اولین نگاه به آنریل انجین 5 - A first look at Unreal Engine 5
#1
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین نگاه به آنریل انجین 5 - A first look at Unreal Engine 5
امیدوارم نماز روزه هاتون در این ماه مبارک مورد عنایت حق تعالی قرار گرفته باشه

چند وقت پیش یک مقاله توی وبلاگ اِیپیک گیم دیدم و بعدش خوف کردم . نوشته بود اولین نگاه به آنریل انجین 5 گفتم واسه شما هم ترجمه کنم ببینید (البته مستقیم ترجمه نکردم و جمله بندیش رو دوباره چیدم):

ما به تازگی اولین نسخه از آنریل انجین 5 را بر روی پلی استیشن پنج منتشر کردیم (البته منظورشون اینجا آزمایشه) . یکی از اهداف ما در این نسل جدید کنسول ها ، رسیدن به کیفیتی واقعی برابر با زندگی انسان است . چه در نور پردازی و چه در کیفیت که آن ها را از طریق ابزار ها و کتاب خانه ها در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهیم داد.
تصویر باور نکردنی از نسخه اولیه که در پلی استیشن 5 رونمایی شد :
[تصویر:  Unreal_Engine_blog_a_first_look_at_unrea...557c96.jpg]
همچنین باید خدمتون عرض کنم که چیزی در این موتور اضافه شده به اسم "هندسه میکروپولیگون مجازی نانیت" که به گفته خود اپیک گیمز به طراحان این اجزه رو میده که تا جایی که میتونن بصورت مجازی محیط هندسی سه بعدی ایجاد کنند ، آنها میتوانند میلیارد ها میلیارد اشکال چند ضلعی بصورت مجازی ایجاد کرده و آنها را بدون هیچ اشکال و نگرانی راجع به حجم در آنریل انجین 5 استفاده کرده بازی های با کیفیتی بسازند .
توی عکس بالا میتونید این تکنولوژی رو ببینید. به گوشه های سنگ ها دقت کنید، خییلی طبیعی و کامل درآمده و همونطور که گفتن مدله همش و روش یه تکسچر زدن فقط ...
هر چیزی از اسکالپ های ZBrush گرفته تا اسکنهای فتوگرامتری به داده های CAD و مهم نیست با چه فرمت یا حجمی می توانید وارد بازیتان کنید !! هندسه نایت مثل واقیت جریان دارد پس تعداد اضلاع مدل ها و میزان و تعدادشان می تواند بی نهایت باشد و برای هندسه نایت مهم نیست ...
در آنریل انجین 5 نیازی به با کیفیت کردن و بهینه سازی تکسچر ها و مدل ها نخواهد بود و هیچ نگرانی از لحاظ افت کیفیتی در بازی وجود ندارد.
خوب همونطور میدونید لومن ، یک واحد جهانی راجع به نور است که در آنریل انجین 5 مثل واقعیت پیاده سازی شده . مثلا اگر این لامپ 100 لومن پر وات (یعنی 100 واحد نور بر ازای یک واحد ولتاژ الکتریکی) در واقعیت است ، در آنریل 5 هم همینطور خواهد بود همچنین قدرت فراوانی در مقوله بازتاب نور دارد چه مستقیم و چه غیر مستقیم برایش فرقی ندارد که در چه مقیاسی باشد. کیلومتر ها و یا میلی متر ها عین واقعیت عمل می کند .
طراحان می توانند با استفاده از لومن در آنریل انجین 5 صحنه هایی پویا تر داشته باشند به عنوان مثال تغییر زاویه خورشید در زمان روز ، روشن کردن چراغ قوه یا دمیدن نور در سوراخ در سقف و نورپردازی غیر مستقیم بر این اساس سازگار خواهد شد .همچنین لومن نیازی به بهینه تر کردن مدل ها و تکسچر ها ندارد و خودش این مساله را تامین می کند و نقشه هارا برنامه نویسی می کند (من خودم هم این قسمتشو درست متوجه نشدم ولی ظاهرا که اینطوره) ...
تیم ها و فناوری های بی شماری گرد هم آمده اند تا بتوانند این جهش در کیفیت را فعال کنند. برای ساخت صحنه های بزرگ با فناوری هندسه نانیت ، این تیم از کتابخانه Quixel Megascans استفاده کرد ، که اشیاء با کیفیت فیلم تا صدها میلیون چند ضلعی را در اختیار شما قرار می دهد. 
همچنین پلی استیشن 5 این امکان را می دهد که صحنه های پویا تر و واقعی تر و باکیفیتی داشته باشیم
[تصویر:  Unreal_Engine_blog_a_first_look_at_unrea...5b957f.jpg]
نورپردازی شو بینید، انگار واقعیه جدا (البته روی پلی استیشن 5)

Unreal Engine 5 در اوایل سال 2021 با پیش نمایش در دسترس خواهد بود و در اواخر سال 2021 با انتشار کامل ، از کنسول های نسل بعدی ، کنسول های نسل فعلی ، رایانه های شخصی (همون ویندوز خودمون)، Mac ، iOS و اندروید پشتیبانی می کند(البته اینا خروجیاشهو بزی های ساخته ده باهاش روی این پلتفرم ها جرا میشن و خودش هم رو ویندوز و هم روی مک کار می کنه)

همچنین الان هم دارن روش کار می کنن که در هنگام عرضه پلی استیشن پنج آماده باشه 
و اینکه گفتن فورتنایتم که با آنریل 4 ساخته شده بود هم در همون موقع دوباره با آنریل 5 می سازنش.
همچنین می تونید پروژه های خودتون رو که با آنریل 4 ساختید مستقیم ایمپورت کنید به آنریل 5
خوب همچین از یک میلیون دلار درآمد اول انتشار صرف نظر کردند پس میتونید رایگان موتور رو دانلود کنید (هورااااا)
بقیشم که راجع به سرویس آنلاین ایپیک گیم بود که برای فورتنایت ساختش و میشه باهاش بازی آنلاین ساخت و بصورت sdk و رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت ...

[تصویر:  Unreal_Engine_blog_a_first_look_at_unrea...38c4b8.jpg]
اینم یه فیلم که توی وبلاگشون بود :
فک کنم فیلتر شکن بخواد
https://player.vimeo.com/video/417882964
اگر این فیلمرو تا آخر ببینید متوجه همه حرفایی که زدم میشوید

<iframe title="vimeo-player" src="https://player.vimeo.com/video/417882964" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


لینک مطلب : https://www.unrealengine.com/en-US/blog/...l-engine-5

امیدوارم بازی های خوبی با این موتور رایگان و عالی بسازید

 
[تصویر:  default-yellow.svg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، mostafanastary ، kakmamad ، nariman ، Mehrdad ، tairon ، Master Badfar ، ghasem ، general-sherman ، Amirhesam.KH
#2
خییلی خوبه به به
414141
یاسین عابدی هستم.
یک تازه کار
م  .........
دوست دارم به جاهای بالاتری برسم و به بقیه کمک کنم
(البته اگر خودم خوب یاد بگیرم)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak
#3
یک مساله که یادم رفت بگم
اینکه خودشون گفتن که تعداد مدل ها و آبجکتا هیچ تاثیری توی حجم پروژه نخواهد داشت و تاثیر چندانی روی پردازنده و حافظه موقت نخواهد داشت پس با خیال راحت بازی بسازید
----------------------------------------------
عزیزانی هم پرسیدند که آیا آنریل برنامه نویسی میخواد ؟؟
باید بگم هم بله و هم نه 
آنریل مثل بولت یونیتی ، قابلیتی برابر با کد نوسی داره به اسم بلوپرنت که واقعا حتی میتونه بهتر و بهینه تر از خود برنامه نویسی عمل بکنه ...
--------------------------------------------
همچنین پرسیده بودند که آیا میشه بازی دو بعدی ساخت ؟؟
باید خدمتشون عرض کنم که من تا حالا ندیدم بازی دو بعدی ساخته بشه
ولی میتونید دوربین رو طوری نتظیم کنید که اگار دو بعدیه (بازی Rayman)
 
[تصویر:  default-yellow.svg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#4
این هم اموزش ساخت بازی دو بعدی با انریل

شاید کمک کنه

https://www.google.com/search?q=ساخت+باز...e&ie=UTF-8
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، oak
#5
Rainbow 

سلام 
به نظرم این چیزی که (اسمشو فراموش کردم)  UE ازش پرده برداری کرده چیزه خاصی نیست مگر اینکه توی پردازش واقعاٌ تاثیر بزاره و سرعت پردازش رو بیاره پایین که فکر نمیکنم اینجوری باشه ، این ها تکنولوژی های موتور های بازی سازی رو بر اساس تکنولوژی سخت افزار جلو میبرن ، کلیپی که من دیدم به نظرم با قابلیت RealTime RayTracing کار میکرد و به شما قول میدم یک پردازنده غول در حال رندر صفحه هست (که صحبت قیمتش رو داخل ایران نکنیم بهتره اما فقط بگم یه کارت گرافیک Quad داخل ایران 40 میلیون قیمتشه) که میتونست اونجوری به صورت RealTime تغییرات صحنه رو نشون بده
داخل اون فیلم بیشتر صحبت Poly ها بود که میگفت میتونه تعداد Poly های زیادی رو با تاثیر منفی خیلی کم روی پردازنده رندر کنه(فکر میکنم منظورش پردازنده 64هسته و 128رشته س P1 وتغییرات نوری و سایه ها که نشون میده بهتر شده 
اما بازم باید صبر کنید تا رو نمایی بشه فکر میکنم گفته بودن 6 ماه اول سال 2021 نسخه ازمایشیش میاد بازار

از لحاظ واقعی شدن و گرافیک کافیه شما HDRP یونیتی رو با این مقایسه کنی مخصوصاٌ اگر سیستم شما قابلیت HDRPDX رو هم بتونه اعمال کنه بعد خواهید دید یونیتی هم حرف هایی برای گفتن داره (اینو بدون تعصب میگم)

من حدود 6 ماه طول کشید تا یه بازی رو داخل یونیتی کد نویس و با بلندر مدل سازی و انیمیشن سازی کردم البته هنوزم کار داشت(خیلی زیاد)  5 تا Scene هم براش ساختم بعد سیستمم ویروسی شد همش پرید ، بعد شما نوشتی امیدوارم بازی های خوبی با این موتور بازی سازی بسازید :D 

(6 ماه همش پرید البته از نظر خودم 1/4 کار پیشرفته بود  یعنی حدود 2 سال طول میکشه تا یه بازی در حد معمولی که تمام کار هاش رو خود ادم انجام بده بیاد بیرون و 2 سال طول میکشه تا ادم بفهمه اصلا یونیتی چی هست که میشه 4 سال ، پس برای فرمایش شما طرف باید UE4 رو بلد باشه که 2 سال طول بکشه بتونه با UE5 یه بازی بسازه D: )

من به شخصه زیاد با UE4 کار نکردم اما همون Blue Print اینقدر بالا و پایین داره که بعضی وقتا از کد زدن سخت تر میشه و محیط Ue4 به علت اینکه همه تواناییش از اول روشن هست سنگینه و با سیستم های معمولی اذیت میکنه و پکیج های اون هم داخل شاپ ش خیلی کم و رفرنس اموزشی هم کمه و تقریباٌ میشه گفت فقط برای PC گیم میده و برای گوشی بهتره سمتش نرید چون گرفتن خروجی گوشی و بهینه کردن مدل ها و سایه ها و نور و ..... خودش یه دنیاییه داخل Ue ، حالا Ue5 چی باشه ، خدا داند

در مجموع زیاد به این تبلیغات توجه نکنید ، اینا یه چی معمولی رو اسمش رو عوض میکنن میگن جدیده مثل پراید 110 111 112 113 1
اگر از من میشنوید بازی 2 بعدی معمولی میسازید همین کانستراکت ، 3 بعدی و 2بعدی حرفه ای یونیتی ، چون حداقل اگر جایی گیر کنید رفرنس و پکیج زیاد داره حالا گرافیک بازی هاتون خیلی واقعی هم نشد اشکال نداره D: خدا قبول میکنه
ممنون که خوش خبری دادید 1
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، oak ، mohreza
#6
البته این ویدیو بصورت ریل تایم داشته رو ps5 اجرا می‌شده نه pc.
اینچیزی هم که نشون میده به معنی این نیست که دیگه بازیا قراره همینقدر واقعی باشن. چندسال طول می‌کشه که استودیو ها بتونن همچین چیزی بدن بیرون ولی چیزی که مشخصه اینه که سرعت ساختن بازی با این تکنولوژی جدید کمتر میشه. تو خود ویدیو هم اشاره شده بود که قبل از این برای اینکه بتونن یه مجسمه بیارن تو بازی باید هزارتا ترفند میزدن تا بازی بهینه باشه و اینا اما الان طرف می‌تونه یه مدل رو از زیبراش با میلیون ها پولیگان ایمپورت کنه تو آنریل و تمام.
ولی فکر نمیکنم صحبتهاشون صرفا تبلیغاتی باشه چون مایکروسافت قراره بازیهای انحصاری جدیدی که برای ایکس باکس سری x میسازه کلا با آنریل باشه ولی سونی هنوز چیزی نگفته. فکر نکنم سونی هم همین مسیر رو بره چون همه ی استودیو هاش انجین مخصوص خودشونو دارن. ایضا استودیو های غولی مثل راکستار و اکتیویژن و یوبی سافت.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak ، general-sherman
#7
(1399/2/31، 11:39 صبح)general-sherman نوشته است: سلام 
به نظرم این چیزی که (اسمشو فراموش کردم)  UE ازش پرده برداری کرده چیزه خاصی نیست مگر اینکه توی پردازش واقعاٌ تاثیر بزاره و سرعت پردازش رو بیاره پایین که فکر نمیکنم اینجوری باشه ، این ها تکنولوژی های موتور های بازی سازی رو بر اساس تکنولوژی سخت افزار جلو میبرن ، کلیپی که من دیدم به نظرم با قابلیت RealTime RayTracing کار میکرد و به شما قول میدم یک پردازنده غول در حال رندر صفحه هست (که صحبت قیمتش رو داخل ایران نکنیم بهتره اما فقط بگم یه کارت گرافیک Quad داخل ایران 40 میلیون قیمتشه) که میتونست اونجوری به صورت RealTime تغییرات صحنه رو نشون بده
داخل اون فیلم بیشتر صحبت Poly ها بود که میگفت میتونه تعداد Poly های زیادی رو با تاثیر منفی خیلی کم روی پردازنده رندر کنه(فکر میکنم منظورش پردازنده 64هسته و 128رشته س P1 وتغییرات نوری و سایه ها که نشون میده بهتر شده 
اما بازم باید صبر کنید تا رو نمایی بشه فکر میکنم گفته بودن 6 ماه اول سال 2021 نسخه ازمایشیش میاد بازار

از لحاظ واقعی شدن و گرافیک کافیه شما HDRP یونیتی رو با این مقایسه کنی مخصوصاٌ اگر سیستم شما قابلیت HDRPDX رو هم بتونه اعمال کنه بعد خواهید دید یونیتی هم حرف هایی برای گفتن داره (اینو بدون تعصب میگم)

من حدود 6 ماه طول کشید تا یه بازی رو داخل یونیتی کد نویس و با بلندر مدل سازی و انیمیشن سازی کردم البته هنوزم کار داشت(خیلی زیاد)  5 تا Scene هم براش ساختم بعد سیستمم ویروسی شد همش پرید ، بعد شما نوشتی امیدوارم بازی های خوبی با این موتور بازی سازی بسازید :D 

(6 ماه همش پرید البته از نظر خودم 1/4 کار پیشرفته بود  یعنی حدود 2 سال طول میکشه تا یه بازی در حد معمولی که تمام کار هاش رو خود ادم انجام بده بیاد بیرون و 2 سال طول میکشه تا ادم بفهمه اصلا یونیتی چی هست که میشه 4 سال ، پس برای فرمایش شما طرف باید UE4 رو بلد باشه که 2 سال طول بکشه بتونه با UE5 یه بازی بسازه D: )

من به شخصه زیاد با UE4 کار نکردم اما همون Blue Print اینقدر بالا و پایین داره که بعضی وقتا از کد زدن سخت تر میشه و محیط Ue4 به علت اینکه همه تواناییش از اول روشن هست سنگینه و با سیستم های معمولی اذیت میکنه و پکیج های اون هم داخل شاپ ش خیلی کم و رفرنس اموزشی هم کمه و تقریباٌ میشه گفت فقط برای PC گیم میده و برای گوشی بهتره سمتش نرید چون گرفتن خروجی گوشی و بهینه کردن مدل ها و سایه ها و نور و ..... خودش یه دنیاییه داخل Ue ، حالا Ue5 چی باشه ، خدا داند

در مجموع زیاد به این تبلیغات توجه نکنید ، اینا یه چی معمولی رو اسمش رو عوض میکنن میگن جدیده مثل پراید 110 111 112 113 1
اگر از من میشنوید بازی 2 بعدی معمولی میسازید همین کانستراکت ، 3 بعدی و 2بعدی حرفه ای یونیتی ، چون حداقل اگر جایی گیر کنید رفرنس و پکیج زیاد داره حالا گرافیک بازی هاتون خیلی واقعی هم نشد اشکال نداره D: خدا قبول میکنه
ممنون که خوش خبری دادید 1
راجع به بهینه کردن که خودشون گقتن دیگه بهینه کردن نمیخوادو مهم نیست چون روی پردازنده ها فشار نمیاره
ثانیا که خودشون گفتن بازی از لحاظ گرافیکی سنگین نمیشه و روی کارت های گرافیک و سی پی یو های متوسط اجرا میشه...
اما من بیشتر با اون هاستو سرور و sdk ساخت بازی آنلاینش حال کردم
UE% خیلی بهتر از UE4 هستش چون که لازم به بهینه سازی مدل نداره و روی حجم هیچ تاثیری نخواهد داشت
[تصویر:  default-yellow.svg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#8
منتظر میشیم بیاد ، راستی من روی صحبتم این بود که سخت افزار خوبی برای این موتور لازمه و صحبت هایی که کردم مربوط به ساختش بود نه تستش ، شما میفرمایید داره با ps تست میشه ، بسیار خب . بماند که Ps5 هم از Ray t استفاده میکنه اگر واقع بین باشید همه دسترسی به این سخت افزار هارو برای ساخت بازی ندارن و خوب شد اشاره کردید که مایکروسافت
(دقیقاٌ این بشر حرف زیاد میزنه )
راستی سرعت بازی سازی برمیگرده به افرادی که دارن بازی رو میسازن نمونه بارزش رزیدنت 3 ریمیک

اگر حرف های این ها درست باشه و تا سال 2022 که نسخه کاملش بیاد تکنولوژی جدیدی پیدا نشه == خوبیه این موتور اینه که LOD رو مستقیماٌ انجام میده ، Normal Map T، Light Map و ... رو خودش انجام میده و شما نیازی نست این کار ها رو دستی و جدا انجام بدی و واقعاٌ اگر درست باشه من خودم طرفدارشم

حالا بیاد همه چیز شفاف میشه (;
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، oak
#9
(1399/2/31، 08:17 عصر)general-sherman نوشته است: منتظر میشیم بیاد ، راستی من روی صحبتم این بود که سخت افزار خوبی برای این موتور لازمه و صحبت هایی که کردم مربوط به ساختش بود نه تستش ، شما میفرمایید داره با ps تست میشه ، بسیار خب . بماند که Ps5 هم از Ray t استفاده میکنه اگر واقع بین باشید همه دسترسی به این سخت افزار هارو برای ساخت بازی ندارن و خوب شد اشاره کردید که مایکروسافت
(دقیقاٌ این بشر حرف زیاد میزنه )
راستی سرعت بازی سازی برمیگرده به افرادی که دارن بازی رو میسازن نمونه بارزش رزیدنت 3 ریمیک

اگر حرف های این ها درست باشه و تا سال 2022 که نسخه کاملش بیاد تکنولوژی جدیدی پیدا نشه == خوبیه این موتور اینه که LOD رو مستقیماٌ انجام میده ، Normal Map T، Light Map و ... رو خودش انجام میده و شما نیازی نست این کار ها رو دستی و جدا انجام بدی و واقعاٌ اگر درست باشه من خودم طرفدارشم

حالا بیاد همه چیز شفاف میشه (;
درسته نمیشه راجع به موتوری که فقط ازش سه تا عکس و یکم نوشته و یه فیلم که فقط توش ازش تاریف کردن ، صحبت کرد باید منتظر باشیم
[تصویر:  default-yellow.svg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: general-sherman


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star مکاتبه با سیرا nariman 24 10,408 1400/1/13، 03:55 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  یونیتی سرانجام ویژوال اسکریپت رو اضافه کرد Mehrdad 0 1,823 1399/12/17، 12:11 عصر
آخرین ارسال: Mehrdad
  حل شده یک سوال مهم M.Y 6 3,554 1399/11/5، 03:23 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  اموزش یونیتی از پایه general-sherman 5 3,282 1399/9/25، 01:28 صبح
آخرین ارسال: M.gh
  انیمیشن سه بعدی "نماز در قدس" AliAliAliAli 12 6,544 1399/7/25، 02:59 عصر
آخرین ارسال: AliAliAliAli

پرش به انجمن: