محاسبه فرمول
#1
سلام دوستان . من یه سری اکشن داشتم که جاهای زیادی تکرار شده بود و تغییرشون سخت شد و اگه میخواستم تغییرشون بدم سخت بود ، پس اومدم همه رو ریختم تو یه ارایه و گفتم اسپرایت هروقت خواست مقدار رو از ارایه بگیره . حالا مشکل ، رشته ای که ما داریم یه فرموله ، فک کنید : sprite.test*5/2 . حالا من وقتی این رو به ارایه دادم خودش محاسبه میکنه و مقدار عددیش رو به متغیر داخلی اسپرایت (مثلا اسمش number باشه) میده . اما من نمیخوام اینطوری بشه . میخوام این فرمول رو به طور کامل متغیر داخلی اسپرایت بگیره و وقتی متغیرش شد فرمول بالا اونو محاسبه کنه . وقتی اکشن این بود درست محاسبه میشد ولی از وقتی گذاشتمش تو ارایه و گفتم از ارایه بگیره درست نیست . واسه اینکار فک کردم فرمول توی ارایه رو توی "" بزارم که ارایه محاسبش نکنه و بفرسته واسه اسپرایت تا اون محاسبه کنه اما اینطوری محاسبه نشد که مقدار عددی بده و نوشت NaN درصورتیکه باید فرمولو میگرفت ، محاسبه میکرد و مقدار عددی رو درست و حسابی نشون میداد. چطوری میتونم اینکارو بکنم ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1399/5/11، 01:19 صبح)محمد 82 نوشته است: سلام دوستان . من یه سری اکشن داشتم که جاهای زیادی تکرار شده بود و تغییرشون سخت شد و اگه میخواستم تغییرشون بدم سخت بود ، پس اومدم همه رو ریختم تو یه ارایه و گفتم اسپرایت هروقت خواست مقدار رو از ارایه بگیره . حالا مشکل ، رشته ای که ما داریم یه فرموله ، فک کنید : sprite.test*5/2 . حالا من وقتی این رو به ارایه دادم خودش محاسبه میکنه و مقدار عددیش رو به متغیر داخلی اسپرایت (مثلا اسمش number باشه) میده . اما من نمیخوام اینطوری بشه . میخوام این فرمول رو به طور کامل متغیر داخلی اسپرایت بگیره و وقتی متغیرش شد فرمول بالا اونو محاسبه کنه . وقتی اکشن این بود درست محاسبه میشد ولی از وقتی گذاشتمش تو ارایه و گفتم از ارایه بگیره درست نیست . واسه اینکار فک کردم فرمول توی ارایه رو توی "" بزارم که ارایه محاسبش نکنه و بفرسته واسه اسپرایت تا اون محاسبه کنه اما اینطوری محاسبه نشد که مقدار عددی بده و نوشت NaN درصورتیکه باید فرمولو میگرفت ، محاسبه میکرد و مقدار عددی رو درست و حسابی نشون میداد. چطوری میتونم اینکارو بکنم ؟
سلام؛
پشت مقادیری که عددی هستن از اکسپرشن int() استفاده کن تا عدد تلقی بشن نه رشته. اینطوی بهتون NaN یا Not A Number که نشان دهنده مقدار غیرعددی هست رو برگشت نمیده.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: آموزش دهنده ، محمد 82
#3
ممنون . اینومیدونستم . اما مشکل حل نمیشه . ببینید باید رشته رو بگیره و محاسبه کنه یعنی وقتی مقدارش شد sprite.test*5/2 باید اینو محاسبه کنه و مثلا اگه sprite.test مساوی 2 هست عدد 5 رو نشون بده اما وقتی int میزارم 0 رو نشون میده و محاسبه نمیشه .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
اگه یه سورس کوتاه بدی ممنون میشم.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قفل مراحل Mahdi1386 26 600 1399/5/18، 08:20 عصر
آخرین ارسال: Mahdi1386
  راه اندازی تبلیغات تپسل alirezagamemaker 5 1,493 1399/5/15، 06:42 عصر
آخرین ارسال: FARZAD BLACK
  دانلود صوت و اسفاده در بازی mjavad 15 400 1399/5/14، 12:11 صبح
آخرین ارسال: mjavad
  حرکت مهره مار پله [email protected] 2 85 1399/5/13، 01:59 صبح
آخرین ارسال: محمد 82
  اجرا نشدن در مرورگر mhslmn 1 75 1399/5/10، 05:00 عصر
آخرین ارسال: shazde

پرش به انجمن: