(1395/3/16، 09:06 عصر)developer نوشته است: دوستان دلیل اصلی که توسعه دهندگان یونیتی ، به یونیتی اسکریپت جاوا میگن خود یونیتی است!
می بینید در رفرنس یونیتی js نشان دهنده جاوااسکریپت هست و در زمان ساختن کد در یونیتی هم به همین شکل یعنی خود یونیتی ، یونیتی اسکریپت نمیگه چه برسه به توسعه دهنده ها
سلام، توی تصاویر شما هم اصلاً ننوشته جاوا، اگه خوب دقّت کنید نوشته جاوا اسکریپت (مخفّف جاوا اسکریپت میشه JS، نه جاوا، همون طور که گفتم جاوا کلاً یک زبان دیگهست که هیچ ربطی به js نداره)
همون طور که اون صفحه از مستندات یونیتی رو لینک دادم، خودشون در ابتدا این زبان رو یونیتیاسکریپت معرّفی کردند و گفتند که مخصوص یونیتی طرّاحیش کردن اون هم به تقلید از جاوا اسکریپت (after JavaScript)، به همین دلیل در بقیّهی جاها به جای یونیتیاسکریپت میگن جاوا اسکریپت ولی این هیچ ربطی به جاوا نداره.
برای اینکه تفاوت جاوا و سیشارپ و جاوا اسکریپت رو ببینید، بد نیست ساخت یک کلاس رو در این سه زبان مقایسه کنیم، این نکته رو بگم که هر سه تا کد زیر دقیقاً یک کار رو انجام میدن، ولی در زبانهای مختلف:
اوّل زبان جاوا (Java):
کد:
public class Circle extends Point {
int rad;
public Circle (int x, int y, int radius) {
super(x, y);
rad = radius;
}
public float getArea() {
return 3.14 * radius * radius;
}
}
این همون کد بالاست در زبان سیشارپ (
C#):
کد:
public class Circle : Point {
int rad;
public Circle (int x, int y, int radius) : base(x, y) {
rad = radius;
}
public float getArea() {
return 3.14 * radius * radius;
}
}
و این همون کد بالاست در زبان جاوا اسکریپت (JavaScript):
کد:
function Circle(x, y, radius) {
this.x = x
this.y = y
this.rad = radius
this.getArea = function () {
return 3.14 * this.radius * this.radius;
}
}
Circle.prototype = new Point()
حالا خودتون قضاوت کنید، اگه اشتباهاً به جاوا بگیم سیشارپ منطقیتره یا اینکه بگیم جاوا اسکریپت؟
مشکل اینجاست که خیلیها به یونیتیاسکریپت میگن جاوا با اینکه خود یونیتی گفته به تقلید از جاوا اسکریپت اونو نوشتیم.