آموزش ساخت بازی مولتی پلیر
#1
سلام
اول از همه توی کانستراکت میشه از سه مدل مولتی پلیر استفاده کرد.
1. مولتی پلیر خود کانستراکت (توصیه نمیشه)
2. استفاده از ajax و زبان هایی مثل php (برای بازی های بی وقفه خوب نیست)
3. استفاده از websocket (توصیه میشه و همچنین کوکون هم پشتیبانی میکنه ازش)
__
ما میخوایم از روش 3 این کارو آموزش بدیم :
طبیعتا برای مولتی پلیر سرور ویندوز لازمه ولی برای تست و ساخت بازی میتونید روی ویندوز خودتون تست کنید.
برای ساخت بازی با این روش باید کار های زیر رو انجام بدید :
1 . سرور رو برنامه نویسی کنید(برای این قسمت میشه یه کارایی کرد که بدون برنامه نویسی بشه)
2 . باید از پلاگین websocket که توی خود کانستراکت هست استفاده کنید
_
1 : راه اندازی سرور : برای این کار چندتا آموزش خیلی ساده هستش که میتونید طبق اون ها پیش برید و یکم هم بیشتر راجع به برنامه نویسی سرور اطلاعات کسب کنید :
https://www.youtube.com/watch?v=hv9KdklXZqE
https://www.youtube.com/watch?v=FZep88ZOGOU
https://www.youtube.com/watch?v=lhnEudkm3T4
__
بعد از این که این آموزش ها رو دیدید و سرور رو راه اندازی کردید و اتصال برقرار شد
حالا باید سرور رو برنامه نویسی کنید ولی یه راه حل هست که به صورت پیشنهاد میگم ولی بازم خودتون باید پیادش کنید ولی خوب راحت هست ولی کد اماده نمیدم چون خودتون مفهوم رو متوجه بشید
راه حل (راه اندازی سرور بدون برنامه نویسی): برای این کار میتونید عملیات زیر رو انجام بدید:
بازی سمت کاربر > سرور برنامه نویسی شده > بازی سرور
بازی سمت کاربر : روی دستگاه کاربر اجرا میشه و پیام ها (شامل مثلا مکان فلان کاربر و ...) رو دریافت میکنه یا میفرسته به سرور برنامه نویسی شده
سرور برنامه نویسی شده : سروری هست که با آموزش های بالا میسازید و طوری باید طراحی بشه که هرچی پیام از سمت کاربر امد به سمت سرور بفرسته و هرچی پیام از سمت سرور امد به سمت کاربر بفرسته
بازی سمت سرور : این هم با کانستراکت طراحی میشه ولی در همون سروری که سرور برنامه نویسی شده قرار داره قرار میگیره یعنی با کانستراکت ساخته میشه و به صورت nodewebkit روی سرور اجرا میکنید و همیشه باید باز باشه یعنی انگار پیام ها رو از یک بازی به یک بازی دیگه میفرستید تا اونجا کارها رو انجام بدید و پاسخ ها رو بدید
همونطور که میبینید فقط کافیه یه پل بین بازی کاربر و بازی سرور بزنید و بعد از اون میتونید سمت کاربر و سمت سرور رو با کانستراکت پیاده کنید و هر پیامی از سمت کاربر آمد به بازی سمت سرور ارسال بشه و پاسخ ها هم به سمت کاربر فرستاده بشه
اینطوری برنامه نویسی رو میتونید با کانستراکت انجام بدید
_
کلا مولتی پلیر یکم سخته و باید  قبلش کانستراکت و کار با اون و مخصوصا اکسپرشن Tokenat رو یاد داشته باشید
حالا کافنیگ سرور : برای کانفیگ سرور همون کاری که روی ویندوز خودتون کردید رو مثل آموزش ها انجام بدید و آی پی سرور رو به سمت کاربر بدید و تمام ! (پس کانفیگ خاصی لازم نیست برای سرور انجام بشه)
پایان.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark# ، VMP Studio ، mostafanastary ، ghasem ، kamran_cn ، vng ، amirho24 ، seyed
#2
(1395/3/19، 12:08 عصر)mahdi71 نوشته است: سلام
اول از همه توی کانستراکت میشه از سه مدل مولتی پلیر استفاده کرد.
1. مولتی پلیر خود کانستراکت (توصیه نمیشه)
2. استفاده از ajax و زبان هایی مثل php (برای بازی های بی وقفه خوب نیست)
3. استفاده از websocket (توصیه میشه و همچنین کوکون هم پشتیبانی میکنه ازش)

سلام
۱. اشتباه می‌کنید! مولتی‌پلیر خود کانستراکت امکاناتی داره که با وب‌سوکت به راحتی نمی‌شه اون‌ها رو پیاده کرد. اگه قسمت اوّل آموزش‌های ساخت بازی چندنفره رو مطالعه کنید متوجّه خواهید شد. کوچک‌ترین قابلیّتش سینک کردن آبجکت‌هاست، قابلیت تنظیم حالت‌های قابل اطمینان در وب‌سوکت وجود نداره (احتمالاً همه reliable ordered هست که سرعتو خیلی کند می‌کنه).

در شیء مولتی‌پلیر اطّلاعات مستقیم رد و بدل می‌شه، و این سریع‌تر از اینه که از یک سرور رد بشه.
امکاناتی مثل درون‌یابی مقادیر، پیش‌بینی ورودی محلّی، جبران لگ و… در شیء مولتی‌پلیر تعبیه شده.

پیاده‌سازی هر کدوم از این موارد با وب‌سوکت به شدّت دردسر داره، برای بازی‌های بی‌درنگ هیچ چیزی بهتر از شیء مولتی‌پلیر نیست. ولی برای کارهایی مثل چت‌روم (که بی‌درنگ بودن زیاد مهم نیست) وب‌سوکت خیلی بهتره.

وب‌سوکت اگه در کنار مولتی‌پلیر استفاده بشه خیلی خوبه، ولی این‌که جایگزینش بشه اصلاً.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: VMP Studio ، ghasem ، Vizmark# ، vng ، seyed ، amin hosseini
#3
(1395/3/19، 01:38 عصر)Mojtaba نوشته است:
(1395/3/19، 12:08 عصر)mahdi71 نوشته است: سلام
اول از همه توی کانستراکت میشه از سه مدل مولتی پلیر استفاده کرد.
1. مولتی پلیر خود کانستراکت (توصیه نمیشه)
2. استفاده از ajax و زبان هایی مثل php (برای بازی های بی وقفه خوب نیست)
3. استفاده از websocket (توصیه میشه و همچنین کوکون هم پشتیبانی میکنه ازش)

سلام
۱. اشتباه می‌کنید! مولتی‌پلیر خود کانستراکت امکاناتی داره که با وب‌سوکت به راحتی نمی‌شه اون‌ها رو پیاده کرد. اگه قسمت اوّل آموزش‌های ساخت بازی چندنفره رو مطالعه کنید متوجّه خواهید شد. کوچک‌ترین قابلیّتش سینک کردن آبجکت‌هاست، قابلیت تنظیم حالت‌های قابل اطمینان در وب‌سوکت وجود نداره (احتمالاً همه reliable ordered هست که سرعتو خیلی کند می‌کنه).

در شیء مولتی‌پلیر اطّلاعات مستقیم رد و بدل می‌شه، و این سریع‌تر از اینه که از یک سرور رد بشه.
امکاناتی مثل درون‌یابی مقادیر، پیش‌بینی ورودی محلّی، جبران لگ و… در شیء مولتی‌پلیر تعبیه شده.

پیاده‌سازی هر کدوم از این موارد با وب‌سوکت به شدّت دردسر داره، برای بازی‌های بی‌درنگ هیچ چیزی بهتر از شیء مولتی‌پلیر نیست. ولی برای کارهایی مثل چت‌روم (که بی‌درنگ بودن زیاد مهم نیست) وب‌سوکت خیلی بهتره.

وب‌سوکت اگه در کنار مولتی‌پلیر استفاده بشه خیلی خوبه، ولی این‌که جایگزینش بشه اصلاً.
ببخشید اشتباه از منه که دلیلش رو نگفتم.
دلیل توصیه نشدن شی مولتی پلیر :
1- پایدار نبودن سیستم و قطع شدن های بی دلیل بسیار زیاد و فراوان
2- مشکلات و باگ های بسیار زیاد مثلا اگر اینترنت سرور قطع بشه توی بازی نمیشه فهمید و تریگر ها درست عملیات رو انجام نمیدن
_
میتونید بازی خود سیرا رو امتحان کنید من تاحالا از 20 دقیقه بیشتر نتونستم بمونم توش و قطع اتصال انجام نشه
در ضمن از این شی در بازی جنگ ژنرال ها استفاده کردم که به دلیل همین قطعی های بسیار زیاد و بی دلیل و مشکلاتش به بازی ضربه بزرگی زد.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark#
#4
سلام.
آموزش بسیار خوبیه
لطفا آموزش رو با مثال ادامه بدید. ممنون
بازی استراتژیک لشکر امپراطور
نصب رایگان

[تصویر:  com.parsasoft.myempires0.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سلام آقا مهدی .


من همون روزی که بهم لینک رو دادید مشاهده کردم و چند آموزش دیگه هم پیدا کردم که دوستان هم میتونن توی یوتیوب با کلمه Websocket Construct پیدا کنند .
واقعا کسیم که ویدئو هارو ضبط کرده خیلی خوب کار میکنه منتها من برای اینکه بفهمم چی میگه چندین بار ویدئو رو عقبجلو میکردم ( چرت و پرتم وسطاش میپرونه و تند تند صحبت میکنه ) ...
ولی در کل ازتون ممنونم .

موفق و پیروز باشید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
سوال داشتم شیئ مولتی پلیر در خروجی کوکون آی او مشکلی نداره؟
[تصویر:  banner.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star مهم آموزش خروجی اندروید روی سیستم شخصی rezamms 127 82,184 1402/8/24، 09:00 عصر
آخرین ارسال: mehdiosw
  مهم آموزش تصویری خروجی مستقیم - یکبار برای همیشه! rezamms 33 19,757 1401/2/13، 09:39 عصر
آخرین ارسال: kamran_cn
  خروجی اندرید davinmstr1 2 2,423 1400/8/4، 10:23 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  AAB (بسته برنامه اندروید) چيست؟ + نحوه خروجي گرفتن در كرودوا ᔕinaᗪehghani 15 7,868 1400/6/21، 01:55 صبح
آخرین ارسال: mehdi1100
  رفع مشکل خروجی فونگپ (: M.gh 11 7,955 1400/4/10، 02:17 صبح
آخرین ارسال: oak

پرش به انجمن: