ارسالها: 1,235
موضوعها: 76
تاریخ عضویت: آبا 1398
مکان: مشهد
سپاسها: 1957
1547 سپاس گرفتهشده در 928 ارسال
دقیقا با حرف محمد موافقم
چون گه حتی اگه یک بازی ساده ی ساده رو با گرافیک خوب بسازیم خیلی ها میان سمتش.
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
گزینهی مورد نظر من نبود توی گزینه ها
بنظر من ترکیبِ یه برنامه نویس(اونت نویس) با تجربه به همراهِ گرافیست با تجربه خیلی بهتره
دلیل:
حداقل دونفرِ بالا برای شروعِ پروژه لازمه تا پروژه درست پیش بره
برنامه نویس کدها(اونت ها)ی سورس رو بزنه
گرافیست , گرافیگ هارو
اینطوری فرقش با اینکه یک نفر دوتا کار رو پیش ببره چیه؟
1_صرفه جویی توی وقت
2_درگیری ذهنیِ کمتر
3_تر و تمیز دراومدن پروژه
برنامه نویس با خیال راحت از اینکه گرافیکش داره ساخته میشه یا آماده شده , بازی رو میسازه و روی بهتر کردن بازی و بهتر اضافه کردن آپشن های جدید به بازی فکر میکنه
گرافیست هم با خیال راحت گرافیک ها رو آماده میکنه چون میدونه کارش فقط همینه و سورس توسط شخص دوم ساخته میشه
ولی وقتی یک نفر بخواد هردو کار رو انجام بده
زمانِ ساخت بازی طولانی تر میشه
خستگی دو برابر میشه
وسط اونت نویسی میگید عه فلان گرافیک رو نساختم , برم اونو بسازم
یا برعکس
آشفته میشید و تنها راهِ جلوگیری از خستگی و آشفتگی ذهنی , اینه که ساخت بازی رو طولانی کنید و خستگی در کنید
البته که اینطور نیست که بگیم چون بازی تکی ساخته میشه , بازی خوبی در نمیاد
نمونه اش آقا مهردادِ خودمون
.اما من خودم به شخصه ترجیح میدم گرافیست داشته باشم و با هم کار رو پیش ببریم.
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
ارسالها: 234
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: ارد 1398
مکان: شیراز
سپاسها: 298
592 سپاس گرفتهشده در 223 ارسال
سلام.
کسی که میخواد تنهایی بازی بسازه باید خودش رو جنرالیست فرض کنه و هم توی کدنویسی و هم گرافیک در حدی باشه که نیازش رو بتونه خودش برطرف کنه.
وظیفه اونی که داره به تنهایی بازی میسازه اینه که هر روز ضعف هاش رو سعی کنه کمتر کنه و خودش رو پیشرفت بده و این بهانه خوبی نیست به نظر من که بعضیا میگن چون من ذاتا برنامه نویسم پس گرافیک رو نمیتونم خوب دربیارم یا برعکس. بهتره بگه من حوصله آموزش دیدن و تلاش کردن و تغییر کردن رو ندارم.
بحث دیگه اینه که بازی فقط گرافیک و برنامه نویسی نیست، دیزاین بازی، طراحی مرحله، حس بازی، موسیقی، رنگ بندی و خیلی چیزهای دیگه هم تو ساختن یه اثر خوب مهم هستن.
ارسالها: 1,226
موضوعها: 74
تاریخ عضویت: مرد 1397
مکان: مشهد
سپاسها: 1509
1438 سپاس گرفتهشده در 1046 ارسال
دوستان بنده توی اولین پست گفتم که در حد نیازشون گرافیک و برنامه نویسی بلدن ...
پس به این مساله هم توجه کنید
ارسالها: 368
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: دي 1396
مکان: کاشان
سپاسها: 674
547 سپاس گرفتهشده در 274 ارسال
بهنظر من گرافیست موفق تره. کسی که از برنامه نویسی به بازیسازی رفته ، چندان پیشرفت نکرده چون بازیسازی هم برنامه نویسی میخواد . ولی کسی که گرافیست بوده به زمینه ی جدیدی وارد شده و در دو زمینه میتونه درآمد کسب کنه.
خوبی اون برنامه نویس هم اینه که حرفه ای تر هست در برنامه نویسی ولی تا گرافیک و ایده ی خوب نباشه، بازی موفق نمیشه . البته استثنا هایی هم وجود داره که ایده ی خوبی داشتند و گرافیک حرفه ای نداشتند،برای مثال بازی aa ، ولی بعد ها که بازی knife hit اومد، زد روی دست aa چون هم گرافیک جذاب داشت هم ایده ی خوب و هم تجربه ی بیشتری پشتش بود.
بازی هایی هم که ایده ی خوب دارند و گرافیک مناسب ندارند چندان نصب نمی خورند. البته باید این هم توجه داشته باشیم که برای یک کار خوب ، تمامی عوامل بازیسازی مثل گرافیک و ایده و برنامه نویسی و تجربه باید باشه ، وجود نداشتن هر یک از اینها میتونه نصب پایین به دنبال داشته باشه.
نظر سنجی شما هم مثل این هست که بگی اندروید بهتره یا ios. ولی هر کدوم خوبی خودشون رو دارند ، برنامه نویس حرفه ای تر هست توی بازیسازی و گرافیست توی گرافیک و خلاقیت و همین طور ایده(با توجه به زمینه ی کار ایشون قبل ورود به بازیسازی)
خوشبختی نمیتونه مسافرت کردن باشه، داشتن باشه، بدست آوردن باشه یا حتی پوشیدن !
خوشبختی یک تجربه معنوی از زندگی کردن هر دقیقه از زندگیتان با عشق، لذت و قدردانی است
__دنیس ویتلی
ارسالها: 15
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: اسف 1398
سپاسها: 5
19 سپاس گرفتهشده در 9 ارسال
گرافیست دوست من.
گرافیک بازی رو به چشم میاره. اگه به بازی 41148 نگاهی بندازید متوجه میشید که عجب گرافیکی داره. آقای فنایی خودش برنامه نویس JS هستش. کدنویسی هم کرده ولی اون گرافیک های بکار برده توی بازیش منو به وجد آورد. بنظر من بازیسازی 80 درصدش مربوط به برنامه نویسی و 20 درصد مربوط به گرافیکه. اگه یه نگاهی به قانون هشتاد بیست بندازید،همون 20 درصد هستش که روی 80 درصد تاثیر گذاره.
این نطر من بود حالا دوستان هر نظری دارن میتونن مطرح کنند.
به جمع بازیسازان ایران بپیوندید!
[url=t.me/iran_game_developers]