1399/2/30، 03:00 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین نگاه به آنریل انجین 5 - A first look at Unreal Engine 5
امیدوارم نماز روزه هاتون در این ماه مبارک مورد عنایت حق تعالی قرار گرفته باشهاولین نگاه به آنریل انجین 5 - A first look at Unreal Engine 5
چند وقت پیش یک مقاله توی وبلاگ اِیپیک گیم دیدم و بعدش خوف کردم . نوشته بود اولین نگاه به آنریل انجین 5 گفتم واسه شما هم ترجمه کنم ببینید (البته مستقیم ترجمه نکردم و جمله بندیش رو دوباره چیدم):
ما به تازگی اولین نسخه از آنریل انجین 5 را بر روی پلی استیشن پنج منتشر کردیم (البته منظورشون اینجا آزمایشه) . یکی از اهداف ما در این نسل جدید کنسول ها ، رسیدن به کیفیتی واقعی برابر با زندگی انسان است . چه در نور پردازی و چه در کیفیت که آن ها را از طریق ابزار ها و کتاب خانه ها در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهیم داد.
تصویر باور نکردنی از نسخه اولیه که در پلی استیشن 5 رونمایی شد :
همچنین باید خدمتون عرض کنم که چیزی در این موتور اضافه شده به اسم "هندسه میکروپولیگون مجازی نانیت" که به گفته خود اپیک گیمز به طراحان این اجزه رو میده که تا جایی که میتونن بصورت مجازی محیط هندسی سه بعدی ایجاد کنند ، آنها میتوانند میلیارد ها میلیارد اشکال چند ضلعی بصورت مجازی ایجاد کرده و آنها را بدون هیچ اشکال و نگرانی راجع به حجم در آنریل انجین 5 استفاده کرده بازی های با کیفیتی بسازند .
توی عکس بالا میتونید این تکنولوژی رو ببینید. به گوشه های سنگ ها دقت کنید، خییلی طبیعی و کامل درآمده و همونطور که گفتن مدله همش و روش یه تکسچر زدن فقط ...
هر چیزی از اسکالپ های ZBrush گرفته تا اسکنهای فتوگرامتری به داده های CAD و مهم نیست با چه فرمت یا حجمی می توانید وارد بازیتان کنید !! هندسه نایت مثل واقیت جریان دارد پس تعداد اضلاع مدل ها و میزان و تعدادشان می تواند بی نهایت باشد و برای هندسه نایت مهم نیست ...
در آنریل انجین 5 نیازی به با کیفیت کردن و بهینه سازی تکسچر ها و مدل ها نخواهد بود و هیچ نگرانی از لحاظ افت کیفیتی در بازی وجود ندارد.
خوب همونطور میدونید لومن ، یک واحد جهانی راجع به نور است که در آنریل انجین 5 مثل واقعیت پیاده سازی شده . مثلا اگر این لامپ 100 لومن پر وات (یعنی 100 واحد نور بر ازای یک واحد ولتاژ الکتریکی) در واقعیت است ، در آنریل 5 هم همینطور خواهد بود همچنین قدرت فراوانی در مقوله بازتاب نور دارد چه مستقیم و چه غیر مستقیم برایش فرقی ندارد که در چه مقیاسی باشد. کیلومتر ها و یا میلی متر ها عین واقعیت عمل می کند .
طراحان می توانند با استفاده از لومن در آنریل انجین 5 صحنه هایی پویا تر داشته باشند به عنوان مثال تغییر زاویه خورشید در زمان روز ، روشن کردن چراغ قوه یا دمیدن نور در سوراخ در سقف و نورپردازی غیر مستقیم بر این اساس سازگار خواهد شد .همچنین لومن نیازی به بهینه تر کردن مدل ها و تکسچر ها ندارد و خودش این مساله را تامین می کند و نقشه هارا برنامه نویسی می کند (من خودم هم این قسمتشو درست متوجه نشدم ولی ظاهرا که اینطوره) ...
تیم ها و فناوری های بی شماری گرد هم آمده اند تا بتوانند این جهش در کیفیت را فعال کنند. برای ساخت صحنه های بزرگ با فناوری هندسه نانیت ، این تیم از کتابخانه Quixel Megascans استفاده کرد ، که اشیاء با کیفیت فیلم تا صدها میلیون چند ضلعی را در اختیار شما قرار می دهد.
همچنین پلی استیشن 5 این امکان را می دهد که صحنه های پویا تر و واقعی تر و باکیفیتی داشته باشیم
نورپردازی شو بینید، انگار واقعیه جدا (البته روی پلی استیشن 5)
Unreal Engine 5 در اوایل سال 2021 با پیش نمایش در دسترس خواهد بود و در اواخر سال 2021 با انتشار کامل ، از کنسول های نسل بعدی ، کنسول های نسل فعلی ، رایانه های شخصی (همون ویندوز خودمون)، Mac ، iOS و اندروید پشتیبانی می کند(البته اینا خروجیاشهو بزی های ساخته ده باهاش روی این پلتفرم ها جرا میشن و خودش هم رو ویندوز و هم روی مک کار می کنه)
همچنین الان هم دارن روش کار می کنن که در هنگام عرضه پلی استیشن پنج آماده باشه
و اینکه گفتن فورتنایتم که با آنریل 4 ساخته شده بود هم در همون موقع دوباره با آنریل 5 می سازنش.
همچنین می تونید پروژه های خودتون رو که با آنریل 4 ساختید مستقیم ایمپورت کنید به آنریل 5
خوب همچین از یک میلیون دلار درآمد اول انتشار صرف نظر کردند پس میتونید رایگان موتور رو دانلود کنید (هورااااا)
بقیشم که راجع به سرویس آنلاین ایپیک گیم بود که برای فورتنایت ساختش و میشه باهاش بازی آنلاین ساخت و بصورت sdk و رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت ...
اینم یه فیلم که توی وبلاگشون بود :
فک کنم فیلتر شکن بخواد
https://player.vimeo.com/video/417882964
اگر این فیلمرو تا آخر ببینید متوجه همه حرفایی که زدم میشوید
<iframe title="vimeo-player" src="https://player.vimeo.com/video/417882964" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
لینک مطلب : https://www.unrealengine.com/en-US/blog/...l-engine-5
امیدوارم بازی های خوبی با این موتور رایگان و عالی بسازید