مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


اجرای تمام صفحه برنامه ها و بازی های ساخته شده با کانستراکت2
#1
Photo 
با سلام خدمت دوستان عزیز و محترم

من بیش از حد نگران و درگیر تمام صفحه شدن برنامه ها و بازی هایی که میسازم یا قراره بسازم توی کانستراکت هستم و همین نگرانی من رو برده به سمتی که تا جایی که میتونم روش های مختلف رو تست کنم.

دوست عزیزی با استفاده از نرم افزار بیسک 4 اندروید ، روش تمام صفحه یا همون FullScreen رو پیاده کردند که این روش معایبی همچون سرعت پایین و عدم اجرای صدا رو هم به دنبال داره(تا این لحظه البته)


روش خودم رو عرض میکنم و اگر که دوستان تمایل داشتند، تست بگیرند تا ان شاء الله به نتایج بهتری برسیم.(البته این روش مخلوطی از روش ها و دانسته هایی از همین وب سایته)



خب برسیم به روش:

بنده معمولا window size رو روی 854,480 قرار میدم و در قسمت Configuration Setting مقدار Fullscreen in browser رو روی Letterbox scale

در این روش شما باید در اولین View ای که بازی یا برنامتون، قراره از اون شروع بشه، با استفاده از On start of layout دستوری قرار بدید به صورت

Request fullscreen و مقدار اون رو Centered قرار بدین، برای اینکه بتونین از این دستور استفاده کنین باید شیء Browser رو ایمپورت کنین داخل برنامه.

اینکار باعث میشه شما در ابتدای اجرای برنامه درخواست فول اسکرین بدید به مرورگر اجرا کننده برنامه یا بازی، که البته اگه روی سیستم یا با استفاده از wifi تست بگیرید، میبینید که برنامه در وسط داره اجرا میشه و فول اسکرین نیست که مشکلی نیست البته.بعد از خروجی گرفتن با Intel XDK درست میشه.


خب، بعد از این کار شما هنگامی که با استفاده از Intel XDK دارین برنامه رو گزینه ی Fullscreen رو در قسمت تنظیمات برنامه تون، و همچنین گزینه ی landscape رو انتخاب کنین از قسمت orientations .

البته این برای محکم کاریه و شما حتی قبل از اینکار اگه توی شبیه ساز خود XDK برنامتون رو تست بگیرین، میبینین که برنامه تمام صفحه است.
ناگفته نماند که این روش فقط به درد برنامه هایی میخوره که به صورت landscape هستند و اگ شما میخواین برنامه Portrait یا همون عمودی بزنین باید مقادیر wndow size رو جابجا کنین که مثلا بشه 854 برای height و 480 برای width

همونطور که عرض شد این اندازه ی مورد استفاده بنده هست و شما میتونین اندازه های دیگه رو تست کنین و البته با رعایت نسبت این اندازه ها، مطمئنا روش به خوبی پیاده سازی میشه.



امیدارم که از این آموزش استفاده ببرید.
موفق و موید باشید.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: Mojtaba ، seyed ، mehrad77 ، Vizmark# ، esmail33 ، mahdiirani ، shazde
#2
سلام. اگه یک دکمه هم برای تمام صفحه کردن بذارید که با کلیک روی اون تمام صفحه بشه (نه در شروع لیوت) هنگام تست با Wifi هم بازی تمام صفحه می‌شه و مشکلی نداره.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری

ربات تلگرام انجمن برای دریافت لینک آخرین نسخه‌ی کانستراکت، NW.js و Intel XDK:
http://telegram.me/construct2_bot (لینک‌ها همیشه به‌روز هستند)
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
#3
بله ،ممنون، با دکمه میشه اینکار رو کرد،
منتهی چون بعضی از برنامه ها حتما با یک دکمه شروع نمیشن، من دیگه اونو نگفتم.ولی برای تست خوبه...
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: amirmalakie
#4
(1394/3/6، 02:33 عصر)mostafanastary نوشته: بله ،ممنون، با دکمه میشه اینکار رو کرد،
منتهی چون بعضی از برنامه ها حتما با یک دکمه شروع نمیشن، من دیگه اونو نگفتم.ولی برای تست خوبه...


شما بازی مدافعان حرم رو با چی خروجی گرفتید و خجم خروجیتون چقدره؟
یه سوال دیگه بازیتون تو گوشی های 4 اینچ مشکل نداره؟
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#5
سلام
حجم نهایی خروجی، تقریبا 12 مگابایته! 1 

بازی در هیچ گوشی ای مشکل نداره، البته در سایز 10.1 اینچ سامسونگ و یا روی بلواستک، کناره ها سفید بود یا اجزای بیرونی دیده میشد که با افزایش اون کادر دورش، درست کردیم.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
#6
(1395/4/18، 11:27 عصر)mostafanastary نوشته: سلام
حجم نهایی خروجی، تقریبا 12 مگابایته! 1 

بازی در هیچ گوشی ای مشکل نداره، البته در سایز 10.1 اینچ سامسونگ و یا روی بلواستک، کناره ها سفید بود یا اجزای بیرونی دیده میشد که با افزایش اون کادر دورش، درست کردیم.
با cocoon.io خروجی گرفتید؟
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#7
سلام

بله،
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#8
(1395/4/18، 11:27 عصر)mostafanastary نوشته: سلام
حجم نهایی خروجی، تقریبا 12 مگابایته! 1 

بازی در هیچ گوشی ای مشکل نداره، البته در سایز 10.1 اینچ سامسونگ و یا روی بلواستک، کناره ها سفید بود یا اجزای بیرونی دیده میشد که با افزایش اون کادر دورش، درست کردیم.

سلام ببخشید یعنی اندازه 480 در 854 رو تغییر دادید؟که مشکل سفیدی دور بازی حل شد یا کار دیگه ای کردید؟
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#9
سلام

نه، کادر دور رو اگه دقت کنین، اون کادر رو تکرار کردیم و در صفحه نمایش های بزرگ، به جای سفید نشون دادن یا نشون دادن اجزای بیرون از لایوت، کادر دور بازی نشون داده میشه.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
#10
ببخشید کدوم کادر؟

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shahzde
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خبر خوب آموزش حذف اسپلش کوکون آیو mhc 17 331 8 ساعت قبل
آخرین ارسال: mhc
  یازده نکته مهم در خروجی اندروید! magry 4 88 10 ساعت قبل
آخرین ارسال: magry
  مهم برگزاری یک دوره آموزشی منتها کمی متفاوت و جذاب Makegames 1 170 1397/4/22، 09:06 عصر
آخرین ارسال: hasiri
  انتخاب کاراکتر hasiri 2 79 1397/4/13، 09:39 عصر
آخرین ارسال: shazde
  کانواس پلاس برای ثبت نام و ورود و جدول برترین ها shayan100 1 119 1397/4/7، 10:29 عصر
آخرین ارسال: SINA.B

پرش به انجمن: