تشخیص اشیا در ائل شخص یونیتی
#1

سلام من یه بازی اول شخص دارن و تو اون میخوام که مپلا بازیکن با آوردن نگاهش جلوی یک شیئ، یک دکمه گوشه صفحه ایجاد بشه که مپلا وقتی اون دکمه رو زد، مثلا اون شیئ رو برداره یا ...

کسی میتونه کمکم کنه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
باید از Raycast و tag استفاده کنید
 
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#3
(1399/5/13، 10:12 عصر)general-sherman' نوشته است: باید از Raycast و tag استفاده کنید
 

 


خیلی ممنون

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1399/5/13، 10:12 عصر)general-sherman' نوشته است: باید از Raycast و tag استفاده کنید
 

 

پس مثلا باید  raycast رو به اشیا بزنم، و باتوجه به تگی که اون گیم ابجکت داره، کار مورد نظر رو انجام بدم

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
شما باید داخل اپدیت Raycast رو ارسال کنی وبگی وقتی به تگ مربوطه (به اون وسیله هایی که قابل برداشتنه یه تگ مخصوص میدی) برخورد کرد
بیاد Gameobject علامت رو فعال کنه
بهتره بگم
باید اول داخل یونیتی از داخل UI عکس رو وارد کنی محلش رو مشخص کنی
بعد داخل C# به عنوان گیم ابجکت معرفیش کنی و داخل اپدیت بگی اگر با تگ ... برخورد کرد این Gameobject فعال شه Else غیر فعال باشه

اگر متوجه نشدی بگو کدشو بزنم ببینی
 
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#6
(1399/5/14، 12:23 صبح)general-sherman' نوشته است: شما باید داخل اپدیت Raycast رو ارسال کنی وبگی وقتی به تگ مربوطه (به اون وسیله هایی که قابل برداشتنه یه تگ مخصوص میدی) برخورد کرد
بیاد Gameobject علامت رو فعال کنه
بهتره بگم
باید اول داخل یونیتی از داخل UI عکس رو وارد کنی محلش رو مشخص کنی
بعد داخل C# به عنوان گیم ابجکت معرفیش کنی و داخل اپدیت بگی اگر با تگ ... برخورد کرد این Gameobject فعال شه Else غیر فعال باشه

اگر متوجه نشدی بگو کدشو بزنم ببینی
 

 

سلام دم شما گرم

من ایده رو متوجه شدم ولی چون خیلی با زبان c# اشنا نیستم، میشه لطف کنید کدشو بزنین؟ مثلا یه کد که raycast وقتی به گیم آبجکتی برخورد کرد، tag اونو برگردونه

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7

قبل از شروع در نظر داشته باشید که شی شما حتما باید Collider داشته باشد (Box Collider یا CapsulCollier یا ...)
شی شما حتما باید تگ داشته باشد من از تگ (PickUp) استفاده کردم
راستی یا داخل C# جلوی HitRange یک مساوی بزارید و مقدار پیشروی رو با عدد مشخص کنید به عنوان مثال 100 یا داخل خود یونیتی HitRange رو مشخص کنید آین اسکریپت رو روی دوربین اصلی بازی پیاده کنید .
[تصویر:  ti0p_raycast.jpg]

اگر سوال دیگه ی هم داشتید بپرسید
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#8
(1399/5/14، 11:03 صبح)general-sherman' نوشته است: قبل از شروع در نظر داشته باشید که شی شما حتما باید Collider داشته باشد (Box Collider یا CapsulCollier یا ...)
شی شما حتما باید تگ داشته باشد من از تگ (PickUp) استفاده کردم
[تصویر:  ti0p_raycast.jpg]

اگر سوال دیگه ی هم داشتید بپرسید

 


خییییییییلی ممنون
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش پروژه محور ساخت بازی مار و پله mohsen_nasri 6 3,807 1403/10/24، 09:38 عصر
آخرین ارسال: Tggi
Star مهم آموزش خروجی اندروید روی سیستم شخصی rezamms 128 86,462 1403/10/23، 04:58 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  مهم آموزش تصویری خروجی مستقیم - یکبار برای همیشه! rezamms 33 20,911 1401/2/13، 09:39 عصر
آخرین ارسال: kamran_cn
  خروجی اندرید davinmstr1 2 2,601 1400/8/4، 10:23 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  AAB (بسته برنامه اندروید) چيست؟ + نحوه خروجي گرفتن در كرودوا ᔕinaᗪehghani 15 8,600 1400/6/21، 01:55 صبح
آخرین ارسال: mehdi1100

پرش به انجمن: