مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


ایونت rotate
#1
سلام دوستان صبحتون بخیر

من در پروژم از ایونت rotate استفاده کردم و به درستی و نرم انجام میشه.

به این صورت:
:condition
system_every 0.01 second

:action
object_set angle to Self.Angle+1.5 degrees

حالا میخوام وقتی روی آبجکتی که داره میچرخه یک بار تاچ بشه ، چرخش از حرکت بایسته ( البته نه یهویی بلکه بعد از ۱ یا ۲ ثانیه) . چیکار باید بکنم ؟
 
پیشاپیش از اینکه برای بار چندم کمکم میکنید خیلی تشکر میکنم 53 53 53
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: danials008
#2
سلام اگه ممکنه سورس بزار تا بهتر منظورت بفهمیم
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، narges63ab ، danials008
#3
(1397/3/5، 05:45 صبح)narges63ab نوشته: حالا میخوام وقتی روی آبجکتی که داره میچرخه یک بار تاچ بشه ، چرخش از حرکت بایسته ( البته نه یهویی بلکه بعد از ۱ یا ۲ ثانیه) . چیکار باید بکنم ؟
 

علیک سلام
به نظرم بهتره از متغیر های محلی برای اینکار استفاده کنید ( Instance Variables )

یعنی اول برای اون شئ که داره میچرخه یه متغیر محلی از نوع Boolean درست کنید با نام مثلا var. بعد مقدار پیش فرضش رو false بزارید.
بعد طبق ایونت های زیر عمل کنید:
کد:
1-
System >> Every 0.1 seconds >>>> Sprite >> Set angle to Self.angle + 1.5 degrees
Sprite >> Is var

2-
Touch >> On touched Sprite >>>> System >> Wait 2 seconds
                                Sprite >> Toggle var

تو ایونت اول گفتیم اگه متغیر محلی مون مقدارش True بود هر 0.1 ثانیه یکبار به مقدار زاویه ی اسپرایت اضافه بشه
تو ایونت دوم هم گفتیم هر موقع اسپرایت تاچ شد بعد از 2 ثانیه متغیر محلی مون مقدارش تغییر کنه

البته اینم بگم شما میتونستید از اکشن های دیگه به جز Set angle استفاده کنید، مثل Rotate clockwise یا حتی میتونستید از رفتار Rotate استفاده کنید.

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#4
خب چه کاریه.از رفتار rotate  استفاده کن.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#5
(1397/3/5، 11:54 صبح)mahdi_R8095 نوشته: تو ایونت اول گفتیم اگه متغیر محلی مون مقدارش True بود هر 0.1 ثانیه یکبار به مقدار زاویه ی اسپرایت اضافه بشه
تو ایونت دوم هم گفتیم هر موقع اسپرایت تاچ شد بعد از 2 ثانیه متغیر محلی مون مقدارش تغییر کنه

البته اینم بگم شما میتونستید از اکشن های دیگه به جز Set angle استفاده کنید، مثل Rotate clockwise یا حتی میتونستید از رفتار Rotate استفاده کنید.


واقعا ممنون فکر میکنم این راه حلی که شما دادین عالی باشه الان انجام میدم و خبرش رو همینجا اعلام میکنم









(1397/3/5، 02:01 عصر)kakmamad نوشته: خب چه کاریه.از رفتار rotate  استفاده کن.

برادر من شما که تجربتون از من بیشتره حتما میدونید که همیشه رفتارها پاسخگوی ساختار بازی نیستند وگرنه حتما از رفتار استفاده میکردم [عکس: 1.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#6
آقای  mahdi_R8095  جواب نداد راهتون متاسفانه ، یعنی در راهی که گفتید متفیر هیچ تعاملی با اسپرایت پیدا نمیکنه که با توگل شدن بایسته 2 2 2

یا شایدم من بد متوجه شدم  ، اون قسمت که نوشتید is var منظورتون رو نفهمیدم ، این کدوم فرمان هست؟؟
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: danials008
#7
(1397/3/6، 10:33 صبح)narges63ab نوشته: آقای  mahdi_R8095  جواب نداد راهتون متاسفانه ، یعنی در راهی که گفتید متفیر هیچ تعاملی با اسپرایت پیدا نمیکنه که با توگل شدن بایسته 2 2 2

یا شایدم من بد متوجه شدم  ، اون قسمت که نوشتید is var منظورتون رو نفهمیدم ، این کدوم فرمان هست؟؟

تو کانستراکت من که داره کاملا درست و بدون مشکل میچرخه
قسمت Is var در واقع شرط اینه که متغیر بولین ما مقدارش true باشه
که تو کانستراکت با نام Is Boolean instance variable set مشخص شده
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#8
(1397/3/6، 10:49 صبح)mahdi_R8095 نوشته: تو کانستراکت من که داره کاملا درست و بدون مشکل میچرخه
قسمت Is var در واقع شرط اینه که متغیر بولین ما مقدارش true باشه
که تو کانستراکت با نام Is Boolean instance variable set مشخص شده

بله ممنون قسمت چرخش که مشکل نداشت همون is var رو درست متوجه نشده بودم چیه ، الان انجامش میدم
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: danials008
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جهت تیر زدن sheyda 9 217 1397/6/31، 05:30 عصر
آخرین ارسال: oak
  Error در کانسترکت 2 صادق 1212 8 390 1397/6/27، 12:51 عصر
آخرین ارسال: Kiarash
  تبدیل فایل corodova به فایل apk اندروید elshan 5 191 1397/6/20، 10:00 عصر
آخرین ارسال: omidamitis
Question چند سوال خیلی مهم mj102030 6 197 1397/5/7، 05:33 عصر
آخرین ارسال: محمد هادی
  روز شمار mj102030 5 155 1397/5/6، 10:18 عصر
آخرین ارسال: محمد هادی

پرش به انجمن: