموله ، فک کنید : sprite.test*5/2 . حالا من وقتی این رو به ارایه دادم خودش محاسبه میکنه و مقدار عددیش رو به متغیر داخلی اسپرایت (مثلا اسمش number باشه) میده . اما من نمیخوام اینطوری بشه . میخوام این فرمول رو به طور کامل متغیر داخلی اسپرایت بگیره و وقتی متغیرش شد فرمول بالا اونو محاسبه کنه . وقتی اکشن این بود درست محاسبه میشد ولی از وقتی گذاشتمش تو ارایه و گفتم از ارایه بگیره درست نیست . واسه اینکار فک کردم فرمول توی ارایه رو توی "" بزارم که ارایه محاسبش نکنه و بفرسته واسه اسپرایت تا اون محاسبه کنه اما اینطوری محاسبه نشد که مقدار عددی بده و نوشت NaN درصورتیکه باید فرمولو میگرفت ، محاسبه میکرد و مقدار عددی رو درست و حسابی نشون میداد. چطوری میتونم اینکارو بکنم ؟
سلام؛
پشت مقادیری که عددی هستن از اکسپرشن int() استفاده کن تا عدد تلقی بشن نه رشته. اینطوی بهتون NaN یا Not A Number که نشان دهنده مقدار غیرعددی هست رو برگشت نمیده.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، محمد 82
#3
ممنون . اینومیدونستم . اما مشکل حل نمیشه . ببینید باید رشته رو بگیره و محاسبه کنه یعنی وقتی مقدارش شد sprite.test*5/2 باید اینو محاسبه کنه و مثلا اگه sprite.test مساوی 2 هست عدد 5 رو نشون بده اما وقتی int میزارم 0 رو نشون میده و محاسبه نمیشه .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
اگه یه سورس کوتاه بدی ممنون میشم.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: