ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
یک پیشنهاد قید ساخت بازی سه بعدی را در کانستراکت2 بزنید که علاوه بر سخت بودنش و امکانات کمش فقط وقت خود را هدر میدین بجای همون زمان شروع به ساخت یک بازی دو بعدی ساده کنید.
ارسالها: 95
موضوعها: 14
تاریخ عضویت: مرد 1393
سپاسها: 339
124 سپاس گرفتهشده در 48 ارسال
به نظرم اشتباه میکنید!
وقتی که ما بر روی html5 کار میکنیم چرا نباید بتوان بازی سه بعدی ساخت؟؟ این پلاگین واقعا کار بزرگی کرده، و به نظرم کارش درسته
ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
شما فقط ظاهر کار را میبینید الان من از شما چند تا سوال دارم:
1:به نظر شما این درسته که با موتور 2 بعدی بازی 3بعدی ساخت؟
2:اگر پلاگین را نصب کنید بنظرتون می تونید یک بازی سه بعدی بسازید؟
3:آیا برای ساخت بازی های سه بعدی موتور های آسان تری وجود ندارید؟
ارسالها: 177
موضوعها: 41
تاریخ عضویت: بهم 1393
مکان: مازندران
سپاسها: 36
164 سپاس گرفتهشده در 54 ارسال
داداش من اگه میخوای بازی سه بعدی بسازی من میگم برو سمت یونیتی یا آنریل.هم فوق العاده پیشرفته هستند و هم خیلی آزاد.فقط کمی کدنویسی باید بلد باشی.
ارسالها: 16
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: خرد 1394
سپاسها: 11
18 سپاس گرفتهشده در 8 ارسال
خب دوست عزیز دقیقا مشکل همون کد نویسیش هست . یکی از دلایل استفاده خیلی ها از کانستراکت بلد نبودن کد نویسی هست.
با تشکر ، سیدمحمدسبحان اولیایی
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
ساخت پلاگین سه بعدی تنها ملاک برای ساخت بازی های سه بعدی نیست. جاوا اسکریپت خیلی قابلیت ها دارد اما کانسراکت فقط جنبه دوبعدی آنرا پیاده سازی کرده است.
موتور های بازی سازی آمدند تا قسمت های تکراری پرژه را حذف کرده و روند ساخت را راحتر و سریع تر کنند. ساخت بازی سه بعدی با کانسراکت خیلی وقت گیر و بی کیفیت تر است. من با مدرک و برهان به شما دلیل اش را خواهم گفت.
قسمت طراحی : شما برای طراحی نقشه به یک نمای کاری سه بعدی مثل تری دی مکس احتیاج دارید تا اشیای خود را در هر جای صحنه خواستید بگذارید. در کانسراکت نمای کاری کاملا برای کار دو بعدی ساخته شده است. شما ارتفاع و طول را دراید و لی عمق را ندارید پس باید این رو شبیه سازی کرد.
در گرافیک سه بعدی 1- طراحی مدل هل 2- انیمشن 3-رندر سازی . در گزینه سه شما باید یک دوربین سه بعدی داشته باشید. صحنه نور پردازی شود. سایه ها و شیدر زنی داشته باشد.
که هیچ کدام در سی 2 طراحی و پیاده سازی نشده است.
قسمت برنامه نویسی : بدون هیچ بهانه ای بازی های سه بعدی باید یک زبان برنامه نویسی داشته باشند تا بتوان هوش مصتوعی و میان پرده های پویا را پیاده سازی کرد. کلاس های نوشت که ویژگی های یک مدل ها را پیاده سازی کرد. و با صد کد هم کار درست نمی شود.
قسمت صدا : از بازی های دوبعدی فقط صداهای جذاب انتظار می رود. اما در بازی های سه بعدی شما باید کنترول دقیق روی صدا ها و افکت های پیش رفته را بکار ببرید. در کانسراکت شما نمی توانید صدا های محیطی را در لایوت اضافه کنید.
موتور فیزیکی : باید موتور فیزیکی سه بعدی که پیچیده تر و سنگین تر از موتور فیزیک دو بعدی است پیاده سازی شود. مثل موتور فیزیکی شرکت nvideo .
رابطه های کاربری : تمام رابطه ای کاربری گرافیکی در کانسراکت برای ساخت بازی های دو بعدی ساخته و طراحی شده است.
هسته انجین : شما بایستی یکسری ابزار ها و توابع اصلی که منابع بازی از آن استفاده می کنند پیاده سازی شود. درخت BSP در کانسراکت پیاده سازی نشده است . این درخت کمک می کند. مدیریت بهتری بروی منابع اعمال میکند . پردازش را افزایش داده ، منابع های مشترک می توانند از یک منبع استفاده کنند . دسترسی به اشیا راحتر و سریعتر می شود.کارایی و نرخ اجرایی افزایش پیدا می کند. پرداز همزمان روی منابع مثل هم را داشته باشید. براحتی محیط های پو یا را ایجاد کرد. از سی پی کمتر کار می کشد.و منابع سخت افزار و نرم افزار کمتری را استفاده می کند.
لود شدن یکدفعه فایل ها: این برای ساخت بازی های دو بعدی مشکلی ندارد چون حداکثر بازی ها برای اندروید 200 مگا بایت میرسد. اما بازی های سه بهدی حداقل 100 مگا بایت هست.
شما قابلیتهای گرافیک سه بعدی ندارید: مثل LOD , metal ، بازتاب و ....
ارسالها: 28
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: شهر 1394
سپاسها: 18
17 سپاس گرفتهشده در 11 ارسال
این پلاگینو من دارم کسی میخواد بیاد پ.خ