1396/2/28، 07:30 عصر
ببخشید یه خورده در جواب تاخیر شد.
در مورد ساخت بازی :
در مورد ایده به محض اینکه چیزهای مختلف به ذهنم میرسه اونا رو یادداشت میکنم . وقتی نوشته ها زیاد شد همشون رو جمع کرده و یه بازی میسازم.
من راستش بیشتر وقتم پشت میز طراحی و کاغذ و مداد میگذره . وقتی استوری بورد ها و داستان و کات سین ها و کاراکتر ها ...غیره اوکی شد میام انجین پروتوتایپ بازی رو مینویسم . بعد به تدریج از روی طراحی هام بازی رو شکل میدم.
بیشتر مواقع با کاغذ کشیده و اسکن میکنم ( هم کاراکتر ها و هم پس زمینه) . بعد با قلم نوری درون برنامه ها اونا رو اصلاح میکنم .
با گرافیک و انیمیشن مشکلی ندارم .روزی دو تا پس زمینه میکشم . انیمیشن که خیلی سریعتر کار میکنم . یادم نمیاد تو این زمینه اذیت شده باشم . اما تو دیباگ گیری بازی روانی میشم
این موسیقی که الان روی تریلر هست انتخابی است . من کلا اول موسیقی های مورد نظرم رو روی بازی میذارم و بعد به آهنگساز میگم تو این حال و هوا برام بساز. چون اگه بدون آهنگ بدم قطعا مورد پسندم نیست .
انجین رو سالهاست میشناسم . اما خودم رو محدود بهش نمیکنم . من انجین رو بر اساس داستانی که به ذهنم میاد انتخاب میکنم تعصبی رو هیچ کدوم ندارم. اونا برده ی من هستن نه من . مثلا بازی بعدیم فقط با برنامه ی فلش امکان پذیره پس قطعا با همین میرم. کاری به خروجی هم ندارم. اگر ایده ام فقط به درد دسکتاپ و pc بخوره از انجینی استفاده میکنم که اینکار رو بهتر انجام میده و بی خیال موبایل ها میشم.
در مورد شرکت ها و فروش بازی :
من سالهاست با چند شرکت از کشور اوکراین و ژاپن و... کار میکنم .فقط هم براشون انیمیشن های کوتاه و خصوصا اسپرایت انیمیشن میسازم. من شغل اصلیم انیمیشن دو بعدی است .
بعد بازی هام رو به خودشون میدم تا برام پابلیش کنن. بازی قبلیم رو امتیازش رو کامل فروختم . اما برای آناهیتا میخوام درصدی باهاشون حساب کنم .
اونا اگه از بازی خوششون بیاد همه جوره باهاتون کنار میان . بسیار هم منصفانه عمل میکنن . اما اگه خوششون نیاد به راحتی میگن به درد ما نمیخوره .
در مورد پلاگین و تبلیغات خودشون همه کار میکنن . چون کارشون همینه .
قرار داد من با اونا بصورت یه pdf ساده است. چون هم من به اونا اطمینان دارم هم اونا به من .
تنها مشکل اینه که چون خودشون بازی رو ساین میکنن من نمیدونم چه میزان دانلود میخوره . پنلش دست من نیست.
تنها لایسنسی که ازم میخوان انجین بازی است . که من دارم . بقیه رو مثل فتوشاپ و... خودشون اوکی میکنن .
اونا کاری به تحریم بودن ایران ندارن . از کارت خوششون بیاد بصورت فریلنسر باهاتون کار میکنن.
پول رو به دو صورت به حساب من میریزن :
اونا یه حساب مخصوص من اونطرف باز کردن ( به نام خودشون) . بعد یه مدت اونا ترانسفر میکنن به هر حسابی که من بدم. مثلا یکی از صرافی های معتبر تو ایران . و من از اونا میگیرم.
راه دیگه اش که بسیار ازش استفاده میکنم خصوصا شرکت های جدید که من هنوز نمیشناسمشون , گرفتن گیفت کارت است که تو تهران خیلی خریدار داره.
بعضی مواقع هم بهشون میگم برام برنامه یا یه کالا بخرن.
در مجموع زیاد نگران فروش بازی نباشید. فقط سعی کنید چیزی بسازید که اول خودتون راضی بشید .
نکته ی آخر اینکه از سایت LinkedIN غافل نشید . همچنین فروم های خارجی . سختی اولش فقط یه کم تقویت زبانه .
موفق باشید
در مورد ساخت بازی :
در مورد ایده به محض اینکه چیزهای مختلف به ذهنم میرسه اونا رو یادداشت میکنم . وقتی نوشته ها زیاد شد همشون رو جمع کرده و یه بازی میسازم.
من راستش بیشتر وقتم پشت میز طراحی و کاغذ و مداد میگذره . وقتی استوری بورد ها و داستان و کات سین ها و کاراکتر ها ...غیره اوکی شد میام انجین پروتوتایپ بازی رو مینویسم . بعد به تدریج از روی طراحی هام بازی رو شکل میدم.
بیشتر مواقع با کاغذ کشیده و اسکن میکنم ( هم کاراکتر ها و هم پس زمینه) . بعد با قلم نوری درون برنامه ها اونا رو اصلاح میکنم .
با گرافیک و انیمیشن مشکلی ندارم .روزی دو تا پس زمینه میکشم . انیمیشن که خیلی سریعتر کار میکنم . یادم نمیاد تو این زمینه اذیت شده باشم . اما تو دیباگ گیری بازی روانی میشم
این موسیقی که الان روی تریلر هست انتخابی است . من کلا اول موسیقی های مورد نظرم رو روی بازی میذارم و بعد به آهنگساز میگم تو این حال و هوا برام بساز. چون اگه بدون آهنگ بدم قطعا مورد پسندم نیست .
انجین رو سالهاست میشناسم . اما خودم رو محدود بهش نمیکنم . من انجین رو بر اساس داستانی که به ذهنم میاد انتخاب میکنم تعصبی رو هیچ کدوم ندارم. اونا برده ی من هستن نه من . مثلا بازی بعدیم فقط با برنامه ی فلش امکان پذیره پس قطعا با همین میرم. کاری به خروجی هم ندارم. اگر ایده ام فقط به درد دسکتاپ و pc بخوره از انجینی استفاده میکنم که اینکار رو بهتر انجام میده و بی خیال موبایل ها میشم.
در مورد شرکت ها و فروش بازی :
من سالهاست با چند شرکت از کشور اوکراین و ژاپن و... کار میکنم .فقط هم براشون انیمیشن های کوتاه و خصوصا اسپرایت انیمیشن میسازم. من شغل اصلیم انیمیشن دو بعدی است .
بعد بازی هام رو به خودشون میدم تا برام پابلیش کنن. بازی قبلیم رو امتیازش رو کامل فروختم . اما برای آناهیتا میخوام درصدی باهاشون حساب کنم .
اونا اگه از بازی خوششون بیاد همه جوره باهاتون کنار میان . بسیار هم منصفانه عمل میکنن . اما اگه خوششون نیاد به راحتی میگن به درد ما نمیخوره .
در مورد پلاگین و تبلیغات خودشون همه کار میکنن . چون کارشون همینه .
قرار داد من با اونا بصورت یه pdf ساده است. چون هم من به اونا اطمینان دارم هم اونا به من .
تنها مشکل اینه که چون خودشون بازی رو ساین میکنن من نمیدونم چه میزان دانلود میخوره . پنلش دست من نیست.
تنها لایسنسی که ازم میخوان انجین بازی است . که من دارم . بقیه رو مثل فتوشاپ و... خودشون اوکی میکنن .
اونا کاری به تحریم بودن ایران ندارن . از کارت خوششون بیاد بصورت فریلنسر باهاتون کار میکنن.
پول رو به دو صورت به حساب من میریزن :
اونا یه حساب مخصوص من اونطرف باز کردن ( به نام خودشون) . بعد یه مدت اونا ترانسفر میکنن به هر حسابی که من بدم. مثلا یکی از صرافی های معتبر تو ایران . و من از اونا میگیرم.
راه دیگه اش که بسیار ازش استفاده میکنم خصوصا شرکت های جدید که من هنوز نمیشناسمشون , گرفتن گیفت کارت است که تو تهران خیلی خریدار داره.
بعضی مواقع هم بهشون میگم برام برنامه یا یه کالا بخرن.
در مجموع زیاد نگران فروش بازی نباشید. فقط سعی کنید چیزی بسازید که اول خودتون راضی بشید .
نکته ی آخر اینکه از سایت LinkedIN غافل نشید . همچنین فروم های خارجی . سختی اولش فقط یه کم تقویت زبانه .
موفق باشید