1396/5/12، 08:52 عصر
سلام من خودم یه گیمرم
اونم از لحاظ حرفه ای و امروز میخوام بهتون یاد بدم که چجوری و چگونه بازی بسازید که نطر ما گیمر را رو جلب کنه
قدم اول :سبکای دیگران نه
اینکه بازی های مثله تپه نورد و سالار معروفن واسه خودشون معروفن تو نباید دقیقا هر کاری اونا تو بازیشون کردنو بکنی که
مثلا تو بازی تپه نورد قابلیت ارتقا برای چرخو بنزینو موتورو کمک فنره
خب تو بیا بجای اینا قابیلت ارتقا برای ترموستاتو جعبه فرمونو ترمزو بزار
یا مثلا تو بازی سالار از اهنگای قدیمی استفاده شده تو بیا بجاش اهنگ حامد پهلانو بزار یا نه حامد همایون (از تیکه کلام های شاخ و قدیمی هم زیاد استفاده نکنید از مد افتاده )
قدم دوم :گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی
این که بازیتو کی بیرون میدی یا این که چند تا دانلود داره یا اینکه چند ستارست اصلا مهم نیست مهم اینه که بعد دانلود فرد بازیتو نگه میداره یا نه برای مثال بازیه ترافیک یا کلش همیشه تو ارشیو بازی های همه هست
بازی ساز های معروف بعد از 3 4 سال کار روی یک بازی در زمان انتشارش بازم بازیو بیرون نمیدن و تاخیر میزن تا باگ های بازیرو بگیرن حتی با اینکه بازی ده بار قبل این باگ گیری شده
قدم سوم : گرافیک مهم تر است یا داستان
اگر برایتان پیش امده که از خود بپرسید رو گرافیک بیشتر کار کنم یا داستان باید بگم باید روی :
گیم پلی کار کنید
بله گیم پلی از همه چیز مهم تر است گیم پلی چیزی است که گیمر را روی بازی نگه میدارد
در واقع اینطور است
1 گیم پلی :عامل جذابیت
2گرافیک و داستان :عامل موفقیت
قدم چهار بازیم با کالاف مو نمیزنه
اگه فکر کردید با کپی کردن وقایع کالاف گیمر جذب بازی شما میشود سخت در اشتباهید شما باید در بازیتون ایده ها ورویا های خودتونو طراحی کنید هیچ وقت سعی در کپی کردن از بازی های معروف نباشید که شکست میخورد برای مثال بازی های که در تقلید از کلش او کلنز بیرون امدند و الان حتی هزار تا کاربر هم ندارن
کش او زامبی
کلش او جنگل
نبرد اژدها
حرارت جنگل
مایت اند گلوری
و.....
قدم پنجم :زامبی ها به قبر باز گشتن
اگه فکر کردید با ساختن بازی زامبی با یه فضای تاریک بازی خوبی ساخته اید قطعا گند زده اید
چون این کار اینقدر خز شده که دیگه حال ادم بهم میخوره
قدم ششم :گرافیک
گرافیک مهم ترین عامل جذابیت بازی بعد از گیم پلی است تا سعی دارید روش کار کنید
قدم هفتم :داستان
اگه بازی گیم پلی و گرافیک خوبی داشته باش داستان زیاد مهم نیست ولی اگه بازیتون در گرافیک و گیم پلی تعریفی نداره و هوش داستان نویسی خودتون هم تعرفی نداره میتونید از داستان های کتاب الگو بگیرید این کار اصلا بد نیست و عنوان موفق اساسین کرید هم از روی یک کتاب ساخته شده
خلاصه نتایج:
بازیتون کپی نباشه و ایده جدید داشته باشید
قبل ساخت بازی اینو سه بار تکرار کنید
گیم پلی خوب گیم پلی جذاب گیم پلی عالی
اگه گرافیک یاد نگیرم
اگه بازیم گرافیک نداشته باشه به فنا میره
کتاب داستان و اموزش بهترین دوسته من در بازیسازی
بازی های ترسناک زامبی =شکست بازی
رویاهای من بهتر از رویاهای شرکت های حرفه ای
اونم از لحاظ حرفه ای و امروز میخوام بهتون یاد بدم که چجوری و چگونه بازی بسازید که نطر ما گیمر را رو جلب کنه
قدم اول :سبکای دیگران نه
اینکه بازی های مثله تپه نورد و سالار معروفن واسه خودشون معروفن تو نباید دقیقا هر کاری اونا تو بازیشون کردنو بکنی که
مثلا تو بازی تپه نورد قابلیت ارتقا برای چرخو بنزینو موتورو کمک فنره
خب تو بیا بجای اینا قابیلت ارتقا برای ترموستاتو جعبه فرمونو ترمزو بزار
یا مثلا تو بازی سالار از اهنگای قدیمی استفاده شده تو بیا بجاش اهنگ حامد پهلانو بزار یا نه حامد همایون (از تیکه کلام های شاخ و قدیمی هم زیاد استفاده نکنید از مد افتاده )
قدم دوم :گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی
این که بازیتو کی بیرون میدی یا این که چند تا دانلود داره یا اینکه چند ستارست اصلا مهم نیست مهم اینه که بعد دانلود فرد بازیتو نگه میداره یا نه برای مثال بازیه ترافیک یا کلش همیشه تو ارشیو بازی های همه هست
بازی ساز های معروف بعد از 3 4 سال کار روی یک بازی در زمان انتشارش بازم بازیو بیرون نمیدن و تاخیر میزن تا باگ های بازیرو بگیرن حتی با اینکه بازی ده بار قبل این باگ گیری شده
قدم سوم : گرافیک مهم تر است یا داستان
اگر برایتان پیش امده که از خود بپرسید رو گرافیک بیشتر کار کنم یا داستان باید بگم باید روی :
گیم پلی کار کنید
بله گیم پلی از همه چیز مهم تر است گیم پلی چیزی است که گیمر را روی بازی نگه میدارد
در واقع اینطور است
1 گیم پلی :عامل جذابیت
2گرافیک و داستان :عامل موفقیت
قدم چهار بازیم با کالاف مو نمیزنه
اگه فکر کردید با کپی کردن وقایع کالاف گیمر جذب بازی شما میشود سخت در اشتباهید شما باید در بازیتون ایده ها ورویا های خودتونو طراحی کنید هیچ وقت سعی در کپی کردن از بازی های معروف نباشید که شکست میخورد برای مثال بازی های که در تقلید از کلش او کلنز بیرون امدند و الان حتی هزار تا کاربر هم ندارن
کش او زامبی
کلش او جنگل
نبرد اژدها
حرارت جنگل
مایت اند گلوری
و.....
قدم پنجم :زامبی ها به قبر باز گشتن
اگه فکر کردید با ساختن بازی زامبی با یه فضای تاریک بازی خوبی ساخته اید قطعا گند زده اید
چون این کار اینقدر خز شده که دیگه حال ادم بهم میخوره
قدم ششم :گرافیک
گرافیک مهم ترین عامل جذابیت بازی بعد از گیم پلی است تا سعی دارید روش کار کنید
قدم هفتم :داستان
اگه بازی گیم پلی و گرافیک خوبی داشته باش داستان زیاد مهم نیست ولی اگه بازیتون در گرافیک و گیم پلی تعریفی نداره و هوش داستان نویسی خودتون هم تعرفی نداره میتونید از داستان های کتاب الگو بگیرید این کار اصلا بد نیست و عنوان موفق اساسین کرید هم از روی یک کتاب ساخته شده
خلاصه نتایج:
بازیتون کپی نباشه و ایده جدید داشته باشید
قبل ساخت بازی اینو سه بار تکرار کنید
گیم پلی خوب گیم پلی جذاب گیم پلی عالی
اگه گرافیک یاد نگیرم
اگه بازیم گرافیک نداشته باشه به فنا میره
کتاب داستان و اموزش بهترین دوسته من در بازیسازی
بازی های ترسناک زامبی =شکست بازی
رویاهای من بهتر از رویاهای شرکت های حرفه ای