1395/3/19، 12:08 عصر
سلام
اول از همه توی کانستراکت میشه از سه مدل مولتی پلیر استفاده کرد.
1. مولتی پلیر خود کانستراکت (توصیه نمیشه)
2. استفاده از ajax و زبان هایی مثل php (برای بازی های بی وقفه خوب نیست)
3. استفاده از websocket (توصیه میشه و همچنین کوکون هم پشتیبانی میکنه ازش)
__
ما میخوایم از روش 3 این کارو آموزش بدیم :
طبیعتا برای مولتی پلیر سرور ویندوز لازمه ولی برای تست و ساخت بازی میتونید روی ویندوز خودتون تست کنید.
برای ساخت بازی با این روش باید کار های زیر رو انجام بدید :
1 . سرور رو برنامه نویسی کنید(برای این قسمت میشه یه کارایی کرد که بدون برنامه نویسی بشه)
2 . باید از پلاگین websocket که توی خود کانستراکت هست استفاده کنید
_
1 : راه اندازی سرور : برای این کار چندتا آموزش خیلی ساده هستش که میتونید طبق اون ها پیش برید و یکم هم بیشتر راجع به برنامه نویسی سرور اطلاعات کسب کنید :
https://www.youtube.com/watch?v=hv9KdklXZqE
https://www.youtube.com/watch?v=FZep88ZOGOU
https://www.youtube.com/watch?v=lhnEudkm3T4
__
بعد از این که این آموزش ها رو دیدید و سرور رو راه اندازی کردید و اتصال برقرار شد
حالا باید سرور رو برنامه نویسی کنید ولی یه راه حل هست که به صورت پیشنهاد میگم ولی بازم خودتون باید پیادش کنید ولی خوب راحت هست ولی کد اماده نمیدم چون خودتون مفهوم رو متوجه بشید
راه حل (راه اندازی سرور بدون برنامه نویسی): برای این کار میتونید عملیات زیر رو انجام بدید:
بازی سمت کاربر > سرور برنامه نویسی شده > بازی سرور
بازی سمت کاربر : روی دستگاه کاربر اجرا میشه و پیام ها (شامل مثلا مکان فلان کاربر و ...) رو دریافت میکنه یا میفرسته به سرور برنامه نویسی شده
سرور برنامه نویسی شده : سروری هست که با آموزش های بالا میسازید و طوری باید طراحی بشه که هرچی پیام از سمت کاربر امد به سمت سرور بفرسته و هرچی پیام از سمت سرور امد به سمت کاربر بفرسته
بازی سمت سرور : این هم با کانستراکت طراحی میشه ولی در همون سروری که سرور برنامه نویسی شده قرار داره قرار میگیره یعنی با کانستراکت ساخته میشه و به صورت nodewebkit روی سرور اجرا میکنید و همیشه باید باز باشه یعنی انگار پیام ها رو از یک بازی به یک بازی دیگه میفرستید تا اونجا کارها رو انجام بدید و پاسخ ها رو بدید
همونطور که میبینید فقط کافیه یه پل بین بازی کاربر و بازی سرور بزنید و بعد از اون میتونید سمت کاربر و سمت سرور رو با کانستراکت پیاده کنید و هر پیامی از سمت کاربر آمد به بازی سمت سرور ارسال بشه و پاسخ ها هم به سمت کاربر فرستاده بشه
اینطوری برنامه نویسی رو میتونید با کانستراکت انجام بدید
_
کلا مولتی پلیر یکم سخته و باید قبلش کانستراکت و کار با اون و مخصوصا اکسپرشن Tokenat رو یاد داشته باشید
حالا کافنیگ سرور : برای کانفیگ سرور همون کاری که روی ویندوز خودتون کردید رو مثل آموزش ها انجام بدید و آی پی سرور رو به سمت کاربر بدید و تمام ! (پس کانفیگ خاصی لازم نیست برای سرور انجام بشه)
پایان.
اول از همه توی کانستراکت میشه از سه مدل مولتی پلیر استفاده کرد.
1. مولتی پلیر خود کانستراکت (توصیه نمیشه)
2. استفاده از ajax و زبان هایی مثل php (برای بازی های بی وقفه خوب نیست)
3. استفاده از websocket (توصیه میشه و همچنین کوکون هم پشتیبانی میکنه ازش)
__
ما میخوایم از روش 3 این کارو آموزش بدیم :
طبیعتا برای مولتی پلیر سرور ویندوز لازمه ولی برای تست و ساخت بازی میتونید روی ویندوز خودتون تست کنید.
برای ساخت بازی با این روش باید کار های زیر رو انجام بدید :
1 . سرور رو برنامه نویسی کنید(برای این قسمت میشه یه کارایی کرد که بدون برنامه نویسی بشه)
2 . باید از پلاگین websocket که توی خود کانستراکت هست استفاده کنید
_
1 : راه اندازی سرور : برای این کار چندتا آموزش خیلی ساده هستش که میتونید طبق اون ها پیش برید و یکم هم بیشتر راجع به برنامه نویسی سرور اطلاعات کسب کنید :
https://www.youtube.com/watch?v=hv9KdklXZqE
https://www.youtube.com/watch?v=FZep88ZOGOU
https://www.youtube.com/watch?v=lhnEudkm3T4
__
بعد از این که این آموزش ها رو دیدید و سرور رو راه اندازی کردید و اتصال برقرار شد
حالا باید سرور رو برنامه نویسی کنید ولی یه راه حل هست که به صورت پیشنهاد میگم ولی بازم خودتون باید پیادش کنید ولی خوب راحت هست ولی کد اماده نمیدم چون خودتون مفهوم رو متوجه بشید
راه حل (راه اندازی سرور بدون برنامه نویسی): برای این کار میتونید عملیات زیر رو انجام بدید:
بازی سمت کاربر > سرور برنامه نویسی شده > بازی سرور
بازی سمت کاربر : روی دستگاه کاربر اجرا میشه و پیام ها (شامل مثلا مکان فلان کاربر و ...) رو دریافت میکنه یا میفرسته به سرور برنامه نویسی شده
سرور برنامه نویسی شده : سروری هست که با آموزش های بالا میسازید و طوری باید طراحی بشه که هرچی پیام از سمت کاربر امد به سمت سرور بفرسته و هرچی پیام از سمت سرور امد به سمت کاربر بفرسته
بازی سمت سرور : این هم با کانستراکت طراحی میشه ولی در همون سروری که سرور برنامه نویسی شده قرار داره قرار میگیره یعنی با کانستراکت ساخته میشه و به صورت nodewebkit روی سرور اجرا میکنید و همیشه باید باز باشه یعنی انگار پیام ها رو از یک بازی به یک بازی دیگه میفرستید تا اونجا کارها رو انجام بدید و پاسخ ها رو بدید
همونطور که میبینید فقط کافیه یه پل بین بازی کاربر و بازی سرور بزنید و بعد از اون میتونید سمت کاربر و سمت سرور رو با کانستراکت پیاده کنید و هر پیامی از سمت کاربر آمد به بازی سمت سرور ارسال بشه و پاسخ ها هم به سمت کاربر فرستاده بشه
اینطوری برنامه نویسی رو میتونید با کانستراکت انجام بدید
_
کلا مولتی پلیر یکم سخته و باید قبلش کانستراکت و کار با اون و مخصوصا اکسپرشن Tokenat رو یاد داشته باشید
حالا کافنیگ سرور : برای کانفیگ سرور همون کاری که روی ویندوز خودتون کردید رو مثل آموزش ها انجام بدید و آی پی سرور رو به سمت کاربر بدید و تمام ! (پس کانفیگ خاصی لازم نیست برای سرور انجام بشه)
پایان.