مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


راهنمایی در مورد بازی پلتفرم
#1
Smile 
سلام - من تازه کار هستم
آموزش انگلیسی یا فارسی برای این که دشمن به سمت ما بیاد و مثلا بهمون شلیک کنه سراغ دارین ؟ توی سایت سیرا یه بازی تانکی بود که تانک دشمن به طرز عجیبی تانک ما رو پیدا میکرد و میزد  104 عین هوش مصنوعی اما سورس رو نتونستم باز کنم و بررسی کنم 

میخوام یاد بگیرم دشمن مثلا هر موقع ما رو دید بهمون شلیک کنه یه همچین چیزی  106
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
تو سایت انجمن یکی هست 



[url= بازدید]برگه پیدا نشد. | مرجع تخصّصی کانستراکت ۲ از آموزش[/url]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: saadat68
#3
سلام.
شما لطف کن لینک همونی رو که توضیح دادی رو بزار
آموزش هوش مصنوعی برای کانستراکت توی سایت های ایرانی نیست اینو ببینیم شاید
یه چیزی دستگیرمون شد

-
-
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: saadat68
#4
(1394/10/18، 08:12 عصر)makan parsi نوشته: سلام.
شما لطف کن لینک همونی رو که توضیح دادی رو بزار
آموزش هوش مصنوعی برای کانستراکت توی سایت های ایرانی نیست اینو ببینیم شاید
یه چیزی دستگیرمون شد

-
-

فکر کنم این بود 
برام باز نمیشه اگر تو توی کانستراکت بازش کردی یه اسرکین شات از ایونت شیتش بگیر بذار توی تاپیک مرسی
https://www.scirra.com/arcade/action-gam...uble-2-155


(1394/10/18، 07:46 عصر)bahram12 نوشته: تو سایت انجمن یکی هست 



[url= بازدید]برگه پیدا نشد. | مرجع تخصّصی کانستراکت ۲ از آموزش[/url]

این فکر کنم همون آموزش حلزون و ... هست که توی سیرا هم هست من مشکلم ساخت بازی پلتفرم نیست میخوام دشمن مثلا تا منو دید بهم شلیک کنه مثلا اگر رفتم پشت یک جعبه قایم شدم متوجه نشه بیاد دنبالم و ...
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#5
سلام
باید از رفتار Line-of-sight برای اینکه اگه پشت دیوار باشیم و دشمن ما را نبینه استفاده کنید.از رفتار turret هم برای اینکه اگه به یک فاصله معین از دشمن که رسیدی شلیک کنه میشه استفاده کرد.
برای راهنمایی بیشتر برو به این آدرس

رفتار خط دید
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: saadat68 ، GAME MOEIN
#6
خیلی ممنون اما برای این که دشمن بیاد سمت ما و ما رو پیدا کنه باید چی کار کرد ؟

Tank Trouble - Play Tank Games

این بازی با کانستراکت ساخته شده تانکه میگرده تا هدف رو پیداش کنه البته هوشش کمه ولی خب همین جستجو چی جوری انجام میشه 
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#7
برای اینکار روش ها زیادی است اگه رفتار مسیریابی (pathfinding) دشمن هوشمندانه از پیش خم نخشه و راهبندها می گذرد. اما برای سکوها همرا چون گوشی و تبلت زیاد سفارش نمی کنم . چون بسیاری  پردازش بر است.
می توانید از چند رویداد یا سامه(شرط) در برگه رویداد بکار ببرید.
نخست یک محدوده برای انجام شدن و فعال شدن جستجو شود مانند  اینکه دشمن به شعاع 1500 پیکسل اگر بازیکن بود رویداد جستجو فعال شود.
سپس یک شرط می گذاری که اگر مکان بازیکن کمتر شد مسیر رو ادامه دهد وگرنه حرکت رو معکوس کند.
در بازی دو بعدی ما هوش زیاد نداریم . هوش در یکی از هالت زیر است
1- پخمه : دشمن در یک مسیر راه می رود و هیچگونه واکنشی به بازیکن ندارد.
2- ربایشی : دشمن در مسیرهایی یکنواخت راه می رود هنگامی که بازیکن به یک نسبت ( 200 پیکسل) نزدیک شود . بازیکن رو دنبال کرده و اگر بازیکن 300 پیکسل از دشمن دور شود دشمن دیگر وا می ایستد و کار پیشین خود را دنبال می کند.
3- الگو ناگهانی : در هزارتو بسیار بکار می رود. در یک زمان تصادفی  سوی و تندی حرکت به نسبت تصادفی تغییر می کند . هنگام برخورد با راهبند ها مسیر هرکت تغییر می کند.


4- الگو گزینشی : در این چندین فرایند حرکت نوشته می شود و فرایند یا به شکل تصادفی یا ترتیبی برگزیده می شود.

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: saadat68 ، raaz313 ، keyhan
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Heart تاپیک بزرگ سی-لایف (آموزش-منابع بازی سازی-اسپرایت-پلاگین و...) ehsansayrafi 14 680 1398/2/1، 05:29 عصر
آخرین ارسال: ehsansayrafi
  پکیج ویژه وینوس + آموزش تصویری construct2j.blog.ir 21 610 1398/2/1، 05:13 عصر
آخرین ارسال: construct2j.blog.ir
Rainbow کد های css برای button (تازه واردها) ShervinBrs 2 96 1398/1/23، 07:14 عصر
آخرین ارسال: _1515Team_
  ساخت آموزش های جدید rezamms 0 94 1398/1/23، 09:00 صبح
آخرین ارسال: rezamms
  اموزش ساخت بازی کلش رویال wof team 3 180 1398/1/21، 01:02 صبح
آخرین ارسال: v_buqs

پرش به انجمن: