درخواست اموزش اضافه کردن زیر نویس به جای حرف زدن کاراکتر ها
#1
سلام من میخوام واسه بازیم به جای اینکه دیالوگ بگن پیامشون زیر نویس بشه چطوری میتونم این قابلیت رو اضافه کنم به بازی؟


اگه میشه دقیق توضیح بدید من تازه واردم خیلی بلد نیستم


ممنون 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
مثلا این چی؟!
مثل 41148 اینا رو میگید؟!


در ضمن ،بهتره عنوان تایپیک رو عوض کنید و کلمه آموزش رو بردارید خیلی ها فکر میکنند شما دارید یاد میدید
مثلا بزارید: چطور به بازی زیر نویس اضافه کنم؟
با اینکه بازم زیرنویس معنایی نداره ولی از قبلی بهتر میشه!
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: alirezagamemaker
#3
(1395/5/31، 10:02 صبح)shaygaaan نوشته است: مثلا این چی؟!
مثل 41148 اینا رو میگید؟!


در ضمن ،بهتره عنوان تایپیک رو عوض کنید و کلمه آموزش رو بردارید خیلی ها فکر میکنند شما دارید یاد میدید
مثلا بزارید: چطور به بازی زیر نویس اضافه کنم؟
با اینکه بازم زیرنویس معنایی نداره ولی از قبلی بهتر میشه!

بله منظورم مثه همون بازی 41148 هستش که حرفشون اون زیر نوشته میشه این 2 عکس زیر را ببینید منظورمو متجه میشید 
عکس اول: http://s2.picofile.com/file/8264546026/a.png


عکس دوم: http://s2.picofile.com/file/8264546076/Untitled.png                    




این تو بازیش حرف نمیزنه حرفاشونو مثلا دو تا کاراکتر بخوان بهم بزنن اون زیره مینویسه 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
دو روش وجود داره
1 - استفاده از شی Text
مزایای این روش - حجم کمتر برنامه نسبت به روش دوم(فکر میکنم همینطور باشه حالا دوستان در این مورد حجم برنامه نظشون رو بگن) - نیاز نداشتن به نرم افزار های جانبی - ولی در نظر داشته باشین وقتی از این روش استفاده میکنین نمیتونین فونت دلخواه مثلا فونت  b yekan به متن بدید(یعنی توی گوشی اعمال نمیشه!)

2 - روش 2 -طراحی متن توی نرم افزار های طراحی (مثل فتوشاپ) و ذخیره اون به صورت یه تصویر بدون پس زمینه و وارد کردن به عنوان یک اسپرایت یا بک گراند - مزایا در توضیح روش نوشته شده

مزایای روش اول : حجم کمتر - چون از تصویر استفاده نمیشه و مثلا در ایونت شیت میگم اگر روی فلان آبجکت کلیک شد ، شیء text از اکشن set text استفاده میکنیم و داخل دو تا " متنمون رو مینویسیم
بعد مثلا میگم متن اول "سلام" باشه
حالا میخوایم بعد از مثلا سه ثانیه متن سلام تبدیل بشه به "خوبی؟"
بعد از نوشتن اکشن set text اضافه کردن اکشن رو میزنیم و از شیSystem اکشن wait یعنی منتظر ماندن رو اضافه میکنیم و بعد یه زمان بهش میدیم مثلا 3 ثانیه. حالا باز خط زیرش عین اکشن اولی که توضیح دادم متنمون رو set text  میکنیم و به همین ترتیب...
در نهایت هم متن ها که تموم شد میگیم شیءtext از اکشن set visable و از اونو inviisable میکنیم تا از حالت نمایش در بیاد
توجه کنید قبل از خروجی گرفتن در حالت اوا شیء text رو در پنجره وژگی ها(properitse) از حالت نمایش دربیارین(invisable)


مزایا روش دوم و نحوه ی استفاده: میتونین از فونت دلخواهتون توی متن استفاده کنین ولی چون از تصاویر زیادی استفاده میکنین ممکنه حجم برنامه بالا بره - راحتی استفاده
نحوه استفاده
شما توی این روش هر متن رو به صورت یه تصویر جدا و با فرمت png و بدون پس زمینه(transparent) ذخیره میکنین
توی کانستراکت یه اسپرایت اضافه کنین و توش توی هر فریم متن مخصوص اون رو بهش بدین و روی قسمت نام انیمیشن
(defalut)
کلیک کنین و سرعتش رو یه مقداری قرار بدین که کاربر بتونه متن ها رو بخونه(بعد از تنظیم کردن سرعت روی نام انیمیشن راست کلیک کنین و preview رو بزنین تا پیش نمایش کار رو ببینین)
خُب حالا ما اسم اسپرایتمون رو مثلا میزاریم dialog1 و همون اول توی پنجره ویژگی ها اونو invisable میکنیم
خوب بعد میریم به محیط بازی و اسپرایت رو یه محل مشخص(مثلا به گفته ی خودتون پایین صفحه) میزاریم و میریم به سراغ ایونت نویسی !
اول یه شرط اضافه میکنیم
از شیء System شرط On Start Of Layout یعنی وقتی لایوت اجرا شد رو اضافه میکنیم و میگیم که شیء dialog1 از قسمت زیر مجموعه های انیمیشن گزینه stop رو انتخاب میکنیم تا خود به خود استارت نشه(برای احتیاط این شرط رو ببرین بالای همه ی شرط های ایونت شیت)
بعد حالا میگیم مثلا وقتی روی یه اسپرایت کلیلک شد که اون میتونه یه کاراکتر باشه برای اینکه با اون صحبت کنیم
میگیم شیء dialog1 اول set visable و visable بشه و بعد دوباره شیء dialog1 استارت بشه
حالا میخوایم بگیم وقتی انیمیشن تموم شد اسپرایتمون مخفی بشه
یه شرط جدید اضافه میکنیم میگیم هر وقت شیءdialog1 از قسمت زیر مجموعه های Animation اکشن On Any finished یعنی انیمیشن به هر صورت که تمام شد) رو اضافه میکنیم و این اکشن رو بهش میدیم... میگیم شیء dialog1 بعد set visibale و بعد invisable بشه و برای بقیه متن ها هم به همین صورت(یه اسپرایت جدید و .......)
حالا برای این که بهتر متوجه بشن میتونین قسمت 5 رو از دوره ی زیر دانلود کنین
لینک - کلیک کنید
فکر میکنم کامل توضیح داده باشم
موفق باشید
(سپاس فراموش نشه !)
ساخت موشن گرافیک با قیمت مناسب به همراه نمونه کار !
  سفارش + مشاهده نمونه کار ها + مشاوره رایگان از طریق تلگرام :  
+--|||   Reza_VFX@   ||--+
ربات برای عزیزانی که ریپورت هستند:
+--|||   _RezaVFX_Bot@   ||--+
  پاسخ


 سپاس شده توسط: alirezagamemaker ، mostafanastary ، ghasem ، GAME MOEIN
#5
(1395/5/31، 01:01 عصر)rezavfx نوشته است: دو روش وجود داره
1 - استفاده از شی Text
مزایای این روش - حجم کمتر برنامه نسبت به روش دوم(فکر میکنم همینطور باشه حالا دوستان در این مورد حجم برنامه نظشون رو بگن) - نیاز نداشتن به نرم افزار های جانبی - ولی در نظر داشته باشین وقتی از این روش استفاده میکنین نمیتونین فونت دلخواه مثلا فونت  b yekan به متن بدید(یعنی توی گوشی اعمال نمیشه!)

2 - روش 2 -طراحی متن توی نرم افزار های طراحی (مثل فتوشاپ) و ذخیره اون به صورت یه تصویر بدون پس زمینه و وارد کردن به عنوان یک اسپرایت یا بک گراند - مزایا در توضیح روش نوشته شده

مزایای روش اول : حجم کمتر - چون از تصویر استفاده نمیشه و مثلا در ایونت شیت میگم اگر روی فلان آبجکت کلیک شد ، شیء text از اکشن set text استفاده میکنیم و داخل دو تا " متنمون رو مینویسیم
بعد مثلا میگم متن اول "سلام" باشه
حالا میخوایم بعد از مثلا سه ثانیه متن سلام تبدیل بشه به "خوبی؟"
بعد از نوشتن اکشن set text اضافه کردن اکشن رو میزنیم و از شیSystem اکشن wait یعنی منتظر ماندن رو اضافه میکنیم و بعد یه زمان بهش میدیم مثلا 3 ثانیه. حالا باز خط زیرش عین اکشن اولی که توضیح دادم متنمون رو set text  میکنیم و به همین ترتیب...
در نهایت هم متن ها که تموم شد میگیم شیءtext از اکشن set visable و از اونو inviisable میکنیم تا از حالت نمایش در بیاد
توجه کنید قبل از خروجی گرفتن در حالت اوا شیء text رو در پنجره وژگی ها(properitse) از حالت نمایش دربیارین(invisable)


مزایا روش دوم و نحوه ی استفاده: میتونین از فونت دلخواهتون توی متن استفاده کنین ولی چون از تصاویر زیادی استفاده میکنین ممکنه حجم برنامه بالا بره - راحتی استفاده
نحوه استفاده
شما توی این روش هر متن رو به صورت یه تصویر جدا و با فرمت png و بدون پس زمینه(transparent) ذخیره میکنین
توی کانستراکت یه اسپرایت اضافه کنین و توش توی هر فریم متن مخصوص اون رو بهش بدین و روی قسمت نام انیمیشن
(defalut)
کلیک کنین و سرعتش رو یه مقداری قرار بدین که کاربر بتونه متن ها رو بخونه(بعد از تنظیم کردن سرعت روی نام انیمیشن راست کلیک کنین و preview رو بزنین تا پیش نمایش کار رو ببینین)
خُب حالا ما اسم اسپرایتمون رو مثلا میزاریم dialog1 و همون اول توی پنجره ویژگی ها اونو invisable میکنیم
خوب بعد میریم به محیط بازی و اسپرایت رو یه محل مشخص(مثلا به گفته ی خودتون پایین صفحه) میزاریم و میریم به سراغ ایونت نویسی !
اول یه شرط اضافه میکنیم
از شیء System شرط On Start Of Layout یعنی وقتی لایوت اجرا شد رو اضافه میکنیم و میگیم که شیء dialog1 از قسمت زیر مجموعه های انیمیشن گزینه stop رو انتخاب میکنیم تا خود به خود استارت نشه(برای احتیاط این شرط رو ببرین بالای همه ی شرط های ایونت شیت)
بعد حالا میگیم مثلا وقتی روی یه اسپرایت کلیلک شد که اون میتونه یه کاراکتر باشه برای اینکه با اون صحبت کنیم
میگیم شیء dialog1 اول set visable و visable بشه و بعد دوباره شیء dialog1 استارت بشه
حالا میخوایم بگیم وقتی انیمیشن تموم شد اسپرایتمون مخفی بشه
یه شرط جدید اضافه میکنیم میگیم هر وقت شیءdialog1 از قسمت زیر مجموعه های Animation اکشن On Any finished یعنی انیمیشن به هر صورت که تمام شد) رو اضافه میکنیم و این اکشن رو بهش میدیم... میگیم شیء dialog1 بعد set visibale و بعد invisable بشه و برای بقیه متن ها هم به همین صورت(یه اسپرایت جدید و .......)
حالا برای این که بهتر متوجه بشن میتونین قسمت 5 رو از دوره ی زیر دانلود کنین
لینک - کلیک کنید
فکر میکنم کامل توضیح داده باشم
موفق باشید
(سپاس فراموش نشه !)

سلام ممنون از توضیحتون من همه دوره هارو دانلود کرده بودم اما هنوز ندیدم هیچکدومشونو 




بنظر میاد کارش اسونه  
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1395/5/31، 01:01 عصر)rezavfx نوشته است: دو روش وجود داره
1 - استفاده از شی Text
مزایای این روش - حجم کمتر برنامه نسبت به روش دوم(فکر میکنم همینطور باشه حالا دوستان در این مورد حجم برنامه نظشون رو بگن) - نیاز نداشتن به نرم افزار های جانبی - ولی در نظر داشته باشین وقتی از این روش استفاده میکنین نمیتونین فونت دلخواه مثلا فونت  b yekan به متن بدید(یعنی توی گوشی اعمال نمیشه!)

2 - روش 2 -طراحی متن توی نرم افزار های طراحی (مثل فتوشاپ) و ذخیره اون به صورت یه تصویر بدون پس زمینه و وارد کردن به عنوان یک اسپرایت یا بک گراند - مزایا در توضیح روش نوشته شده

مزایای روش اول : حجم کمتر - چون از تصویر استفاده نمیشه و مثلا در ایونت شیت میگم اگر روی فلان آبجکت کلیک شد ، شیء text از اکشن set text استفاده میکنیم و داخل دو تا " متنمون رو مینویسیم
بعد مثلا میگم متن اول "سلام" باشه
حالا میخوایم بعد از مثلا سه ثانیه متن سلام تبدیل بشه به "خوبی؟"
بعد از نوشتن اکشن set text اضافه کردن اکشن رو میزنیم و از شیSystem اکشن wait یعنی منتظر ماندن رو اضافه میکنیم و بعد یه زمان بهش میدیم مثلا 3 ثانیه. حالا باز خط زیرش عین اکشن اولی که توضیح دادم متنمون رو set text  میکنیم و به همین ترتیب...
در نهایت هم متن ها که تموم شد میگیم شیءtext از اکشن set visable و از اونو inviisable میکنیم تا از حالت نمایش در بیاد
توجه کنید قبل از خروجی گرفتن در حالت اوا شیء text رو در پنجره وژگی ها(properitse) از حالت نمایش دربیارین(invisable)


مزایا روش دوم و نحوه ی استفاده: میتونین از فونت دلخواهتون توی متن استفاده کنین ولی چون از تصاویر زیادی استفاده میکنین ممکنه حجم برنامه بالا بره - راحتی استفاده
نحوه استفاده
شما توی این روش هر متن رو به صورت یه تصویر جدا و با فرمت png و بدون پس زمینه(transparent) ذخیره میکنین
توی کانستراکت یه اسپرایت اضافه کنین و توش توی هر فریم متن مخصوص اون رو بهش بدین و روی قسمت نام انیمیشن
(defalut)
کلیک کنین و سرعتش رو یه مقداری قرار بدین که کاربر بتونه متن ها رو بخونه(بعد از تنظیم کردن سرعت روی نام انیمیشن راست کلیک کنین و preview رو بزنین تا پیش نمایش کار رو ببینین)
خُب حالا ما اسم اسپرایتمون رو مثلا میزاریم dialog1 و همون اول توی پنجره ویژگی ها اونو invisable میکنیم
خوب بعد میریم به محیط بازی و اسپرایت رو یه محل مشخص(مثلا به گفته ی خودتون پایین صفحه) میزاریم و میریم به سراغ ایونت نویسی !
اول یه شرط اضافه میکنیم
از شیء System شرط On Start Of Layout یعنی وقتی لایوت اجرا شد رو اضافه میکنیم و میگیم که شیء dialog1 از قسمت زیر مجموعه های انیمیشن گزینه stop رو انتخاب میکنیم تا خود به خود استارت نشه(برای احتیاط این شرط رو ببرین بالای همه ی شرط های ایونت شیت)
بعد حالا میگیم مثلا وقتی روی یه اسپرایت کلیلک شد که اون میتونه یه کاراکتر باشه برای اینکه با اون صحبت کنیم
میگیم شیء dialog1 اول set visable و visable بشه و بعد دوباره شیء dialog1 استارت بشه
حالا میخوایم بگیم وقتی انیمیشن تموم شد اسپرایتمون مخفی بشه
یه شرط جدید اضافه میکنیم میگیم هر وقت شیءdialog1 از قسمت زیر مجموعه های Animation اکشن On Any finished یعنی انیمیشن به هر صورت که تمام شد) رو اضافه میکنیم و این اکشن رو بهش میدیم... میگیم شیء dialog1 بعد set visibale و بعد invisable بشه و برای بقیه متن ها هم به همین صورت(یه اسپرایت جدید و .......)
حالا برای این که بهتر متوجه بشن میتونین قسمت 5 رو از دوره ی زیر دانلود کنین
لینک - کلیک کنید
فکر میکنم کامل توضیح داده باشم
موفق باشید
(سپاس فراموش نشه !)

سلام.
ممنون از توضیحات شما، فقط نکته ای که بگم اینه، جایی خوندم، استفاده از text در کانستراکت و خروجی اندروید توصیه نمیشه. و بهترین کار استفاده از اسپرایت فونت هست که با متن فارسی امکانش نیست فعلا.
در اون نوشته گفته بود، فقط استفاده از یک text ، روی cpu فشار بیشتری نسبت به تصویر میاره
  پاسخ


 سپاس شده توسط: rezavfx ، ali.develpor1
#7
(1395/5/31، 01:53 عصر)mostafanastary نوشته است:
(1395/5/31، 01:01 عصر)rezavfx نوشته است: دو روش وجود داره
1 - استفاده از شی Text
مزایای این روش - حجم کمتر برنامه نسبت به روش دوم(فکر میکنم همینطور باشه حالا دوستان در این مورد حجم برنامه نظشون رو بگن) - نیاز نداشتن به نرم افزار های جانبی - ولی در نظر داشته باشین وقتی از این روش استفاده میکنین نمیتونین فونت دلخواه مثلا فونت  b yekan به متن بدید(یعنی توی گوشی اعمال نمیشه!)
و......

سلام.
ممنون از توضیحات شما، فقط نکته ای که بگم اینه، جایی خوندم، استفاده از text در کانستراکت و خروجی اندروید توصیه نمیشه. و بهترین کار استفاده از اسپرایت فونت هست که با متن فارسی امکانش نیست فعلا.
در اون نوشته گفته بود، فقط استفاده از یک text ، روی cpu فشار بیشتری نسبت به تصویر میاره
سلام
ممنونم از شما
یعنی اگه از چند تا text استفاده کنیم مشکل استفاده از cpu حل میشه؟؟؟
مثلا برای هر لایوت یه text جداگونه
ساخت موشن گرافیک با قیمت مناسب به همراه نمونه کار !
  سفارش + مشاهده نمونه کار ها + مشاوره رایگان از طریق تلگرام :  
+--|||   Reza_VFX@   ||--+
ربات برای عزیزانی که ریپورت هستند:
+--|||   _RezaVFX_Bot@   ||--+
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
آها، نه منظورم این بود که حتی استفاده از یک شیء Text بده، چه برسه به چند تا!!!   17
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
سلام
میتونید یه دونه text بزارید و بهش حالت global بدید!
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
(1395/5/31، 02:54 عصر)mostafanastary نوشته است: آها، نه منظورم این بود که حتی استفاده از یک شیء Text بده، چه برسه به چند تا!!!   17

شما خودتون برای بازیتون از تصاویر طراحی شده با فتوشاپ استفاده کردین؟؟
ساخت موشن گرافیک با قیمت مناسب به همراه نمونه کار !
  سفارش + مشاهده نمونه کار ها + مشاوره رایگان از طریق تلگرام :  
+--|||   Reza_VFX@   ||--+
ربات برای عزیزانی که ریپورت هستند:
+--|||   _RezaVFX_Bot@   ||--+
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده ارور جاوا M.gh 4 1,867 1403/6/27، 10:19 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  این چیه alirezagamemaker 4 2,327 1403/6/27، 10:18 عصر
آخرین ارسال: Klkj
  نشان دادن حرف در بازی کلماتی mehdi 0 287 1403/5/13، 05:27 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده مشکل در آرایه mehdi 2 557 1403/4/26، 11:41 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 1,296 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm

پرش به انجمن: