مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


چند تا سوال برای بازیم
#1
۱-بازی من هر دو ثانیه اسپرایت تولید می کنه میخوام هر وقت تعداد رسید به فلان دیگه نسازه ایا میشه ؟؟؟
۲-میخوام بگم اون اسپرایت هایی که بهم برخورد کردن در صورتی که فریم هاشون یکی بود برن فریم بعدی . یعتی اگه یکیشون یک و دیگری دو بود این کار انجام نشه و فقط فریم یکی باشه. 
۳- میخوام بگم اگه اسپرایت فریمش مساوی فلان بود خود اسپرایت بره لایوت بعدی
۴-میخوام ثانیه اینکه کی اسپرایت ساخته میشه رو نشون بدم
۵- چجوری داخل بازیم دستاورد ایجاد کنم که با انجام اون ها بهش جایزه بدم. 63 63 63
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
سلام
1_میتونید از حلقه استفاده کنید
system>repat>10
حالا یه ساب اونت برای اونت بالا درست کنید و اونتش رو بزارید مثلا هر 5 ثانیه ساختن اسپرایت مورد نظرتون.

2_مطمئن نیستم ولی فک کنم این شرط انجام بده کار مورد نظرشمارو
کد:
اونت:
Spr1>collision>spr1
spr1> Compare = 1


اکشن:
set frame = self.animation frame + 1


3_متوجه نشدم واقعا.


4_با متغیر بروزر(آموزشش رو سرچ کنید هست توی انجمن) میتونید تاریخ و ساعت گوشی رو بگیرید.
بگید هروقت ساخته شد 
ساعت گوشی گرفته بشه و شما زمانش رو توی تکست نشون بده.

5_با متغیر
مثلا 4 تا جام دارید که میخوایید بدید به کاربر , اول جام ها رو مثلا غیرفعال کنید توی لی اوت مورد نظرتون و بگید مثلا اگه امتیازش از 1000 بیشتر شد اسپرایت جام  فعال بشه
و بعد مقدار متغیر رو ذخیره کنید تا وقتی دوباره وارد بازی شد مقدارش همون 1000 باشه و جام رو هنوز براش نشون بده.

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shayan100 ، mostafanastary
#3
برای سوال اول میتونید از دو راه برید 

1 - از sprite - count
2 - متغیر

خب روش اول برید
کد:
system > compare two values

توی کادر اول که مربوط به مقدار اول هست بنویسید
کد:
sprite.count
بجای اسپرایت اسم اسپرایت رو بزنید

ود در قسمت دوم که مربوط به مقدار دوم هست عددی که میخواید به اون که رسید رو بزاری


روش 2 :

بگیدهر موقع که ساخته شد یه دونه به متغیر اضافه شه

کد:
every x secend > create object
>add 1 to var
بجای var اسم متغیر

بعد بگید هر موقع متغیر به عدد x رسید دیگه ساخته نشه

این کار رو میتونید با یه متغیر بکنید مثلا اگه کمتر از 25 بود بساز اگه بیشتر از 25 بود نساز


سوال 2 : http://s8.picofile.com/file/8337163800/exp.capx.html


سوال 3 : نفهمیدم


سوال 4 : http://s9.picofile.com/file/8337164542/exp1.capx.html

حدس فوتبالی :

دریاف از بازار           دریافت از مایکت

بازی با ریاضی :

دریافت از بازار

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
#4
۳- میگم اگه اسپرایت فریمش ۶ بود اسپرایت با فریم شش بره یک لایوت دیگه
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#5
خب تو اون لیوت دیگه اسپرایت رو بزارید و فریمش رو 6 بزارید دیگه .

اما اگه میخواید همین کار رو بکنید ، یه متغیر بسازید به نام name و یه متغیر به نام frame .
حالا بگید اگه فلان اسپرایت فریمش 6 بود ، نامش بره تو name و شماره فریمش بره تو frame .
حالا تو لیوت بعدی بگید ان استارت اف لیوت ، create object بشه . کدوم ابجکت ؟؟؟ نامش که تو متغیره و فریمش هم که تو اون یکی متغیر .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد و دربند;1357
[عکس: ads.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Heart تاپیک بزرگ سی-لایف (آموزش-منابع بازی سازی-اسپرایت-پلاگین و...) ehsansayrafi 14 660 1398/2/1، 05:29 عصر
آخرین ارسال: ehsansayrafi
  پکیج ویژه وینوس + آموزش تصویری construct2j.blog.ir 21 567 1398/2/1، 05:13 عصر
آخرین ارسال: construct2j.blog.ir
Rainbow کد های css برای button (تازه واردها) ShervinBrs 2 86 1398/1/23، 07:14 عصر
آخرین ارسال: _1515Team_
  ساخت آموزش های جدید rezamms 0 88 1398/1/23، 09:00 صبح
آخرین ارسال: rezamms
  اموزش ساخت بازی کلش رویال wof team 3 171 1398/1/21، 01:02 صبح
آخرین ارسال: v_buqs

پرش به انجمن: