چرا فول اسکرین خروجی وب در سمت چپ صفحه قرار میگیره؟
#1
سلام عزیزان
یه سوال داشتم .بچه ها میدونید چرا وقتی توی خروجی وب توی مثلا گوگل کروم بازی رو فول اسکرین میکنیم  بازی در سمت چپ مانیتور قرار میگیره؟ اولش که هنوز فول اسکرین نکردم بازی در وسط مانیتور نشان داده میشه .بازی portraite هست.
با تشکر از دوستان
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#2
(1399/10/20، 01:05 عصر)mansoor22 نوشته است: سلام عزیزان
یه سوال داشتم .بچه ها میدونید چرا وقتی توی خروجی وب توی مثلا گوگل کروم بازی رو فول اسکرین میکنیم  بازی در سمت چپ مانیتور قرار میگیره؟ اولش که هنوز فول اسکرین نکردم بازی در وسط مانیتور نشان داده میشه .بازی portraite هست.
با تشکر از دوستان
سلام  دوست من.
فکر کنم دلیلش این باشه که توی کانس هم ما وقتی میخوایم مختصات اشیائ رو مشخص کنیم از سمت چپ-بالای صفحه مختصات شروع میشن.
برای شما مهمه که کجا قرار بگیره؟
اگر شما دارین برای اندروید میسازید باید بگم که بعد از خروجی در اندروید درست کار میکنه.(خروجی html)
ولی در موقع تست در ویندوز بعضی وقتا روی بعضی سیستم ها در سمت چپ قرار میگیره.
ولی توی خیلی از سیستم ها موقع فول اسکرین در مرورگر بازی در وسط صفحه قرار میگیره.
با سپاس فراوان.
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#3
(1399/10/20، 02:33 عصر)FARZAD BLACK' نوشته است:
(1399/10/20، 01:05 عصر)'mansoor22' نوشته است: سلام عزیزان
یه سوال داشتم .بچه ها میدونید چرا وقتی توی خروجی وب توی مثلا گوگل کروم بازی رو فول اسکرین میکنیم  بازی در سمت چپ مانیتور قرار میگیره؟ اولش که هنوز فول اسکرین نکردم بازی در وسط مانیتور نشان داده میشه .بازی portraite هست.
با تشکر از دوستان
سلام  دوست من.
فکر کنم دلیلش این باشه که توی کانس هم ما وقتی میخوایم مختصات اشیائ رو مشخص کنیم از سمت چپ-بالای صفحه مختصات شروع میشن.
برای شما مهمه که کجا قرار بگیره؟
اگر شما دارین برای اندروید میسازید باید بگم که بعد از خروجی در اندروید درست کار میکنه.(خروجی html)
ولی در موقع تست در ویندوز بعضی وقتا روی بعضی سیستم ها در سمت چپ قرار میگیره.
ولی توی خیلی از سیستم ها موقع فول اسکرین در مرورگر بازی در وسط صفحه قرار میگیره.
با سپاس فراوان.

 
ممنونم از شما.. بازی برای وب هست..اما نمیدونم مشکل رو چجور باید حل کرد که تصویر فول شده سمت چپ مانیتور نمایش داده نشه بلکه وسط مانیتور نشان داده بشه.


 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#4
(1399/10/20، 04:57 عصر)mansoor22 نوشته است: ممنونم از شما.. بازی برای وب هست..اما نمیدونم مشکل رو چجور باید حل کرد که تصویر فول شده سمت چپ مانیتور نمایش داده نشه بلکه وسط مانیتور نشان داده بشه.
دوست عزیز.
شما اول باید مشخص کنید که برای چه پلتفرمی می خواید بسازید؟
من از همون اول هم فهمیدم می خواید خروجی html از پروژتون بگیرید.
ولی برای گوشی می خواید بسازید یا دسکتاپ؟
شما اول اینو معلوم کن.
اگر برای گوشی بازی میسازید که در بالا توضیح کاملش رو دادم.
با سپاس
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mansoor22 ، ᔕinaᗪehghani
#5
سلام دوست من
خروجی وب قاعدتا برای همه دیوایس ها است از جمله کامپیوتر
روی مرورگر گوشی که مشکلی نداره..سوال بنده برای صفحه کامپیوتر هست..توضیحتون را خوندم.
اما راه حل نداده بودین..فقط گفتین دلیلش چیه..
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#6
(1399/10/20، 06:38 عصر)mansoor22 نوشته است: سلام دوست من
خروجی وب قاعدتا برای همه دیوایس ها است از جمله کامپیوتر
روی مرورگر گوشی که مشکلی نداره..سوال بنده برای صفحه کامپیوتر هست..توضیحتون را خوندم.
اما راه حل نداده بودین..فقط گفتین دلیلش چیه..
خب شما هم گفتین چرا؟
منم دلیل رو گفتم.
شما بگید می خواید چیکار کنید؟
مثلا می خواید وقتی با گوشی اومد سایز صفحه متناسب با اندازه صفحه گوشی باشه.و وقتی با پی سی اومد سایز صفحه متناسب با اون باشه؟
اگر منظورتون این باشه کار زیاد آسونی نیست.ولی زیاد سخت هم نیست.
شما اول دقیق توضیح بدید که مشکلتون چیه.
تا من متناسب با مشکل شما راهنمایی کنم.
با سپاس
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#7
(1399/10/21، 10:10 صبح)FARZAD BLACK' نوشته است:
(1399/10/20، 06:38 عصر)'mansoor22' نوشته است: سلام دوست من
خروجی وب قاعدتا برای همه دیوایس ها است از جمله کامپیوتر
روی مرورگر گوشی که مشکلی نداره..سوال بنده برای صفحه کامپیوتر هست..توضیحتون را خوندم.
اما راه حل نداده بودین..فقط گفتین دلیلش چیه..
خب شما هم گفتین چرا؟
منم دلیل رو گفتم.
شما بگید می خواید چیکار کنید؟
مثلا می خواید وقتی با گوشی اومد سایز صفحه متناسب با اندازه صفحه گوشی باشه.و وقتی با پی سی اومد سایز صفحه متناسب با اون باشه؟
اگر منظورتون این باشه کار زیاد آسونی نیست.ولی زیاد سخت هم نیست.
شما اول دقیق توضیح بدید که مشکلتون چیه.
تا من متناسب با مشکل شما راهنمایی کنم.
با سپاس

 

خروجی html5 روی مرورگر کروم در کامپیوتر در حالت فول اسکرین سمت چپ مانیتور میفته..اینجوری کاربر باید سمت چپ رو ببینه و اذیت میشه.
میخوام حالت فول اسکرین وسط صفحه باشه همونطوری که در حالت غیر فول اسکرین وسط صفحه هست.

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
سلام؛
برای اینکه تشخیص بدین کـاربـر با PC (کامپیوتر) از بازی شما استفاده میکنه یا با دستگاه موبایلی و یا هر نوع دیوایس دیگه ای باید Useragent (یوزر ایجنت) کاربر رو تحلیل کنین.
یوزر ایجنت در دنیای وب یک هدر HTTP هست که تقریباً در همه درخواست های HTTP از جانب کلاینت (کـاربـر) حضور داره. در واقع میتونیم یوزر ایجنت کاربر رو هم در سمت سرور (به کمک زبان ها یا تکنولوژی های سمت سرور) و یـا در سمت کلاینت (کاربر) به کمک جاوا اسکریپت دریافت کنیم.
قبل از هر چیز شیء Browser رو به پروژه خودتون اضافه کنین. حالا به کمک عبارات با قاعده (Regex) و کاندیشن سیستمی Test Regex بررسی میکنیم که مقدار خروجی که اکسپرشن  Browser.UserAgent برگشت میده با پترن (الگو) زیر همخوانی داره یا خیر. البته دقت پترن زیر 100 درصد نیست اما اجتماع خوبی از دیوایس های موبایلی رو شامل میشه.
کد:
"Mobile|iP(hone|od|ad)|Android|BlackBerry|IEMobile|Kindle|NetFront|Silk-Accelerated|(hpw|web)OS|Fennec|Minimo|Opera M(obi|ini)|Blazer|Dolfin|Dolphin|Skyfire|Zune"
فلگ ها (Flags) رو هم برابر با "gm" قرار میدیم.
[تصویر:  jgk.png]
حالا میتونیم رو به روی این کاندیشن اکشن های مربوط به زمانی که دیوایس موبایلی شناسایی میشه رو تعریف و تنظیم کنیم.
برای شناسایی دسکتاپ (کامپیوتر) هم کافیه یک کاندیشن مشابه کاندیشن فعلی منتها از نوع Invert ایجاد کنم.
[تصویر:  dkjf.png]
اما دقت کنین که یوزر ایجنت کاربر به هیچ وجه معیار مناسبی برای اظهار نظر قطعی نیست چرا که امکان جعل (Spoof) یوزر ایجنت به سادگی حتی برای کاربران غیر حرفه ای هم وجود داره. مثلاً وقتی که شما با دیوایس موبایلی تون مشغول وبگردی هستین میتونین خیلی راحت با فعال کردن گزینه Request Desktop Site یوزر ایجنت خودتون رو به نحوی جلوه بدین که گویا از دسکتاپ استفاده میکنین.
عکس همین مسئله برای دسکتاپ هم میتونه اتفاق بیفته. شما میتونین به کمک Developer Tools مرورگـر خودتون یوزر ایجنتتون رو به هر یوزر ایجنت دلخواهی تغییر بدین. حتی میتونین از اکستنشن های مختلف برای مرورگرها استفاده کنین تا بتونین یوزر ایجنت خودتون رو تعویض کنین.
بعد از اینکه شما تشخیص دادین کاربر با دیوایس موبایلی یا دسکتاپ وارد بازی شما شده میتونین ابعاد صفحه رو متناسب با دیوایس کاربر تنظیم کنین. البته میشد به جای اینکه خودمون یوزر ایجنت رو تحلیل کنیم از اکسپرشن  Browser.Platform استفاده کنیم تا نام سیستم عامل کاربر به ما برگشت داده بشه و بتونیم از روی نام سیستم عامل تشخیص بدیم که کاربر از دیوایس موبایلی استفاده میکنه یا دسکتاپ.
برای بهینه سازی ابعاد صفحه متناسب با دیوایس دسکتاپ میتونین مجدداً از همین شیء Browser استفاده کنین و اکشن هایی رو مقابل جایی که با کامنت مشخص کردم اعمال کنین. کافیه در اکشن سیستمی Set Canvas Size تعریف کنین که ابعاد به Browser.WindowInnerWidth × Browser.WindowInnerHeight تغییر کنه. شاید بتونین با دستکاری مود فول اسکرین از طریق اکشن Request fullscreen شیء Browser هم مشکل رو حل کنین.
در ضمن توصیه میکنم این مقاله رو مطالعه کنین.
به هر حال من آن چنان با بحث بهینه سازی ابعاد صفحه نمایش مأنوس نیستم. امیدوارم راهنمایی های سایر دوستان با تجربه تر هم براتون راه گـشـا باشه.
موفق باشین.
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، ᔕinaᗪehghani
#9
سلام.ممنونم از توضیحات مفصل شما
مشکل من فقط اینست چرا بعد از فول اسکرین در مرورگر کامپیوتر ،تصویر بازی مه بصورت portraite است به جای اینکه در همان وسط صفحه فول شود در سمت چپ مانیتور قرار میگیرد و فول میشود..نمیدونم چطور تصویر را به سمت وسط صفحه شیفت بدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
(1399/10/21، 02:02 عصر)Master Badfar نوشته است: سلام؛
برای اینکه تشخیص بدین کـاربـر با PC (کامپیوتر) از بازی شما استفاده میکنه یا با دستگاه موبایلی و یا هر نوع دیوایس دیگه ای باید Useragent (یوزر ایجنت) کاربر رو تحلیل کنین.
یوزر ایجنت در دنیای وب یک هدر HTTP هست که تقریباً در همه درخواست های HTTP از جانب کلاینت (کـاربـر) حضور داره. در واقع میتونیم یوزر ایجنت کاربر رو هم در سمت سرور (به کمک زبان ها یا تکنولوژی های سمت سرور) و یـا در سمت کلاینت (کاربر) به کمک جاوا اسکریپت دریافت کنیم.
قبل از هر چیز شیء Browser رو به پروژه خودتون اضافه کنین. حالا به کمک عبارات با قاعده (Regex) و کاندیشن سیستمی Test Regex بررسی میکنیم که مقدار خروجی که اکسپرشن  Browser.UserAgent برگشت میده با پترن (الگو) زیر همخوانی داره یا خیر. البته دقت پترن زیر 100 درصد نیست اما اجتماع خوبی از دیوایس های موبایلی رو شامل میشه.
کد:
"Mobile|iP(hone|od|ad)|Android|BlackBerry|IEMobile|Kindle|NetFront|Silk-Accelerated|(hpw|web)OS|Fennec|Minimo|Opera M(obi|ini)|Blazer|Dolfin|Dolphin|Skyfire|Zune"
فلگ ها (Flags) رو هم برابر با "gm" قرار میدیم.
[تصویر:  jgk.png]
حالا میتونیم رو به روی این کاندیشن اکشن های مربوط به زمانی که دیوایس موبایلی شناسایی میشه رو تعریف و تنظیم کنیم.
برای شناسایی دسکتاپ (کامپیوتر) هم کافیه یک کاندیشن مشابه کاندیشن فعلی منتها از نوع Invert ایجاد کنم.
[تصویر:  dkjf.png]
اما دقت کنین که یوزر ایجنت کاربر به هیچ وجه معیار مناسبی برای اظهار نظر قطعی نیست چرا که امکان جعل (Spoof) یوزر ایجنت به سادگی حتی برای کاربران غیر حرفه ای هم وجود داره. مثلاً وقتی که شما با دیوایس موبایلی تون مشغول وبگردی هستین میتونین خیلی راحت با فعال کردن گزینه Request Desktop Site یوزر ایجنت خودتون رو به نحوی جلوه بدین که گویا از دسکتاپ استفاده میکنین.
عکس همین مسئله برای دسکتاپ هم میتونه اتفاق بیفته. شما میتونین به کمک Developer Tools مرورگـر خودتون یوزر ایجنتتون رو به هر یوزر ایجنت دلخواهی تغییر بدین. حتی میتونین از اکستنشن های مختلف برای مرورگرها استفاده کنین تا بتونین یوزر ایجنت خودتون رو تعویض کنین.
بعد از اینکه شما تشخیص دادین کاربر با دیوایس موبایلی یا دسکتاپ وارد بازی شما شده میتونین ابعاد صفحه رو متناسب با دیوایس کاربر تنظیم کنین. البته میشد به جای اینکه خودمون یوزر ایجنت رو تحلیل کنیم از اکسپرشن  Browser.Platform استفاده کنیم تا نام سیستم عامل کاربر به ما برگشت داده بشه و بتونیم از روی نام سیستم عامل تشخیص بدیم که کاربر از دیوایس موبایلی استفاده میکنه یا دسکتاپ.
برای بهینه سازی ابعاد صفحه متناسب با دیوایس دسکتاپ میتونین مجدداً از همین شیء Browser استفاده کنین و اکشن هایی رو مقابل جایی که با کامنت مشخص کردم اعمال کنین. کافیه در اکشن سیستمی Set Canvas Size تعریف کنین که ابعاد به Browser.WindowInnerWidth × Browser.WindowInnerHeight تغییر کنه. شاید بتونین با دستکاری مود فول اسکرین از طریق اکشن Request fullscreen شیء Browser هم مشکل رو حل کنین.
در ضمن توصیه میکنم این مقاله رو مطالعه کنین.
به هر حال من آن چنان با بحث بهینه سازی ابعاد صفحه نمایش مأنوس نیستم. امیدوارم راهنمایی های سایر دوستان با تجربه تر هم براتون راه گـشـا باشه.
موفق باشین.
ممنون بابت آموزش خوبتون Master Badfar عزیز.
راستش آموزش های شما خیلی تخصصی هستن.
منم هر موقع شما یک آموزشی میزارید می خونم ولی چیزی ازش نمی فهمم.
از چندتای دیگه هم سوال کردم . اونا هم مشکل منو داشتن.
شما همیشه راه سخت تر رو انتخاب می کنید و بعضی وقتا کد php هم میدید.
ولی همین کار رو که بشه دستگاه کاربر رو شناخت با یکی از اکشن های سیستم هم امکان پذیره.
اگر درست بنویسم. is on platform هست اسم اون اکشن.
به هر حال ممنون که وقت میزارید و بچه های انجمن رو راهنمایی می کنید.
موفق و پیروز باشید.
با سپاس فراوان.
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: