یونیتی امتیاز Bolt رو گرفت
#1
درود دوستان عزیز

یونیتی بلاخره امتیاز Bolt رو گرفت

[تصویر:  Screenshot_2020_05_06_Unity_Acquire_BOLT...ipting.png]

Bolt  چیه :
بولت یه پکیج ویژوال اسکریپتینگ بسیار خوشگله که بدون نیاز به هیچ کدنویسی میتونید به تمام بصورت ویژوال داخل یونیتی بازی بسازید. بولت نودهای شما رو کاملا به سی شارپ تبدیل میکنه ( ورژن 2 به بعد) و برنامه با همون سرعت اجرا میشه. کاری که پکیج معروف PlayMaker نمیتونه انجام بده.
شعار بولت اینه : هر کاری که شما با کدنویسی انجام میدین با بولت هم میتونید.
خصوصیت بسیار عالی دیگه ی این پکیج اینه که با تمام asset های یونیتی سازگاره. همین موارد باعث شد که یونیتی اونو از شرکت لودیک بخره و بذاره برای خودش. 
البته من هنوز نمیدونم سرنوشت ویژوال اسکریپتینگ خود یونیتی به کجا رسید چون داخل roadmap و فروم سایت دیده میشه.
بهرحال این خبر خیلی خوبی بود برای همه ی اونهایی که میخوان با یونیتی بدون کدنویسی بازی بسازن و محدودیت هم نداشته باشن. هم اکنون تو فروشگاه خود یونیتی جزو محصولات خودش کرده و احتمال زیاد اونو رایگان میکنه مثل بقیه ی محصولاتش.

این لینک خبر :
https://ludiq.io/blog/unity-acquires-bolt

این معرفی بولت:
https://ludiq.io/bolt

اینم خرید از فروشگاه یونیتی که دیگه الان جزو خود محصولات یونیتی شده و قریبا رایگان میشه:
https://assetstore.unity.com/packages/to...olt-163802

بهترین ها
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Master Badfar ، M.gh ، mhp ، Morj7 ، hasansanaei ، mostafanastary ، ghasem ، amin COD ، محمد 82 ، oak ، shazde ، kakmamad ، rezamms ، amin hosseini ، Amirhesam.KH ، Hossein
#2
جالبه
ممنون
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، kakmamad ، mahdi.paradox ، Hossein
#3
مهرداد جان دمت گرم خیلی خوشحال شدم با این خبر.  4
اون ویژوال اسکریپتینگ خود یونیتی رو من دیدم واقعا شده بود شبیه بلوپرینت آنریل. خیلی گنگ و پیچیده.
احتمالا به همین دلیل بوده که بولت رو خریدن چون واقعا بولت خیلی تمیز و باحاله.
قشنگ میتونیم یه سوییچ تمیز کنیم از کانستراکت به یونیتی.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، M.gh ، ghasem ، shazde ، kakmamad ، mahdi.paradox
#4

ولی به نظر من هیچ چیز جای کدنویسی رو نمیتونه میگیره و c# خیلی زبان خفنه من خودم با یونیتی کار میکنم و خیلی عاشقشم چون هم خروجی بی نقص میده و هم خیلی سرعت بازی زیاده نسبت به همه ی گیم انجین ها خیلی بهتره
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#5
(1399/2/17، 07:23 عصر)Mehrdad نوشته است: درود دوستان عزیز

یونیتی بلاخره امتیاز Bolt رو گرفت

[تصویر:  Screenshot_2020_05_06_Unity_Acquire_BOLT...ipting.png]

Bolt  چیه :
بولت یه پکیج ویژوال اسکریپتینگ بسیار خوشگله که بدون نیاز به هیچ کدنویسی میتونید به تمام بصورت ویژوال داخل یونیتی بازی بسازید. بولت نودهای شما رو کاملا به سی شارپ تبدیل میکنه ( ورژن 2 به بعد) و برنامه با همون سرعت اجرا میشه. کاری که پکیج معروف PlayMaker نمیتونه انجام بده.
شعار بولت اینه : هر کاری که شما با کدنویسی انجام میدین با بولت هم میتونید.
خصوصیت بسیار عالی دیگه ی این پکیج اینه که با تمام asset های یونیتی سازگاره. همین موارد باعث شد که یونیتی اونو از شرکت لودیک بخره و بذاره برای خودش. 
البته من هنوز نمیدونم سرنوشت ویژوال اسکریپتینگ خود یونیتی به کجا رسید چون داخل roadmap و فروم سایت دیده میشه.
بهرحال این خبر خیلی خوبی بود برای همه ی اونهایی که میخوان با یونیتی بدون کدنویسی بازی بسازن و محدودیت هم نداشته باشن. هم اکنون تو فروشگاه خود یونیتی جزو محصولات خودش کرده و احتمال زیاد اونو رایگان میکنه مثل بقیه ی محصولاتش.

این لینک خبر :
https://ludiq.io/blog/unity-acquires-bolt

این معرفی بولت:
https://ludiq.io/bolt

اینم خرید از فروشگاه یونیتی که دیگه الان جزو خود محصولات یونیتی شده و قریبا رایگان میشه:
https://assetstore.unity.com/packages/to...olt-163802

بهترین ها
سلام.ممنون مهرداد جان، من دیشب خبرش رو دیدم، و ممنون که اینجا اطلاع رسانی کردی.
در خصوص ویژوال اسکریپتینگ خود یونیتی، ظاهرا اینو خریدن تا اونی که خودشون دارن رو تکمیل کنن، و چیزی که من خوندم و دیدم این بود.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، Mehrdad ، mahdi.paradox
#6
(1399/2/17، 07:49 عصر)mahdi.paradox نوشته است: ولی به نظر من هیچ چیز جای کدنویسی رو نمیتونه میگیره و c# خیلی زبان خفنه من خودم با یونیتی کار میکنم و خیلی عاشقشم چون هم خروجی بی نقص میده و هم خیلی سرعت بازی زیاده نسبت به همه ی گیم انجین ها خیلی بهتره
به نظر من بحث اینه هر کس با چه چیزی ارتباط برقرار میکنه؛
یه شخصی هست که تا اسم کدنویسی رو میشنوه بدنش کهیر میزنه. ذاتاً از کد نوشتن خوشش نمیاد خُب! چنین شخصی حتی اگر یک زبان کدنویسی فارسی هم ارائه بشه حاضر نمیشه که کد بزنه و مشخص هم هست. برای همین فقط از محیط ویژوال استفاده میکنه. 
اما یه شخصی هم هست که کدنوشتن یا ننوشتن براش فرقی نمیکنه. به نظرم این شخص باید با توجه به پارامترهایی مثل زمانی که پروژه ازش میگیره و موارد دیگه باید ارزیابی کنه که کدنوشتن براش بهتره یا استفاده از یک محیط ویژوال و رویداد محور مثل کانستراکت.
اصلاً دلیل ظهور این همه تکنولوژی های مختلف همینه!
چون همه از یک چیز خوششون نمیاد و سلایق مختلفه. چرا هر برندی میاد کلی مدل برای گجت هاش با فیچرهای مختلف معرفی میکنه؟ چرا یک محصول کلی تولید نمیشه که همه همون رو تهیه کنن؟ 
در کنار مسئله سلیقه و علایق بحث نیاز هم مطرحه. نیازهای مختلف هم باعث ارائه تکنولوژی های مختلف شده. 
مثلاً شما فرض کنین چرا IC توی الکترونیک استفاده میشه؟ به دلیل این نیاز که مدارات جمع و جورتر بشن و کار ساده تر بشه. شما کافیه دیتاشیت آی سی رو مطالعه کنی تا بفهمی چطور ازش استفاده کنی.
به هر حال امروز عصر شیشه و آینه است. درسته چیزای زیادی برای یادگرفتن و دونستن وجود داره ولی حتماً برای دونستن و یادگرفتن لازم نیست کلاس های تخصصی و کلی کتاب رو بررسی کرد. این روزا آموختن به لطف اینترنت و سرچ انجین های مختلف تنها توی چند صدم ثانیه خلاصه میشه. توی چند صدم ثانیه منابع وسیعی از دیتا و اطلاعات کف دست شما یا دور مچ دستتون جا خشک میکنه. به نظر من ما باید یاد بگیریم چطور این حجم از دیتا رو هندل کنیم و ازش استفاده کنیم. این روزا دیگه یادگیری صرف امتحان و یا پرسش نیست.
پس باید هر لحظه و بی وقفه چیزای جدید یاد گرفت و بیخیال بحث یادگیری نشد. 
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، M.gh ، mahdi.paradox ، shazde ، Mehrdad ، Hossein
#7
بسیار عالی گفتی شما،
و البته، باید در نظر داشت که یه سری بازی های خوب و درست و درمون مثل بازی inside با همین سیستم ویژوال درست شدن ( پلی میکر البته) و کلا میشه بهشون اتکا کرد.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، Master Badfar ، shazde ، Mehrdad ، mahdi.paradox
#8
(1399/2/17، 08:48 عصر)Master Badfar' نوشته است:
(1399/2/17، 07:49 عصر)'mahdi.paradox' نوشته است: ولی به نظر من هیچ چیز جای کدنویسی رو نمیتونه میگیره و c# خیلی زبان خفنه من خودم با یونیتی کار میکنم و خیلی عاشقشم چون هم خروجی بی نقص میده و هم خیلی سرعت بازی زیاده نسبت به همه ی گیم انجین ها خیلی بهتره

 
به نظر من بحث اینه هر کس با چه چیزی ارتباط برقرار میکنه؛
یه شخصی هست که تا اسم کدنویسی رو میشنوه بدنش کهیر میزنه. ذاتاً از کد نوشتن خوشش نمیاد خُب! چنین شخصی حتی اگر یک زبان کدنویسی فارسی هم ارائه بشه حاضر نمیشه که کد بزنه و مشخص هم هست. برای همین فقط از محیط ویژوال استفاده میکنه. 
اما یه شخصی هم هست که کدنوشتن یا ننوشتن براش فرقی نمیکنه. به نظرم این شخص باید با توجه به پارامترهایی مثل زمانی که پروژه ازش میگیره و موارد دیگه باید ارزیابی کنه که کدنوشتن براش بهتره یا استفاده از یک محیط ویژوال و رویداد محور مثل کانستراکت.
اصلاً دلیل ظهور این همه تکنولوژی های مختلف همینه!
چون همه از یک چیز خوششون نمیاد و سلایق مختلفه. چرا هر برندی میاد کلی مدل برای گجت هاش با فیچرهای مختلف معرفی میکنه؟ چرا یک محصول کلی تولید نمیشه که همه همون رو تهیه کنن؟ 
در کنار مسئله سلیقه و علایق بحث نیاز هم مطرحه. نیازهای مختلف هم باعث ارائه تکنولوژی های مختلف شده. 
مثلاً شما فرض کنین چرا IC توی الکترونیک استفاده میشه؟ به دلیل این نیاز که مدارات جمع و جورتر بشن و کار ساده تر بشه. شما کافیه دیتاشیت آی سی رو مطالعه کنی تا بفهمی چطور ازش استفاده کنی.
به هر حال امروز عصر شیشه و آینه است. درسته چیزای زیادی برای یادگرفتن و دونستن وجود داره ولی حتماً برای دونستن و یادگرفتن لازم نیست کلاس های تخصصی و کلی کتاب رو بررسی کرد. این روزا آموختن به لطف اینترنت و سرچ انجین های مختلف تنها توی چند صدم ثانیه خلاصه میشه. توی چند صدم ثانیه منابع وسیعی از دیتا و اطلاعات کف دست شما یا دور مچ دستتون جا خشک میکنه. به نظر من ما باید یاد بگیریم چطور این حجم از دیتا رو هندل کنیم و ازش استفاده کنیم. این روزا دیگه یادگیری صرف امتحان و یا پرسش نیست.
پس باید هر لحظه و بی وقفه چیزای جدید یاد گرفت و بیخیال بحث یادگیری نشد. 
 

 


سلام بله بله کاملا درسته و الان درسته من میتونم با یونیتی بازی بهتری بسازم ولی با کانستراکت 2 در کمترین زمان میتونم اونو بسازم من یونیتی رو می آموزم تا نگن مثلا هیچ چیزی بلد نیست فقط بلده با دوتا دکمه بازی بسازه وگرنه انجین مورد علاقه ی من کانستراکت 2 هست
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
سلام 
اگه همونه که فک میکنم واقعا یه چیز فراخوبه . یعنی همونطوری که تو کانستراکت میتونستیم اونت هارو (یا درواقع کدهای اماده) بزنیم ، در یونیتی هم الان این امکان فراهم شده ؟ و میشه بدون حتی یک کلمه کدنویسی کار کرد ؟ سه بعدی هم میشه ؟ وای اگه بشه مث کانستراکت که فوق العاده است . 
مهرداد جان ممنون که همیشه با خبرای خوب میای . اگه میشه یه توضیح مفصل دراین مورد بده . دمت گرم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، mahdi.paradox
#10
(1399/2/17، 10:13 عصر)mahdi.paradox نوشته است:
(1399/2/17، 08:48 عصر)Master Badfar نوشته است:
(1399/2/17، 07:49 عصر)mahdi.paradox نوشته است: ولی به نظر من هیچ چیز جای کدنویسی رو نمیتونه میگیره و c# خیلی زبان خفنه من خودم با یونیتی کار میکنم و خیلی عاشقشم چون هم خروجی بی نقص میده و هم خیلی سرعت بازی زیاده نسبت به همه ی گیم انجین ها خیلی بهتره
به نظر من بحث اینه هر کس با چه چیزی ارتباط برقرار میکنه؛
یه شخصی هست که تا اسم کدنویسی رو میشنوه بدنش کهیر میزنه. ذاتاً از کد نوشتن خوشش نمیاد خُب! چنین شخصی حتی اگر یک زبان کدنویسی فارسی هم ارائه بشه حاضر نمیشه که کد بزنه و مشخص هم هست. برای همین فقط از محیط ویژوال استفاده میکنه. 
اما یه شخصی هم هست که کدنوشتن یا ننوشتن براش فرقی نمیکنه. به نظرم این شخص باید با توجه به پارامترهایی مثل زمانی که پروژه ازش میگیره و موارد دیگه باید ارزیابی کنه که کدنوشتن براش بهتره یا استفاده از یک محیط ویژوال و رویداد محور مثل کانستراکت.
اصلاً دلیل ظهور این همه تکنولوژی های مختلف همینه!
چون همه از یک چیز خوششون نمیاد و سلایق مختلفه. چرا هر برندی میاد کلی مدل برای گجت هاش با فیچرهای مختلف معرفی میکنه؟ چرا یک محصول کلی تولید نمیشه که همه همون رو تهیه کنن؟ 
در کنار مسئله سلیقه و علایق بحث نیاز هم مطرحه. نیازهای مختلف هم باعث ارائه تکنولوژی های مختلف شده. 
مثلاً شما فرض کنین چرا IC توی الکترونیک استفاده میشه؟ به دلیل این نیاز که مدارات جمع و جورتر بشن و کار ساده تر بشه. شما کافیه دیتاشیت آی سی رو مطالعه کنی تا بفهمی چطور ازش استفاده کنی.
به هر حال امروز عصر شیشه و آینه است. درسته چیزای زیادی برای یادگرفتن و دونستن وجود داره ولی حتماً برای دونستن و یادگرفتن لازم نیست کلاس های تخصصی و کلی کتاب رو بررسی کرد. این روزا آموختن به لطف اینترنت و سرچ انجین های مختلف تنها توی چند صدم ثانیه خلاصه میشه. توی چند صدم ثانیه منابع وسیعی از دیتا و اطلاعات کف دست شما یا دور مچ دستتون جا خشک میکنه. به نظر من ما باید یاد بگیریم چطور این حجم از دیتا رو هندل کنیم و ازش استفاده کنیم. این روزا دیگه یادگیری صرف امتحان و یا پرسش نیست.
پس باید هر لحظه و بی وقفه چیزای جدید یاد گرفت و بیخیال بحث یادگیری نشد. 
 


سلام بله بله کاملا درسته و الان درسته من میتونم با یونیتی بازی بهتری بسازم ولی با کانستراکت 2 در کمترین زمان میتونم اونو بسازم من یونیتی رو می آموزم تا نگن مثلا هیچ چیزی بلد نیست فقط بلده با دوتا دکمه بازی بسازه وگرنه انجین مورد علاقه ی من کانستراکت 2 هست
 
ببین دوست من ، با دوتا دکمه بازی ساختن که عیب ندارهمنم با اینکه سی شارپو بلدم و یه چند سالی میشه یادش دارم به صورت حرفه ای ، بازم هنوز یونیتی رو استفاده نکردمنه اینکه کلا ازش استفاده نکرده باشم هاولی باهاش بازی نساختماینکه شما بازی سازی می کنی مهمه نه اینکه شما چجوری و با چه انجینی بازیو می سازیمن با بیلد باکس شروع کردمولی هنوزم به خودم افتخار می کنم که با بیلد باکس شروع کردمو افتخارم اینهمن بازی سختی به نام دریانوردان سر دو سال با انجینی که همش ویژوال کدها انجینی که کار باهاش نسبت به بقیه انجینا محدود تره تقریباشما در یونیتی به هیچ چیز محدود نیستیولی در کانستراکت خییلی محدودی نسبت به یونیتی اگر جاوا اسکریپت بلد نباشی نمیتونی با کانستراکت بازی خوبی بسازیمن الان هم جاوا اسکریپتو کامل بلدم و هم سی شارپ رو حرفه ایم اما نرفتم سمت یونیتیچون یونیتی آدمو گیج می کنه شاید با خودت فکر کنی که با کانستراکت بازی ساختن که بازی سازی نمیشه شاید محیط کانس خییلی ساده باشه و بهت حس خوب بازی سازی و برنامه نویسی رو ندهاما این همه بازی که با کانس ساختن چی ؟؟تمام بازی های روبیکا و اسنپ کیو با کانسه جدی دارم میگم منتها اینکه یونیتی قسمت ویژوال کد هم اضافه کرده ، واقعا عالیه دقت کن همه انجینا دارن میرن سمت ویژال کدآنریلی ونیتی گادو کانس و ... این مساله ویژوال کد یه مساله مهمه که همه دنیا دارن جذبش میشن در آینده دیگه کسی برنامه نویسی نخواهد کرد همه چی میشه ویژوال کد مثل الان قدیمیا به ما می گفتن برنامه نویسی قدیما خییلی سخت بود ، با صفر و یک و الان آسون تر شده ما هم در آینده همین چیزا رو می گیم کم مونده واسه انجینایی مثل PHP STROM و ویژوال استدیو ویژوال کد بزنن
[تصویر:  default-yellow.svg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، mahdi.paradox


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star مکاتبه با سیرا nariman 24 10,408 1400/1/13، 03:55 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  یونیتی سرانجام ویژوال اسکریپت رو اضافه کرد Mehrdad 0 1,823 1399/12/17، 12:11 عصر
آخرین ارسال: Mehrdad
  حل شده یک سوال مهم M.Y 6 3,554 1399/11/5، 03:23 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  اموزش یونیتی از پایه general-sherman 5 3,282 1399/9/25، 01:28 صبح
آخرین ارسال: M.gh
  انیمیشن سه بعدی "نماز در قدس" AliAliAliAli 12 6,544 1399/7/25، 02:59 عصر
آخرین ارسال: AliAliAliAli

پرش به انجمن: