آموزش دریافت اطلاعات json از اینترنت و ذخیره و نمایش آن در کانستراکت 2
#1
سلام به همه دوستان .

توی این آموزش که بصورت ویدئویی تهیه شده قصد داریم اطلاعات یک لینک اینترنتی که بصورت جیسون هست رو دریافت ، ذخیره و سپس نمایش بدیم اون رو .
توی این آموزش شما نحوه استفاده از جیسون json رو در حد لازم یاد خواهید گرفت .


موفق و پیروز باشید .

لینک مربوط به آموزش :

آموزش استفاده از json از سایت در کانستراکت ۲

  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، MohammadHadi ، Morj1 ، shazde ، mhp ، hamid5700 ، oak ، Master Badfar ، amin hosseini ، ᔕinaᗪehghani
#2
ممنون حسام جان آموزش بسیار عالی بود.
آهنگهای امینم هم گذاشته بودی رو ویدیو که قشنگ سرحال اومدم  4
یه سوال هم داشتم :
من توی بازیم که آفلاینه اومدم از xml استفاده کردم و اطلاعات مراحل و دیالوگ های کاراکترا و ... رو توی اون ذخیره کردم و تو بازی فراخوانی میکنم. چون بنظرم سینتکس و مدل داده های xml راحت تر از json بود.
شما کدوم رو توصیه میکنید ؟ 
از نظر کلی چه فرقی دارن یعنی مثلا امنیت json بهتره یا ... ؟ 

ممنون.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#3
(1398/6/28، 10:06 عصر)mhp نوشته است: ممنون حسام جان آموزش بسیار عالی بود.
آهنگهای امینم هم گذاشته بودی رو ویدیو که قشنگ سرحال اومدم  4
یه سوال هم داشتم :
من توی بازیم که آفلاینه اومدم از xml استفاده کردم و اطلاعات مراحل و دیالوگ های کاراکترا و ... رو توی اون ذخیره کردم و تو بازی فراخوانی میکنم. چون بنظرم سینتکس و مدل داده های xml راحت تر از json بود.
شما کدوم رو توصیه میکنید ؟ 
از نظر کلی چه فرقی دارن یعنی مثلا امنیت json بهتره یا ... ؟ 

ممنون.
بله ، امینم  21

XML و Json تفاوت چندانی ندارند ؛ اما من خودم به شخصه Json رو ترجیح میدم ، البته برای بازی آفلاین نمیدونم بازم کدوم گزینه بهتره ، ولی اگر از من بپرسید بازم همون جیسون رو پیشنهاد میدم .
نمونه برای ساخت بازی آفلاین هم به این صورته که مثلا :

کد:
{
  "Wizard": {
       "stats": {
           "hp":80,
           "mp":120,
           "str":2,
           "dex":2,
           "int":16
       },
      "spells": [
           "Fireball",
           "Poison",
           "Meteor",
           "Ice Storm"
       ]
   }
}


فرض کنید اینها اطلاعات داخل بازی شما خواهد بود ، خب به راحتی میتونید با دستور :

کد:
JSON.Value(0,"Wizard","stat","hp")

به عنوان مثال مقدار HP رو هرجایی که خواستید استفاده کنید ...

درصد خطا هم کاملا 0 هست !

البته یک موضوعی که درباره دیالوگ ها هست ، اگر دیالوگ نوشتاری دارید به شخصه بهتون برای دیالوگ ها XML پیشنهاد میکنم ، اما مقادیر و متغیر هارو از json استفاده کنید ، تغییرات و دریافت و ... راحت تر هست و بهتر هم کار میکنه .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، shazde
#4
سلام
آقا حسام يه سوال
مثلا من دوتا جواب از يه رشته دارم. چجوری دریافت کنم؟ 
مثلا
}
Top=2
Top=3
{
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
(1398/6/29، 12:10 صبح)rezamms نوشته است: سلام
آقا حسام يه سوال
مثلا من دوتا جواب از يه رشته دارم. چجوری دریافت کنم؟ 
مثلا
}
Top=2
Top=3
{

به طور استاندارد اصلا این کار درستی نیست که از یک Key دوتا داشته باشید !!!
کاری ندارم شما کجا اینو تست کردید و بهتون گیر نداده ! اما شما اگر به این شکل بخواید مثلا توی کانستراکت استفاده کنید اجازه نمیده . یعنی آخرین رشته از Key رو دریافت میکنه . یعنی عدد 3 رو نمایش میده و از 2 صرف نظر میکنه .

دلیلشم بهتون گفتم ، نمیشه از یک Key ثابت دوتا موجود باشه .
مقدار Key یک مقدار ثابت هست ، شما میتونید به جای استفاده از Top و Top ؛ میتونید از Top1 , Top2 استفاده کنید و بعد هر وقت هر کدوم از اون هارو که احتیاج داشتید فراخوانی کنید .

اگرم ، فرضا احتیاج دارید تا حتما مقدار TOP باشه پس بهتره زیرمجموعه مانند کنید اعداد رو به این صورت مثلا :

کد:
{
"Top":{"Top1":"2","Top2":"3"}
}

.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش ایجاد ساخت بازی آنلاین با وب سوکت rezamms 16 8,599 1400/11/18، 10:12 صبح
آخرین ارسال: aghanouri
  آموزش بازی استراتژی شبیه به جنگ های صلیبی amin hosseini 40 21,682 1400/4/24، 12:02 عصر
آخرین ارسال: amin hosseini
Star آموزش ویدیویی ساخت اسپرایت فونت سفارشی... ساخته شده توسط کاکممد nariman 0 1,944 1399/12/21، 11:05 صبح
آخرین ارسال: nariman
Video آموزش تمام صفحه کردن بازی در کانستراکت oak 5 4,359 1399/11/26، 11:06 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
  مهم آموزش خروجی اندروید با استفاده از فونگپ آپدیت شده kakmamad 116 68,009 1399/11/5، 12:35 عصر
آخرین ارسال: ehsan.amiri.2085

پرش به انجمن: