1397/9/19، 06:42 صبح
باسلام
قسمت اول همین پست :
http://construct2.ir/showthread.php?tid=5675
///
توضیحات کاملی رو در اولین پست گفتم ، اما بعضی اوقات لازمه برای کامل کردن یک موضوع و تاکید بر اون بار ها تکرار بشه .
یکی از مزایای ساخت بازی آنلاین امنیت اون بود ؛ اما در عین حال در اونور ماجرا یکی از معایبش هم امنیت پایین هست
الان حتما دارید میگید چطوری میشد که هم امنیتش مزیتش باشه هم عیبش
برنامه نویسی سمت سرور مطمئنا خیلی سخت تر از اونی هست که شما میبینید !
به فرض مثال بیاید به پلاگین و اسکریپت آقا میلاد عزیز که زحمت کشیدن و تهیه کردند بپردازیم :
این پلاگین مزایای زیادی داشت ، اما مسلما نمیتونه برای پروژه های بزرگ استفاده بشه .
دلیل های زیادی داره که موضوع پست ما به نقد از این پلاگین نیست و به نظر من واقعا برای افرادی که میخوان از شر برنامه نویسی سمت سرور راحت بشن خیلی هم عالی هست ، حداقل امنیتش مقداری از فایل هایی که قبلا نوشته و منتشر شدن بیشتر هست !
اما در ادامه باز هم امنیت این سیستم نیز کمتر از 20 درصد هست ، هدف از ساخت این سیستم توسط میلاد عزیز امنیت نبوده بلکه جورایی فقط ی کار راه انداز دم دستی بوده ، به نظر من برای شروع همین هم زیاده .
اما بیاید به مزایا و معایب استفاده از سیستم های نوشته شده توسط دیگران بپردازیم :
1 - امکان داشتن راه نفوذ ( در پشتی ) و ... در اسکریپت :
مسلما اگر شما از اسکریپتی که ننوشتید و حتی دانش اون رو ندارید سر در نمیارید ، پس اگر سر در نمیارید میشه گفت امکان داره به جای اینکه کارتون راحت شده باشه در آینده باعث مشکلات بزرگتری براتون بشه ؛ البته این موضوع مسلما در اسکریپت میلاد جایی نداره .
2 - عدم پشتیبانی :
شما یک اسکریپت رو رایگان دریافت کردید ، چه انتظاری دارید ؟ اگر همین امروز از کار بیوفته پشتیبانی وجود نداره ، چون رایگان هست ، شما نمیتونید خرده به فرد سازنده یا ... بگیرید ؛ چون شما میدونید چیزی که رایگان هست پشتیبانی نداره .
3 - اکثرا اینطور اسکریپت ها باگ دارن یا در آینده باگ هاشون نمایان خواهد شد :
هیچ اسکریپی امنیت 100 درصد نداره و هیچ اسکریپتی بدون باگ نیست .
حتی همین تلگرام هم بالاخره یک روزی باگ میخوره !
پس گاها اگر در اینطور اسکریپت ها باگ بخوره باید چیکار بکنید ؟؟؟
حالا فرض کن بازی شما یک سال هست که در سطح نت پخش شده و این سیستم یک باگ هرچند کوچیک میخوره ، شما بلد نیستید برنامه نویسی بکنید ؛ از طرفی خود اسکریپت پشتیبانی نداره یا اصلا بیاید فرض بگیریم طرف نویسنده حال نداره بیاد برای شما مشکلش رو رفع کنه ( با هزینه ) ؛ حالا شما باید برید توی سطح نت ، مثل سایت های فریلنسری و ... به دنبال گدایی برنامه نویس ، واقعا گدایی برنامه نویس بهترین اسم برای این کار هست ؛ چرا که شما کارتون گیره ، عجله دارید اما برنامه نویس حداقل 1 هفته وقت میخواد تا تازه بفهمه باگ چیه ؛ اسکریپت چیه ، کارش چیه ، اصلا این باگ چطوری میخوره ؟
تا حالا فکر کردید اگر باگ بخوره به سایتتون ، مثلا کاربری بتونه برای خودش هرچیزی رو ایمپورت بکنه مشکل میتونه از کجا باشه ؟
در اینجا چند حالت وجود داره ، من میام اصلا 2 تا حالتشو میگم ؛ یکی اینکه اسکریپت شما باگ SQL داره ، یعنی طرف راحت میاد همه یوزر ها و پسورد هارو در میاره و بعد هرکاری دلش میخواد میکنه .
اگر این مشکل رو اسکریپتتون داشته باشه که ( 90 ) درصد اسکریپت های رایگان دارن ؛ میشه گفت بسته به نوع اسکریپت برنامه نویس از 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان بابت رفع این مشکل میگیره !
حالا فرض کنیم شما این مبلغ رو پرداختید ، اما مشکل حل نشد ! تکلیف چیه ؟
خب هیچی ، به بهترین حالت 100 هزار تومان خرج کردید / باگ رفع نشده / تقصیر برنامه نویس نیست ، چون اون یکی از حالات و اصلی ترینشونو حل کرده که حالا اگر از اونم نباشه میشه گفت جلوی ی مشکل بزرگو گرفته .
اما الان شما میمونید و باگی که نمیدونید به چه شکل و به چه صورتی میخوره !
البته برای پیدا کردن این روش ها هم راه و روش خودش وجود داره ، اما قصد ما معرفی این ها نیست ، بلکه فقط میخواستم برخی از ریز مسائل استفاده از اسکریپت های آماده و رایگان رو بهتون شرح بدم .
مطمئن هستید هنوزم میخواید بازی آنلاین بسازید ؟؟؟
آیا مزایا ساخت بازی آنلاین نسبت به معایبش برای شما صرف داره ؟
دو دسته آدم هست که اینجا جواب میده : بله / خیر
اون دسته که میگن بله :
این دسته با سختی های راه آشنایی دارن ، اما میدونن که بعد از هر سختی نوعی آسودگی وجود داره ؛ یعنی شما میاید یا خودتون برنامه نویسی یاد میگیرید و یا میرید خدا تومن هزینه میکنید تا بتونید قسمتی از این مشکلات رو رفع کنید ! ولی تهش اینکه سود داره یا نه بستگی به پروژه شما داره ، ولی خب کسی که خودش برنامه نویسی بلده ترسی از سختی های جلوی رو و هرچیز دیگه ای نداره .
اما اون دسته که میگن خیر :
جالبه بدونید که وقتی میتونید بازی آفلاین بسازید اصلا چرا باید بازی آنلاین بسازید ؟
ما برای ساخت بازی آنلاین باید حتما یک سناریو جذاب داشته باشیم .
یکی از دلایل ساخت بازی آنلاین این هست که بشه در هر لحظه اون بازی رو آپدیت یا آپگرید کرد !
اگر شما میخواید یک بازی ماجراجویی ، یک بازی ساده کلماتی و .........................
بسازید ، اصلا سمت ساخت بازی آنلاین نرید بهتره .
بازی اگر بخواد آنلاین بشه باید ی چیزی توی مایه های کلش آف کلنز یا کلش رویال باشه ؛ چرا که این بازی ها هیچ وقت تموم نمیشن ، یعنی ی منبع درآمد نامحدود !
هیچ وقت از بین نمیرن ، هیچ وقت از کار نمیوفته و هیچ وقت مخاطبینش از بین نمیرن .
کلش رویال ی بازی ساده مسخره کارتی چرته ؛ که ی صفحه داره که میشه با کانستراکت نهایتا با 200 خط نسخه آفلاینشو نوشت
اما تنها دلیل اینکه کلش رویال ، کلش رویال شد ، همون استفاده از نسخه آنلاینش هست ؛ اتش استفاده از بخش آنلاین و ارتقا لیگ و دریافت جوایز بهتر در کاربران و قرار گیری در بهترین های تاپ لیست و .... چیزی هست که باعث میشه کاربران بابتش با هم رقابت کنند ، چرا ؟ مهم نیست ! چرا ؟ بازم مهم نیست
چیزی که مهم هست این هست که کلش رویال ی سناریو ( 2 صفحه آ چهار ) هست که آنلاین شده !!!
ولی سناریو پولی که در میاره در ذهن های کوچیک 1000 صفحه ای جا نمیگیره !
/ اینکه ساخت بازی آنلاین چه سختی هایی داره ، با اینکه چه مزایایی داره و اینکه شما فکر میکنید میتونید باهاش کار کنید یا نه بستگی به خودتونه داره و مسلما این پست و مشکلاتی که درش ذکر شده بود نمیتونه جلوی شمارو برای ساخت یک بازی با کیفیت بگیره .
موفق باشید
/// حسن ثنایی
قسمت اول همین پست :
http://construct2.ir/showthread.php?tid=5675
///
توضیحات کاملی رو در اولین پست گفتم ، اما بعضی اوقات لازمه برای کامل کردن یک موضوع و تاکید بر اون بار ها تکرار بشه .
یکی از مزایای ساخت بازی آنلاین امنیت اون بود ؛ اما در عین حال در اونور ماجرا یکی از معایبش هم امنیت پایین هست

الان حتما دارید میگید چطوری میشد که هم امنیتش مزیتش باشه هم عیبش

برنامه نویسی سمت سرور مطمئنا خیلی سخت تر از اونی هست که شما میبینید !
به فرض مثال بیاید به پلاگین و اسکریپت آقا میلاد عزیز که زحمت کشیدن و تهیه کردند بپردازیم :
این پلاگین مزایای زیادی داشت ، اما مسلما نمیتونه برای پروژه های بزرگ استفاده بشه .
دلیل های زیادی داره که موضوع پست ما به نقد از این پلاگین نیست و به نظر من واقعا برای افرادی که میخوان از شر برنامه نویسی سمت سرور راحت بشن خیلی هم عالی هست ، حداقل امنیتش مقداری از فایل هایی که قبلا نوشته و منتشر شدن بیشتر هست !
اما در ادامه باز هم امنیت این سیستم نیز کمتر از 20 درصد هست ، هدف از ساخت این سیستم توسط میلاد عزیز امنیت نبوده بلکه جورایی فقط ی کار راه انداز دم دستی بوده ، به نظر من برای شروع همین هم زیاده .
اما بیاید به مزایا و معایب استفاده از سیستم های نوشته شده توسط دیگران بپردازیم :
1 - امکان داشتن راه نفوذ ( در پشتی ) و ... در اسکریپت :
مسلما اگر شما از اسکریپتی که ننوشتید و حتی دانش اون رو ندارید سر در نمیارید ، پس اگر سر در نمیارید میشه گفت امکان داره به جای اینکه کارتون راحت شده باشه در آینده باعث مشکلات بزرگتری براتون بشه ؛ البته این موضوع مسلما در اسکریپت میلاد جایی نداره .
2 - عدم پشتیبانی :
شما یک اسکریپت رو رایگان دریافت کردید ، چه انتظاری دارید ؟ اگر همین امروز از کار بیوفته پشتیبانی وجود نداره ، چون رایگان هست ، شما نمیتونید خرده به فرد سازنده یا ... بگیرید ؛ چون شما میدونید چیزی که رایگان هست پشتیبانی نداره .
3 - اکثرا اینطور اسکریپت ها باگ دارن یا در آینده باگ هاشون نمایان خواهد شد :
هیچ اسکریپی امنیت 100 درصد نداره و هیچ اسکریپتی بدون باگ نیست .
حتی همین تلگرام هم بالاخره یک روزی باگ میخوره !
پس گاها اگر در اینطور اسکریپت ها باگ بخوره باید چیکار بکنید ؟؟؟
حالا فرض کن بازی شما یک سال هست که در سطح نت پخش شده و این سیستم یک باگ هرچند کوچیک میخوره ، شما بلد نیستید برنامه نویسی بکنید ؛ از طرفی خود اسکریپت پشتیبانی نداره یا اصلا بیاید فرض بگیریم طرف نویسنده حال نداره بیاد برای شما مشکلش رو رفع کنه ( با هزینه ) ؛ حالا شما باید برید توی سطح نت ، مثل سایت های فریلنسری و ... به دنبال گدایی برنامه نویس ، واقعا گدایی برنامه نویس بهترین اسم برای این کار هست ؛ چرا که شما کارتون گیره ، عجله دارید اما برنامه نویس حداقل 1 هفته وقت میخواد تا تازه بفهمه باگ چیه ؛ اسکریپت چیه ، کارش چیه ، اصلا این باگ چطوری میخوره ؟
تا حالا فکر کردید اگر باگ بخوره به سایتتون ، مثلا کاربری بتونه برای خودش هرچیزی رو ایمپورت بکنه مشکل میتونه از کجا باشه ؟
در اینجا چند حالت وجود داره ، من میام اصلا 2 تا حالتشو میگم ؛ یکی اینکه اسکریپت شما باگ SQL داره ، یعنی طرف راحت میاد همه یوزر ها و پسورد هارو در میاره و بعد هرکاری دلش میخواد میکنه .
اگر این مشکل رو اسکریپتتون داشته باشه که ( 90 ) درصد اسکریپت های رایگان دارن ؛ میشه گفت بسته به نوع اسکریپت برنامه نویس از 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان بابت رفع این مشکل میگیره !
حالا فرض کنیم شما این مبلغ رو پرداختید ، اما مشکل حل نشد ! تکلیف چیه ؟
خب هیچی ، به بهترین حالت 100 هزار تومان خرج کردید / باگ رفع نشده / تقصیر برنامه نویس نیست ، چون اون یکی از حالات و اصلی ترینشونو حل کرده که حالا اگر از اونم نباشه میشه گفت جلوی ی مشکل بزرگو گرفته .
اما الان شما میمونید و باگی که نمیدونید به چه شکل و به چه صورتی میخوره !
البته برای پیدا کردن این روش ها هم راه و روش خودش وجود داره ، اما قصد ما معرفی این ها نیست ، بلکه فقط میخواستم برخی از ریز مسائل استفاده از اسکریپت های آماده و رایگان رو بهتون شرح بدم .
مطمئن هستید هنوزم میخواید بازی آنلاین بسازید ؟؟؟
آیا مزایا ساخت بازی آنلاین نسبت به معایبش برای شما صرف داره ؟
دو دسته آدم هست که اینجا جواب میده : بله / خیر
اون دسته که میگن بله :
این دسته با سختی های راه آشنایی دارن ، اما میدونن که بعد از هر سختی نوعی آسودگی وجود داره ؛ یعنی شما میاید یا خودتون برنامه نویسی یاد میگیرید و یا میرید خدا تومن هزینه میکنید تا بتونید قسمتی از این مشکلات رو رفع کنید ! ولی تهش اینکه سود داره یا نه بستگی به پروژه شما داره ، ولی خب کسی که خودش برنامه نویسی بلده ترسی از سختی های جلوی رو و هرچیز دیگه ای نداره .
اما اون دسته که میگن خیر :
جالبه بدونید که وقتی میتونید بازی آفلاین بسازید اصلا چرا باید بازی آنلاین بسازید ؟
ما برای ساخت بازی آنلاین باید حتما یک سناریو جذاب داشته باشیم .
یکی از دلایل ساخت بازی آنلاین این هست که بشه در هر لحظه اون بازی رو آپدیت یا آپگرید کرد !
اگر شما میخواید یک بازی ماجراجویی ، یک بازی ساده کلماتی و .........................
بسازید ، اصلا سمت ساخت بازی آنلاین نرید بهتره .
بازی اگر بخواد آنلاین بشه باید ی چیزی توی مایه های کلش آف کلنز یا کلش رویال باشه ؛ چرا که این بازی ها هیچ وقت تموم نمیشن ، یعنی ی منبع درآمد نامحدود !
هیچ وقت از بین نمیرن ، هیچ وقت از کار نمیوفته و هیچ وقت مخاطبینش از بین نمیرن .
کلش رویال ی بازی ساده مسخره کارتی چرته ؛ که ی صفحه داره که میشه با کانستراکت نهایتا با 200 خط نسخه آفلاینشو نوشت

اما تنها دلیل اینکه کلش رویال ، کلش رویال شد ، همون استفاده از نسخه آنلاینش هست ؛ اتش استفاده از بخش آنلاین و ارتقا لیگ و دریافت جوایز بهتر در کاربران و قرار گیری در بهترین های تاپ لیست و .... چیزی هست که باعث میشه کاربران بابتش با هم رقابت کنند ، چرا ؟ مهم نیست ! چرا ؟ بازم مهم نیست

چیزی که مهم هست این هست که کلش رویال ی سناریو ( 2 صفحه آ چهار ) هست که آنلاین شده !!!
ولی سناریو پولی که در میاره در ذهن های کوچیک 1000 صفحه ای جا نمیگیره !
/ اینکه ساخت بازی آنلاین چه سختی هایی داره ، با اینکه چه مزایایی داره و اینکه شما فکر میکنید میتونید باهاش کار کنید یا نه بستگی به خودتونه داره و مسلما این پست و مشکلاتی که درش ذکر شده بود نمیتونه جلوی شمارو برای ساخت یک بازی با کیفیت بگیره .
موفق باشید
/// حسن ثنایی